Măria sa, domnul elefant (alb)- studentul
----------------------------------------------------
----------------------------------------------------
O persoană consecventă în consecvența domniei sale- ne tot aburește pe diversele canale de comunicare aflate la dispoziție- despre necesitatea irevocabilă ca tot ce înseamnă școală să fie centrat pe individul primitor, respectiv pe elev/student. Atitudine greșită și chiar dăunătoare. Interesul meu- ca profesor- nu este ca dl. Gigel Ionescu să se simtă bine și cool la școală, interesul meu- ca profesor este să ofer receptorilor mei- respectiv elevii/studenții o marfă (educația este o marfă, plângeți dar asta e) de calitate. Respectiva marfă este folosită de primitor- așa cum simte el- în mod individual. Aici se produce confuzia- după părerea mea. Cel care este ultimul decident- este într-adevăr elevul/studentul. Numai că acel decident- își ia soarta în mâini și decide dacă dorește să urmeze un proces educațional- sau să iasă din acest proces- fie prin refuzul total sau prin lipsa de performanță.
Ca profesor am datoria să transmit unei clase- de n persoane- un conținut educațional adaptat în forma sa cea mai bună- pentru înțelegerea sa de către respectiva clasă. Faptul că dl. Gigel Ionescu- care a învățat să citească de la 3 ani și lucra integrale la 5- ar dori să facă fizică atomică atunci când eu predau mecanica- de exemplu- e problema directă a dlui. Gigel Ionescu - față de care eu pot fi simpatetic- dar pe care nu trebuie să o rezolv. Ceea ce trebuie să fac eu este să predau mecanica unei clase de 30 de persoane. Dacă 26 dintre ei vor înțelege și recepta ce predau, 3 vor avea probleme de înțlegere iar 1 va fi plictisit- e zic eu, OK.
Profesorul trebuie lăsat să-și facă meseria. Evident că un sistem normal va da afară psihopații, abuzorii și profesorii de calitate slabă. Așa cum un sistem normal va obliga elefantul- a.k.a elev/student la un minimum de disciplină. Ceea ce îi va împiedeca pe elevii de la nu știu ce prestigios liceu din Cluj să-și bată joc de profesorii lor on-line- eventual și prin bătaia cu cureaua la fundul gol. Mi se pare normal ca un elev să poată să reclame un profesor psihopat, abuzor sau pur și simplu slab pregătit. Mi se pare o încălcare a oricărui sistem educațional- de-aici și până pe planeta Marte- ca un elev/student să fie lăsat să facă ce vrea el- pe considerentul că trebuie să sprijini individul și nu procesul educațional .
Elevii/studenții n-au principala vină. Un copil este în mod normal- un copil- nu un schizopat pervers. Vina aparține în primul rând unui mediu permisiv și cu complexe de vinovăție aiurea- și în al doilea rând unei familii care n-are o experiență a unei educații corecte- pe cine știe ce explicații puerile.
Ca profesor am datoria să transmit unei clase- de n persoane- un conținut educațional adaptat în forma sa cea mai bună- pentru înțelegerea sa de către respectiva clasă. Faptul că dl. Gigel Ionescu- care a învățat să citească de la 3 ani și lucra integrale la 5- ar dori să facă fizică atomică atunci când eu predau mecanica- de exemplu- e problema directă a dlui. Gigel Ionescu - față de care eu pot fi simpatetic- dar pe care nu trebuie să o rezolv. Ceea ce trebuie să fac eu este să predau mecanica unei clase de 30 de persoane. Dacă 26 dintre ei vor înțelege și recepta ce predau, 3 vor avea probleme de înțlegere iar 1 va fi plictisit- e zic eu, OK.
Profesorul trebuie lăsat să-și facă meseria. Evident că un sistem normal va da afară psihopații, abuzorii și profesorii de calitate slabă. Așa cum un sistem normal va obliga elefantul- a.k.a elev/student la un minimum de disciplină. Ceea ce îi va împiedeca pe elevii de la nu știu ce prestigios liceu din Cluj să-și bată joc de profesorii lor on-line- eventual și prin bătaia cu cureaua la fundul gol. Mi se pare normal ca un elev să poată să reclame un profesor psihopat, abuzor sau pur și simplu slab pregătit. Mi se pare o încălcare a oricărui sistem educațional- de-aici și până pe planeta Marte- ca un elev/student să fie lăsat să facă ce vrea el- pe considerentul că trebuie să sprijini individul și nu procesul educațional .
Elevii/studenții n-au principala vină. Un copil este în mod normal- un copil- nu un schizopat pervers. Vina aparține în primul rând unui mediu permisiv și cu complexe de vinovăție aiurea- și în al doilea rând unei familii care n-are o experiență a unei educații corecte- pe cine știe ce explicații puerile.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu