miercuri, 20 iulie 2016

Catre Grupul Visegrad?

Catre Grupul Visegrad? – 28 iunie 2016


Mihai Ion Turcu
 

Chestiuni: 1 Un document pretins emanat de Ministrul de Externe Al RFG catre Grupul Visegrad ar fi simptomatic pentru intentia Noii UE de aaccelera imediat federalizarea. Documentul prin ce prevede desfiinteaza de fapt statele nationale. Romania nu este membra a Grupului Visegrad. 2. Presedintele KWI astazi n-a participat la reuniunea sefilor de stat PPE desi era invitat. ???

Like

Prospectiv A-z .
Sa-mi fie permisa o paranteza de inceput: Aplaudam si incurajam postarile initiate de ceilalti membri. Cred ca azi e prima oara cand ne bucuram de initiativa d-lui Mihai Ion Turcu. La mai multe!

Despre cele 2 chestiuni:
1) Se face ordine in visOgrada! Chiar daca acel document nu va fi revendicat, ramane o incercare de estimare a reactiilor.
2) Pozitia lui KWJ si a Romaniei este testata. Oricum, gandesc ca avem de-a face cu un simptom al multiplei comenzi in Romania.

 

Mihai Ion Turcu 2. este tstata sau exista alte planuri. Intermarium, un obiectiv strategic al SUA, legat de un concept constant, ca Germania si Rudia sa nu se coalizeze, formand un bloc eurasiatic, conteaza pe Tarile Baltice, Polonia, Romania,Bulgaria(?) Turcia.Atat Polonia cat si Romania au acceptat transfer de forta militara SUA din Germania, pe teritoriul lor plus exercitii navale in MN, plus un plan de generare a unei flote NATO in MN ( posibila doar daca state riverane (Romania,Bulgaria, Turcia) participa. Bulagria prin premier a spus "niet".Probabil SUA, Franta si UK, state maritime urmau sa sigure spatele. Ramane intermarium sub protectie SUA si altecva decat Noua Europa (germana) ?

 

Preda Mihailescu Pei cred ca Europa de Sud nu va fi NICIODATA Europa Germana. Nu tine la taveala, mentalitati prea diverse. Deci ori ramane un grad suficient de independenta, ori ciorovaiala!

 

Smaranda Dobrescu ! Nu cred ca e un document real. E timpul manipularilor mai mult decat dubioase.
2 Cum poti crede, tu , ministru de externe RFG ca tarile Visegrad care tocmai ce si-au declarat autonomia fata de UE si planuri de manifestare a suveranitatii, ar accepta o scrisoare-diktat?

 

Mihai Ion Turcu Sa speram ca este un fals.

 

Eugénia Paraschiv un link spre acea scrisoare sau nu e publică?....



Draghi Puterity Sa fie o miscare impotriva ministrului de externe al RFG, pentru a-i pedepsi pozitia disidentă fata de provocările militare ale SUA impotriva Rusiei?

 

Gheorghe Gradinaru http://www.thenews.pl/.../258994,New-EU-superstate-plan...

 

 

New EU 'superstate plan' by France, Germany: report

THENEWS.PL

 

Gheorghe Gradinaru http://sputniknews.com/.../poland-france-germany-eu...

 

 

Poland Leaks French-German Plan for EU Superstate Amid Brexit Chaos

SPUTNIKNEWS.COM|BY SPUTNIK

 

Gheorghe Gradinaru http://www.intellinews.com/visegrad-post-brexit-scramble.../

 

 

VISEGRAD: Post-Brexit scramble over EU agenda launched in Prague

INTELLINEWS.COM

 

Smaranda Dobrescu Deocamdata D-l profesor sa avut dreptate. cel mai important lucru mi se pare a fi discutarea pe bucati a planului germano-francez. Corelat cu celalalt material postat de Dinica Roman e clar ca e vorba de mai multe viteze. Acum ori niciodata Romania trebuie sa aibe un PRESEDINTE!!!

 

Prospectiv A-z .
Dela linkul lui GG:
Visegrad's bid to derail any push towards further integration was, however, perhaps best illustrated on June 26. In a somewhat dramatic performance on Czech state TV's flagship political programme presented by Vaclav Moravec, Zaoralek called on Jean Claude Juncker to quit.

"Right now I can't see the European Commission chairman as the right man for the job," the minister said, calling the keen proponent of a closer union in Europe a "negative symbol".

"I don't want to call on anyone [to resign]," he continued, "but... someone in the EU maybe should contemplate quitting, because [Brexit] is a responsibility someone should have assumed."

Raman la ce am spus initial, teste si reactii + diviziunea puterilor in Romania.

 

Prospectiv A-z .
Declarația făcută de Iohannis, integral:

"Am avut la această reuniune a Consiliului European o discuţie detaliată privind rezultatele referendumului din Marea Britanie, structurate pe două momente, ieri, împreună cu Premierul Cameron, iar astăzi în formatul UE 27. Rezultatul referendumului ne-a plasat într-o situaţie fără precedent în Uniunea Europeană.

Este esenţial să înţelegem că Uniunea Europeană este singura opţiune pentru menţinerea prosperităţii şi securităţii pentru cetăţenii noştri. De aceea, mi se pare extrem de relevant faptul că principalul mesaj care s-a desprins din discuţiile noastre este acela că Uniunea celor 27 de state membre trebuie să iasă întărită din această încercare.

A fost reconfirmat angajamentul comun de a păstra unitatea şi coeziunea Uniunii. Doresc să salut acest mesaj de unitate asumat de toate cele 27 de State Membre. Am subliniat că avem nevoie acum de o abordare cât mai pragmatică, care să detensioneze situaţia şi să ne permită să mergem înainte. Trebuie să răspundem aşteptărilor cetăţenilor statelor noastre.

De aceea, am adoptat o declaraţie comună UE 27 în această dimineaţă. Salut faptul că această declaraţie conţine mesaje pe care le-am transmis şi eu în cadrul reuniunii, respectiv: Regretăm rezultatul referendumului din Regatul Unit, dar respectăm voinţa exprimată de majoritatea poporului britanic. Până când Regatul Unit părăseşte Uniunea, acesta îşi păstrează statutul de stat membru, cu toate drepturile şi toate obligaţiile.

Vreau să subliniez acest aspect, ca să fie foarte clar tuturor - Regatul Unit va respecta în această perioadă libertatea de circulaţie a cetăţenilor şi drepturile lucrătorilor europeni. Acest lucru mi-a fost confirmat în mod direct de către Premierul Cameron.

Asigur, astfel, comunitatea românească care locuieşte şi lucrează în Marea Britanie că România va urmări, în negocieri, cu maximă prioritate apărarea intereselor acesteia.

În privinţa procedurii de retragere a Marii Britanii, conform articolului 50 din Tratatul Uniunii Europene, am convenit cu toţii că este necesară derularea acestui proces de o manieră predictibilă.

O notificare ar aduce clarificările necesare în avantajul atât al Uniunii Europene, cât şi al Marii Britanii.

Un alt aspect asupra căruia am căzut de acord a fost acela că nu vor exista negocieri înainte ca această notificare să se producă.

Salut, de asemenea, că există voinţa politică a liderilor europeni ca Marea Britanie să rămână un partener cât mai apropiat al Uniunii Europene. Pentru România, care are un Parteneriat Strategic cu Marea Britanie, acest aspect prezintă o relevanţă deosebită.

Astăzi, noi, liderii europeni, am reconfirmat că Uniunea Europeană rămâne cadrul nostru comun de acţiune. Pentru că nu trebuie să uităm că Uniunea este un proiect destinat păcii, securităţii şi prosperităţii pe continentul nostru.

Acesta a fost şi mesajul pe care l-am transmis în numele României. Suntem un stat care a acţionat dintotdeauna pentru o Uniune puternică, capabilă să răspundă atât aşteptărilor cetăţenilor săi, cât şi provocărilor din exterior.

Am subliniat, în egală măsură, că este necesară o reflecţie aprofundată privind îmbunătăţirea modelului european, astfel încât să devină mai eficient, mai transparent şi mai apropiat de cetăţeni.

În opinia mea, recâştigarea încrederii cetăţenilor europeni în proiectul european este esenţială pentru continuarea şi durabilitatea acestuia. Nu putem să construim o Europă care să nu fie în avantajul şi pe înţelesul cetăţenilor noştri.

Vreau să vă mai informez că am adoptat concluzii ale Consiliului European şi pe alte teme importante ale agendei curente, precum gestionarea fenomenului migraţiei, aspecte economice şi chestiuni ce ţin de relaţiile externe ale Uniunii Europene.

În discuţia pe tema Acordului Economic şi Comercial Uniunea Europeană-Canada (CETA), am reiterat importanţa eliminării obligativităţii vizelor pentru cetăţenii români, pentru a putea beneficia pe deplin de prevederile acestui acord.

În cadrul discuţiilor legate de relaţiile externe ale Uniunii Europene şi având în vedere apropierea Summitului NATO de la Varşovia din luna iulie, am semnalat importanţa consolidării cooperării Uniunea Europeană-NATO, pe fondul ameninţărilor comune cu care ne confruntăm.

De asemenea, vreau să informez opinia publică, că a fost prezentată Strategia Globală pentru politica externă şi de securitate a Uniunii Europene.

Consider că în contextul marcat de rezultatul negativ al referendumului din Marea Britanie, prezentarea Strategiei Globale a Uniunii Europene transmite un mesaj puternic că Uniunea funcţionează şi că statele ei membre pot ajunge la un consens pe chestiuni importante chiar şi în vremuri dificile. Acum atenţia noastră trebuie canalizată pe implementarea eficientă a acestei strategi".

 

Prospectiv A-z .
Jurnalist: „Pentru România, care este pasul următor, care este strategia, domnule Preşedinte? Veţi crea o echipă specială care va analiza această situaţie şi poziţia României în negocierile privind ieşirea Marii Britanii din UE?"

Președintele României: „Eu am spus și săptămâna trecută, vineri, că acum este momentul să ne concentrăm și pe ceea ce urmează, dar și pe ceea ce urmează în România. Și am spus că este nevoie de un nou proiect de țară post-aderare. Nu s-a realizat în preajma anului 2007, nu s-a realizat nici mai târziu. Sigur, acum ne pregătim să serbăm 10 ani de la aderare și iată că, abia acum, începem să ne punem problema, și bine că ne-o punem și acum, de elaborare a unei strategii post-aderare. Evident, în condițiile date, această strategie trebuie să țină cont de ceea ce se întâmplă acum. Este o modificare semnificativă în geometria și arhitectura Uniunii faptul că Marea Britanie părăsește Uniunea și va trebui să ținem cont de acest lucru și va trebui să identificăm modalitățile cele mai bune de abordare a acestei chestiuni. Și, da, la începutul săptămânii viitoare, intenționez să invit, în același format ca vinerea trecută, pe liderii politici, pe Prim-ministru, pe Guvernatorul Băncii Naționale, pentru a avea o rundă de consultări și pentru a vedea care este maniera optimă de a abordare în această etapă.

Jurnalist: „Să ieșim un pic din Brexit… și v-aș întreba pentru că Președinția slovacă vine imediat, o țară din est. Ați avut convorbiri bilaterale, că înțelegem că ei vor să pună pe agendă subiectul pe care îl știm și ne este drag tuturor, cel al Schengen-ului? Pentru că, așa cum știți, este acum în discuție legat de securizare a frontierelor externe, împreună cu Bulgaria și România, care se comportă ca state Schengen".

Președintele României: „Chestiunea Schengen este permanent pe agenda tuturor discuțiilor pe care le avem, și bilaterale, și multilaterale, și chiar astăzi am avut discuții cu lideri relevanți pe această temă în marja întâlnirilor informale. Nu pot să intru acum în detalii, dar există semne că lucrurile s-ar putea mișca. Ar fi, sigur, foarte bine pentru România, dar, repet, ar fi foarte bine și pentru restul spațiului Schengen, și aici vorbesc doar în numele României. România nu numai că acționează ca un membru de facto, România este o piesă importantă în securitatea și în siguranța în întreaga regiune. Este clar că noi ne-am făcut temele, este clar că suntem nu doar capabili, ci suntem deja obișnuiți să păstrăm nu numai siguranța cetățenilor, dar să păstrăm întreaga țară sigură și cred că, în acest sens, aderarea României la Schengen ar fi un real câștig și ar reprezenta un semnal puternic că Uniunea și Schengen vor realmente să își consolideze granițele exterioare.

 

Smaranda Dobrescu Mai bine dau like si tac din gura!
Dar totusi macar atat sa stiu: 1."Trebuie să răspundem aşteptărilor cetăţenilor statelor noastre." Macar vreo 5-6 asteptari ale romanilor daca le-ar fi enumerat ! (in afara celei cu anticoruptia, eventual)
"Vreau să vă mai informez că am adoptat concluzii ale Consiliului European şi pe alte teme importante ale agendei curente, precum gestionarea fenomenului migraţiei, aspecte economice şi chestiuni ce ţin de relaţiile externe ale Uniunii Europene." Pe langa zeci de banalitati, macar aceste trei idei daca le-ar fi detaliat presedintele, nu ar fi fost lipsit de interes!

 

Prospectiv A-z http://www.cotidianul.ro/presedintele-iohannis-la.../

un ruman din turdas
+14
Nu inteleg ce atata deranj cu ispravile lui Johannis: ziarul Cotidianul a fost port drapelul salamului sasesc, a mers pana intr-acolo incat in campania electorala a interzis comentariile negative la adresa acestuia tocmai pentru a fi ales. Asa ca dragi Cotidieni va rog sa va asumati calamitatea de presh pt. care a-ti depus eforturi monumentale la alegere si nu inteleg lamentarile post factum cum e si acest articol- l-ati sustinut, vi-l asumati , lasati ipocrizia deoparte .

Poate ca e niste oameni ...
+14
... care nu vor sa vorbeste cu tine ! ... Hi hi ! Pai are un aer de "déjà vu" ! Si basalaul se plimba singur pe alei, avind aerul ca filozofeaza ca Aristotel si dind cu piciorul in pietre ... Asa e, domne, lumea e rea si nu doreste sa-i bage in seama pe luceferii politicii romanesti si europene ... Si erau singuri la parinti, Si mindri in toate cele, Cum sint magarii intre oi, Si Luna intre stele ! (nu pot sa nu inchei fara sa remarc si paltonul cu care e imbracata madam aia, Alexandrina Gainusa a Letoniei sau Lituaniei, nu prea stiu exact ... ! Cred ca e de la aceeasi casa de moda, "Second Third Hand" ca halatul flausat al lui madam Pruna !)

 

 

Preşedintele Iohannis la Consiliul European parcă spune: „Ce caut eu…

COTIDIANUL.RO



 

 

Prospectiv A-z .
lucid scria la 27 iunie, 2016:
Suntem in mare pericol. Planul propus de Merkel-Hollande-Renzi (totzi politicieni foarte contestati de largi segmente din populatia tzarilor lor – Hollande e rasul curcilor intr-o Frantza care da deja semne de putrefactie (ghetourile, refuzul noii legi a muncii), Renzi a luat-o peste mutra la Roma si Torino acum cateva zile, Merkel sta ceva mai bine dar nu prea mult – pentru o Europa cat mai controlata in probleme de securitate, frontiere, anti-terorism, armata inseamna cizma prusaca peste Uniunea Europeana ramasa fara varful de lance al USA (vorba profetica a lui De Gaulle). Ori Germania – ca si in trecut – vezi impartirile Poloniei din secolele XVIII, XIX si XX – e gata sa pactizeze cu Rusia impartindu-si spatiul dintre ele, Polonia si Romania fiind direct vizate. De aceea romanii trebuie sa respinga ferm hegemonia teutona (Franta si Italia nu conteaza) si sa ceara revenirea la Uniunea Europeana definita de De Gaulle: o Europa a patriilor (natiunilor) dotata cu o Piatza Comuna economica si comerciala care se poate extinde si la sistemul educational, protectia mediului, cultura. Securitatea fiecarei tzari trebuie sa ramana dreptul ei suveran si inalienabil, iar Bruxelles-ul trebuie sa renunte sa mai impuna norme ideologice „political corecte" (LGBT, minoritatea rroma, atacarea fundamentelor civilizatiei crestine – Biserica, Patria, Familia). Altfel se apropie timpul cand va trebui sa incepem a ne gandi daca mai merita sa fim membri ai unei astfel de uniuni asa cum o pregatesc cei care-i manuiesc pe cei ca Merkel, Hollande sau Renzi.

 

Draghi Puterity Exista, desigur, un nivel de pervertire a UE care sa faca preferabila iesirea noastra din ea. Insa, realist vorbind, cred ca inca suntem departe de el. Avantajele ramanerii, sunt mult peste dezavantaje.

 

Mihai Ion Turcu Pntru ca Romania sa puna piciorul in prag, cel care reprezinta Romania, indiferent cine ar fi acela, trebuie sa aiba in spate Romania. Si Romania aceea trebuie sa fie solida, stabila, relativ autarhica, cu o rezerva de aur doldora in BNR, cu planuri B si C pregatite. Este !?Daca avem un parlament frunza in vant, un nonguvern si un reprezentant contestat din momentul urmator a alegerii sale, fara sa fim nici macar Franta, nu se intrevede posibilitatea ca Romania sa anunte Roexit, lucru care trebuia facut acuma pentru ca in momentul urmator devine imposibil. In rest toate ingrijorarile sunt justificate.

 

Draghi Puterity Ce bine ne-ar fi prins in aceasta situatie un Presedinte presedinte patriot, flexibil si fara prea mari fixatii ideologice. Dar noi am preferat "Romania lucrului bine facut"...


Mihai Ion Turcu Draghi Puterity @ am ales din doi, intr-un anume moment cand altele erau urgentele noastre, un presedinte.Tertium non datur in acest gen de alegeri.Acesta este "generalul" cu acesta defilam.

 

Draghi Puterity Mihai Ion Turcu - Nu doresc sa sugerez ca cineva putea prevedea situatia de acum, domnule profesor (in ce ma priveste eu ma gandeam cel mult la Catalonia, insa nu la Scotia sau la Brexit), insa intr-o lume in care dinamica schimbarii e intr-o permanenta aceelerare, (eu auzisem de asa ceva inca din anii '70, din lucrarile lui Alvin Toffler), un profil de conducator de genul celui sugerat de mine nu cred ca era ceva rau. Am preferat insa sa credem in tot felul de mituri, iar acum singurul lucru pe care il mai putem face e... sa defilam.

 

Mihai Ion Turcu Draghi Puterity @O natiune bine structurata , functionala, coerenta, genereaza elite si oameni de stat.O natiune de doua ori zguduita in interval de 50 de ani (istoric insemnand adineauri) ravasita, jefuita si emasculata, genereaza cataratori si compradori din clasa Dinu Paturica, primul nostru roman pe care l-am urat visceral fiind noi atuncea bagati cu nasul in el la ora de istoria literaturii romane in ceea ce era inca invatamant liceal.

 

Preda Mihailescu Draghi Puterity @ Domnul Puterity, dar sincer sa fim: de unde vreti sa scoateti asemenea presedinte. Nu aveti impresia ca acestia ii impusca de mici - ca in bancul cu samovarul? Si in plus J este baiat mare, scuza cu germanul merge la apa pana se sparge - la un moment dat stie si el ce sunt aceste ganganii manipulate genetic cu dolari. Nu poate sa nu stie!

 

Draghi Puterity Preda Mihailescu - Eu sunt de parere ca atat Adrian Nastase cat si Victor Ponta se apropiau de profilul schitzat de mine. Stiu, nu e o parere prea populara prin diaspora, insa urmarind de decenii fenomenul politic din Romania, afirm ca e mai mult decat un "educated guess". 

P.S. Si pe domnul Adrian Severin l-as pune in aceeasi categorie, dar in cazul domniei sale cred ca e ceva mai usor de pacalit decat ceailati doi.

 

Mihai Ion Turcu Doamna Smaranda Dobrescu, "diplomatul sef" al Romnaniei, care este constitutional presedintele, vorbeste precaut si in limbaj de lemn, ceea ce tine de prudenta indicata discursului dipomatic in situatii fluide.Sunt cateva adrese, observate si de Dumneavoastra, nedetaliate, pentru ca nu pot fi detaliate, in curs fiind negocieri intre 27 negociatori, cu rezultat incert.In aceasta situatie Ungaria, Polonia,Slovacia, Cehia,specific privind flota militara Bulgaria,poate si Austria, au anuntat directia in care vor negocia (zis nationalista, populista, fascista, in cazul nostru ar fi comunista, opuse proiectului franco-german).Ce nu apare explicit sunt negocierile sau nenegocierile separate ale unora sau altora, cu SUA si Rusia. In context si legat de pozitia fizica a Romaniei, retinem ce pare a rezulta ca intentie, si interes, avut in vedere de presedinte, menajarea relatiei noastre bilaterale si speciale cu UK si SUA.

 

Smaranda Dobrescu Nu exclud faptul ca Presedintele are cele mai bune intentii fata de tara sa. As prefera mai multa transparenta in dauna diplomatiei opace, as vrea sa aud parerea despre federalizare, despre beneficiile sociale ale romanilor din strainatate, despre flota din Marea Neagra, subiect pe care a ramas neinspirat sa-l apere de unul singur cand ceilalti riverani s-au retras, as dori sa-l aud vorbind despre stoparea vanzarii pamanturilor, despre nevoia de capital si salarii mai mari. Nu in ultimul rand mi-ar placea sa aud ca companiile romanesti scapate de la faliment gratie unor administratori de toata isptava sunt pregatite nu sa fie privatizate ci sa reintre in circuitul productiv al tarii. Toate acestea nu incalca atributiile unui presedinte.

 

Smaranda Dobrescu "La Consiliul European post Brexit, România a preferat să renunțe la orice revendicare sau viziune proprie și s-a aliniat cuminte Germaniei, în loc să stea cu minte alături de Polonia, reputată a-i fi partener strategic (și de celelalte „colonii" rebele de la Viszegrad). La Marea Neagră, aparent luată prin surprindere de partenerul strategic turc, România se vede lăsată în afara jocului în fața unui front comun ruso-turco-bulgar. Ceva nu funcționează în serviciul extern român (în care trebuie inclusă și componenta sa informativă). Sau poate că „motoarele" merg dar în carlingă pilotul doarme… ori a căzut prizonier vreunui „comando terorist"." Adrian Severin, 2 iulie 2016

 

Mihai Ion Turcu Smaranda Dobrescu @proiectul flotei NATO in MN ete american.Turcia a "cerut scuze Rusiei". Face un joc propriu care miroase a gaz metan livrat UE. si incaseaza miliarde urmare a corectitudinii politice germane.Romania este flasca si neconcurentiala, nu pentru ca n-ar putea fi altfel ci pentru ca s-a angajat sa fie conformista spre exterior si indolenta in interior.Presedintele roman este un cal magar constitutional, acesta si fara baza de sustinere structurata, "fara partidul meu".Poate conta doar pe mobilizarea cetatenilor pe care nu-i poti mobiliza daca te limitezi la conditia aulica.Dualitatea puterii executive din constitutia noastra este un handicap pentru presedinte sau un risc pentru natiune, functie de preseinte.Pentru un executiv puternic, guvernul, ar trebui sa nu avem sef de stat, si pentru un sef de stat cu autoritate ar trebui ca acesta sa fie rege.

 

Draghi Puterity Mihai Ion Turcu - De ce o linie genealogica ne-ar aduce automat un executiv puternic, domnule profesor? Sa luam cazul Marii Britanii - cu ce a ajutat-o faptul ca sunt o monarhie in cazul Brexit-ului?

 

Smaranda Dobrescu Modelul celei de-a-cincea Republici franceze in teorie. Un sef de stat cu autoritate cred ca nu are nevoie neaparata sa fie rege ci de o forma prezidentiala de republica. Exemple ar fi: SUA, Brazilia, Argentina, Chile, etc. Teoretic. Practic niciuna nu dovedeste ca are un presedinte atot puternic, incepand cu SUA al carui presedinte-sef al executivului este blocat de Congres oricand hotarasc lobbyurile sau elitele financiare. Ce mai inseamna azi putere absoluta? Nici macar Putin nu e un exemplu. Si apoi asa e si normal sa fie spre a nu se aluneca spre forme autoritare de conducere. Daca ai insa un parlament slab, santajabil si un presedinte peste o colonie, lucrurile vor fi mai bune doar daca cei chemati sa conduca vor accepta si riscuri personale pentru coerenta si interesul tarii..

 

Mihai Ion Turcu Smaranda Dobrescu @Romanii moderni sunt carcotasi.Paradoxal divinizeaza pe Vlad Tepes, Stefan Cel Mare, arata mare respect pentru Carol I, figuri de principi cu autoritate.Iliescu a fost "Babuta" sau "Cucuveaua", Constantinescu "Tapul", Basescu "Chorul", "Javra Ordinara" ,Iohannis "Mutu", "Prostu" .....Cand a fost adoptata constitutia monarhica , elita, buna cunoscatoare a poporului, a decis sa fie domnitor un principe strain, din casa domnitoare europeana, sa nu se casatoreasca cu vre-o autohtona, dinastia sa fie strict ereditara in ordinea primogeniturii masculine. primul rege roman-roman ( nici macar nu era legitim rege) a fost un fiasco, a incalcat cam, tot ce se putea incalca dupa care a plecat cu sacosa plina si amanta vulgara dupa el, pe care nici macar n-o iubea.

 

Smaranda Dobrescu Credeti ca situatia asta nesatisfacatoare ramasa in memoria romanilor se explica doar prin faptul ca sunt carcotasi? Poate nici nu au avut un conducator de rasa, cu stofa de conducator, cu drag fata de orice roman din orice coliba sau palat.Criteriul dupa care i-as judeca ar fi acela al pastrarii intacte a hotarelor tarii. Asta e piatra de incercare si pentru actualul presedinte, chiar daca destui in jur au alte pareri, sau altii dinainte au pregatit mine in teren...

 

Mihai Ion Turcu Smaranda Dobrescu @Noi ne tragem de sireturi si cu Dumnezeu. De altfel avem o parere p[roasta despre noi.

Niciun comentariu: