sâmbătă, 28 septembrie 2019

Limba lor aur poartă



Constantin Gheorghe
După decembrie 1989 se presupune că am făcut un import masiv de democrație. Numirea lui Kovesi PG la Bruxelles arată, că de fapt, democrația era corupție de cea mai joasă speță, promovată de un nou tip de totalitarism: totalitarismul birocratic al Uniunii Europene. S-a închis, un fel, cercul: de la un totalitarism la altul, trecând printr-o democrație șchioapă, care este făcută țap ispășitor pentru tot ce e rău în România prezentului.
Precum sovieticii, după 1945, și nucleul imperial al UE, Franța, Germania în special, a ajuns la concluzia că Estul costă, dacă trebuie integrat. Și nu vor să mai suporte costurile, deși sumele transferate țărilor din Est, practic dezindustrializate în procesul de tranziție, și apoi de aderare la UE, s-au întors la contributori net, gen Germania.
Cum nimeni nu știe ce va fi după Brexit, cu o economie vest-europeană în pierdere accentuată de viteză, și cu lideri erodați de guvernare, incapabili să mai însuflețească ”trupele”, singurul răspuns este, ca și în cazul sovieticilor, represiunea, în numele Sfântului Stat de Drept, varianta sclipicioasă a internaționalismului proletar. Deocamdată e vorba doar de încetarea finanțărilor din diversele fonduri, în special din cele de Dezvoltare Regională și de Solidaritate. Iar Kovesi, ca procuror General al UE, sau așa ceva, este gâdele perfect. A fost aleasă pentru slugărnicie, caracter infect, capacitatea de a executa ordinele, fără a gândi sau comenta.
Problema nucleului imperial este aceea că o astfel de abordare va genera și mai multă corupție, tensiuni și confruntări cu țările țintă din periferii, Estul și Sudul UE. Dacă vor să spună că suntem liberi să plecăm, dacă nu ne convine, i bine, nu este atât de simplu. Nucleul pierde piețe în Est și Sud, piețe care vor reveni fie chinezilor, fie americanilor. Vor pierde și forță de muncă, și alte avantaje. Deocamdată Kovesi este pe post de pisică de arătat. Dacă însă își depășește atribuțiile, lucrurile se vor deteriora grav.
O ultimă idee: dacă aplaudăm numirea ei, ca fiind o victorie pentru România, atunci chiar merităm tot ce ni se întâmplă. Kovesi n-a luptat niciodată în echipa României. De ce s-ar schimba acum?

Gabi Cretu: Descrierea simptomelor e buna, cauzele mai puțin. În Brazilia, tot birocrația europeana e de vina!?
Constantin Gheorghe: Ce are una cu alta? Este este o pradă pentru Germania și compania, așa cum a fost pentru URSS. Ce s-a schimbat? Metode? Păi, tot cu procese, cu belirea elitelor care nu se conformează, cu distrugerea solidarității naționale se operează. De ce crezi că este ridichea germană mai dulce decât hreanuș sovietic? Pune la socoteală și ocupantul american, și ai o slugă păduchioasă la doi stăpâni.
Tiberius Serghei: In Brazilia sunt parte din acealeasi "cauze" din manualul CIA pe care le gasim si la noi. Dar hei, cand te uiti in vest si vezi doar Soarele e oarecum normal sa nu mai vezi asteroidul care vine cu viteza in moaca ta 
Gabi Cretu: Constantin Gheorghe, vezi puțin ce s-a întâmplat în ultimii zece ani, sa zicem, și o sa înțelegi. Îți apreciez cu adevărat inteligenta. Nu trebuie sa explic. Paternul e același. Mai peste tot. Și nimeni nu a exportat democrație. Asta era de pe vremuri. S-a exportat oficial și e față statul de drept și economia de piață. Capitalismul neoliberal asa procedează.


Comments
  • Elena Dumitru Gabi Creţu cam are dreptate. Democraţia şi drepturile omului şi-au încheiat cariera glorioasă demult, la puţini ani după căderea Cortinei de fier. După aceea, economia de piaţă funcţională şi statul de drept au pogorât asupra celor slabi. Să-i întărească, să-i veselească, neh?
    • Flavius ChircuPAz
      Dificultatea diagnosticului rezida din cauza proxima versus cauza ultima: https://en.wikipedia.org/.../Proximate_and_ultimate...

      Ce nu ni s-a spus (de catre Basescu si Nastase) este cat din suveranitatea Romaniei a fost cedata proximilor si cata ultimului.

      La nivelul strazii, Romania e incalcata de EUROpa. La nivel mai adanc (Coldea-Maior) pare a fi Unchiul.
      Proximate and ultimate causation - Wikipedia
      EN.WIKIPEDIA.ORG
      Proximate and ultimate causation - Wikipedia
      Proximate and ultimate causation - Wikipedia

  • Constantin Balasoiu Kovesi e mai curând strategia susținerii unei disidențe într o europă de est care manifestă tendințe iliberal suveraniste, nimic altceva. Exista precedente blocul comunist, ceaușescu 68 și înfrățirea româno americană, acordarea de împrumuturi etc
    Ce n 
    au luat în calcul e bulgarele cumpanasu caracal, care acum a început să și dea drumul din vârf
    Presa mainstream și a dat seama de implicații și a luat partea procurorilor. Am impresia că pe aici puțini realizează ce interese sunt musamalizarea cazului

  • Flavius ChircuPAz

    Sorin Faur: Între alte aspecte mai mult decît dubioase de pe traseul numirii lui Kovesi la șefia parchetului european, de departe cel mai umilitor mesaj transmis atît de Parlamentul European, cît și de majoritatea statelor care o susțin acum este c
    ă întreaga instalație decidentă din UE nu dă nici măcar o căcărează pe instanța constituțională a unui stat membru UE. Sper că înțelegem suficient de bine cu toții ce decurge din acest mesaj cu valoare normativă: decurge că instalația nu dă nici jumătate de căcărează pe ordinea constituțională, deci cu atît mai puțin pe noțiunea stat de drept.
  • Concluzia d-lui Severin se impunea dela Referendumul invalidat, de demitere a lui Basescu. Timp la care multi raspopiti erau pe val inca...

    Adrian Severin: În cadrul unui concurs “aranjat”, s-a decis numirea lui Koveși în funcția de procuror european, în ciuda problemelor sale cu justiția. Se impune retragerea din cooperarea consolidată.

  • Sorina Matei: Postarea zilei este scrisă azi de Lili Ruse. De la Slujirea lui Liiceanu, la Papa lui Tismăneanu. Să le spună cineva intelectualilor fini și rasați de dreapta că Wojtyla n-a făcut protocoale secrete cu Securitatea, soviet system style, on the contrary. În rest, hârtia și netul suportă orice. Pentru că “limba lor aur poartă”. #UrbiEtLimbiEtOrbi

    Image may contain: 1 person, text

  • Image may contain: crowd, text and outdoor
Image may contain: crowd, text and outdoor

Aşa grăit-a Pleşoianu!



Liviu Plesoianu
PACT PENTRU ROMÂNIA: 21 DE MĂSURI ESENȚIALE
Într-un ocean de ipocrizie electorală, e necesară și o insulă de autenticitate! Să vedem câți politicieni din România își vor asuma următorul PACT PENTRU ROMÂNIA:
1. FĂRĂ SLUGI ÎN FUNCȚIILE PUBLICE!
Președintele României, parlamentarii, miniștrii, politicienii din toate partidele nu vor înjosi națiunea română comportându-se ca niște slugi în fața Președinților altor țări, în fața ambasadorilor altor țări, în fața comisarilor europeni și în fața oricărui alt reprezentant al unui alt stat. Toți demnitarii și politicienii români vor respecta Articolul 1, alineatul (1) din Constituția României: „România este stat naţional, suveran şi independent, unitar şi indivizibil”.
2. FĂRĂ VÂNZĂTORI DE ȚARĂ ÎN FUNCȚIILE PUBLICE!
Președintele României, parlamentarii, miniștrii, politicienii din toate partidele nu se vor mai angaja în numele poporului român să achiziționeze tehnologii de mâna a doua, la prețuri exorbitante, ori să pună pe tavă resursele minerale românești fără ca poporul român să beneficieze financiar de justa valoare a acestora.
3. FĂRĂ GUVERNATORI DE COLONIE!
La orice încălcare a Convenției de la Viena cu privire la relațiile diplomatice (Art. 41, alin. 1), care prevede cât se poate de clar că ambasadorii „au datoria de a respecta legile și regulamentele statului acreditar”, precum și „datoria de a nu se amesteca în treburile interne ale acestui stat”, instituțiile și autoritățile statului român vor solicita acreditarea altor ambasadori la București. Toți demnitarii și politicienii români vor respecta Articolul 2, alineatul (1) din Constituția României: „Suveranitatea naţională aparţine poporului român, care o exercită prin organele sale reprezentative, constituite prin alegeri libere, periodice şi corecte, precum şi prin referendum”.
4. FĂRĂ ACOPERIȚI ÎN POLITICĂ, JUSTIȚIE, PRESĂ!
Prioritatea Președintelui României, a Parlamentului și a Guvernului va fi readucerea serviciilor în propria matcă legală și constituțională. Serviciile trebuie să lucreze pentru români și pentru apărarea statului român, nicidecum să se implice în politică, în justiție și în presă. Munca oamenilor din servicii care chiar își servesc patria nu mai trebuie umbrită de interesele și jocurile politice ale unor persoane care răspund altor comenzi decât cele izvorâte din Constituție, din lege și, nu în ultimul rând, din conștiința curată a unei persoane care înțelege să aleagă RESPECTUL pentru poporul român, nu MANIPULAREA acestuia. Vor fi eliminate toate protocoalele secrete prin care magistratura și alte instituții ale statului român au fost aservite unor autointitulați semizei din serviciile secrete. De asemenea, va fi instituit un singur mandat, de maximum patru ani, pentru directorii, prim-adjuncții și adjuncții tuturor serviciilor. Eternizarea pe funcție, mai ales în cadrul serviciilor, este extrem de periculoasă pentru democrație! Dacă puterea corupe, atunci, evident, puterea absolută corupe absolut! Iar una dintre cele mai eficiente metode pentru contracararea acestui efect este limitarea mandatelor șefilor din servicii.
Este necesară emiterea unei Hotărâri CSAT de interzicere a protocoalelor secrete între serviciile de informații și celelalte instituții ale statului român. Pentru România și pentru ele însele, este necesară reforma profundă a serviciilor de informații, este obligatorie eliminarea influenței acestora asupra politicii, justiției, presei și a mediului de afaceri.
5.FĂRĂ SERVICII SECRETE ÎN ALEGERI!
Președintele României, parlamentarii, miniștrii, politicienii din toate partidele nu vor mai afecta încredera românilor în corectitudinea alegerilor și vor elimina STS (sau orice alt serviciu secret) din ecuația sesiunilor electorale.
6.FĂRĂ FETE ROMÂNCE TRAFICATE!
Prioritatea CSAT, a Președintelui României, a Guvernului, a Parlamentului, a magistraturii, a serviciilor de informații și a politicienilor va fi destructurarea rapidă a tuturor rețelelor de trafic de persoane, cu obligația prezentării lunare a rezultatelor obținute!
7. FĂRĂ TRAFIC DE DROGURI!
Prioritatea CSAT, a Președintelui României, a Guvernului, a Parlamentului, a magistraturii, a serviciilor de informații și a politicienilor va fi destructurarea rapidă a tuturor rețelelor de trafic de droguri, cu obligația prezentării lunare a rezultatelor obținute!
8. FĂRĂ VIOLENȚĂ DOMESTICĂ!
Instituțiile abilitate se vor implica în diminuarea flagelului violenței domestice, cu obligația prezentării lunare a statisticilor, a măsurilor luate și a rezultatelor obținute.
9. FĂRĂ EXPORT DE MASĂ LEMNOASĂ BRUTĂ TIMP DE MINIMUM 10 ANI!
Prioritatea Președintelui României, a Guvernului și a Parlamentului va fi interzicerea exportului de masă lemnoasă brută și derularea unui amplu program de reîmpădurire la nivel național.
10. FĂRĂ IMPLICAREA ROMÂNIEI ÎN CONFLICTE ARMATE ÎN ABSENȚA UNUI REFERENDUM NAȚIONAL!
Orice implicare, de orice natură, a țării noastre în conflicte militare nu va putea fi aprobată decât în urma organizării unui referendum național.
11. 2% PENTRU RAȚIUNI ALIMENTARE, ÎN OGLINDĂ CU 2% PENTRU RAȚIUNI DE APĂRARE!
Având în vedere că nu trebuie să ne apărăm doar de potențiali inamici externi, ci și de foame, sărăcie și boli asociate sărăciei, Președintele României, Guvernul și Parlamentul vor stabili cadrul necesar pentru alocarea a două procente din PIB pentru eradicarea sărăciei extreme din România. 250.000 de copii se culcă flămânzi în fiecare seară pe timp de pace, nu de război, ceea ce NU mai poate fi tolerat într-o țară care se vrea civilizată!
12. SPITALELE ȘI DRUMURILE VOR FI CONSIDERATE ELEMENTE ESENȚIALE ALE SIGURANȚEI NAȚIONALE!
Atât CSAT, cât și, separat, Președintele României, Guvernul, Parlamentul și toate instituțiile abilitate vor considera SĂNĂTATEA și TRANSPORTURILE drept parte integrantă și esențială a STRATEGIEI DE SECURITATE NAȚIONALĂ. Un grup de lucru comun va stabili obiectivele și termenele și va prezenta lunar acțiunile întreprinse și rezultatele obținute.
13. O ȘCOALĂ A OMULUI, NU O FABRICĂ DE ROBOȚI!
Președintele României, Guvernul, Parlamentul, toate instituțiile abilitate, precum și societatea civilă se vor implica – prin constituirea unui grup de lucru comun – în conceperea unui set de măsuri concrete și cuantificabile menit să reformeze din temelii învățământul românesc. Axa prioritară va fi aceea a construirii unui sistem educațional care să pună accentul pe dezvoltarea integrală, armonioasă a ființei omenești. În momentul de față, inteligența emoțională și munca în echipă – elemente esențiale pentru construirea unei societăți sănătoase – nu prezintă aproape deloc interes în cadrul obiectivelor educaționale. Fără o ȘCOALĂ A OMULUI, care să urmărească dezvoltarea unor ființe omenești interesate de propria individualitate, dar și de soarta semenilor, NU vom reuși să schimbăm niciodată în bine societatea românească! În momentul de față, tot ce facem ca stat este să scoatem pe bandă rulantă ROBOȚI UTILI, să ucidem creativitatea și umanitatea în niște copii care, înțeleși și ajutați să-și dezvolte integral individualitatea, ar putea constitui temelia unui viitor cu adevărat luminos, atât pentru ei, cât și pentru noi.
14. OAMENI, NU RESURSE UMANE!
Atâta vreme cât vom considera omul ca fiind doar o resursă, așa cum sunt gazele și petrolul, rezultatul va fi acela al unei societăți meschine, lipsite de empatie și predispusă mereu către conflict și relații interumane glaciale. Este necesară crearea unui grup de lucru (Președintele României poate avea un rol esențial aici), cu reprezentanți ai angajaților și ai angajatorilor, precum și cu implicarea specialiștilor și a societății civile, care să conceapă un set de măsuri menite să garanteze demnitatea angajatului în raport cu angajatorul și a angajatorului în raport cu statul.
15. ROMÂNIA – ȚARĂ CE CREEAZĂ PUNȚI ÎNTRE ȚĂRI!
România își va dezvolta vocația de promotoare a dialogului dintre națiuni, de țară ce creează punți între țări, nu de țară ce se aruncă pe sine în acceleratorul dement de particule beligerante. Românii își vor dezvolta vocația de popor ce propune punți între popoare, nu de popor care pierde până și puntea către sine. Spre deosebire de diverși "analiști" care transpiră abundent de fericire când le zboară pe deasupra bilei gândirii câte un avion de luptă, spre deosebire de diverși "candidați la prezidențiale" care sunt dispuși să dea din coadă și din patrie oricât e nevoie pentru a fi mângâiați pe creștet de stăpânii lor, noi nu vom accepta niciodată să ni se cânte ode externe la schimb cu statutul de docil cumpărător de arme și de supus donator de resurse (minerale și „umane”)! România poate fi mult mai mult decât atât, poate conta cu adevărat pe scena lumii! Optăm pentru vocația noastră de promotori ai dialogului dintre națiuni...
Să nu ne relaxăm foarte mult! Facem parte dintr-un bloc militar puternic. Dar dacă mâine chiar începe un război între cele două blocuri militare rivale, are vreun om zdravăn la cap impresia că mai rămâne piatră pe piatră pe undeva, pe aici, pe... oriunde? Având în vedere avansul militar uluitor din ultimii ani, crede cineva cu mintea întreagă că mai rămâne ceva din noi și din lume dacă o nouă conflagrație mondială izbucnește!?
Dincolo de apartenența la un bloc militar, trebuie să-ți propui un timp al păcii, o cale a dialogului, un efort al construcției uman-sănătoase! România – pentru sine și pentru lumea cea mare – ar trebui să devină factor de echilibru, țară ce creează punți între țări. Ușor, ușor, trebuie să lucrăm împreună astfel încât popoarele noastre să nu mai accepte să fie aruncate inconștient în acceleratorul dement de particule beligerante!
16. SIGURANȚĂ ALIMENTARĂ ȘI ELIMINAREA DUBLULUI STANDARD ALIMENTAR!
Siguranța alimentară a cetățeanului trebuie să constituie o prioritate atât pentru Președintele României, cât și pentru Guvern, Parlament și toate instituțiile de resort. Este necesară crearea unui grup de lucru comun care să prezinte lunar, PUBLIC, situația la zi, măsurile luate și rezultatele obținute. Este necesară introducerea în școli a unei materii noi obligatorii – ALIMENTAȚIE și SIGURANȚĂ ALIMENTARĂ! Este, de asemenea, necesară sancționarea tuturor producătorilor care folosesc dublul standard așezând pe rafturile supermarket-urilor din România produse de calitate redusă față de aceleași produse livrate în alte țări.
17. REABILITARE, NU RECIDIVĂ!
Este necesară și prioritară implicarea Președintelui României, a Guvernului, a Parlamentului, a tuturor instituțiilor abilitate, precum și a societății civile pentru transformarea cât mai rapidă a penitenciarelor în centre ocupaționale, pentru reabilitare, învățarea unei meserii și scăderea ratei de recidivă! Penitenciarul trebuie să fie o academie a recuperării sociale, nu o academie infracțională! Viața și activitatea din penitenciare trebuie să conducă spre REABILITARE, nu spre RECIDIVĂ.
18. SIGURANȚĂ ÎN ȘCOLI, SIGURANȚĂ PE STRADĂ!
Președintele României, Guvernul și Parlamentul vor avea ca prioritate garantarea siguranței în școli și a siguranței pe stradă. Grupul de lucru comun va prezenta lunar situația la zi, măsurile luate și rezultatele obținute. De asemenea, se va pune accent pe contracararea prin măsuri concrete a fenomenului „bullying” în școli. Conform statisticilor, aproape jumătate dintre copiii din România - 46% - au fost la un moment dat victime ale bullying-ului, 53% dintre aceștia fiind fete și 47% băieți! Este, de asemenea, necesară, introducerea unei materii obligatorii noi – AUTOPROTECȚIE, în cadrul căreia elevii să învețe cum să procedeze pentru a se autoproteja în toate contextele.
19. ROMÂNIA VA MILITA ÎN PLAN EXTERN PENTRU REALOCAREA A 10% DIN BUGETELE MILITARE PENTRU ERADICAREA SĂRĂCIEI EXTREME!
Având în vedere că, în fiecare an, se cheltuie la nivel global 1,8 trilioane de dolari (adică 1.800 de MILIARDE de dolari) pentru buget militar, având în vedere că suma cea mai mare estimată ca fiind necesară pentru eradicarea sărăciei extreme pe glob este de 3,5 trilioane de dolari (adică 3.500 de miliarde de dolari), este absolut necesară impunerea principiului „Cu 10% mai puțină MOARTE, cu 10% mai multă VIAȚĂ”!
20. DIASPORA TREBUIE AJUTATĂ, NU EXPLOATATĂ!
Este absolut necesară crearea unui grup de lucru comun Președinte – Guvern – Parlament (cu implicarea tuturor ambasadelor, a consulatelor, a instituțiilor de resort, precum și a societății civile și a organizațiilor românilor din diaspora) care să lucreze CONCRET pentru ca drepturile și interesele familiilor de români din afara țării să fie protejate și susținute! De mult prea multă vreme, din interese pur electorale, s-au creat falii între românii din țară și românii din afara țării, iar acest lucru trebuie stopat. Demnitarii și politicienii trebuie să se preocupe cu adevărat de situația românilor din afara țării, nu să încerce prin toate mijloacele să-i folosească în scop electoral!
21. CONȘTIENTIZAREA ȘI PROMOVAREA IDENTITĂȚII ROMÂNEȘTI!
„Uniune” nu înseamnă neam de clone... Nu ne putem întoarce la națiunile privite ca monade de sine stătătoare, ermetic închise, fără comunicări și schimburi cu exteriorul. Umanitatea e firesc și necesar să evolueze către a deveni o mare comunitate. Însă nu în sensul globalizării așa cum a fost ea concepută de către cei care vor – și în mare măsură reușesc – să dirijeze orchestra lumii. Nu în sensul unui singur stat global, unde nimeni nu mai are identitate și unde toți sunt clonele aceleiași matrici. Ci în sensul unei umanități alcătuite din miliarde de picături interdependente, care aleg LIBER să compună un ocean. Nu un neam de clone, nici miliarde de monade de sine stătătoare, ci o pluralitate de ființe libere care își asigură reciproc prosperitatea. Un popor căruia i-a fost extirpat organul identitar este un popor care nu mai trăiește cu adevărat, ci doar viețuiește conectat la aparatele altora...
Fie să FIM!
Liviu Pleșoianu


Comments
  • Marilena Chivu Sună bine. problema este cum stabilim dacă şi adevărat.

    • Preda Mihailescu Pai adevarat nu poate decat sa DEVINA, de aceea este program si nu istorie.
    • Mie imi suna ca dl Plesoianu are nevoie de mult mai mult decat semnaturi...

    • Marilena Chivu Preda Mihailescu Ei, domnule Mihăilescu, mă refeream la faptul că şi crede în el, că şi l-a propus pe bune, că vrea să-l respecte, că nu este doar o promisiune electorală ş.a.m.d.

    • Marilena Chivu PAz Oricum, eu sunt deschisă oricărei propuneri argumentate pe care o puteţi face, mă simt precum cetăţeanul turmentat.

    • Flavius ChircuPAz
      Inclinam pe partea lui Plesoianu pana la citirea acestui program/apel catre 'câți politicieni din România își vor asuma următorul PACT PENTRU ROMÂNIA'.

      Cu atat de putin timp inaintea alegerilor, mi se pare o... insailare. Raman la parerea mea, trebuia sa ramana in PSD.

    • Marilena Chivu PAz Oricum, vom avea două probleme de rezolvat: pentru cine votăm în turul 1 şi pentru cine în turul 2, dintre cine va fi. Cu Pleşoianu (să înţeleg că a strâns numărul de semnături?) ziceţi că ar fi bine să ne încercăm norocul în primul tur? Evident, şi în al doilea, în caz că...
    • PAz
      🤔

    • Marilena Chivu PAz Cum ziceam... Demult nu am mai fost atât de confuză la nişte alegeri prezidenţiale... :(

    • PAz
      Plesoianu, chiar daca ar castiga, ar suferi si mai mult/grav de sindromul Trump--cum avertizam la victoria lui Trump ca-i va fi greu sa guverneze, puterea rezidand intr-atatea alte locuri, cu atat mai mult in cazul unui Plesoianu.

      Daca ramanea in PSD, avea sansa sa mearga mai incet, inainte, cu o structura de putere, oarecum validata de el insusi prin multiple interactiuni.

      Ca si in cazul lui Ponta, tineretea nu-i un atu.

    • Marilena Chivu PAz Da, sunt de acord cu dumneavoastră. Acesta a fost, în definitiv, modul în care a procedat Dragnea şi a reuşit ceva şi ar fi reuşit şi mai mult, dacă unele dintre locurile din care rezidă puterea, cum ziceţi dumneavoastră, nu l-ar fi trimis în puşcărie.

    • Marilena Chivu PAz Aşa se întâmplă când căruţa nu numai că a luat-o la vale ci este în cădere liberă, iar cineva trage de hăţuri, încercând să oprească tot atelajul, deşi nimeni nu se dă jos din căruţă să ajute.

    • PAz
      In definitia functionala a liderului (om de stat) este si capacitatea de a face/convinge oamenii sa impinga la caruta.

      Plesoianu nu-i cel mai deficitar in sensul asta, cred doar ca n-a gandit suficient la problema--in cazul cel mai bun in care nu-i plantat.

    • Preda Mihailescu PAz, Bine, dar exista o diferenta de caracter fata de Trump...

    • Flavius ChircuPAz
      Trump era ceva/cineva cand s-a apucat de politica pentru Casa Alba. Nu stim cum ar evolua fiecare in locul celuilalt.

      As vrea ca romanii sa inteleaga ca discursul trebuie dublat si de munca pe teren pe care macar sa o poti delega unei echipe. Altfel, ne minunam ca la o poezie.

  • PAz
    Trebuie remarcata abilitatea (avocateasca) a proponentului acestui program. In loc sa sa si-l revedince ca program presidential, face din el o somatie pentru restul politicienilor. Care pot subscrie sau nu, fara urmari.

    Daca si-l revendica, l-ar fi tras cineva de maneca si trimis sa citesca atributiile presedintelui. Chiar si nerevendicandu-l ca program presidential, lumea il asociaza ca atare...

    • Marilena Chivu Chiar că îmi place! Nu mă gândisem la asta. De fapt, nu l-am mai urmărit decât în trecere, mă cam zguduiseră ideea aceea şi descoperirile...
  • Todosiciuc Bogdan Adrian Si de ce și-ar asuma politicienii programul altuia? Mi se pare un populism ieftin. De asemenea majoritatea punctelor nu țin de atribuțiile unui președinte (doar daca devine dictator si își da puteri supreme). Si da mult in strategia si bugetul de apărare a tarii in contextul in care suntem membri NATO. Daca suntem atacați ne convine sa facă celelalte tari referendum ca sa intervină sau nu? Sau sa își taie din bugetele militare? Auzisem ca lumea il acuza ca e pro-Rusia dar cu prostiile astea încep sa ii cred.
    • Cristiana Dumitrescu Si daca suntem membri NATO, ce ? stiti cati din membri NATO cheltuie cat noi ? ca procent din PIB vorbesc. Sa ne atace Rusia spuneti ? ca sa ne ia ce ? datoriile ? ca suntem in prima linie in caz de conflict va ganditi ? Sa faca referendum care tari ? cele care cheltuie mai putin ? ar fi culmea !
    • Todosiciuc Bogdan Adrian Va fac un apel la istorie. Romania si romanii au fost intotdeauna in prima linia si cand am vrut si cand nu am vrut. S-au luptat pe teritoriile noastre otomani, austrieci, polonezi, rusi, cazaci, tatari, mongoli, nemti, etc etc. Nu am avut niciodata o relatie stralucita cu vecinii nostri cu care am avut dispute teritoriale si de care suntem diferiti. In situatia noastra avem doua optiuni: cea Elvetiana (armata puternica si strategie buna de aparare, de asta e neutra) sau o alianta militara. Amintiti-va ce s-a intamplat cu noi cand nu am mai avut aliati (Dictatul de la Viena, Pactul Ribentropp-Molotov, au facut Germania si URSS ce au vrut cu noi). Sau uitati-va ce au patit Iugoslavia sau Ucraina in istoria recenta, fiind fara aliati. Statutul de membru NATO ne asigura securitatea si ne face in prezent sa avem cea mai buna epoca din istorie (cu toate nemultumirile care le avem, si oricat de prost ni se pare ca o ducem, sa fim seriosi, romanii nu au trait si nu s-au dezvoltat niciodata in istorie ca acum).
    • Cristiana Dumitrescu Todosiciuc Bogdan Adrian Ma bucur ca puteti domi linistit.Cat priveste dezvoltarea Romaniei, poate sunteti tanar si daca da, intrebati-va bunicii sau parintii cum era pana in anii `75 in Romania.S-ar putea sa fiti surprins de ceea ce va vor povesti.
  • Flavius ChircuPAz
    Luminita Arhire: "Sigur, oricine poate vedea că la multe dintre punctele enumerate mai sus nu putem nici măcar să visăm. Dar, ca în atâtea alte situații, aș spune că toate sunt lucruri pentru care MERITĂ SĂ TE LUPȚI, chiar dacă știi că nu poți câștiga războiul.

    Citind PACTUL propus de Liviu Pleșoianu mi-am amintit o secvență din serialul COLUMBO, secvență în care un candidat la președinție își alegea „secundul” pentru echipa pe care dorea să o propună electoratului. Cei doi se întâlnesc și candidatul la președinție îi pune celuilalt, bătându-l prietenește pe umăr, o întrebare pe care n-am uitat-o, în ciuda trecerii anilor: „Îți scrii singur discursurile?” Cel întrebat are un moment de stupoare, e vizibil stingherit și dă să deschidă gura, dar viitorul posibil președinte trece mai departe, cu un zâmbet larg, și spune: „Sigur că ți le scrii singur. Altfel n-aș ști cu cine vorbesc”.

    Cred că pot să spun despre Liviu Pleșoianu CĂ-ȘI SCRIE SINGUR DISCURSURILE și că, în aceste condiții, ȘTIM CU CINE VORBIM. Că nu i-a scris nimeni PACTUL PENTRU ROMÂNIA și că de aceea n-ar ieși să silabisească la microfon cele 21 de „porunci”, cu aerul acela buimăcit de om care n-are habar despre ce este vorba în propoziție, cum am văzut eu la alți președinți."

    https://www.facebook.com/luminita.arhire/posts/2317346515054583

    • Marilena Chivu Doamna Luminita Arhire o spune aşa de frumos, că aproape am crezut-o. Aproape, după tot ce am povestit cu altă ocazie, fără să mai intru în detalii de ce totuşi poate fi posibil ca să fie doar un vis foarte frumos... Şi eu doresc foarte mult să avem spre cine să ne ma uităm, de cine să ne mai agăţăm, o voce prin care să strigăm.