sâmbătă, 27 decembrie 2014

Miza crizei din Ucraina



Miza crizei din Ucraina – 23 iulie 2014
Smaranda Dobrescu
"În realitate, aici este miza situaţiei din Ucraina. S-a observat deja că Gemania se îndreptă, încet dar sigur, spre o politică externă independentă, asta însemnând două lucruri: pe de-o parte, o autonomizare pe dimensiunea euroatlantică (scandalurile de spionaj care au afectat recent relaţia în ultima vreme par să fie pretextul, nu textul răcirii relaţiei bilaterale) şi, în al doilea rând, gestionarea Estului pe în relaţia cu Moscova."
Citeste mai mult: adev.ro/n90s74
„Dincolo de mizele pe termen scurt, criza din Ucraina este vârful de aisbeg al unor evoluţii mai profunde şi cu bătaie lungă, respectiv cine va gestiona de aici...
adevarul.ro
Prezentul continuu Profesorul Dan Dungaciu ne-a dat...
ziarulnational.md
Smaranda Dobrescu Scenariile abunda in aceasta perioada . Modificari ale NATO in Europa sau doar in cea de EST ar fi poate induse ca idee pe de o parte de hotararea UE din anul trecut de marirea substantiala a bugetului de aparare si a maririi capacitatii Uniunii in a-si asigura securitatea si pe de alta parte de existenta celor trei state Moldova, Georgia,Ucraina, sprijinite de NATO dar deocamdata sau niciodata membre NATO. O declaratie a lui Obama ridica si ea niste intrebari privind interesul NATO in zona: "Washingtonul ar putea astfel să-si revadă prezența în Europa, „în funcție de noile provocări legate de securitatea acestui continent”. Acest lucru nu se va face însă în defavoarea „reechilibrării” puterii americane în regiunea Asia-Pacific, a subliniat Casa Albă." http://agora.md/.../barack-obama-are-o-propunere-care...
Barack Obama propune un miliard de dolari pentru un...
agora.
C.G  Este clar ca avand un deficit bugerat atat de mare SUA nu mai are forta financiara sa se mantina ca un jandarm al lumii. IN caz contrar ar risca sa aibe probleme pe plan intern.
Ca nu mai are bani este o certitudine. Ca se va retrage este o semicertit...Vezi mai mult
S.D  ·  Articolul D-lui Dungaciu, l-as citi consecutiv articolului lui Adrian Severin postat la Grup in urma cu cca doua saptamani: "Analiza realității geo-politice globale a condus, se pare, Germania spre revizuirea opțiunii sale referitoare la arhitectura de securitate europeană. Parafrazând maxima care a guvernat filosofia NATO imediat după nașterea sa, am putea sintetiza actualul proiect german în formula „Germany up! Russia in! America out!” („Germania sus! Rusia înăuntru! America afară!”). Aceasta implică coexistența cordială a unei uniuni politice vest-europene (o uniune euro-atlantică restrânsă) în care Germania este prima între egali („uber alles”) și a unei uniuni euro-asiatice dominată de Rusia, separate printr-o Europă centrală formată din „națiuni-satelit” gravitând în jurul celor două „uniuni-soare” care și le împart între ele. Țările din vestul Europei centrale ar constitui „vecinătatea apropiată” a Germaniei iar cele din estul Europei centrale „vecinătatea apropiată” a Rusiei. Fără a mai avea vreun drept de control în Europa, SUA sunt împinse spre Asia-Pacific unde să formeze o contra-pondere la eventualele excese de ambiție rusești."
 Adrian Severin  http://adrianseverin.com/spionaj-intre-aliati-sau.../...
Spionaj între aliați sau moartea unei alianțe? - adrianseverin.com
Expulzarea rezidentului CIA la Berlin reprezintă un gest simbolic cu semnificați...
Expulzarea rezidentului CIA la Berlin reprezintă un...
adrianseverin.com
C.G  Corect!

Profilul prezidențial (1)



Profilul prezidențial (1) – 26 iulie 2014
Gheorghe Gradinaru a distribuit postarea publicată de Dorel Sandor.

Dorel Sandor
Lansarea, susținerea și alegerea unui Președinte al României va domina viața politică intens în lunile care urmează. În final, un cetățean român va ocupa cea mai înaltă funcție în stat, devenind o instituție. Această particularitate scoate la lumină un pachet de probleme ce țin de rol, funcție, relaționare, inițiativă, reprezentare, ș.a. O întrepătrundere de mare complexitate între atributele instituționale și cele personale. Într-o dinamică la rândul ei complexă, uneori contradictorie prin îmbinarea unor surse externe și a unor tendințe personale. Rezultă inevitabil o varietate de ipostaze, între care nu puține pot avea un impact hotărâtor asupra vieții publice.
Experiența ultimelor decenii, precum și profilurile etalate de cei trei Președinți ai României scot la iveală o gamă de cerințe, așteptări, care condiționează buna derulare a mandatului. Comasarea lor poate amplifica influența în exercitarea rolului, absența lor induce deformări și derapaje din cele mai costisitoare pentru funcționarea ansamblului instituțional.
Deci:
1. Imagine publică nepătată de aspecte (morale, penale) sau stări de lucruri la nivel instituțional în plan intern sau extern. Un paradox al tranziției vine din faptul că diversificarea și dinamica vieții politice și publice au fost marcate de o extindere epidemică a compromiterii la vârf, plasând în banal criterii morale sau juridice. O toleranță colectivă, atât la nivel public și de la un punct critic, în cadrul instituțional a generat un spațiu de operare permisiv, ambiguu, marcat de surprize și dezvăluiri scandaloase.
Pe de altă parte, competiția politică într-un sistem pluralist s-a transformat într-o confruntare interpersonală centrată pe invalidare, defăimare, excludere reciprocă. O competiție dramatică menită să stimuleze performanța a devenit sursa de blocaj, descalificare, de pe agenda reală.
Practic, nimic nu a fost ocolit, într-o dominație emergentă, prin acest proces de contaminare distructivă, generând la ora actuală un deficit supărător la nivel de persoane cu potențial de a fi alese, menite, propulsate în poziții cheie ale statului.
În același timp, într-o societate polarizată, marcată de motivații și modalități ale parvenirii, îmbogățirii rapide și frivolități debordante, într-o lume aparent liberă, dobândirea de funcții, titluri, responsabilități publice apare ca o încununare, adesea ca o sursa de imunitate. Convertirea în politic la diverse nivele, prin “baronizarea” aparatului de partid, instalarea de “cooperative” ca nuclee dominante se manifestă și prin aceasta, ca unul din produsele toxice ale “noii democrații”.
Totuși, un prag critic pare să fi fost atins. Datorită unor insistente presiuni externe, prin reacție întârziată la situații degradante, ca exigență opusă unor serii de eșecuri personale sau colective, par să se impună, nu doar la nivelul percepției curente, dar mai ales la nivelul actului de justiție, tendințe clare de contracarare.
Autoritatea, influența la vârf ar putea deveni tot mai sensibil condiționată de “dosarul personal”, de cariera care să nu mai fie umbrită de elemente descalificante politic, juridic si moral.
2. Capacitatea de anticipare, percepție și interpretare a contextelor macro, a stărilor critice atât pe plan intern dar și în direcția implicării la nivel regional și global.
România suferă de o mediocră dependență de crize. Desprinderea de comunismul provincial, tranziția sincopată precum și o integrare plină de inconsecvențe în lumea occidentală s-au derulat în principal prin situații critice, intervale cu direcționări contradictorii, păguboase.
Paradoxal, România nu a încetat să evolueze. Nu neapărat să progreseze.
Poziția și rolul instituțional al liderului prezidențial presupune cu acuitate vocația tranșării în timp real (deci fără amânări) a stărilor critice în conformitate cu interesul public și cadrul normativ existent.
O calificare superioară, dar și o vocație, a sesizării și anihilării riscului sunt de neînlocuit, nu doar ca atuuri ale unei performanțe personale, dar mai ales ca resursă instituțională indispensabilă capacității de mobilizare și coordonare complexă în intervale critice.
3. Vocaţia exprimată prin asumare şi prezenţă publică de a fi un reper de prim rang, al identităţii naţionale, într-o Românie aflată la răspântie. Atât din punct de vedere strategic (la margine de UE şi NATO), cât şi într-un pachet de dezvoltări care domină şi vor domina intervalul 2015-2020.
Aceasta presupune o experienţă deja probată de identitate valorică în contextul pluralismului democratic (social-democratic, liberalism, conservatorism, ş.a.) ca formule practice de exprimare politică a naţiunii române, într-un spaţiu instabil, expus la interpretări şi iniţiative controversate, chiar ostile.
Riscurile unui primitivism ideologic, precum şi conversiile etniciste, ca şi diverse forme de radicalism, pot transforma leadership-ul politic în sursă de instabilitate, confuzie, scepticism civic major.
Pe de altă parte, nu puţine capcane deriva din ecourile în viața curentă şi comunitară ale globalismului, ale integrării europene în cele mai intime domenii, de la piața muncii, la efectele consumerismului, rarefierea vieţii culturale ş.a. Obiectiv de mare complexitate, presupune un efort susținut la scara națională, prin interferenţa unor domenii cheie ale unei realități in plină transformare.
Tema clarificării, asumării şi exprimării identităţii naţionale face parte din misiunea prezidenţială şi presupune o abordare echilibrată dar consistentă.
4. Tentaţia populismului depăşită prin performanţă instituţională şi ţinută charismatică. Populismul reprezintă rutina de baza a tranziţiei în mediul politic şi a fost practicat fără excepţie de cei care au dobândit şi utilizat puterea în ultimii 24 de ani. De fapt în continuarea anilor anteriori.
Dincolo de profitabilitatea politicianistă explicită, împărtăşită indiferent de identitatea afişată, această opţiune profundă (de neclintit?) a noului politicianism în România de azi, ar putea reprezenta testul major de diferenţiere la nivel de leadership. Avem aici una din principalele sfidări ale testului electoral din noiembrie 2014. Competiţia la prezidenţiale ar fi şi o oportunitate pentru a pune în practică şi în valoare o altă atitudine faţă de electorat, alte mijloace de a convinge şi a obține voturi.
Există o alternativă la declaraţii demagogice şi declaraţii de identificare fierbinte (şi ipocrită) cu săraci, bogaţi, culţi, inculţi, credincioşi, păcătoşi, şmecheri, fraieri, trişti, veseli?!
Botezul la ţigani practicat în serie de politicieni sus-puşi, dintre cei mai ambiţioşi, reprezintă cam cea mai sinceră mărturisire referitoare la nivelul valoric atins, asumat şi practicat cu adevărat pe plaiuri mioritice. Băile de mulţime au devenit cea mai clară formă de promiscuitate publică. Combinate cu declinul sever al protestului social acestea ridică serioase semne de întrebare asupra conţinutului real, la zi, al suportului public în România.
Misiunea prezidenţială pentru anii următori nu poate ocoli aceste semne de întrebare. Care ar fi răspunsul, noua abordare?!
5. Capacitatea de a înţelege, susţine şi proteja proiecte strategice menite să susţină modernizarea României. În ultimii ani dezbaterea publică şi iniţiativa politică s-au hazardat cu superficialitate şi demagogie în lansarea unor teme-cheie cum ar fi: reforma Constituţiei, regionalizarea, reforma sistemului de sănătate, a sistemului educaţional, relansarea proiectelor de infrastructură, ş.a. S-a dobândit o colecţie impresionantă de rateuri, amânări sau contrafaceri care nu numai că au consolidat capacitatea de tergiversare a administraţiei publice, dar au contribuit decisiv la creşterea confuziei, inerţiei şi desigur a costurilor.
Cine şi cum ar putea contribui decisiv la modificarea radicală a cursului funcţionalităţii mecanismelor instituţionale pe agenda macro? Este instituţia prezidenţială îndrituita şi dispune de autoritatea publică menită să asigure un restart?
Desigur, există un prag dincolo de care suportul se poate transforma în implicare excesivă şi interesată în actul de guvernare. Dificil dar nu imposibil, în marcarea limitelor şi respectarea separației puterilor.
Rămâne un pariu de neocolit.
6. Capacitatea de a gestiona agenda comunității informative. Dincolo de activitatea propriu-zisă de supraveghere, prevenție şi clasificare ce revine serviciilor secrete, un ansamblu instituțional este responsabil în gestiunea riscurilor şi a amenințărilor la care este expusa România ca stat şi cetățenii acesteia. Totodată, identificarea si evaluarea principalelor surse de risc solicita o capacitate de limitare, contracarare. O strategie de apărare adusa la zi, precum şi alte instrumente de planificare complementare presupun o activitate permanentă, specializată, de mare responsabilitate. Cooperarea instituțională, integrarea tot mai complexă in structurile politico-militare euro-atlantice au condus la o extindere de conținut, arie problematică şi mai ales la transformări procedurale determinante.
In acest ansamblu instituțional şi funcțional, rolul şefului statului, calificarea precum şi prezența activă impun exigențe si răspunderi maxime. Alături de integritate şi patriotism, o anumita inițiere, experiență, recunoaștere reciprocă sunt de neînlocuit.
Pachetul de tendințe contradictorii la nivel regional, expunerea tot mai complexă a țării la dezvoltări externe, precum şi unele evoluții grave în plan intern (crima organizată, spionajul economic ş.a.) plasează domeniul într-o evoluție deosebit de problematică. Toate acestea impun omogenitate, coeziune şi leadership.
Acestea ar fi câteva dintre atuurile indispensabile prin care, in viitorul apropiat, unul din candidați ar accede la funcția suprema in stat. Analiza este mai complexa şi include desigur alte câteva calități dobândite şi probate ale viitorului Președinte.
Lista numelor pomenite în presa, reuniuni politice şi în nenumărate declarații de intenție depășește 15 persoane, de orientări diverse, cu biografii mai mult sau mai puțin complicate, testate prin sondaje de opinie mai mult sau mai puțin concludente.
Întrebarea este ce va conta cu adevărat, decisiv în alegerea finala. Va câștiga bătălia cineva pentru că ar fi potrivit funcției şi rolului de Președinte, sau pentru că n-are cine să-l bată ?
Un Prospectiv .
Reiau punctul 2:

"2. Capacitatea de anticipare, percepție și interpretare a contextelor macro, a stărilor critice atât pe plan intern dar și în direcția implicării la nivel regional și global.
România suferă de o mediocră dependență de crize. Desprinderea de comunismul provincial, tranziția sincopată precum și o integrare plină de inconsecvențe în lumea occidentală s-au derulat în principal prin situații critice, intervale cu direcționări contradictorii, păguboase.
Paradoxal, România nu a încetat să evolueze. Nu neapărat să progreseze.
Poziția și rolul instituțional al liderului prezidențial presupune cu acuitate vocația tranșării în timp real (deci fără amânări) a stărilor critice în conformitate cu interesul public și cadrul normativ existent.
O calificare superioară, dar și o vocație, a sesizării și anihilării riscului sunt de neînlocuit, nu doar ca atuuri ale unei performanțe personale, dar mai ales ca resursă instituțională indispensabilă capacității de mobilizare și coordonare complexă în intervale critice."

...si ma intreb daca autorul se mai uita la filme cu Rambo/Termiantorul. Mai departe ma intreb daca scopul aici este Dorel Sandr ca persedinte sau consultant pentru orice candidat la presedintie.
Smaranda Dobrescu Au inceput mercenarii politici sa-si expuna oferta..
Adrian Severin Întrucât eu însumi intenționez să scriu un eseu referitor la portretul celui care este necesar a fi președintele României (într-un moment în care toată lumea pare interesată doar de portretul celui care să fie candidat la alegerile prezidențiale - ceea ce nu este același lucru) - mă voi limita aici la numai două remarci:
1. Analiza lui D. Șandor pleacă de la o premisă eronată și anume aceea că funcția Preșdintelui României este "cea mai înaltă funcție în stat". Nu este. Cel puțin, nu este potrivit Constituției... și nici nu trebuie să fie. Ea este, eventual funcția cu valoarea simbolică cea mai mare. Or, un simbol nu are nevoie de mari abilități în proiectarea strategică a acțiunii statului. Nu că asemenea abilități ar trebui să lipsească dar ele nu sunt de esența profilului celui chemat să ocupe o asemenea funcție. Desigur, asta dacă nu ne dorim un alt "Președinte-jucător".
2. Primul punct al analizei lui D. Șandor menționează ca pe o condiție esențială o imagine "curată", departe de controverse de ordin moral și, fără îndoială, penal. În acest caz ar trebui să ne alegem președintele prin tragere la sorți din cartea de telefon, după ce vom fi eliminat toate numele cunoscute. Printr-o acțiune deliberată, tot ce este om politic cu potențial în România a fost mânjit de noroi, calomniat, demonizat. (Mă refer, evident, la cei cinstiți.) În aceste condiții la ce bun să operăm cu un criteriu imposibil de aplicat? Nu facem, oare, în acest fel, jocul populiștilor și al calomniatorilor? Criteriul este corect, de principiu, dar el trebuie adaptat la context. Altminteri face mai mult rău decât bine.
Gheorghe Gradinaru 1Eu cred ca un asemenea subiect daca nu este abordat raportat la conditiile concrete ale prezentelor alegeri prezidentiale( un Presedinte care va succede unei perioade nefaste de presedintie alui TB) si va cuprinde numai deziderate ideale, pentru orice candidat la aceasta functie, nu poate fi decat manipulatoriu
2 Intradevar suntem in situatia de a constata ca nu exista( sau daca ar fi scos pe piata ar fi compromis foarte repede) un candidat "curat" in sensul definit de domnul Adrian Severin .
3 Ca o parere personala estimez ca marea majoritate s-a saturat de un Presedinte jucator si ar alege o persoana care sa se integreze spiritului Constitutiei privind separarea puterilor in stat.
A.S  Corect! Ne trebuie un Președinte post-Băsescu, respectiv unul capabil să prezideze ieșirea din regimul Băsescu și trecerea la un alt regim. După regimul anti-democratic, corupt și anti-național al lui Traian Băsescu, regim care lasă în urma lui nu numai o anumită stare de spirit a societății ci și institutuții profund bolnave, avem nevoie de un Președinte-uriaș (ca înțelepciune politică și forță de caracter dar nu ca sete de putere și abilitate manipulatorie) iar nu un Președinte-pigmeu (deopotrivă ca viziune și ca valoare morală).
S.D  Poate Un Perspectiv va posta si o intrebare la care membrii grupului sa vina fiecare cu o trasatura a portretului robot. De exemplu, eu simt nevoia unui presedinte care sa reuseasca sa inlature resentimentele din societate, care sa readuca romanii impreuna, sustinatori ai unui proiect de tara romanesc.
Viorel Straoanu Eu asociez expresia ,,regimul lui...'' cu unul dictatorial mai mult sau mai putin autorecunoscut.Regim democratic e o contradictie in termeni.Cum suna : regimul Elisabeta a 2-a sau regimul Obama ?! De ce trebuie sa avem un ,,regim'' ?!
G.G  Definitie DEX "REGÍM, regimuri, s. n. 1. Sistem de organizare și de conducere a vieții economice, politice și sociale a unui stat; formă de guvernământ a unui stat. "
V.S Multumesc.Dar tot pt mine are aceeasi conotatie.Cum ramine ,totusi cu regimul Elisabeta a 2-a ?
S.D  Nu as asocia regimul cu domnia Elisabetei, caci monarhia nu are rol in organizarea si conducerea vietii economice, politice si sociale. Acolo avem monarhie constitutionala si regim Cameron

Virgil Magureanu precizeaza



Virgil Magureanu precizeaza.. – 15 decembrie 2014
Smaranda Dobrescu
Fara sa am speranta ca vom descoperi adevarul care ne apasa, poate e bine sa trecem in revista cateva teorii care sper ca ne vor apropia....
Fostul sef al SRI, Virgil Magureanu, si-a lansat, miercuri, volumul "De la regimul comunist la regimul Iliescu", in care scrie despre implicarea Rusiei in Revolutia...
romanialibera.ro
Alexandru Botu Am terminat-o (definitiv) si cu pretentia de revolutie, cu sacrificiul naivilor. Vox populi nu exista. Culmea, cei lipsiti de curaj au fost alesi sa conduca in acele vremuri tulburi. De ce, pentru ca fiind lipsiti de curaj nu se impotriveau ordinelor? Ce se spune acum, in aceasta lucrare poate fi mai mult decat un punct de vedere? Poate!...
Gheorghe Gradinaru Ca persoana direct implicata in evenimente VM este in mod normal subiectiv iar daca la acest subiectivism adaug unele scapari de documentare am sentimentul ca pentru domnia sa este mai important mesajul decat realitatea evenimentelor asa cum a fost ea.
Nicoleta Surdei a ha ha... ies sobolanii din hrube ...
Draghi Puterity Vorbeste in carte si despre cum americanii au incercat sa fenteze intelegerea cu sovieticii organizand "Piata Universitatii"?

For the record, Iliescu, care stia ca americanii sunt in spatele miscarii, si mai stia ca nu are un aparat de stat care sa ii execute ordinele, a avut atunci si curajul si prezentza de spirit tactica de a-i combate cu ce avea la dispozitie, adica cu trupe paramilitare formate ad-hoc din mineri.
Octavian Lupu Prin 2006 cred, participantii de la evenimentele de la Brasov din 1986, au invitat un general rus, "dizident" cred pentru ca traia la Londra, sa le vorbeasca cu ocazia celebrarii evenimentului. Cu aceasta ocazie acesta a declarat cu subiect si predicat ca ceea ce s-a intamplat in Romania in decembrie 1989 a fost rezultatul implicarii serviciilor secrete rusesti indicand si numele generalului rus care a condus operatiunile (nu mi-l amintesc). Mesajul sau nu a prea fost luat in serios de mass media. Daca este adevarat, iata ca putem spune ca Stalin si apoi Gorbaciov si poporul rus libertate ne-au adus.
A.B  Daca nu ne plac adevarurile, asteptam minciunile cu neostoita curiozitate.
S.D  Deja,facem cativa pasi, cand va veni momentul sa-i punem impreuna, vom vedea ca ii lipsesc cateva piese acestui puzzle pe care incercam sa-l refacem de un sfert de secol. Cel putin mie, imi lipsesc.
A.B  Piesele de puzzle din capul meu sunt doar de impresii si impresionari (nu le zic manipulari, nu la acelea m-am referit!). Deocamdata nu ma astept decat la altele asemenea...
D.P  Merita urmarit si reportajul facut de postul de TV germano-francez Arte, intr-un moment in care "Vechea Europa" era la cutite cu SUA (din cauza Irakului).

26.02.2004 - Documentarul Arte „Revoluţia română: şah mat"
Ion Cristoiu, Mircea Dinescu, Emil Hurezeanu, Alex...
youtube.com
Zoe Petre Orice , numai sa nu recunoasca rolul esential al cetatenilor obisnuiti.
S.D  In primii ani ce au urmat revolutiei, lumea acuza tot felul de scenarii in care se impleteau interese externe si interne ale unor initiati in timp ce Iliescu si inca cativa vorbeau despre revolutia spontana si exclusiva a cetatenilor ajunsi la limita de suportabilitate a comunismului ceausist. Acum, daca ii lasi pe initiati sa vorbeasca, rolul lor apare si merituos si exclusiv. Tot o mana de prosti suntem considerati.
Ionel Iani Velciov Realitatea este complexa dar o putem asemui cu o cladire cu mai multe etaje ... La parter masele se paruiau de mama focului, la etaj unii deja sforareau, in camerele de la mansarda "reprezentantii de prin alte parti" papusareau de sus in jos pe cei de la etaj ... La parter se paruiau ... la parter se paruiau .... si se paruiau .... si cei de la parter sunt convinsi ca acolo a fost miezul ( paruielii bineinteles) ...
O.L  Am foarte mare respect pentru timisorenii care au demonstrat si au negociat cu dascalescu fara sa stie ce se va intampla cu vietile lor, Ceausescu fiind inca la putere. Dar convingerea mea este ca factorul declansator al revolutiei a fost de natura externa. Exact ca cineva care aprinde un mic foc pe care-l intretime apoi pana cand flacara se autosustine. Nu vad nimic rusinos sau nedemn in asta. Rusinos si nedemn este ceea ce am facut mai apoi cu aceasta flacara.
I.V.V   @ Octavian Lupu, am fost acolo din seara de dinainte primei seri !!! ... Ma uitam uimit la tot ce se intampla, pentru ca eram prea necopt la minte ... Pot zice serios, ca ce a fost, nu a fost ceva al timisorenilor, ci doar ca s-a intamplat in Timisora !!! ... La inceput ,ca mine, au fost cateva zeci, apoi sute, apoi mii, si ca mine, toti au fost uimiti!!! .... Cine nu era uimit mai mult ca sigur ca a fost pre-instruit sa fie sau sa para natural ... Dar sentimentul curat si initial,neatins de nimic, a fost uimirea ... !!! ... Acum am mai imbatranit, si ce daca ...
I.V.V   PS: nu m-am declarat niciodata revolutionar... pentru ca nu se face revolutie cu uimirea !!! ... Am fost , sunt si voi fi doar un participant!!! PS2: toti prieteni mei sunt plini de diplome de revolutionari ... eu sunt exceptia ...
I.V.V   PS3: voi fi si voi merita o diploma doar daca voi fi langa cazanul cu mamaliga si voi mesteca in ea pana la explozie ... Cine nu amesteca, cel mult este in galeria care striga "traiasca mamaliga" !!!
Prospectiv A-z .
Poate ne spune careva care este rolul pe care si l-a dat Magureanu, in carte, siesi.
A.B  Exegetul!
Cristi Rusu Popa Cartile astora despre Revolutie ar fi trebuit publicate sub egida Tribunalului Militar ...astept cu mare interes si varianta dactilografiata legata in coperti tip dosar cu sina !
S.D  Fostul sef al SRI spune ca schimbarea lui Ceausescu a fost o operatiune minutios si indelung pregatita de Gorbaciov, Kremlin si KGB, dar si de
americani, israelieni si francezi. Magureanu afirma ca creierul
schimbarii a fost Silviu Burcan, care primea instructiuni de la KGB si,
personal, de la Gorbaciov. Fostul sef al SRI catalogand-o drept
"lovitura de stat militara, reusita partial".

Sa fi avut oare Silviu Brucan intradevar acest rol? Nu ar fi trebuit ca iata, peste mai mult de 20 ani sa o ducem bine, sa fim democrati?
Intalnirea lui cu Soros la GDS din 1990 pare sa fi avut relevanta in orientarile viitoare ale "dialogului social" si ale partiei facute de alesii intelectuali ai neamului spre influentarea mentalului colectiv in a alege un adevarat neoliberalism.
O.L  Dezbaterea noastra, fara a o minimaliza, imi aduce aminte de filmul lui Porumboiu, "A fost sau nu a fost revolutie in orasul nostru?"
S.D  Aceasta discutie, dupa cum ma temeam cand spuneam mai sus ca in final imi va dovedi ca imi lipsesc bucatele din puzzle, ramane de fapt un prilej de a omagia acea perioada fierbinte in care romanii au fost capabili de gesturi sublime..
P.A-z .
Smaranda, intrebarea despre Brucan e foarte buna. Ma gandesc insa ca au fost cel mai probabil mai multi actori principali, care nu stiau neaparat unul de (agenda) altuia. Dupa declansarea porcariei, lucrurile s-au sucit, caci experiementele sociale la scara 1:1 nu reusesc vreodata conform planului, mai ales cand ai triaje multiple.

Sa revenim, a fost Brucan aghiutza din decembrie 1989? Daca ca, ce? Se explica astfel *clarviziunea* sa? Daca nu, ce interes au altii sa-l arate cu degetul (postum)?
S.D  Prima parte a intrebarii , Prospectiv A-z, ramane deocamdata fara raspuns. Daca presupunem ca acesta va fi DA, atunci autorul si-ar pierde multi din asii pe care ii face placere sa-i poarte in maneca.
Daca raspunsul ar fi NU, ramane doar concluzia ca acelasi autor doreste sa tina inca in umbra pe un alt actor principal, poate chiar cel real
A.B  Raspunsul Doamnei Smaranda Dobrescu este rabinic. Imi place...
Gavrila Ch Si dv aveti dreptate, stimate d-le Botu!
A.B  Daca prea multi au dreptate, faptul devine banal, nu mai are nimic vizibil foarte greu.
G.Ch  M-am oprit la a doua iteratie pentru a evita diluarea valorii primelor doua.
A.B  Domnule Gavrila Ch, chiar daca pare o gluma, sau mai ales daca este, as aprecia postarile Dumneavoastra. Colegiale...
G. Ch  Va asigur de deosebita mea apreciere pentru contributiile dv. Remarca mea se dorea a potenta semnificatia observatiei fine ce ati postat.
A.B  Redau un punct care il contrazice pe "sarpele cu ochelari" preluat din: http://roncea.ro/.../alogenul-pacepa-primeste-o-lectie.../:
2. A fost informat Nicolae Ceauşescu asupra evenimentelor externe, în 1989?
Răspunsul este afirmativ. Volumul generalului Rogojan arată că, începând din septembrie 1989, şeful statului a primit repetate informaţii, unele chiar zilnice, „asupra acţiunilor sistematice coordonate împotriva sa din exterior”.8 Astfel, pe 7 noiembrie 1989 în legătură cu întâlnirea Bush-Gorbaciov de la Malta: „…redefinirea sferelor de influenţă…” cu exercitarea „de noi presiuni coordonate asupra acelor ţări socialiste care nu au trecut la aplicarea de reforme reale…” În România „va fi foarte greu, date fiind particularităţile proprii… care exclud posibilitatea producerii unei revoluţii de catifea…”9 (sublinierile D.C.G.).
Între 7 noiembrie şi 12 decembrie 1989 sunt redate în rezumat (cu numere de înregistrare ale D.S.S.), 11 (unsprezece) asemenea informări privind: întâlnirea Kohl-Mitterand, acţiunile Ungariei şi Olandei, reunirea la nivel înalt de la Bruxelles, iniţiativa lui Mitterand la reuniunea de la Paris.10 Cele mai multe vizau destabilizarea situaţiei din România, şi în special în Transilvania.
Nu ar fi lipsit de interes să se publice aceste informări in extenso, dat fiindcă o bună parte privesc evenimente demult încheiate şi unele au generat controverse.11
- See more at: http://roncea.ro/.../alogenul-pacepa-primeste-o.../...
roncea.ro