Ce semnifica rectificarea de buget?-29
septembrie 2014
Prospectiv FCh Exagereaza cei dela 'Adevarul'
sau Guvernul taie intr-adevar 4 miliarde RON de la co/finantarile proiectelor
EUropene? Ce ar insemna asta in termeni de bani europeni lasati nefolositi la
Bruxelles pentru ca s-a insistat, printre altele, pe taierea CAS si
satisfacerea de imperative electorale? Poate aminteste careva de ce a fost
aleasa majoritatea care a dat Guvernul... Era cumva vorba si de cresterea
absorbtiei fondurilor europene?
"Din cele 3,9 miliarde de lei ce urmeaz
ă să
fie tăiate din cheltuielile statului prin care sunt cofinanţate proiectele cu
fonduri europene, peste un miliard de lei reprezintă reduceri de la
Secretariatul General al Guvernului, care gestionează, prin Departamentul
pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine, marile proiecte de infrastructură,
în principal construcţia de autostrăzi.
La 1 aprilie 2014, Guvernul a introdus acciza suplimentară de 7 eurocenţi pe
litrul de carburanţi. De atunci, premierul Victor Ponta a declarat în repetate
rânduri că sumele colectate din acciză vor fi utilizate pentru finanţarea sau
cofinanţarea marilor proiecte de infrastructură."
Ioana Petrescu atat a putut face? Politica fiscala nu-i un joc de Lego...
"În urma aprobării celei de-a doua rectificări bugetare, va beneficia
de fonduri suplimentare Ministerul Afacerilor Interne (254,9 milioane de lei,
pentru echipament, utilităţi, carburanţi, muniţie şi armament etc.), Ministerul
Apărării Naţionale (140,8 milioane de lei), la Ministerul Justiţiei (106,8
milioane de lei) şi la Ministerul Afacerilor Externe (96 de milioane de lei).
De fonduri suplimentare ar urma să beneficieze şi Serviciul Român de
Informaţii (67,4 milioane de lei)."
Cresterea la Interne si SRI e de 2 ori mai mare decat la Aparare. Ce s-a
declarat recent la intrunireea NATO? Ca in lumina amenintarilor externe se vor
aduce bugetele la Aparare la 2%, conform angajamentelor de aderare si
functionare NATO. Numai ca acele angajemante si evenimentele din Ucraina pot
astepta (inghetul?), cei care controleaza taranii septuagenari si ocotgenari
prin piete si des/acoperitii trebuie sprijiniti prioritar. Cu asemenea
prioritati, faimosul Articol 5 e ca tomnatica frunza a
smochinului ce atarna sa cada.
_____________
Va rog, aceasta nu este o discutie despre un contra/candidat sau altul.
Guvernul va tăia aproape 4 miliarde de lei din
cheltuielile prin care sunt cofinanţate proiectele cu fonduri europene, din
care aproape un miliard de lei de la autostrăzi. Ştiri pe aceeaşi temă Ponta: A
doua rectificare bugetară va fi efectuată săptămâna viitoare... Dragnea anunţă
suplimentări de fonduri, la o nouă rectificare de buget... Reducerea CAS nu
poate fi cuprinsă în rectificarea bugetară pentru că ... Guvernul va aproba în
această săptămână a doua rectificare bugetară din acest an, urmând să opereze
reduceri de cheltuieli pentru investiţii şi asistenţă socială şi majorări
pentru transferurile între unităţile administraţiei publice şi pentru bunuri şi
servicii. Deficitul bugetar va fi redus cu 48 de milioane de lei, la 14.712
milioane de lei, dar va fi menţinut, ca pondere în Produsul Intern Brut (PIB),
la 2,2%, conform angajamentelor faţă de instituţiile financiare internaţionale.
Executivul anticipează o scădere, pe sold, a veniturilor bugetului de stat cu
1,47 miliarde de lei. Mai exact, o scădere de 813 milioane de lei la taxa pe
valoarea adăugată (TVA), de 471,2 milioane de lei la venituri nefiscale şi de
305,7 milioane de lei la sumele primite de la Uniunea Europeană (UE) în contul
plăţilor efectuate. De asemenea, este prevăzută o scădere de 94 de milioane de
lei la veniturile din taxe pe utilizarea bunurilor. În schimb, sunt anticipate
creşteri ale veniturilor din impozitul pe profit (190,5 milioane de lei) şi din
impozite şi taxe pe proprietate (19,7 milioane de lei). În ceea ce priveşte
cheltuielile bugetului de stat, acestea vor fi reduse, pe sold, prin a doua
rectificare bugetară din acest an cu 1,6 miliarde de lei. Scăderi ale
cheltuielilor sunt prevăzute la capitolul privind dobânzile pentru creditele
contractate (557,3 milioane lei), asistenţă social (223,5 milioane de lei),
programe cu finanţare rambursabilă (404,7 milioane de lei) şi, cel mai
important, la capitolul proiectelor cu finanţare din fonduri externe nerambursabile
postaderare – 3,9 miliarde de lei. În schimb, creşteri ale cheltuielilor
bugetului de stat sunt prevăzute pentru transferuri între unităţi ale
administraţiei publice (2,4 miliarde de lei), pentru bunuri şi servicii (282,9
milioane de lei), subvenţii (212,3 milioane de lei) şi fondurile de rezervă
(500 de milioane de lei). Tăieri de un miliard de lei de la autostrăzi Din cele
3,9 miliarde de lei ce urmează să fie tăiate din cheltuielile statului prin
care sunt cofinanţate proiectele cu fonduri europene, peste un miliard de lei
reprezintă reduceri de la Secretariatul General al Guvernului, care
gestionează, prin Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii
Străine, marile proiecte de infrastructură, în principal construcţia de autostrăzi.
La 1 aprilie 2014, Guvernul a introdus acciza suplimentară de 7 eurocenţi pe
litrul de carburanţi. De atunci, premierul Victor Ponta a declarat în repetate
rânduri că sumele colectate din acciză vor fi utilizate pentru finanţarea sau
cofinanţarea marilor proiecte de infrastructură. Guvernanţii au estimate că
statul va încasa două miliarde de lei în acest an din aplicarea accizei
suplimentare, însă aproape 500 de milioane de lei vor fi rambursate
transportatorilor şi fermierilor. Astfel, în acest an, Guvernul ar fi trebuit
să aloc din acciză 1,5 miliarde de lei pentru construcţia de autostrăzi.
Cheltuielile de capital ale statului, adică investiţiile din bugetul public,
s-au ridicat în primele opt luni ale anului la 6,99 miliarde de lei, la aproape
jumătate faţă de aceeaşi perioadă a anului 2008 şi cu 28,5% mai mici decât în
primele opt luni din 2013. Mai mulţi economişti au atras atenţia că intrarea
economiei în recesiune tehnică, după scăderi ale PIB în primele două trimestre
din 2014, ar fi generată tocmai de reducerea drastică a investiţiilor publice.
Ministerul Muncii, marele câştigător În urma aprobării celei de-a doua
rectificări bugetare, Ministerul Muncii va beneficia de fonduri suplimentare de
1,2 miliarde de lei, cea mai mare sumă alocată. De asemenea, majorări ale
bugetelor vor fi operate la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei
Publice (575,2 milioane de lei), la Ministerul Afacerilor Interne (254,9
milioane de lei, pentru echipament, utilităţi, carburanţi, muniţie şi armament
etc.), Ministerul Apărării Naţionale (140,8 milioane de lei), la Ministerul
Justiţiei (106,8 milioane de lei) şi la Ministerul Afacerilor Externe (96 de
milioane de lei). De fonduri suplimentare ar urma să beneficieze şi Senatul
(4,2 milioane de lei), Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (4,8 milioane de
lei), Avocatul Poporului (10.000 de lei), Serviciul Român de Informaţii (67,4
milioane de lei), Serviciul de Informaţii Externe (27 de milioane de lei),
Serviciul de Protecţie şi Pază (18,8 milioane de lei), dar şi Serviciul de
Telecomunicaţii Speciale (50.000 de lei). Agricultura şi SGG, perdanţii Din
bugetul de stat, Secretariatul General al Guvernului va pierde 1,3 miliarde de
lei, Ministerul Finanţelor Publice - 992,8 milioane de lei la acţiuni generale,
Ministerul Agriculturii - puţin peste un miliard de lei, Ministerul Sănătăţii -
264,6 milioane de lei, Ministerul Transporturilor -170,2 milioane de lei,
Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice -164,9 milioane de lei. De
asemenea, conform proiectului de rectificare, din cheltuielile bugetului de
stat, bugetul Administraţiei Prezidenţiale va fi diminuat cu 1,3 milioane de
lei, al Camerei Deputaţilor - cu 6,1 milioane de lei, al Curţii Constituţionale
- cu 200.000 de lei, al Ministerului Tineretului şi Sportului - cu 3,5 milioane
de lei, al Ministerului Educaţiei - cu 5,5 milioane de lei, al Ministerului
Culturii - cu 10,2 milioane de lei şi al Ministerului Economiei - cu 19,8
milioane de lei. Peste două miliarde de lei pentru primari Primarii primesc de
alegeri, la a doua rectificare, peste 1,16 miliarde de lei, prin suplimentarea
sumelor defalcate din TVA, la care se adaugă încă un milliard de lei prin
Programul Naţional de Dezvoltare Locală (PNDL) şi aproximativ 100 de milioane
de lei pentru investiţii în cămine culturale şi săli de sport. Suplimentarea de
fonduri este argumentată, în proiectul privind rectificarea bugetară, prin
necesitatea asigurării fondurilor necesare desfăşurării normale a activităţii
unităţilor administrativ-teritoriale până la finele anului. Mai puteţi citi:
citeste totul despre: rectificare bugetara bugetul statului guvern incasari
investitii proiecte fonduri europene cheltuieli ministerul muncii autostrazi
ministerul agriculturii 32 share 0 inShare 1 Live +1 (1 voturi) Top articole Sibiu-Piteşti
nu va mai fi „Autostrada Dacia“, ci doar un drum expres. Harta viitoarelor
drumuri şi autostrăzi Sibiu-Piteşti nu va mai fi „Autostrada Dacia“, ci doar un
drum expres.
Alexandru Botu
Politica inseamna si sa faci cu banii tuturor ceea
ce iti convine doar tie (guvernantilor)?
P.FCh Nici
nu stiu daca e vorba sa le convina, s-ar presupune deliberare. Ori mie mi se
pare ca-i deliberare doar in ceea ce privesc fondurile alocate administratiilor
locale--e drept, suma cumulativ mare.
Mi-aduc aminte de Ioana Petrescu la Cotroceni cum
dadea dintr-un colt in altul cu acel CAS, cand de fapt ei lucrau la un hocus
pocus cat Hotelul Intercontinental. Fara sa ne putem da seama macar cui
serveste acea reducere in afara de cei serviti tot timpul pana acum cu taxe
unice si mici pe profit--multinationale etc.
A.B "Nici nu stiu
daca e vorba sa le convina, s-ar presupune deliberare..." Interesanta
aceasta fraza pentru ca face trimitere la doua chestiuni importante:
-prima, cum ca ar fi posibil ca ceea ce fac prin
destinatia banilor sa nu le convina, adica sa o faca impotriva dorintelor,
vointei, strategiei lor, respectiv ca urmare a unei impuneri exterioare (nu
externe!), sa zicem sub influenta unor grupuri de interese sustinatoare.
Prizonieri in propria cetate, mai ca te apuca mila...;
-a doua, cum ca orice ar face guvernantii ar trebui
sa se bazeze pe deliberare, adica consultare, analiza, decizie. Pai guvernarea
se face acum si din 90 incoace prin Ordonante (si de urgenta), care ulterior
ajung in dezbaterea parlamentului (si a societatii civile extrem de rar si de
anemic), efectele acestora producandu-se imediat ce sunt publicate.
Alexandru
Cosmin Codreanu Discutia
este foarte serioasa Prospectiv FCh. Consecventa cu care Guvernu de azi isi
respecta angajamentele interne sau externe este la fel ca cea a guvernelor de
ieri sau alaltaieri. Acesta este probabil principalul motiv pentru lipsa de
apetit a celor care nu primesc beneficii imediate (a se citi mita electorala)
de a se prezenta la vot.
Dincolo de aceste scuze la adresa electoratului,
cred ca a venit timpul sa reclamam si absente notabile din zona discursului
electoral, chit ca nu prea mai putem sa il luam in serios: educatia si
sanatatea.
Preocupati atat de mult de securitate nationala si
regionala, uitam ca soldatii / agentii chemati sa ne apere au nevoie si ei de
educatie si sanatate. Desigur, aceste atribute pot fi externalizate, Romania a
mai facut acest lucru cand diviziile "Tudor Vladimirescu" si
"Horia, Closca si Crisan" au revenit in patrie dupa o atenta
instruire ideologica la vest de Nistru.
Pe de alta parte parintii romani tolereaza acest
invatamant de stat "gratuit", in care incepand cu cresa, exista un
fond "al clasei" de minim 300 lei pentru asigurarea nevoilor de baza
(hartie igienica, creta, consumabile, etc). Mai tarziu, fiecare, dupa
posibilitati, suplineste un sistem de educatie in care poti trece lejer
"ca gasca prin apa", ca la final sa ai o promovabilitate a examenului
de bacalaureat de o dificultate indoielnica de sub 50%.Probabil ca media
investitiilor in meditatii este 100 Euro / luna.
Am mai scris eu la suparare despre asta: http://prodiasporaromana.org/.../pretul-unui-adult-care.../
si tare mi-ar place sa vad ca cineva mimeaza macar interesul pentru acest
genocid cultural si de sanatate la adresa celor chemati sa plateasca taxe
pentru a dormi mai bine noaptea.
Ce preț are
un adult? Practica m-a învățat că a crește un copil reprezintă o investiție.
Grădinița, școala și ulterior liceul costă, rechizitele se aduc de acasă,
sportul nu mai este gratis, se dă șpagă la doctor și se plătesc meditații la
școală. Cu alte cuvinte părintele preia ceea ce Statul a uitat să facă (să
asigure din punct de vedere financiar educația generației de mâine) și
aplică sârguincios soluții dâmbovițene de redistribuire a venitului în
interiorul unei societăți amorfe din punctul de vedere al recompensării
valorilor în comunitate.
De asemenea,
pe lângă datoria părintească de a asista financiar bugetarii, se adaugă alte
mofturi cum ar fi mâncare și haine pentru copii.
Astfel, suma
lunară medie pe care un părinte român trebuie să o aloce pentru un copil este
de circa 125 Euro. Acest lucru ne duce la 1500 de Euro pe an. Dacă considerăm
că un tânăr trebuie susținut financiar în medie până la vârsta de 20 de ani,
înseamnă că părinții români, pe lângă plata taxelor pentru educație și
asistență medicală „gratuită”, cheltuie pentru creșterea unui copil circa
30.000 Euro.
Ce preț are
un adult pentru Stat? Aici răspunsul este și mai simplu, respectiv cumulul
taxelor pe care acesta le va plăti până la sfârșitul vieții sale minus
costurile de asistență socială și medicală pe care Statul le va plăti pentru
el.
Cu alte
cuvinte un tânăr de 30 de ani aflat la maturitate profesională și fără probleme
majore de sănătate este (sau ar trebui să fie) mai valoros pentru Stat
decât un pensionar de 70 de ani care nu mai are multe lucruri de oferit din
punct de vedere profesional, însă are nevoie de o asistență socială și medicală
consistente.
Statul român
însă nu discriminează când vine vorba de tratamentul aplicat cetățenilor lui
funcție de valoarea acestora netă pentru societate. Tinerii sunt lăsați (uneori
chiar încurajați) să emigreze, iar bătrânii să moară cu zile de foame sau
din lipsa tratamentului medical adecvat.
În ultimii
10 ani au emigrat conform cifrelor oficiale 3 milioane de români. În lumina
aproximărilor de mai sus, acest lucru înseamnă pierderi pentru părinții români
de circa 90.000.000.000 (90 miliarde) Euro, adică cu 10 de miliarde mai mult
decât datoria totală a României la nivelul lunii mai a anului 2013.
Din păcate
veștile proaste nu se opresc aici. Pierderea noastră înseamnă câștigul lor,
adică crește diferența de potențial al dezvoltării economice între România,
țara sursă a emigrației și țările care sunt destinația imigrației pentru
români.
Pe lângă
reducerea dramatică a numărului plătitorilor de impozite, acasă crește numărul
celor care au nevoie de asistență medicală. De asemenea, imigranții veterani
care și-au dat cei mai buni 10 din viață pe șantierele din Italia și din Spania
și care totuși nu s-au integrat în străinătate vor reveni de unde au plecat, cu
cu o sănătate serios șubrezită de munca fizică grea. Adică se prefigurează în
curând o nouă presiune socială pe o țară tot mai săracă în contribuabili neți
la buget.
Reprezentanții
noștri nu par să înțeleagă artimetica simplă de mai sus. Pe noi însă, părinții
români care finanțăm o parte a izvorului de cadre pentru Occident, o
pagubă de 90 de miliarde de Euro ar trebui să ne pună pe gânduri foarte serios.
Știați că
30.000 de Euro este prețul unui rinichi vândut pe piața neagră de organe? Dacă
emigrarea copilului tău nu te face să tresari, gândește-te că în locul lui
ți-ai fi pierdut rinichiul!
Smaranda
Dobrescu Consider
interesanta abordarea lui Alexandru Cosmin si mai ales reala.Problema ridicata
are insa si un alt aspect: Pierzatori sunt nu numai parintii care au investit
in numele insuficientelor unui stat social ci insusi statul: Cheltuielile pe
care statul le-a efectuat pentru educarea unui copil, adolescent, tanar in
toate formele de invatamant, cu plata profesorilor, manualelor, intretinerii
scolilor, etc,devin pierderi in momentul in care educatia acelui tanar se
valorifica in alte tari prin emigrare.Cu alte cuvinte, un emigrant inglobeaza o
suma de cheltuieli cu educatia sa provenite din partea scolii si a
familiei.Pentru orice stat gazda un emigrant trebuie privit ca purtatorul unei
valori cu atat mai mari cu cat acesta este mai inalt instruit. Orice emigrant
revenit in tara reprezinta recuperarea unui cuantum important de bani insotiti
de plus valoarea unei experiente profesionale suplimentare. Evident, un emigrant
recastigat este un capital uman si nu o suma de bani, cum special am vulgarizat
situatia.
A.B Banc dintr-un ziar,
de tip Radio Erevan:
Intrebare: Se poate pune baza pe politicieni?
Raspuns:Se poate, dar v-as recomanda acid.
S.D In privinta
rectificarii, doua lucruri mi-au atras atentia:
1.a) Veniturile bugetului de stat pe anul 2014, se
diminuează, pe sold, cu -1.472,8 milioane lei şi se reflectă, în principal, pe
următoarele categorii de venituri:
– taxa pe valoarea adăugată: -813,1 milioane lei din
care 1.167,1 milioane lei sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată alocate
bugetelor locale;
2.Sume suplimentare au fost propuse a fi alocate
pentru:
Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi
Persoanelor Vârstnice: +1.215,1 milioane lei;, etc
Concluzii la indemana:
1. Consumul a scazut in primele trimestre.Cresterea
economica se bazase in ultimii ani pe firava crestere a consumului (revenirea
la salarii si pensii ante Boc) si aproape deloc pe investitii; Cu alte cuvinte
cresterea previzionata in 2014 mi se pare incerta;
2. Nevoile Ministerului Muncii puteau creste la asa
valoare doar prin suplimentarea pensiilor. Evident aceasta se datoreaza
scaderii CAS la patron compensata prin transferuri si incadrarea suplimentara
de contingente in grupe de munca, compensata tot prin transferuri. Daca aceste
masuri ar fi doar pomana electorala, nu ar fi nimic. Impactul lor insa la anul
si in anii viitori de cate 4 trimestre va fi de 4,8 miliarde lei anual.
Intrebarea finala este: Cand se va opri tendinta de
contractie a economiei lipsita de capital?
Gradinaru
Gheorghe In opinia
mea orice anliza analitica,reala,conforma cu principii de dezvoltare economica
si/sau doctrina economica nu sunt de interes in conditiile in care acest
guvern( ca si orice alt guvern romanesc) isi subordoneaza deciziile
economico-financiare , in acest moment, unui singur deziderat castigarea
alegerilor. De aceea consider inutila( din punct de vedere al rezultatului) o
dezbatere pe aceasta tema doar daca , dupa alegeri, dorim sa demonstram cuiva
vezi ca am spus eu. Repet nici un alt guvern romanesc nu ar fi procedat altfel(
opinie personala bazata pe experienta celorlalte alegeri).
S.D Perfect adevarat,
GG, daca ar fi actiuni cu efecte conjuncturale. Cele semnalate de mine nu au
insa legatura cu alegerile: prima remarca diminuarea consumului si a doua are
un impact deficitar perpetuu de acum incolo.
P.FCh GG, de acord, toti fac porcarii in ajun de alegeri,
dar nu exista nicio limita? Iar noi trebuie sa acceptam transgresarea limitelor
cu resemnarea *inteleptului*?
Singurul nume care-l pomenesc acum este Ioana
Petrescu, ea nu candideaza. Cum se indoaie o persoana cu tot viitorul in fata
la porcarii? Raul e ca apa, penetreaza toate fisurile.
P.S. Nu m-ar mira ca promovarea tinerilor sa fie
parte din planurile triajului. In timp ce tinerii se cred
G.G Prospectiv
FCh prin postarea mea nu am intentionat in nici un fel sa sugerez
aceptarea "transgresarii limitelor". In opinia ta un aspect este o
porcarie pentru cel care il promoveaza este o necesitate iar perspectiva
corecta o da invingatorul.Legat de tineretul promovat ideea a aparut din
necesitatea de a aduce in fata persoane care sa nu poata fi atacate politic si
profesional.. Din pacate cei care prin competenta profesionale si calitati
manageriale ar fi fost propozabili ori erau vulnerabili ori nu au acceptat sa
intre in competitia politica si asa s-a ajuns la demnitari curati dar lipsiti
de experienta necesara pentru a performa chiar daca corespund din punct de
vedere al pregatirii profesionale.
P.FCh "In opinia ta un aspect este o porcarie pentru
cel care il promoveaza este o necesitate iar perspectiva corecta o da
invingatorul."
Daca perdantul continua sa fie dupa 25 de ani
alegatorul, manevrele astea sunt porcarii, indiferent cine castiga.
GG, romanii spun ca nu-s luati in serios si nu se
intampla nici de unele--pe economie, geopolitica etc. Cred ca motivul trebuie
cautat si in relativizarea lucrurilor dpdv al 'invingatorului'.
G.G Cand am afirmat ca perspectiva o da invingatorul ma
refeream la lipsa de raspundere. Oricum comentariul meu era strict legat de
perioada aceasta din imediata apropiere a campaniei orizontale si prin urmare
eu nu m-am referi la urmarile pe termen lung, care sunt o alta discutie.
Ministrul Finantelor Publice, Ioana Petrescu, a reluat promisiunea
facuta de seful sau, Victor Ponta, precizand reprezentantilor firmelor din SUA
ca taxa pe stalp – care a diminuat drastic profitul Nuclearelectrica – nu se va
aplica si companiilor care au platforme marine in largul Marii Negre. Ioana
Petrescu a prezentat la Houston, in cadrul conferintei World Affairs Council,
oportunitatile de investitii in Romania pentru oamenii de afaceri straini.
„Venim in intampinarea nevoilor investitorilor si ne dorim crearea unui cadru
fiscal de dezvoltare sustenabila, pro business. In acest sens, am gasit o
solutie sa exceptam de la impozitare constructiile situate pe platformele
off-shore de exploatare din Marea Neagra. Acest lucru este important de avut in
vedere pentru investitiile pe care le veti derula in tara noastra”, a spus
ministrul la reuniunea oamenilor de afaceri texani din Houston. Anterior,
premierul Victor Ponta anuntase ca noile redevente la petrol, gaze si alte
resurse minerale vor ajunge la nivelul mediei europene (nu a precizat care este
aceasta), dar vor fi suficient de atractive incat sa nu descurajeze
investitiile. E vorba de cele straine (printre care ale OMV Petrom si Exxon),
pentru ca la cele autohtone nici nu se pune problema de astfel de scutiri.
Nuclearelectrica, de exemplu, a fost obligata sa-si revizuiasca drastic
profitul pe primul semestru, in scadere cu 70%, din cauza taxei pe stalp,
aplicata pe constructii speciale (reactoare).
Comentati si cititi aici: http://www.enational.ro/news/business/omv-petrom-si-exxon-scapa-de-taxa-pe-stalp-nuclearelectrica-nu-432144.html/#ixzz3EzQiSwqJ
A.B Mi se pare firesc
ca OMV Petrom si Exxon sa fie exxonerati: nu ei au pus stalpii cu ghinion pe
acolo. I-au gasit gata pusi. Toata lumea stie cat de mult te impiedica stalpii
si mai vor unii sa te taxeze cand deja esti necajit de prezenta lor. Si nici nu
poti sa-i darami, ii ai pe inventar si nici nu s-au inventat pana acum cladiri
si instalatii fara gravitatie.Astfel ca si eu sunt de acord sa fie pusi la
stalp cei ce au inventat taxa pe stalp, sau sa fie pusi pe stalp cei ce au
inventat taxa la stalp....
A.B Da un pic mai ascutit nu se poate?
P.FCh Noi dela/pe Ţepe$ ne tragem.
A.B Tepes a fost mai
citat pe cand Stefan cel Mare si Sfant l-a intrecut fara drept de apel. Dar mai
pendelete, caci pe el nu l-a grabit timpul...
Octavian Lupu
Vorba cantecelului lui A. Andries: "La
productia de tepe suntem Doamne pe primul loc in lume//I-am intrecut
pe-americani fara rusine putem spune"