Unde sunt inginerii de altadata? – 27 noiembrie 2014
Prospectiv A-z
.Astia nu mai sunt nostalgici, doar pragmatici. Mi-aduc aminte recent de cateva discutii aici despre nevoia de reforme in scoli etc. Afirmam ca o intoarcere la pre-1990 mai putin chestiile ideilogice (inlocuite cu morala/religie) ar fi de departe solutia cea mai buna...
"Sometimes, it can verge on denial: when poor results in OECD school rankings led to call for reforms of Germany’s education system at the turn of the millennium, a delegation was sent to Helsinki to study Finland’s top-ranking system. The Finns told them that they, in turn, had taken their inspiration from East Germany."
Textul contine multe astfel de observatii pe care romanul obosit de spectrul 'jos-comunismului!' le-ar considera de neconceput.
From women in the workplace to youth football and recycling,
country is more East German than it likes to admit
theguardian.com|De Philip Oltermann
P.A-z
.
Estul european nu producea specialisti in stiinte sociale, ci ingineri. Unde sunt ingineriile de alta data?
http://www.paristechreview.com/.../monde-manquer-ingenieurs/
Estul european nu producea specialisti in stiinte sociale, ci ingineri. Unde sunt ingineriile de alta data?
http://www.paristechreview.com/.../monde-manquer-ingenieurs/
Aux
États-Unis, le peu d'appétence des étudiants pour les études scientifiques et
techniques prend les proportions d'une crise stratégique. Et ailleurs?
Draghi
Puterity
Citeam
pe la inceputul anilor '90 intr-o revista ameircana (Aviation Week and Space
Technology) apelul unui inginer de la NASA pentru a face ceva in acest sens
"in tara care produce anual mai multi avocati decat ingineri". Spunea
ca media de varsta a inginerilor aerospace de la NASA era atunci de peste 50 de
ani, si o compara cu cea din UE care ar fi fost de sub 30 de ani. Era
ingrijorat de pierderea "tribal knowledge-ului" in domeniu. Intre
timp, s-a ajuns ca SUA sa depinda de Rusia pentru a putea opera ISS-ul...
In Germania, in opinia mea, situatia e ceva mai buna doar doatorita faptului ca invatamantul superior tehnic e inca bine sustinut financiar si e de calitate. In invatamantul mediu si primar e propagata o adevarata aversiune fata de matematica si fata de disciplinele tehnice. E de bon ton in "inalta societate" sa declari ca habar nu ai de matematica si ce noate proaste ai avut la scoala, iar prin scoli parintii duc adevarate jihaduri impotriva profesorilor de matematica care "chinuie elevii" incercand sa-i invete matematica.
Intr-adevar, odata cu reunificarea Germaniei, a existat o tendintza de a repune invatamantul tehnic pe primul plan, insa, ca toate "ideile venite de la comunisti" nu a produs efecte decat punctual.
In Germania, in opinia mea, situatia e ceva mai buna doar doatorita faptului ca invatamantul superior tehnic e inca bine sustinut financiar si e de calitate. In invatamantul mediu si primar e propagata o adevarata aversiune fata de matematica si fata de disciplinele tehnice. E de bon ton in "inalta societate" sa declari ca habar nu ai de matematica si ce noate proaste ai avut la scoala, iar prin scoli parintii duc adevarate jihaduri impotriva profesorilor de matematica care "chinuie elevii" incercand sa-i invete matematica.
Intr-adevar, odata cu reunificarea Germaniei, a existat o tendintza de a repune invatamantul tehnic pe primul plan, insa, ca toate "ideile venite de la comunisti" nu a produs efecte decat punctual.
Preda
Mihailescu
Puterity
@ Interesanta perspectiva - in Germania se deplange pe multa buna dreptate atat
reducerea crescanda a invatamantului tehnic si de specialitate, in favoarea
celui universitar. Cat si pierderea de know how prin decenii de subtretanta in
Asia, si mai putin in tarile de est. In privinta NASA, ma gandesc mereu la
cartea lui Feynmann "What do you care what others think" si
investigatia Challenger Commission. NASA facuse munca de pionierat, perfecta,
in anii initiali, calitatea si atentia scazand cu rutina, promovarea marilor
ingineri in pozitii manageriale, si inalta specializare si repartitie a
productiei. Fenomen absolut general, dar atat de magistral investigat si
descris de Feynmann.
P.M
Desigur,
o revenire macar la jumatate din calitatea scolii dinainte de 90 ar fi
fenomenala. S-ar putea incepe cu calitatea manualelor - pot sa pastreze de la
aparatele occidentale de reclama ceva din diagramele colorate, si ceva mai
multe legaturi practice, dar sa fie scrise ca in acele vremuri de cei mai buni
didacti dintre cei mai buni specialisti ai tarii. Adevarul este ca si cartile
germane par sa inceapa sa devina ceva mai serioase, de mai bine de zece ani se
combate delasarea, dar dureaza ...
Octavian Lupu Prospectiv FCh
eu cred ca înainte de a discuta de sisteme de invatamant ar trebui sa raspundem
la intrebarea; vor guvernele actuale sa aiba cetateni bine educati, bine
informati si capabili de gandire critica? Daca m-ar scula cineva din somn si
mi-ar cere un raspuns rapid si sintetic la aceasta intrebare as raspunde ca mai
degraba nu.Argumente: sa ne uitam la ce se intampla in jurul nostru.
P.A-z
Absolut
de acord, capitalismul de azi, cu scala sa globala, ne vrea in confort. Si cei
mai multi nu pot rezista ispitei.
P.M
Octavian
Lupu @ Hit the nail on its head. In occident se investesc milioane in cercetare
de "didactica empirica", condusa de generalisti care nu stiu decat sa
vorbeasca pe nas si sa flateze asteptarile politicienilor dornici de reduceri.
In America se se
vorbeste
deschis de faptul ca este mai putin costisitor sa cumperi specialisti
calificati din tarile sarace care au investit in ei, decat sa imbunatatesti pe
baza larga invatamantul US. Dorinta unui invatamant formator este deci o
premiza ne-evidenta, si nimeni nu stie daca argumentele economice aduse sunt
singurele sau cele mai importante - 'maleabilitatea' prostului poate sa fie si
ea un scop pentru unii. Totusi, eu socotesc educatia este o baza necesara fara
care si ei se duc de rapa - si de aceea este bine sa exista in rezerva
raspunsuri potrivite si bine gandite. Din cand in cand au si ei nevoie de o
parere...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu