miercuri, 20 iulie 2016

Catre Grupul Visegrad?

Catre Grupul Visegrad? – 28 iunie 2016


Mihai Ion Turcu
 

Chestiuni: 1 Un document pretins emanat de Ministrul de Externe Al RFG catre Grupul Visegrad ar fi simptomatic pentru intentia Noii UE de aaccelera imediat federalizarea. Documentul prin ce prevede desfiinteaza de fapt statele nationale. Romania nu este membra a Grupului Visegrad. 2. Presedintele KWI astazi n-a participat la reuniunea sefilor de stat PPE desi era invitat. ???

Like

Prospectiv A-z .
Sa-mi fie permisa o paranteza de inceput: Aplaudam si incurajam postarile initiate de ceilalti membri. Cred ca azi e prima oara cand ne bucuram de initiativa d-lui Mihai Ion Turcu. La mai multe!

Despre cele 2 chestiuni:
1) Se face ordine in visOgrada! Chiar daca acel document nu va fi revendicat, ramane o incercare de estimare a reactiilor.
2) Pozitia lui KWJ si a Romaniei este testata. Oricum, gandesc ca avem de-a face cu un simptom al multiplei comenzi in Romania.

 

Mihai Ion Turcu 2. este tstata sau exista alte planuri. Intermarium, un obiectiv strategic al SUA, legat de un concept constant, ca Germania si Rudia sa nu se coalizeze, formand un bloc eurasiatic, conteaza pe Tarile Baltice, Polonia, Romania,Bulgaria(?) Turcia.Atat Polonia cat si Romania au acceptat transfer de forta militara SUA din Germania, pe teritoriul lor plus exercitii navale in MN, plus un plan de generare a unei flote NATO in MN ( posibila doar daca state riverane (Romania,Bulgaria, Turcia) participa. Bulagria prin premier a spus "niet".Probabil SUA, Franta si UK, state maritime urmau sa sigure spatele. Ramane intermarium sub protectie SUA si altecva decat Noua Europa (germana) ?

 

Preda Mihailescu Pei cred ca Europa de Sud nu va fi NICIODATA Europa Germana. Nu tine la taveala, mentalitati prea diverse. Deci ori ramane un grad suficient de independenta, ori ciorovaiala!

 

Smaranda Dobrescu ! Nu cred ca e un document real. E timpul manipularilor mai mult decat dubioase.
2 Cum poti crede, tu , ministru de externe RFG ca tarile Visegrad care tocmai ce si-au declarat autonomia fata de UE si planuri de manifestare a suveranitatii, ar accepta o scrisoare-diktat?

 

Mihai Ion Turcu Sa speram ca este un fals.

 

Eugénia Paraschiv un link spre acea scrisoare sau nu e publică?....



Draghi Puterity Sa fie o miscare impotriva ministrului de externe al RFG, pentru a-i pedepsi pozitia disidentă fata de provocările militare ale SUA impotriva Rusiei?

 

Gheorghe Gradinaru http://www.thenews.pl/.../258994,New-EU-superstate-plan...

 

 

New EU 'superstate plan' by France, Germany: report

THENEWS.PL

 

Gheorghe Gradinaru http://sputniknews.com/.../poland-france-germany-eu...

 

 

Poland Leaks French-German Plan for EU Superstate Amid Brexit Chaos

SPUTNIKNEWS.COM|BY SPUTNIK

 

Gheorghe Gradinaru http://www.intellinews.com/visegrad-post-brexit-scramble.../

 

 

VISEGRAD: Post-Brexit scramble over EU agenda launched in Prague

INTELLINEWS.COM

 

Smaranda Dobrescu Deocamdata D-l profesor sa avut dreptate. cel mai important lucru mi se pare a fi discutarea pe bucati a planului germano-francez. Corelat cu celalalt material postat de Dinica Roman e clar ca e vorba de mai multe viteze. Acum ori niciodata Romania trebuie sa aibe un PRESEDINTE!!!

 

Prospectiv A-z .
Dela linkul lui GG:
Visegrad's bid to derail any push towards further integration was, however, perhaps best illustrated on June 26. In a somewhat dramatic performance on Czech state TV's flagship political programme presented by Vaclav Moravec, Zaoralek called on Jean Claude Juncker to quit.

"Right now I can't see the European Commission chairman as the right man for the job," the minister said, calling the keen proponent of a closer union in Europe a "negative symbol".

"I don't want to call on anyone [to resign]," he continued, "but... someone in the EU maybe should contemplate quitting, because [Brexit] is a responsibility someone should have assumed."

Raman la ce am spus initial, teste si reactii + diviziunea puterilor in Romania.

 

Prospectiv A-z .
Declarația făcută de Iohannis, integral:

"Am avut la această reuniune a Consiliului European o discuţie detaliată privind rezultatele referendumului din Marea Britanie, structurate pe două momente, ieri, împreună cu Premierul Cameron, iar astăzi în formatul UE 27. Rezultatul referendumului ne-a plasat într-o situaţie fără precedent în Uniunea Europeană.

Este esenţial să înţelegem că Uniunea Europeană este singura opţiune pentru menţinerea prosperităţii şi securităţii pentru cetăţenii noştri. De aceea, mi se pare extrem de relevant faptul că principalul mesaj care s-a desprins din discuţiile noastre este acela că Uniunea celor 27 de state membre trebuie să iasă întărită din această încercare.

A fost reconfirmat angajamentul comun de a păstra unitatea şi coeziunea Uniunii. Doresc să salut acest mesaj de unitate asumat de toate cele 27 de State Membre. Am subliniat că avem nevoie acum de o abordare cât mai pragmatică, care să detensioneze situaţia şi să ne permită să mergem înainte. Trebuie să răspundem aşteptărilor cetăţenilor statelor noastre.

De aceea, am adoptat o declaraţie comună UE 27 în această dimineaţă. Salut faptul că această declaraţie conţine mesaje pe care le-am transmis şi eu în cadrul reuniunii, respectiv: Regretăm rezultatul referendumului din Regatul Unit, dar respectăm voinţa exprimată de majoritatea poporului britanic. Până când Regatul Unit părăseşte Uniunea, acesta îşi păstrează statutul de stat membru, cu toate drepturile şi toate obligaţiile.

Vreau să subliniez acest aspect, ca să fie foarte clar tuturor - Regatul Unit va respecta în această perioadă libertatea de circulaţie a cetăţenilor şi drepturile lucrătorilor europeni. Acest lucru mi-a fost confirmat în mod direct de către Premierul Cameron.

Asigur, astfel, comunitatea românească care locuieşte şi lucrează în Marea Britanie că România va urmări, în negocieri, cu maximă prioritate apărarea intereselor acesteia.

În privinţa procedurii de retragere a Marii Britanii, conform articolului 50 din Tratatul Uniunii Europene, am convenit cu toţii că este necesară derularea acestui proces de o manieră predictibilă.

O notificare ar aduce clarificările necesare în avantajul atât al Uniunii Europene, cât şi al Marii Britanii.

Un alt aspect asupra căruia am căzut de acord a fost acela că nu vor exista negocieri înainte ca această notificare să se producă.

Salut, de asemenea, că există voinţa politică a liderilor europeni ca Marea Britanie să rămână un partener cât mai apropiat al Uniunii Europene. Pentru România, care are un Parteneriat Strategic cu Marea Britanie, acest aspect prezintă o relevanţă deosebită.

Astăzi, noi, liderii europeni, am reconfirmat că Uniunea Europeană rămâne cadrul nostru comun de acţiune. Pentru că nu trebuie să uităm că Uniunea este un proiect destinat păcii, securităţii şi prosperităţii pe continentul nostru.

Acesta a fost şi mesajul pe care l-am transmis în numele României. Suntem un stat care a acţionat dintotdeauna pentru o Uniune puternică, capabilă să răspundă atât aşteptărilor cetăţenilor săi, cât şi provocărilor din exterior.

Am subliniat, în egală măsură, că este necesară o reflecţie aprofundată privind îmbunătăţirea modelului european, astfel încât să devină mai eficient, mai transparent şi mai apropiat de cetăţeni.

În opinia mea, recâştigarea încrederii cetăţenilor europeni în proiectul european este esenţială pentru continuarea şi durabilitatea acestuia. Nu putem să construim o Europă care să nu fie în avantajul şi pe înţelesul cetăţenilor noştri.

Vreau să vă mai informez că am adoptat concluzii ale Consiliului European şi pe alte teme importante ale agendei curente, precum gestionarea fenomenului migraţiei, aspecte economice şi chestiuni ce ţin de relaţiile externe ale Uniunii Europene.

În discuţia pe tema Acordului Economic şi Comercial Uniunea Europeană-Canada (CETA), am reiterat importanţa eliminării obligativităţii vizelor pentru cetăţenii români, pentru a putea beneficia pe deplin de prevederile acestui acord.

În cadrul discuţiilor legate de relaţiile externe ale Uniunii Europene şi având în vedere apropierea Summitului NATO de la Varşovia din luna iulie, am semnalat importanţa consolidării cooperării Uniunea Europeană-NATO, pe fondul ameninţărilor comune cu care ne confruntăm.

De asemenea, vreau să informez opinia publică, că a fost prezentată Strategia Globală pentru politica externă şi de securitate a Uniunii Europene.

Consider că în contextul marcat de rezultatul negativ al referendumului din Marea Britanie, prezentarea Strategiei Globale a Uniunii Europene transmite un mesaj puternic că Uniunea funcţionează şi că statele ei membre pot ajunge la un consens pe chestiuni importante chiar şi în vremuri dificile. Acum atenţia noastră trebuie canalizată pe implementarea eficientă a acestei strategi".

 

Prospectiv A-z .
Jurnalist: „Pentru România, care este pasul următor, care este strategia, domnule Preşedinte? Veţi crea o echipă specială care va analiza această situaţie şi poziţia României în negocierile privind ieşirea Marii Britanii din UE?"

Președintele României: „Eu am spus și săptămâna trecută, vineri, că acum este momentul să ne concentrăm și pe ceea ce urmează, dar și pe ceea ce urmează în România. Și am spus că este nevoie de un nou proiect de țară post-aderare. Nu s-a realizat în preajma anului 2007, nu s-a realizat nici mai târziu. Sigur, acum ne pregătim să serbăm 10 ani de la aderare și iată că, abia acum, începem să ne punem problema, și bine că ne-o punem și acum, de elaborare a unei strategii post-aderare. Evident, în condițiile date, această strategie trebuie să țină cont de ceea ce se întâmplă acum. Este o modificare semnificativă în geometria și arhitectura Uniunii faptul că Marea Britanie părăsește Uniunea și va trebui să ținem cont de acest lucru și va trebui să identificăm modalitățile cele mai bune de abordare a acestei chestiuni. Și, da, la începutul săptămânii viitoare, intenționez să invit, în același format ca vinerea trecută, pe liderii politici, pe Prim-ministru, pe Guvernatorul Băncii Naționale, pentru a avea o rundă de consultări și pentru a vedea care este maniera optimă de a abordare în această etapă.

Jurnalist: „Să ieșim un pic din Brexit… și v-aș întreba pentru că Președinția slovacă vine imediat, o țară din est. Ați avut convorbiri bilaterale, că înțelegem că ei vor să pună pe agendă subiectul pe care îl știm și ne este drag tuturor, cel al Schengen-ului? Pentru că, așa cum știți, este acum în discuție legat de securizare a frontierelor externe, împreună cu Bulgaria și România, care se comportă ca state Schengen".

Președintele României: „Chestiunea Schengen este permanent pe agenda tuturor discuțiilor pe care le avem, și bilaterale, și multilaterale, și chiar astăzi am avut discuții cu lideri relevanți pe această temă în marja întâlnirilor informale. Nu pot să intru acum în detalii, dar există semne că lucrurile s-ar putea mișca. Ar fi, sigur, foarte bine pentru România, dar, repet, ar fi foarte bine și pentru restul spațiului Schengen, și aici vorbesc doar în numele României. România nu numai că acționează ca un membru de facto, România este o piesă importantă în securitatea și în siguranța în întreaga regiune. Este clar că noi ne-am făcut temele, este clar că suntem nu doar capabili, ci suntem deja obișnuiți să păstrăm nu numai siguranța cetățenilor, dar să păstrăm întreaga țară sigură și cred că, în acest sens, aderarea României la Schengen ar fi un real câștig și ar reprezenta un semnal puternic că Uniunea și Schengen vor realmente să își consolideze granițele exterioare.

 

Smaranda Dobrescu Mai bine dau like si tac din gura!
Dar totusi macar atat sa stiu: 1."Trebuie să răspundem aşteptărilor cetăţenilor statelor noastre." Macar vreo 5-6 asteptari ale romanilor daca le-ar fi enumerat ! (in afara celei cu anticoruptia, eventual)
"Vreau să vă mai informez că am adoptat concluzii ale Consiliului European şi pe alte teme importante ale agendei curente, precum gestionarea fenomenului migraţiei, aspecte economice şi chestiuni ce ţin de relaţiile externe ale Uniunii Europene." Pe langa zeci de banalitati, macar aceste trei idei daca le-ar fi detaliat presedintele, nu ar fi fost lipsit de interes!

 

Prospectiv A-z http://www.cotidianul.ro/presedintele-iohannis-la.../

un ruman din turdas
+14
Nu inteleg ce atata deranj cu ispravile lui Johannis: ziarul Cotidianul a fost port drapelul salamului sasesc, a mers pana intr-acolo incat in campania electorala a interzis comentariile negative la adresa acestuia tocmai pentru a fi ales. Asa ca dragi Cotidieni va rog sa va asumati calamitatea de presh pt. care a-ti depus eforturi monumentale la alegere si nu inteleg lamentarile post factum cum e si acest articol- l-ati sustinut, vi-l asumati , lasati ipocrizia deoparte .

Poate ca e niste oameni ...
+14
... care nu vor sa vorbeste cu tine ! ... Hi hi ! Pai are un aer de "déjà vu" ! Si basalaul se plimba singur pe alei, avind aerul ca filozofeaza ca Aristotel si dind cu piciorul in pietre ... Asa e, domne, lumea e rea si nu doreste sa-i bage in seama pe luceferii politicii romanesti si europene ... Si erau singuri la parinti, Si mindri in toate cele, Cum sint magarii intre oi, Si Luna intre stele ! (nu pot sa nu inchei fara sa remarc si paltonul cu care e imbracata madam aia, Alexandrina Gainusa a Letoniei sau Lituaniei, nu prea stiu exact ... ! Cred ca e de la aceeasi casa de moda, "Second Third Hand" ca halatul flausat al lui madam Pruna !)

 

 

Preşedintele Iohannis la Consiliul European parcă spune: „Ce caut eu…

COTIDIANUL.RO



 

 

Prospectiv A-z .
lucid scria la 27 iunie, 2016:
Suntem in mare pericol. Planul propus de Merkel-Hollande-Renzi (totzi politicieni foarte contestati de largi segmente din populatia tzarilor lor – Hollande e rasul curcilor intr-o Frantza care da deja semne de putrefactie (ghetourile, refuzul noii legi a muncii), Renzi a luat-o peste mutra la Roma si Torino acum cateva zile, Merkel sta ceva mai bine dar nu prea mult – pentru o Europa cat mai controlata in probleme de securitate, frontiere, anti-terorism, armata inseamna cizma prusaca peste Uniunea Europeana ramasa fara varful de lance al USA (vorba profetica a lui De Gaulle). Ori Germania – ca si in trecut – vezi impartirile Poloniei din secolele XVIII, XIX si XX – e gata sa pactizeze cu Rusia impartindu-si spatiul dintre ele, Polonia si Romania fiind direct vizate. De aceea romanii trebuie sa respinga ferm hegemonia teutona (Franta si Italia nu conteaza) si sa ceara revenirea la Uniunea Europeana definita de De Gaulle: o Europa a patriilor (natiunilor) dotata cu o Piatza Comuna economica si comerciala care se poate extinde si la sistemul educational, protectia mediului, cultura. Securitatea fiecarei tzari trebuie sa ramana dreptul ei suveran si inalienabil, iar Bruxelles-ul trebuie sa renunte sa mai impuna norme ideologice „political corecte" (LGBT, minoritatea rroma, atacarea fundamentelor civilizatiei crestine – Biserica, Patria, Familia). Altfel se apropie timpul cand va trebui sa incepem a ne gandi daca mai merita sa fim membri ai unei astfel de uniuni asa cum o pregatesc cei care-i manuiesc pe cei ca Merkel, Hollande sau Renzi.

 

Draghi Puterity Exista, desigur, un nivel de pervertire a UE care sa faca preferabila iesirea noastra din ea. Insa, realist vorbind, cred ca inca suntem departe de el. Avantajele ramanerii, sunt mult peste dezavantaje.

 

Mihai Ion Turcu Pntru ca Romania sa puna piciorul in prag, cel care reprezinta Romania, indiferent cine ar fi acela, trebuie sa aiba in spate Romania. Si Romania aceea trebuie sa fie solida, stabila, relativ autarhica, cu o rezerva de aur doldora in BNR, cu planuri B si C pregatite. Este !?Daca avem un parlament frunza in vant, un nonguvern si un reprezentant contestat din momentul urmator a alegerii sale, fara sa fim nici macar Franta, nu se intrevede posibilitatea ca Romania sa anunte Roexit, lucru care trebuia facut acuma pentru ca in momentul urmator devine imposibil. In rest toate ingrijorarile sunt justificate.

 

Draghi Puterity Ce bine ne-ar fi prins in aceasta situatie un Presedinte presedinte patriot, flexibil si fara prea mari fixatii ideologice. Dar noi am preferat "Romania lucrului bine facut"...


Mihai Ion Turcu Draghi Puterity @ am ales din doi, intr-un anume moment cand altele erau urgentele noastre, un presedinte.Tertium non datur in acest gen de alegeri.Acesta este "generalul" cu acesta defilam.

 

Draghi Puterity Mihai Ion Turcu - Nu doresc sa sugerez ca cineva putea prevedea situatia de acum, domnule profesor (in ce ma priveste eu ma gandeam cel mult la Catalonia, insa nu la Scotia sau la Brexit), insa intr-o lume in care dinamica schimbarii e intr-o permanenta aceelerare, (eu auzisem de asa ceva inca din anii '70, din lucrarile lui Alvin Toffler), un profil de conducator de genul celui sugerat de mine nu cred ca era ceva rau. Am preferat insa sa credem in tot felul de mituri, iar acum singurul lucru pe care il mai putem face e... sa defilam.

 

Mihai Ion Turcu Draghi Puterity @O natiune bine structurata , functionala, coerenta, genereaza elite si oameni de stat.O natiune de doua ori zguduita in interval de 50 de ani (istoric insemnand adineauri) ravasita, jefuita si emasculata, genereaza cataratori si compradori din clasa Dinu Paturica, primul nostru roman pe care l-am urat visceral fiind noi atuncea bagati cu nasul in el la ora de istoria literaturii romane in ceea ce era inca invatamant liceal.

 

Preda Mihailescu Draghi Puterity @ Domnul Puterity, dar sincer sa fim: de unde vreti sa scoateti asemenea presedinte. Nu aveti impresia ca acestia ii impusca de mici - ca in bancul cu samovarul? Si in plus J este baiat mare, scuza cu germanul merge la apa pana se sparge - la un moment dat stie si el ce sunt aceste ganganii manipulate genetic cu dolari. Nu poate sa nu stie!

 

Draghi Puterity Preda Mihailescu - Eu sunt de parere ca atat Adrian Nastase cat si Victor Ponta se apropiau de profilul schitzat de mine. Stiu, nu e o parere prea populara prin diaspora, insa urmarind de decenii fenomenul politic din Romania, afirm ca e mai mult decat un "educated guess". 

P.S. Si pe domnul Adrian Severin l-as pune in aceeasi categorie, dar in cazul domniei sale cred ca e ceva mai usor de pacalit decat ceailati doi.

 

Mihai Ion Turcu Doamna Smaranda Dobrescu, "diplomatul sef" al Romnaniei, care este constitutional presedintele, vorbeste precaut si in limbaj de lemn, ceea ce tine de prudenta indicata discursului dipomatic in situatii fluide.Sunt cateva adrese, observate si de Dumneavoastra, nedetaliate, pentru ca nu pot fi detaliate, in curs fiind negocieri intre 27 negociatori, cu rezultat incert.In aceasta situatie Ungaria, Polonia,Slovacia, Cehia,specific privind flota militara Bulgaria,poate si Austria, au anuntat directia in care vor negocia (zis nationalista, populista, fascista, in cazul nostru ar fi comunista, opuse proiectului franco-german).Ce nu apare explicit sunt negocierile sau nenegocierile separate ale unora sau altora, cu SUA si Rusia. In context si legat de pozitia fizica a Romaniei, retinem ce pare a rezulta ca intentie, si interes, avut in vedere de presedinte, menajarea relatiei noastre bilaterale si speciale cu UK si SUA.

 

Smaranda Dobrescu Nu exclud faptul ca Presedintele are cele mai bune intentii fata de tara sa. As prefera mai multa transparenta in dauna diplomatiei opace, as vrea sa aud parerea despre federalizare, despre beneficiile sociale ale romanilor din strainatate, despre flota din Marea Neagra, subiect pe care a ramas neinspirat sa-l apere de unul singur cand ceilalti riverani s-au retras, as dori sa-l aud vorbind despre stoparea vanzarii pamanturilor, despre nevoia de capital si salarii mai mari. Nu in ultimul rand mi-ar placea sa aud ca companiile romanesti scapate de la faliment gratie unor administratori de toata isptava sunt pregatite nu sa fie privatizate ci sa reintre in circuitul productiv al tarii. Toate acestea nu incalca atributiile unui presedinte.

 

Smaranda Dobrescu "La Consiliul European post Brexit, România a preferat să renunțe la orice revendicare sau viziune proprie și s-a aliniat cuminte Germaniei, în loc să stea cu minte alături de Polonia, reputată a-i fi partener strategic (și de celelalte „colonii" rebele de la Viszegrad). La Marea Neagră, aparent luată prin surprindere de partenerul strategic turc, România se vede lăsată în afara jocului în fața unui front comun ruso-turco-bulgar. Ceva nu funcționează în serviciul extern român (în care trebuie inclusă și componenta sa informativă). Sau poate că „motoarele" merg dar în carlingă pilotul doarme… ori a căzut prizonier vreunui „comando terorist"." Adrian Severin, 2 iulie 2016

 

Mihai Ion Turcu Smaranda Dobrescu @proiectul flotei NATO in MN ete american.Turcia a "cerut scuze Rusiei". Face un joc propriu care miroase a gaz metan livrat UE. si incaseaza miliarde urmare a corectitudinii politice germane.Romania este flasca si neconcurentiala, nu pentru ca n-ar putea fi altfel ci pentru ca s-a angajat sa fie conformista spre exterior si indolenta in interior.Presedintele roman este un cal magar constitutional, acesta si fara baza de sustinere structurata, "fara partidul meu".Poate conta doar pe mobilizarea cetatenilor pe care nu-i poti mobiliza daca te limitezi la conditia aulica.Dualitatea puterii executive din constitutia noastra este un handicap pentru presedinte sau un risc pentru natiune, functie de preseinte.Pentru un executiv puternic, guvernul, ar trebui sa nu avem sef de stat, si pentru un sef de stat cu autoritate ar trebui ca acesta sa fie rege.

 

Draghi Puterity Mihai Ion Turcu - De ce o linie genealogica ne-ar aduce automat un executiv puternic, domnule profesor? Sa luam cazul Marii Britanii - cu ce a ajutat-o faptul ca sunt o monarhie in cazul Brexit-ului?

 

Smaranda Dobrescu Modelul celei de-a-cincea Republici franceze in teorie. Un sef de stat cu autoritate cred ca nu are nevoie neaparata sa fie rege ci de o forma prezidentiala de republica. Exemple ar fi: SUA, Brazilia, Argentina, Chile, etc. Teoretic. Practic niciuna nu dovedeste ca are un presedinte atot puternic, incepand cu SUA al carui presedinte-sef al executivului este blocat de Congres oricand hotarasc lobbyurile sau elitele financiare. Ce mai inseamna azi putere absoluta? Nici macar Putin nu e un exemplu. Si apoi asa e si normal sa fie spre a nu se aluneca spre forme autoritare de conducere. Daca ai insa un parlament slab, santajabil si un presedinte peste o colonie, lucrurile vor fi mai bune doar daca cei chemati sa conduca vor accepta si riscuri personale pentru coerenta si interesul tarii..

 

Mihai Ion Turcu Smaranda Dobrescu @Romanii moderni sunt carcotasi.Paradoxal divinizeaza pe Vlad Tepes, Stefan Cel Mare, arata mare respect pentru Carol I, figuri de principi cu autoritate.Iliescu a fost "Babuta" sau "Cucuveaua", Constantinescu "Tapul", Basescu "Chorul", "Javra Ordinara" ,Iohannis "Mutu", "Prostu" .....Cand a fost adoptata constitutia monarhica , elita, buna cunoscatoare a poporului, a decis sa fie domnitor un principe strain, din casa domnitoare europeana, sa nu se casatoreasca cu vre-o autohtona, dinastia sa fie strict ereditara in ordinea primogeniturii masculine. primul rege roman-roman ( nici macar nu era legitim rege) a fost un fiasco, a incalcat cam, tot ce se putea incalca dupa care a plecat cu sacosa plina si amanta vulgara dupa el, pe care nici macar n-o iubea.

 

Smaranda Dobrescu Credeti ca situatia asta nesatisfacatoare ramasa in memoria romanilor se explica doar prin faptul ca sunt carcotasi? Poate nici nu au avut un conducator de rasa, cu stofa de conducator, cu drag fata de orice roman din orice coliba sau palat.Criteriul dupa care i-as judeca ar fi acela al pastrarii intacte a hotarelor tarii. Asta e piatra de incercare si pentru actualul presedinte, chiar daca destui in jur au alte pareri, sau altii dinainte au pregatit mine in teren...

 

Mihai Ion Turcu Smaranda Dobrescu @Noi ne tragem de sireturi si cu Dumnezeu. De altfel avem o parere p[roasta despre noi.

Sa-l recitim pe Gafencu

Sa –l recitim pe Gafencu – 30iunie 2016


Prospectiv A-z via Adrian Nastase
 

Adrian Nastase ne indeamna sa-l citim pe Gafencu cu un extras din 1933:

In climatul actual din Europa, cred ca merită reamintite cuvintele lui Grigore Gafencu, din 1939, de dinaintea inceperii marii conflagratii mondiale. El incercase, prin vizitele sale in diferite capitale, să convinga de importanta unui proiect european. Cele doua pagini de discurs le-am selectat din Cuvântarea pe care el a tinut-o, ca ministru de externe, in sedinta Adunării Deputatilor, din 9 iunie 1939 („O politică vie si intelegătoare"). In ceea ce priveste atitudinea noastra fata de Brexit, cred ca gresim ocupându-ne doar de românii care muncesc in Marea Britanie. Configuratia generala a UE se va schimba in următoarele luni. Trebuie sa stim ce vom cere. Astfel vom putea negocia. Si nu e vorba de negocieri cu britanicii, ci de cele cu ceilalti membri ai UE. Sediile structurilor UE din Anglia vor trebui relocate. Noi ce cerem? Se va pune problema programelor si a finantărilor. Ne pregătim să vedem ce vulnerabilităti avem si cum putem să le eliminăm? Avem vointa de a iesi din siajul intereselor tărilor importante din Uniunea Europeană. Vom invăta să spunem si NU in politica noastră externă?

 

 

Să-l recitim astazi pe Grigore Gafencu

                  In climatul actual din Europa, cred ca merită reamintite cuvintele lui Grigore Gafencu, din 1939, de dinaintea inceperii marii conflag…

NASTASE.WORDPRESS.COM

 

Gheorghe Gradinaru Cartea care inainte de 89 se gasea numai in fondul special al unor biblioteci a constituit o sursa de inspiraie pt pol externa a lui Ceausescu. In opinia mea este o carte care trebuie citita.

 

Smaranda Dobrescu Am gasit un comentariu privind cauzele comportamentului lui Erdogan care a provocat cutremure si posibile reasezari dupa linistirea scoartei pamantului:

"Mihaela Erika Petculescu
iunie 30, 2016 la 11:55 pm
Schimbarea la faţă a lui Erdogan

Cu patru ore înaintea atentatului de marţi de la Istanbul, un anunţ pe Twitter avertiza că vor muri oameni nevinovaţi datorită înţelegerii dintre Turcia şi Israel.

Într-adevăr, în ultima perioadă Recep Tayyip Erdogan a efectuat un viraj politic semnificativ : închiderea frontierei turco-siriene, reluarea relaţiilor diplomatice cu Israel, o apropiere de Damasc şi scuze oficiale adresate Kremlinului pentru doborârea în noiembrie trecut a avionului rusesc. O schimbare de politică externă ce nemulţumeşte atât electoratul ultra-religios al lui Erdogan, dar şi pe luptătorii Statului Islamic, pe care Turcia nu i-a combătut până acum, ba i-a încurajat într-o oarecare măsură. Închiderea frontierei cu Siria ( 900 km) a ridicat însă o barieră atât în calea fluxului de imigranţi, zădărnicind intenţia fundamentaliştilor de a coloniza şi islamiza Europa, cât şi a traficului de terorişti şi armament. Din motive similare, dar şi ideologice, islamiştii radicali nu pot accepta nici apropierea de Israel, Rusia ori guvernul de la Damasc.

Aceştia din urmă au însă argumente serioase în favoara unei înţelegeri cu Turcia. Încă dinaintea izbucnirii războiului civil sirian, Bashar al-Assad întreţinea relaţii prieteneşti cu Ankara şi cu monarhiile sunite din Golf cu scopul de a conferi regimului laic introdus de familia sa alauită o legitimitate islamică. Astăzi, speră că Turcia – care nu a reuşit să-l dărâme – îl va ajuta să împiedice dezmembrarea ţării sale. La rândul ei, Rusia are interese economice majore legate în special de tranzitul energetic, dar mai ales geo-politice : alianţa cu Turcia ar sparge blocada instituită de NATO la graniţa ei estică, în special în Marea Neagră. Israelul, o putere militară regională, la fel ca şi Turcia, a început să conştientizeze pericolul apariţiei unui stat fundamentalist islamic în imediata sa apropiere şi înclină acum spre menţinerea unui statu-quo în Orientul Mijlociu. La fel şi Ankara, datorită izolării sale pe plan internaţional din cauza problemei kurde.

Kurzii, peste 20 milioane, sunt în acest moment cel mai mare popor de pe pământ care nu au un stat al lor. În urma decupajului colonial efectuat pe cenuşa Imperiului Otoman, kurzii au fost împărţiţi între Irac, Siria şi – cea mai mare parte – Turcia, unde reprezintă 15-20% din populaţie. Statul turc nu recunoaşte însă minorităţile şi de la Ataturk încoace duce o politică de deznaţionalizare. Problema etnică se complică şi cu una politică, Partidul Muncitorilor din Kurdistan (PKK), iniţial sprijinit de URSS, a dus o luptă armată împotriva statului turc ce s-a soldat cu peste 45.000 de victime de o parte şi de alta. Iar de când Turcia a bombardat poziţii kurde în Irak şi Siria, pacea dintre cele două părţi pare mai improbabilă decât oricând. Guvernul turc este aşadar îngrijorat de existenţa Kurdistanului irakian, regiune autonomă, practic independentă faţă de Bagdad, precum şi de kurzii din Siria care au creat o regiune autonomă de facto între ISIS şi teritoriile controlate de Damasc, ambele zone implementând o guvernare laică bazată pe egalitatea dintre bărbaţi şi femei. SUA şi UE la rândul lor îi sprijină pe kurzi în lupta împotriva Califatului islamic, considerat pe bună dreptate o ameninţare la adresa întregii umanităţi ; kurzii, totodată, sunt cei mai pro-americani din întreg Orientul Mijlociu. Toate acestea fac mişcarea de independenţă a kurzilor din Turcia şi mai de temut pentru guvernul de la Ankara.

În aceste condiţii, deşi membră NATO, Turcia pare să fi înţeles că nu va primi ajutor în această privinţă din partea Alianţei Nord-Atlantice. Aceasta este raţiunea pentru care Erdogan se arată dispus să-şi asume riscurile unei adevărate mişcări tectonice în plan geo-politic."

Subiecte mici, subiecte medii, subiecte mari..

Subiecte mici, subiecte medii, subiecte mari – 1 iulie 2016

Stefan Kovacs

Subiecte mici, subiecte medii, subiecte mari
-----------------------------------------------------------
Acum vreo 8 luni s-a întâmplat chestia cu Colectivul. Nici până azi nu s-a schimbat legea care-ți dă voie să-ți "auto-evaluezi" bombe (în mod real) cum a fost cea de la Colectiv. În loc să-ți vină niște inspectori de protecția muncii- așa cum ar fi normal- și să-ți verifice sediul- poți să declari acolo că ai și sistem de salvare spațială (deși mai bine nu că ISU e cretin și cine știe ce mai înțelege) și ești crezut- iar dacă mai ard niște oameni "nu suntem noi vinovați, au semnat pe propria declarație". 
Dna. Codruța cică a fost spionată de niște israelieni. Care cică au avut OK-ul de la cele mai înalte niveluri. Ceva, cumva ?
Ha,ha,ha- plagiatorul Ponta a fost declarat plagiator. 
Ha,ha,ha- Oprea se retrage . De fapt nu se retrage că n-a fost niciodată.
Alt ministru tehnocrat "bites the dust". Singura regulă la vai de mama lor- luați de pe stradă- ar fi trebuit să fie- luați naibii șase luni salariu de ministru dar tăceți din gură. Dl.Bostan descoperă că va exista datorie excedentară din cauza profesorilor.
Alt ministru tehnocrat scrie o scrisoare. De ce n-a scris-o pe vremea guvernării Ponta- când scrisoarea aia avea o valoare ??? 
Condrea e tot mort, nu știm dacă Hexi vindea ceva inutil, diversele doamne Condrea apar pe la televizor. 
S-a dat un subiect cu grafice. Așteptăm cu interes declarația oficială a lui Vlaston. Care era cică consilier alături de dna. Moraru...

 

Smaranda Dobrescu Dar credeti cumva ca Vlaston s-a prins cu graficul de clasa opta?

 

Stefan Kovacs Am apucat să citesc pe Hotnews și constat că nu s-a prins...acuma ce-i drept eu sunt cam dinozaur dar pe vremea mea îmi aduc aminte foarte clar că se făceau reprezentări grafice pe axe în clasa a 8-a. Și că știam ce-i aia o variabilă (zice dl. Vlaston că "de unde să știe elevii ce-i în capul profesorilor" - chestie care m-a dat pe spate- și mai zice că de unde să știe ce e o variabilă)

 

Smaranda Dobrescu Numai una din axe putea fi cea alocata notelor intrucat avea 10 pozitii. Mica, mititica logica fara extenuarea intelectului...

Ca sa elimini coruptia in politica....legalizeaz-o!

Ca sa elimini coruptia in politica... legalizeaz-o! – 30 iunie 2016

 

Dinica Roman

Ca sa elimini coruptia in politica... legalizeaz-o!

 

 

Supreme Court Eliminates Political Corruption! (By Defining It Out of Existence)

Unlike the rest of us, the Supreme Court thinks there are too many restrictions on money in politics, not too few.

THEINTERCEPT.COM

 

Alexandru Botu Ca si prostitutia, sa devina o stare de fapt!...

 

Alexandru Botu Statul a ajuns doar scribul care ia nota de nevoile unor lacomi si unor prosti. Toti foarte potenti, ca asa i-a vrut statul!

 

Preda Mihailescu Eu nu cred ca sunt potenti ca asa i-a vrut statul, asta este cumva o inversare a raporturilor cauzale. Cel mult, pentru ca statul nu a stiut sa se impotriveasca - ceea ce este altceva...

 

Eugénia Paraschiv Cine-i statul?/plîng statuile, tecile/ecce homo ne toacá/sunetele toacei-s inimitabile/iminenţá oarbá~eminenţá şchioapá.....

 

Preda Mihailescu Eugénia Paraschiv @ Exact, asta era intrebarea ascunsa in cele de mai sus: potentatii sunt indivizi, cu bani, controland mafii puternice. Statul - cine este? Se schimba, doarme, se gudura - statul nu este o persoana!

 

Eugénia Paraschiv Ehe, cine-i statu'/mă-ntrebá strîmbu'-sărutul/prin rutul lăcomiei omul priveşte/nu-l mai ţine rostul/nu mai trăieşte.....

 

Mihai Ion Turcu Sistemul electoral american presupune cheltuieli enorme.Legea permite colecta de fonduri si subventionari. Nu poate fi cienva atat de bogat si atat de nebun incit sa*si cheltuie propria avere pentru a candidat la o functie publica majora. Cine plateste comanda meniul.Avem a face cu o realitate, constata daca bine intelegem, Curtea Suprema, realitate pe care n-o poate schimba admitand ca ar voi. Sofismul ar consta in sustinerea ca una sunt cheltuielile de campanie platite de cei doritori sa promoveze pe cine si ce le este convenabil, si alta alegerea libera democratica care urmeaza aceea fiind garantata de constitutie si observata de pazitorii legii.La dimeniunile SUA si stilul lor electoral, fara bani multi efectiv nu se poate promova un candidat. Deci ?

 

Preda Mihailescu Trump este o exceptie care confirma regula.

 

Mihai Ion Turcu Nu distingem daca exceptia este si accident.Daca se finalizeaza insemneaza ca nu este accident.

Cei sase fondatori sunt trei: Angela si Merkel

Cei sase fondatori sunt trei: Angela si Merkel – 29 iunie 2016

Smaranda Dobrescu
 

"Trecând peste aceste aspecte de „democrație originală europeană" (la urma urmelor poate că dezbaterile pe subgrupuri nu ar fi atât de rele pe cât sunt criteriile de constituire ale respectivelor subgrupuri și obiectivele egoiste care le animă), trebuie recunoscut că ideile germane prezentate în ambalajul documentului franco-german, nu sunt nici ilogice nici inadecvate. UE nu poate merge mai departe cu o piață așa zis unică pe care concurența liberă este distorsionată de politicile fiscale naționale, fără o guvernare economică europeană dispunând inlcusiv de instrumente pentru armonizarea politicilor fiscale, fără instituții apte a combate eficient criminalitatea transfrontalieră și evaziunea fiscală, fără o politică externă, de securitate și de apărare comună, fără o abordare integrată în domeniul migrației și azilului. O UE neputincioasă în ceea ce are democratic și respingătoare în dimensiunea sa oligarhică, acționând birocratic pe baze pseudo-federale, nu poate fi nici înțeleasă nici respectată de cetățeni."
http://adrianseverin.com/cei-sase-fondatori-sunt-trei-ange…/?

 

 

Cei șase fondatori sunt trei: Angela și Merkel - Adrian Severin

Cei șase membri fondatori ai Comunității Economice Europene (Germania, Franța, Italia, Belgia, Olanda și Luxemburg), prin miniștrii lor de externe, s-au reunit la Berlin (nici nu se putea un loc mai potrivit pentru a…

ADRIANSEVERIN.COM

 

Doina Nicolescu Presedintele Romaniei a plecat fara un mandat dat de parlament. A promis ca la intoarcere ne va informa!

 

Prospectiv A-z .
Parlamentul si chiar referendumurile sunt ca parfumurile unei barane doamne (a se citi, Democratia). Tehnocratii, aceasta nascocire impotriva firii politice in democratie, sunt TOTUL.

 

Smaranda Dobrescu Macar colegi prospectivi i-au sugerat ce -ar fi de facut. Dar evident, bagatorii de seama se uita doar la injuraturile reciproce dintre Ponta si n alti dreptaci.


Mihai Ion Turcu Ce fel de Exit se mai contureaza ?Intre cine si cine va fi razboiul daca nu-l castiga pe al II-lea Germania ?

 

Preda Mihailescu Ce imi place mie la politicieni este ca sunt dotati intru a numi corect problemele reale, pe care oricine le recunoaste, acceptand sa se mobilizeze ... dar cativa ani mai tarziu, vezi ca au realizat in numele acelor probleme, niste masuri care merg in directia opusa celei promise. Si desigur, mereu in favoarea aceleiasi evolutii. Nu stiu daca se poate continua asa!

 

Prospectiv A-z .
Absolut de acord, Preda. Unde crezi ca-i problema, care crezi ca ar fi solutia?

 

Preda Mihailescu Prospectiv A-z@ Cursuri colective de MEMORIE!


Smaranda Dobrescu Nu intotdeauna cei care identifica problemele sunt chemati sa le si rezolve. Exista din pacate uneori o desincronizare intre momentul deciziei si cel al colectarii de suficiente date pentru un act corect de decizie. Nu disculp pe nimeni, dar acele tauri (nu am litera greceasca) sunt adesea fatidice.

 

Prospectiv A-z .
Cred ca UE este in fapt de mai mult timp o structura nedemocratica avand Germania la varf--e cel mai mult care ceilalti grei EUropeni au putut obtine. 

In aceasta structura, Visegradul reprezinta tari cu oarece speranta si spatiu de manevra. Grecia, care si-a cedat suveranitatea prin vocea lui Tsipras si impotriva votului Parlamentului pe zeci bune de ani, ajunge formal pe o pozitie periferica. La periferie cred ca este unde Nastase & Basescu au plasat cel mai probabil Romania dinainte de aderare in 2007. 

Numai ca romanilor li se spune ca formal Romania are drepturi egale cu celelalte tari, iar noi ne tot scoatem ochii unii altora cu acuzatii de neprofesionalsim/rea credinta. Cred ca aceasta este problema din perspectiva romaneasca pe care o semnaleaza coprospectivul Preda Mihailescu. Caz in care, solutia are de-a face cu darea pe fata a situatiei si examinarii optiunilor reale ale Romaniei, nu cu continuarea petitiilor/jocului de scena.

Cei care azi nominal conduc Romania, fiind mostenitori ai unor aranjamente care-i preced si doar azi avantajeaza, prefera sa faca ceea ce se vede si se critica cu usurinta. N-are niciunul alta vocatie, sunt crescuti si alesi pe criteriul lipsei vocatiei pro-romanesti.

 

Prospectiv A-z .
.
lucid scria la 27 iunie, 2016:
Suntem in mare pericol. Planul propus de Merkel-Hollande-Renzi (totzi politicieni foarte contestati de largi segmente din populatia tzarilor lor – Hollande e rasul curcilor intr-o Frantza care da deja semne de putrefactie (ghetourile, refuzul noii legi a muncii), Renzi a luat-o peste mutra la Roma si Torino acum cateva zile, Merkel sta ceva mai bine dar nu prea mult – pentru o Europa cat mai controlata in probleme de securitate, frontiere, anti-terorism, armata inseamna cizma prusaca peste Uniunea Europeana ramasa fara varful de lance al USA (vorba profetica a lui De Gaulle). Ori Germania – ca si in trecut – vezi impartirile Poloniei din secolele XVIII, XIX si XX – e gata sa pactizeze cu Rusia impartindu-si spatiul dintre ele, Polonia si Romania fiind direct vizate. De aceea romanii trebuie sa respinga ferm hegemonia teutona (Franta si Italia nu conteaza) si sa ceara revenirea la Uniunea Europeana definita de De Gaulle: o Europa a patriilor (natiunilor) dotata cu o Piatza Comuna economica si comerciala care se poate extinde si la sistemul educational, protectia mediului, cultura. Securitatea fiecarei tzari trebuie sa ramana dreptul ei suveran si inalienabil, iar Bruxelles-ul trebuie sa renunte sa mai impuna norme ideologice „political corecte" (LGBT, minoritatea rroma, atacarea fundamentelor civilizatiei crestine – Biserica, Patria, Familia). Altfel se apropie timpul cand va trebui sa incepem a ne gandi daca mai merita sa fim membri ai unei astfel de uniuni asa cum o pregatesc cei care-i manuiesc pe cei ca Merkel, Hollande sau Renzi.

 

Mihai Ion Turcu S-ar putea ca pana la toamna, cand ar urma sa se discute efectiv Brexitul si proiectul de reorganizare imperiala a UE, fara UK,care cu autoritate si greutate ar refuza asemenea plan, din cele 27 dezmeticite si cu un scurt interval de gandiree la dispoz itie, ne intereseaza statele Intermarium, care pot alege intre Germania si Rusia sau asuma riscul rezistentei dar sub protectie SUA si Eventual UK, in cele 27 sa se produca miscari si modificari la nivel parlamentar si guvernamental care sa scoata planul de pe agenda, alternativa mergand spre o confederatie mai bine chibzuita decat in prezent, care sa arunce apa din copaie nu si copilul....

 

 Preda Mihailescu Prospectiv A-z  @ Cine spune "Securitatea fiecarei tzari trebuie sa ramana dreptul ei suveran si inalienabil, iar Bruxelles-ul trebuie sa renunte sa mai impuna norme ideologice „political corecte" (LGBT, minoritatea rroma, atacarea fundamentelor civilizatiei crestine – Biserica, Patria, Familia)." este bine sa fie pregatit sa vorbeasca deschis pana la capat. Ceea ce nu inseamna mai putin decat a reaminti ca la inceputul razboiului din Jugoslavia au fost multe predici si promisiuni polarizante despre "Vocatia Europeana" a unora mai mult decat a altora! Un adevar contestat cu vehementa!