luni, 7 noiembrie 2016

Platforma premierului

Platforma premierului – 18 octombrie 2016


Smaranda Dobrescu

De ce am vota platforma si proiectele nationale ale premierului? 
Primul raspuns ar fi acela ca da, ar merita daca proiectele nationale expuse ale noului guvern, asociate platformei celor 10 principii ar avea o oarecare substanta si nu ar insira banalitatile de tip "sa fie bine ca sa nu fie rau". 
Daca ar fi proiecte nationale, ar fi nevoie de descrierea "ce fel" si "cum". Ca sa fiu dreapta, proiectele sale nationale sunt de fapt idei si nu obiective si se refera in principal la restructurarea si debirocratizarea administratiei centrale, evaluarea la 3 ani a strategiilor, politicilor publice si legislatiei, investitii din fonduri publice care sa conduca la crestere economica durabila si locuri de munca precum si la atragerea capitalului de stat. Cati bani de investitii sunt in buget pentru investitii? Nu se stie.

Ce m-as fi asteptat sa gasesc intr-un document care sa justifice lansarea unei platforme politice radicale si esentiale?
1. Marirea salariului minim pe economie si nu doar eliminarea discrepantelor intre diferite ramuri
2.Regionalizare; da sau nu 
3. Privatizari si care anume
4. Aderam si cand la moneda euro daca vrem sa facem parte din nucleul forte al UE
5. Problema refugiatilor, cota, mod de insertie, influenta asupra fortei de munca
6.Cum cream locuri de munca? Doar din investitiile publice?
7. Ce fel de fiscalizare se va aborda? Reducere, mentinere cota unica, progresivitate?

Cum poti sustine oare un program care vorbeste doar de masuri impotriva coruptiei si de restructurarea si eficientizarea administratiei?

De ce s-a hotarat un meeting pentru sustinerea lui Ciolos ca prim ministru? Stim rezultatul alegerilor (sau poate doar eu nu-l stiu!!)
S-a exprimat cineva impotriva lui Ciolos la ora asta? Candideaza pe undeva ca sa aibe nevoie de sustinere in precampanie?

 

Ar fi cazul si pentru o clauza de genul: Evaluare a procesului de instalare EUropeana la fiecare an si decizia de parasire daca 2 sau 3 ani la rand se bate pasul pe loc?!

 

Smaranda Dobrescu Aici sunt proiectele nationale:
http://www.digi24.ro/.../platforma-ciolos-primele-100-de...

 

 

Platforma Cioloş: Primele 100 de zile şi proiectele naţionale ale unui nou…

DIGI24.RO

 

Alexandru Botu Nu stiu de ce am impresia ca actiunile PNL sunt, desi nu-l forteaza nimeni, din pacate, in mare proportie sinucigase, adica scazatoare ale increderii populatiei ca acest partid poate face ceva notabil in viitor, cu toate proptelele si reazimile clamate (ori si din acest motiv, la care se adauga clar acum demersul de organizare a unui miting de sustinere pentru un posibil viitor sef neinregimentat), pe cand la PSD atacurile par organizate institutional si grupat (in haita), adica din afara, creind un sentiment de compasiune prin victimizare, anormal si imoral. Tare ma tem ca, "ajutat" putin si prin masinatiuni din interior, PSD si aliatii sai vor forta prea mult nota victimizarii si a increderii reale, ramanand insensibili la innoirea politica si morala fireasca si vor pierde, la potou, foarte multe din procentele actuale din sondaje, astfel incat si PSD si PNL sa nu mai conteze cu adevarat semnificativ pentru alegatori si sa faciliteze, fara regrete si fara manifestari, alte solutii de guvernare, nemaintalnite in ultimii 26 de ani. Ar fi rau? Ar fi bine?

 

Prospectiv A-z .
Poate tocmai ce descrieti acolo e mecanismul prin care triajul reaseaza politica pe o directie si mai neromaneasca.

 

Alexandru Botu Imi pare rau, dar eu nu ma bazez pe referintele triajului (nu stiu daca exista), ci pe ceea ce observ ca fac marile partide actuale, adica se sinucid. Si o fac cu toata convingerea, ca si cand ele sunt principalele forte care pun in opera ceea ce vrea triajul. Asa o fi? De unde sa stiu eu ca nu sunt chiar ele parti uzate ale triajului?

 

Smaranda Dobrescu S-ar putea ca partidele sa fi inteles ca fara sprijin din partea unui triaj se obosesc degeaba. Au inteles nu doar marile partide actuale ci si cele abia formate sau in curs de formare. Cand vom auzi de un partid cu tenta nationala independent, si care canta impotriva vantului vom intelege ca nu are triaj in spare dar si ca va disparea curand de pe scena. Vremuri parsive!

 

Smaranda Dobrescu Tendinta actuala nu mai este de incurajare a familiilor politice, de fapt stanga democrata europeana nici nu prea mai exista inghitita de globalizare si directive europene. Noua ideologie nu este politica; este ideologia corporatista. Corporatiile fac si desfac , acordand sprijin celor care dereglementeaza mai mult, dau acces mai vartos la resurse, nu taxeaza averile, nu au pretentii la impozitare progresiva, deschid padurile si resursele solului tuturor. Cine va spune STOP? Incep sa cred ca doar un eveniment pe care nu-l dorim si nu-l luam in calcul.

 

Smaranda Dobrescu In urma cu cateva minute l-am ascultat pe Presedinte, care intr-o vizita la Cernavoda. intrebat de ziaristi despre implicarea viitoare a premierului, D-lui a raspuns ca nu se implica si nu o va face decat sa explice populatiei ce ar trebui sa cunoasca in privinta partidelor: Ca exista partide care s-au reformat si bareaza accesul celor cercetati penali (probabil PNL si Blaga) si alte partide care nu au inteles acest lucru si au o atractie speciala pentru reprezentanti penali. iata un exemplu de neimplicare politica!! !!! Calin Tariceanu e la mare index de cand a cerut Parlamentului actual sa nu se mai pronunte asupra cererilot DNA de ridicare a imunitatilor intrucat se pot amana pana in dectembrie. Nu DNA-ul trebuie sa stabileasca politica tarii! spune Tariceanu, fara ca ceilalti doi mai mari ai politicii si deciziei sa-l si sustina.

 

Mircea Petrescu Draga Smaranda, cat de tare ader la cele spuse de tine ! Iti multumesc, ma ajuti sa spre inca in viitorul nostru ca natie...Ma opresc aici, stiind ca ma intelegi bine. Cu drag, Mircea Petrescu.

 

Smaranda Dobrescu Va multumesc, cu acelasi drag, cu acelasi respect!

 

Doina Nicolescu Cand am citit cele 10 principii anuntate cu mare tam-tam m-am simtit jignita! Am spus ca d-ul Ciolos ne trateaza de prosti. Dar acum dupa ce a vorbit si presedintele, cred ca Ciolos a descoperit apa calda! Ce cauta acest om in pozitia de primministru?

 

Prospectiv A-z .
...refacerea gloriei pierdute a Frantei?

 

Mircea Petrescu Stimata doamna Doina, Va multumesc pentru cee scrise...Mr. Ciolos ne vede ca prosti si ne trateaza ca atare. Prin aceasta, ca si prin multe altele vadeste gradul compatibilitati sale cu pozitia in care a fost propulsat si instalat. Un prim ministru nu este un simplu administrator...El ar fi trebuit sa inteleaga sensul sensibil mai profund al obligatiilor care pe le incumba functia da premierare....Si, in mod evident, practica un joc ascuns...Cu cele mai bune ganduri, Mircea Petrescu.

 

Mihai Ion Turcu Cred ca multa lume l-a vazut pe consilierul IPS Teodosie Toitanu in precoma alcoolica incarcat in masina politiei. Repoter -"Va pare rau pentru ce a-ti facut !" "Am facut ce ?/ "Nu stiu deva ce...."/ "Pai daca n-ati facut de ce va afalati in masina politiei !?/ "Pentru ca masina politiei vrea sa fii in ea...."


Smaranda Dobrescu E ceva putred la Constanta.. Discutia e insa o bogatie!

 

Smaranda Dobrescu "Profitînd de lipsa de reacţie adecvată, de vulnerabilităţile, complicităţile şi laşităţile partidelor parlamentare, forţate să facă pasul înapoi şi să consimtă a pune democraţia pe butuci, zice-se, temporar!, domnul Cioloş n-a avut nicio tresărire, ni...See More

Cioloş, tehnocratul căruia, cică, nu-i stă bine cu drumul

Cioloş, tehnocratul căruia, cică, nu-i stă bine cu drumul

COTIDIANUL.RO

Raportul pe comert si dezvoltare 2016

Raportul pe comert si dezvoltare 2016 – 18 octombrie 2016

 

Dinica Roman

The Trade and Development Report (TDR) 2016: Structural transformation for inclusive and sustained growth reviews recent trends in the global economy and focuses on the policies needed to foster structural transformation.

It observes that global economic growth remains weak, growing at a rate below 2.5 per cent, and global trade slowed down dramatically to around 1.5 per cent in 2015 and 2016, compared to 7 per cent before the crisis.

The loss of dynamism in the advanced economies, combined with low commodity prices and global financial instability, is having knock-on effects on most developing countries. Developing economies will grow on average less than 4 percent this year, but with considerable variation across countries and regions: while Latin America is in recession and growth in Africa and West Asia is slowing down to around 2 per cent, East, South-East and South Asia is still growing at a rate close to 5 per cent.

Considered in a long-term perspective, most developing countries outside some Asian sub-regions have failed to significantly reduce the income gap with developed economies. The big investment push in developing regions remains one of the unfulfilled promises of the more open global economy set in place in the 1980s and 1990s; and after general growth accelerations at the beginning of the century, convergence is now losing steam with a more challenging international environment. To attain sustained and inclusive growth, countries need to adjust their policy strategies in order to advance structural transformation.

To that end, proactive industrial policies are needed to encourage the shifting of employment and resources from low-productivity agriculture to higher productivity industrial and modern services sectors. Manufacturing activities play a key role in such processes, as they create formal employment, incomes and demand, and accelerate productivity growth; this in turn further boosts incomes and demand. However, many developing countries have not been able to develop sufficiently their manufacturing sector (experiencing a "stalled industrialization") or have even endured a "premature de-industrialization" since the 1980s owing to a policy strategy centred on unilateral trade opening, financial deregulation and the retreat of the developmental State.

As important as expanding the share of manufacturing in total employment and value added is to strengthen its production and knowledge linkages to the rest of the economy, particularly the primary sector and modern services. Similarly, expanding exports of manufactures can support industrialization provided that exporting sectors have strong production and learning linkages with the rest of the economy, as it was the case in successful Asian catching-up experiences. However, export-led growth is today more difficult, due to the fallacy of composition, weaker demand in developed countries and weak productive linkages in enclave-type export-oriented activities. Therefore, countries need to combine production for global, regional and domestic markets.

Structural transformation needs high levels of investment, but the profit-investment nexus has weakened in recent times. With the 'shareholder primacy' in corporates' strategies and their increasing focus in short-term profits, corporations (especially in developed countries) have been increasingly using profits to pay dividends and to repurchase shares instead of reinvesting them in new plant and equipment, research and skill acquisition. Also in large developing economies the investment-to-profits ratio in leading firms has declined, as profits are increasingly reoriented to financial investment or repatriated by transnational corporations.

Against this background, TDR 2016 identifies some of the critical issues to be addressed in order to set in place structural transformation processes:

Industrial policy is an essential tool for all countries. It does not consist only in supporting a number of key sectors to diversify and upgrade the economy, but also in the construction of linkages and capabilities to build a production base fit for purpose in a rapidly changing world, in which flexibility and policy space are key.

Structural transformation requires a comprehensive policy approach. This includes strategic policies for international trade, pro-growth macroeconomic policies to ensure high levels of aggregate demand and a stable and competitive exchange rate and policies in support of the profits-investment nexus.

Changing corporate governance and recovering public investment are needed to reinvigorate the profit-investment nexus and spur productive investment. Taxation rules can facilitate profit reinvestment and reduce incentives for debt financing, and should also address tax erosion that hinders public investment. The financial system should provide adequate credit and liquidity to small and medium enterprises.

A strategic approach to international trade needs to address with pragmatism the choices of processes, products and markets, developing the production and learning linkages between the exporting sectors and the rest of the economy.

Successful transformative experiences have demonstrated the capacity to develop institutions and rules and norms that provide a stable framework for economic activity while being flexible to respond to specific situations. These policies and institutions generally are part of a developmental state with a stable bureaucracy, closely connected to, but independent of, the business community.

 

 

unctad.org | Global economy needs policy overhaul to move beyond sixth straight year of sluggish growth

The UNCTAD Trade and Development Report, says that economic slowdown in the advanced economies is the biggest drag on global growth, and that developing countries are now caught in the downdraft.

UNCTAD.ORG

 

Dinica Roman Prea mult neoliberalism si libertate a capitalului, prea putin dezvoltare, oriunde in lume, nu doar in Romania.

 

Mihai Ion Turcu Am face mai mult daca am avea creditare,bancile nu crediteaza antreprenorii . Ar fi mai dinamic daca am avea o fiscalitate rationala si stimulativa, nu avem..

...

Prospectiv A-z .
Conectati observatia asta cu stirea aparuta de cateva ori aici cum ca profiturile sunt mutate in paradisuri fiscale si corporatiile fenteaza fiscul. Discutia nu mai este despre fiscalitate rationala, ci erodarea fiscalitatii dincolo de limita de sustenanta a statelor, natiilor, economiilor etc.

 

Mihai Ion Turcu Prospectiv A-z @In materie economica si financiara ma aflu pe margine.

 

Prospectiv A-z .
Nu-i nimic, suntem impreuna in exercitiul acesta prospectiv.


Smaranda Dobrescu Am retinut cateva idei importante: 1. Fara industrializare complexa nu se poate spera la o crestere importanta, De aceea este necesara trecerea centrului de greutate din agricultura spre industrie unde valoarea adaugata este mare. La noi se poarta discutiile in formula sa definim 3-4-5 produse vandabile la export pe piata UE si sa prioritizam economia adica sa dezvoltam acele ramuri. 
2.In industrie e nevoie sa se realizeze conexiuni in scopul construirii unei productiii flexibile, dupa cerintele variabile ale pietei
3.Investitiile sunt vitale cresterii. Profiturile sunt in prezent preluate de actionari intr-o proportie prea mare si nu sunt reinvestite. Pentru aceasta actiune e nevoie de ceva stimulente fiscale
4 Preocuparile decidentilor trebuiesc orientate in doua directii: politici strategice pentru stimularea comertului international si politici de crestere macroeconomica care sa asigure nivele ridicate de cerere agregata si o rata competitiva de schimb.
5 Schimbarea guvernantei corporatiste si acoperirea investitiilor publice productive.
6 bancile ar trebui sa sprijine prin credite si lichiditati IMM-urile.
In concluzie este necesar in fiecare stat realizarea unui cadru stabil al activitatii economice si a unei flexibilitati in satisfacerea nevoilor aparute. Statul e de dorit sa aibe o legislatie si o birocratie stabila dar sa fie independent de comunitatea de bussiness
Toate sugestiile facute au pornit de la constatarea cresterii economice nesatisfacatoare din ultimii ani si a volumului de comert in scadere importanta.Asadar, ideile au fost gandite sa contracareze aceste efecte.

Daca vrem sa vedem care sunt directiile noastre, perfect neintegrate in aceste recomandari, cititi va rog programele nationale propuse de premier sa le continue inca un mandat.

 

Prospectiv A-z .
As adauga la sumarul Smarandei de mai sus ideea cum ca toata tevatura asta neoliberala, dela Reagan/Thatcher incoace, n-a reusit sa imbunatateasca cu nimic situatia in mod fundamental, desi economii intregi s-au desfigurat in procesul de *post-modernizare*.

 

Smaranda Dobrescu In articol se vorbea de transformari structurale. Noi, europenii am facut reforme structurale ( ca semnificatie, cam acelasi lucru) dar care au vizat in special piata muncii si austeritatea in scopul cresterii competitivitatii. In Europa doar una-doua tari au continuat industrializarea si au facut conexiuni si productie flexibila, din pacate in detrimentul celorlalte tari carea si-au accentuat statutul de piete de desfacere. Cred ca recomandarile sunt valabile pentru tari mai dezvoltate si care sunt independente monetar.pentru noi care nici agricultura performanta nu avem, dar-mi-te industrie, mai incolo!

 

Prospectiv A-z .
Cat timp o lua luminii sa-i ajunga pe cei care se dau dupa coltul Palatelor in Romania? Niste papagali, unul mai infoiat decat celalalt mai ciupit. ...See More


Smaranda Dobrescu Iata cel putin doua manifestari total ostile parlamentului, deciziilor sale si presedintellui unei Camere. Devanseaza D-l presedinte niste actiuni planuite a se desfasura ceva mai incolo? Aud ca si mitingul de sustinere a lui Ciolos oscileaza ca data, ca sa mai prinda putere. Nu pot sa nu fac legatura intre aceste aspecte.

 

Prospectiv A-z .
Dupa ce cozile de topor premiante ale anilor '90 s-au edificat ca nu te duci la furat cu occidentul de pe o zi pe alta, le-au urmat jmekerul de Constanta si mai apoi garnitura asta jalnica pe care nu o poti pune nici macar sa stea de paza. Cei care conduc Romania acum sunt un travesti de conducatori al caror viitor e ca apa dintr-o baltoaca: La prima piatra aruncata totul se transforma in noroi. Asta este adevarat si pentru Servicii, descalificate cu momeala comerciala... de tot felul de oprisme/maiorisme/ungurenisme.

 

Prospectiv A-z .
Pentru cei care cred ca-s nemeritat de aspru in ceea ce afirm despre liderii de azi ai Romaniei, ii rog respectuos sa re/vada un video-clip dintr-un text al carui link este inclus mai sus:

https://youtu.be/3rs_uboe2RE

Domnul acesta, etnic german, se cam sterge la Fundeni cu nefericitii de romani care-l inconjoara. Abia azi am vazut acest clip si mai am un singur dor, sa-l vad istorie, cu toti cei pe care i-a atins/sprijinit in politica romaneasca!

 

Smaranda Dobrescu A circulat multa vreme pe internet la vremea respectiva. Contele a si folosit gestul in caracterizarea personajului. Un fleac s-ar zice, dar elocvent..

 

Prospectiv A-z .
E genul de fleac frust care descrie succint omul. In contrast, s-a vorbit si scris atat despre casele si aroganta lui Adrian Nastase...

 

Prospectiv A-z .
https://youtu.be/VVDJ0i33L0Y

 

 

TiSA Agreement Leaks Show Corporations Pushing…

YOUTUBE.COM

Dictatura tehnocrata

Dictatura tehnocrata – 19 octombrie 2016


Draghi Puterity

Traiasca dictatura tehnocrata multilateral dezvoltata! (AKA "guvernul meu")

 

 

Organigrama acoperiților și arhiva unui serviciu secret, mișcare bombă în Guvern. "Este dictatură militară!"

Liderii sindicali ai polițiștilor lansează acuzații extrem de grave la adresa tehnocraților, după ce ministrul de Interne, Dragoș Tudorache, a pregătit o OUG…

DCNEWS.RO|BY DCNEWS

 

Alexandru Botu Etete! Nicio surpriza. Fiecare nou venit in Guvern mai face un pas catre obiectivele stabilite!

 

Anna Zelinski Și-a luat țara.

 

Smaranda Dobrescu Care societate civila sa se impotriveasca??Cei care cereau democratie pe paine, oare nu baga de seama ce se intampla?

 

Anna Zelinski Pare drama biblică petrecută între Satana și Iov.

 

Dragos Bora Totuşi, ce ruşine, să nu deschizi parada de 1 Decembrie cu un autovehicul românesc ...

 

Preda Mihailescu Intrebarea care ma nedumireste este - ce faceau aceste cadre acoperite si servicii secrete, INAINTE? De cine ascultau ei atunci, si ideea de a-i folosi in contextul alegerilor este cu totul noua, sau au mai folosit-o si altii, dar atunci sindicatele nu s-au suparat? Este o problema, cu secretele!

 

Smaranda Dobrescu Prin reforma serviciilor s-a urmarit conform declaratiilor si modei "lumii civilizate" demilitarizarea acestora. Intr-un tarziu a avut loc. Acum, dupa doua saptamani de ministeriat a noului tehnocrat (se pare cel mai dur dintre toti) s-a revenit cred ca prin OUG la militarizarea serviciului secret al MI> Asta e intrebarea: de ce forta?

Ce se intampla cu pensiile?

Ce se intampla cu pensile? – 19 octombrie 2016


Vasile Ernu

Astăzi au ieşti la pensie un medic, un profesor, un agricultor şi un procuror: cum s-au distribuit banii?
____

Astăzi Ilie Pătraşcu, unul din medicii buni ai ţării care a salvat sute de vieţi a ieşti la pensie la vîrsta de 66 de ani. Are pensia: 4000 RON. (Pensia medie a unui medic primar este de 1400 RON)

Vasile Păşcăneanu a predat la şcoală 40 de ani. A ieşit şi el la pensie după ce a umplut ţara de oameni educaţi. Are o pensie de 1400 RON

A ieşit la pensie şi Ion Horodiru dintr-un sat de cîmpie. A muncit o viaţă pe cîmp. Are o pensie de 400 RON. În situaşia lui sînt peste 450.000 pensionari.

Şi vestea mare: Ilie Botoş s-a pensionat şi el astăzi. La vîrsta de 51 de ani. Are o pensie de 24.000 RON. Nu ştiţi să număraţi? E 5333 de EURO pe lună. Asta însemnă că pîna la 80 de ani va încasa de la stat: aproape 2 milioane euro (mai exact: 1.920.000). El a fost între 2003 și 2006 Procuror General. Multe porcării s-au făcut atunci.

Amintim că pensia medie în România este de 900 RON

 

Alexandru Botu Recompensarea celor ce nu numai ca nu au merite exceptionale, dar au produs pagube imense. Asta pentru ca acest lucru sa continue!...

 

Smaranda Dobrescu A acorda pensii dupa merite exceptionale, sau dimpotriva dupa munca complet iesita din limitele calitatii nu poate crea decat subiectivisme cat cuprinde si ar necesita criterii pe parcursul vietii stabilite si judecate de sefi diferiti, cu cerinte diferite. Ca sa nu inventam roata, putem sa tinem seama doar de contributie, cum face orice sistem Bismark. Un sistem de tip sovietic cum a functionat pana in revolutie si care se baza pe un procent din salariul din ultimii 5 ani activi este supus fluctuatiilor de inflatie si subiectivismului incadrarii in acea perioada, pe un salariu mare de coniventa cu patronul .

 

Smaranda Dobrescu Pensia , Alexandru nu este o recompensa ci un drept castigat si platit in avans. Ceea ce eu consider injust rezida nu in modul de calcul din sistemul public ci cuantumurile in general atat de mici incat nu permit de cele mai multe ori supravietuirea in cadrul minim al subzistentei. Asta e rezultatul salariilor mici si al numarului mic de contracte de munca. Economicul dicteaza cuantumul pensiilor, cred ca este clar. Si asa deficitul din sistemul public este urias si impovarator, iar Ponta a mai micsorat iar PSD-ul vrea sa micsoreze in continuare contributia angajatorilor.

 

Alexandru Botu Doamna Smaranda Dobrescu, pensiile normale nu sunt recompense. Toata lumea o stie, inclusiv eu. "recompensa" este pensia speciala, calculata dupa alte reguli si privilegii, deci imorala si nemeritata.. De aceea, cu ironie am formulat postarea mea.

 

Smaranda Dobrescu Cu exceptia pensiei D-lui Ilie Botos, care beneficiaza de legea pensiilor militare cat si cea a magistratilor, prevazute in legea lui Oprea si legea privind pensiile magistratilor cu referire la solda si grad, , respectiv ultimul salariu ca magistrat, si care poate duce la sume foarte mari, celelalte trei pensii sunt calculate pe legea nr.19/2000 modificata 
In aceasta lege toate pensiile se calculeaza in functie de contributiile platitte de angajat si angajator in timpul vietii active. Medicul daca a platit contributie si pentru orele si garzile efectuate , in baza formulei generale de calcul a primit suma respectiva. Profesorul, probabil cadru didactic in invatamantul primar sau secundar a primit pensia in functie de contributia, respectiv salariul primit. Legea este bazata pe echitate, asa cum au cerut-o toti pensionarii o decada intreaga, 1990-2000, perioada in care s-au recorelat pensiile. Agricultoarea daca a avut o adeverinta de la CAP ca i s-a platit o anumita contributie, legea are o regula de stabilire a timpilor utili in baza normelor de lucru anuale prestate. O pensie de 400 lei din agricultura a unei femei inseamna ca aceasta a realizat un stagiu de cotizare de 24 ani și 2 luni, din care 24 ani ca membru cooperator și 2 luni la stat, are un cuantum al pensiei de 361 lei. Ea primește, lunar, 400 de lei, întrucât beneficiază de indemnizația socială. Indemnizatie sociala (400 ) primesc si agricultorii pensionari din zonele necooperativizate care nu au platit nicio contributie. 

In concluzie, diferentele mari de cuantum provin din retributiile diferite din perioada activa care oglindesc calitatea si cantitatea muncii si a pregatirii profesionale. Daca se doreste stergerea diferentelor atunci se poate renunta la sistemul bazat pe echitate si contributii si se recurge la un sistem bazat pe nevoi, egalitar. Ar fi corect? 
Cea mai mare contributie in prezent (limittaa la de 5 ori salariul mediu) este de 1450 lei si cea mai mica corespunzatoare salariului minim este cca 375 lei.

 

Smaranda Dobrescu E important de stiut ca in 2004 D-l Adrian Nastase a elaborat legea privind pensiile pentru agricultori, un sistem mutual de contributii ale agricultorilor si statului prin care acestia odata cu pensia decenta primita beneficiau si de asigurare de sanatate. Boc in prima luna a abrogat--o desi calcului de sustenabilitate prezentat o califica ca sustenabila si foarte necesara.
http://blog.prospectiv.org/.../proiect-de-lege-privind...

 

 

Proiect de lege privind sistemul public de pensii pentru agricultori

BLOG.PROSPECTIV.ORG|BY GRUPUL PROSPECTIV

 

Alexandru Botu Aproape nimeni nu este revoltat de principiul de calcul al pensiilor bazat pe contributivitate si solidaritate, dar pensiile speciale care nu au ratiuni sociale, ci doar exclusiv politice, trebuie sa dispara pana cand nu vor falimenta sistemul national de pensii. As dori sa vad ca beneficiarii unor astfel de pensii, rusinati, sa ceara sa se anuleze aceste privilegii si, pana la anularea prin lege, sa renunte la ceea ce li se cuvine excedentar prevederilor Legii pensiilor pentru oamenii normali.
Asta si pentru ca nu cred ca beneficiarii unor astfel de pensii si le pot justifica in scris si public, nu prin prevederile legilor exceptionale, ci prin serviciile facute poporului din care fac parte.

 

Smaranda Dobrescu Sunt de acord sa dispara pensiile speciale, dar toate categoriile, caci altfel dihonia va ramane, insamantata de magistrati in primul rand care magistrati de la CCR au fost de acord cu suspendarea tuturor pensiilor speciale cu exceptia propriilor pensii. Cateva mentiuni:
1. Pensiile speciale se platesc de la bugetul de stat. Asta inseamna ca maresc cheltuielile bugetului consolidat, nu pe cel al pensiilor.
2. beneficiaza un numar de 7982 persoane din categoria: diplomati, aviatie, parlamentari, functionari parlamentari, procurori, judecatori, personal din instante, Curtea de Conturi
3 Beneficiaza un numar de 168098 persoane din categoriile: MI, MAPN, Servicii speciale, Acesta este greul cel mare. 
Despre principiul constitutional care sta la baza unora dintre ele, nu vorbesc. Sa nu uitam insa ca tara e condusa de un binom interesat in aceste pensii.