vineri, 3 iulie 2015

Spre o social democratie bazata pe cultura facebook

Spre o social democratie bazata pe cultura facebook – 17 iunie 2015
Smaranda Dobrescu

Spre o social democratie bazata pe cultura facebook.
Neal Lawson dezamagit de comportamentul laburistilor englezi in ultimele alegeri ca si de toti social democratii europeni in general, poate prea pesimist, nu vede multe solutii.Am scos cateva idei din articolul sau:

Spre o social democratie bazata pe cultura facebook.
Neal Lawson
Daca ai fi fost un social democrat european in cautare de Partid Laburist la capatul unui lung si intunecat tunel electoral din ultima luna, atunci cu siguranta vei fi fost dezamagit. Caci orice cautare rapida sub capota Laburista si o scurta lovitura de picior in anvelope ti-ar fi spus ca vehicolul nu a fost niciodata sortit sa treaca primul linia de sosire, ba poate nici de acum incolo. Deoarece aceasta nu a fost chiar o aparare din ale carei lectii tactice si de campanie s-ar putea invata
Această situație nu a fost doar o altă înfrângere din care pot fi învățate lecții tactice și de campanie, poate fi găsit un nou lider și astfel întregul spectacolul poate să înceapă din nou. Aceasta a fost o înfrângere care evidențiază criza existențială a Laburiștilor - și, cu toate că partidul este special prin origini și cultură, comparativ cu cele mai multe partide social- democrate continentale importante, în mare măsură toate se confruntă cu aceeași criză. Un crez politic făurit la sfârșitul secolului al 19-lea, în parte încununat de succes în secolul 20, se descoperă iremediabil nepregătit pentru secolul 21.
Problema ce se ridica este: Colaps, da, a murit Partidul Laburist dar cum ne reconstruim radical speranța? Daca ne-am lua la tranta cu această criză am putea intelege de ce o revenire la politicile vechii social-democrații sau ale New Labour nu mai constituie o posibilitate economică sau culturală. În schimb, argumentat, Partidul Laburist și alte partide social-democrate trebuie să facă două lucruri; mai întâi să aibă capacitatea de auto-reflecție ca să înțeleagă exact cât de adâncă este criza, că această criză este una existențială și de ce este ea astfel, și în al doilea rând, trebuie să se deschidă la toate sugestiile din interiorul și din jurul lor pentru a găsi noi surse de energie intelectuală și de organizare. Un partid mândru de istoria sa și sigur de valorile sale, dar pe deplin deschis la noi idei, alianțe și culturi – iată ce numesc un Trib Deschis / o Familie Deschisă
Eu sugerez că acest lucru va necesita unele elemente de la Blue și New Labour - dar vor trebui explorate mai mult aspecte, nu doar noțiunea de Good Society, bine înrădăcinată în rețelele sociale și mediatice dominate de programe precum CultureCompass. Aceasta va fi o social-democrație bazată pe cultura Facebook, nu o întreprindere, o social-democrație pentru secolul 21, cu totul diferită de social-democrația ultimului veac.
Intrebați majoritatea Consultanților de Management dacă este mai ușor să schimbi o organizație veche sau să creezi una nouă – știți de fapt raspunsul! Pot oare Partidul Laburist și social-democrația să se schimbe? Prevestirile nu sunt bune - cel puțin aici, în Marea Britanie. Alegerea conducerii s-a dovedit a fi o decizie cu privire la revenirea la perioada Miliband sau mult mai in trecut, la 1945 sau la 1997. Dacă Partidul Laburist nu poate ieși din vrie și nu propune o nouă politică relevantă pentru viitor, atunci prăbușirea va fi completă.

Si acum vin eu si intreb: poate social democratia sa reziste cu succes in conditii de retragere legica sau mai subiectiva a sindicatelor de pe esichierul dialogului social?

 Octavian Lupu Nu stiu daca ma exprim foarte corect dar cei care au o minima bunavointa au sa inteleaga: globalizarii plutocratiei trebuie sa i se raspunda cu solidarizarea transnationala a perdantilor sistemului pe baza noilor tehnologii de comunicare. Coordonarea modurilor de abordare si al actiunilor este fundamentala pentru ai contracara. Altfel plutocratii vor gasi tot timpul un loc ca sa evadeze, Vorba lui Stephen Colbert, cand nici tari parlite precum Bangladesh-ul nu vor mai accepta sa produca T-shirt-uri pe salarii de nimic, atunci probabil ca productia va trebui mutata in Antarctica, sa le faca pinguinii. emoticon smile

 

  S.D  Daca acceptam ca ideologiile secolului trecut care adunau grupuri mari de oameni in jurul unor idei au luat o cu totul alta turnura si substanta, devenind din antagonice si conflictuale doar exprimari formale neadaptate pragmatismului salbatic al secolului 21, vom intelege si vom spera mai putin de la ideologii si ne vom pune poate speranta in posibilitatea aparitiei unor lideri carismatici care vor sti sa adapteze politica specificului societatii lor, a propriilor interese nationale.. Nu stiu de ce, dar Ungaria, cu al carui conducator nu am fost nicicand de acord in special din cauza atitudinii sale revansarde si a tendintei de negare a democratiei liberale, reuseste sa faca pentru cetatenii sai mult mai multe fapte care ii satisfac pe acestia. Aceasta idee este evident diferita de ideea solidarizarii transnationale care ramene ideala, dar nu stiu in ce masura si utopica. De ce nu ne putem macar solidariza cu Bulgaria?

S.D  Dar cu cine suntem solidari pentru ca ne-am propus? emoticon smile

S.D  Nu ma gandeam ca stanga romaneasca ar avea deja ganduri "pragmatice" de stabilire pe centru, ca sa devina social liberala. Unde-i partidul care va mai reprezenta saracii (40%) si cei in stare de precariat? De ce s-ar mai ciondani PNL cu PSD daca lupta este pentru un segment de 20-25 % din populatie?
"PLR și PC fuzionează vineri, iar noul partid, conform unui comunicat remis azi presei, va fi unul – atenție! – de centru și nu de dreapta, deși PLR-ul lui Tăriceanu se revendica, statutar, clar de dreapta. Asta înseamnă un prim pas spre o construcție mai mare, cu PSD, în toamnă. Cît despre UNPR, în ciuda speranțelor multora, ea și-a consolidat relația cu PSD și nu dimpotrivă. Planul e în grafic."
http://inpolitics.ro/buletin-meteo-politic-urmeaza-13...

Buletin meteo-politic: urmeaza 13 zile de foc. Pentru PSD si Ponta!

Începe să se limpezească încîlcita poveste Baku, care...

inpolitics.ro

12 mituri bruxelleze 5,6

12 mituri bruxelleze - 5,6 – 16 iunie 2015
Smaranda Dobrescu

Mitul 5. Devaluarea interna trebuie sa inlocuiasca devaluarea monedei euro. In special in sud-estul Europei, decidentii politici au fost obligati sa taie cheltuielile guvernamentale, sa taie salariile si cheltuielile cu securitatea sociala si sa micsoreze pana la renuntare protectia muncii.Costul castigului de competitivitate in eurozona pare sa fie inteles ca o taiere a costurilor cu munca si sa stoarca lucratorii mai greu decat pe oricine altcineva. Acuzand criza europeana ca fiind vinovata de costurile reducerii salariilor si a costurilor cu munca, economistii ortodocsi protejeaza de fapt pietele financiare, eliberandu-le de constrangeri si absolvindu-le de orice responsabilitate.Taierea salariilor deplaseaza pierderile uriase ale sectorului bancar spre lucratori. Mitul se bazeaza pe o relatie unilaterala cauza-efect desi in realitate mult mai multi si mai importanti factori decat salariile joaca aici rolul decisiv.

  Mihai Ion Turcu Obiectivele nerealiste induc acte contraproductive si risc de criza plus peretentia la un moment dat de a exista ce nu exista de dragul "taierii de panglici". Romania trebuie sa fie foarte rezervata in asumarea de obiective legate de integrarea UE, cum ar fi moneda EURO.

S.D  Convergenţa reală nu este definită de tratate şi are în vedere gradul de dezvoltare şi de apropiere a unei ţări de performanţele economice ale zonei Euro. În literatura de specialitate au fost propuşi diferiţi indicatori care vizează productivitatea muncii, bunăstarea economică, competitivitatea externă, inovarea.
"Pentru a analiza convergenţa reală a României şi a încă 3 ţări aflate încă în afara Zonei Euro (Bulgaria, Ungaria şi Polonia) am luat în considerare următorii indicatori: [1] PIB / locuitor (măsurat în Euro); [2] Productivitatea muncii (măsurată în Euro pe ore lucrate); [3] Patente High Tech la 1000 de locuitori; [4] Export / locuitor; [5] Valoarea adăugată brută / locuitor şi [6] Formarea brută de capital / locuitor. Au fost folosite date anuale pentru cele patru ţări analizate şi pentru Zona Euro pe o perioadă între 2000 şi 2010. Pe baza datelor colectate am calculat distanţele euclidiene ale ţărilor faţă de Zona Euro (la fel cum am procedat şi în cazul convergenţei nominale).
Urmare a calculelor facute a rezultat ca cea mai mare depărtare de Zona Euro o au de foartă multă vreme Bulgaria şi România. Toate cele patru ţări analizate nu au făcut însă progrese remarcabile privind convergenţa lor reală cu Zona Euro măsurată în termeni de bunăstare, productivitate, inovare etc. (aceste ţări aproape că evoluează paralel cu Zona Euro)." - Cristian Paun, blog.finantare.ro

  M.I.T  Uniunea Europeana, forma confederativa trebuie sa supravietuiasca din motive geopolitice (geostrategic valoareaza zero), dar trebuie sa-si adapteze conceptul diferentelor reale existente care comporta politici diferite imposibile in situatia in care suveranitatile nationale devi9n fictive.

  S.D  Exista propunerea Magron- Sigmar Gabriel, care ar putea avea succes si la Cameron prin care s=ar proiecta o Europa cu doua viteze in care sa nu se puna problema cedarii de jure a suveranitatii, ci poate doar de facto..-

........................................................................................................................................................

 

Mitul 6.
Smaranda Dobrescu

Micile firme sunt inovative si creaza slujbe. „Ce e mic e si frumos" nu e doar numele unui hotel din Berlin, este si sloganul si mantra agendei Comisiei pentru o mai buna reglementare. Si totusi nu toate micile intreprinderi sunt si surprinzator de inovative.Cu cat compania e mai mica, cu atat distanta spre stiinta si inovare este mai mare. Firmele mici pot contribui la crestere si la crearea de slujbe, dar nu are sens sa generalizam si sa ne referim la marimea firmei in abordare. In final productivitatea ar trebui sa intereseze, nu gradul de inovare, acesta daca exista si influenteaza productivitatea, este excelent. In mod surprinzator, firmele mici sunt intradevar adesea mai putin productive decat cele mari.Ca exemplu, avem India cu sectorul sau urias de mici firme si relocarile sale.Mitul se bazeaza pe asumptii indoielnice si are efectul incurajarii micilor companii sa scape de costurile lor spre societate
Astept cu interes prevederile TTIP sa vad cum vor incuraja acestea inovativitatea micilor firme..

 Octavian Lupu "Small is beautiful but bigger is better." Partial de acord. Marii producatori auto germani nu ar putea satisface doleantele de particularizare, mai mult sau mai putin kitsch-iste, atat in materie de design cat si la nivel tehnologic, ale seicilor arabi, fara a subcontracta aceste comenzi speciale intreprinderilor mici si mijlocii. De cand a fost creata UE, IMM-urile sunt vesnic tanara speranta a a economiei europene. TTIP-ul nu este destinat IMM-urilor decat, probabil, la nivel cel mult declarativ.

  S.D  Aluzia la TTIP am facut-o aproape la toate miturile bruxelleze. Intrebarea mea este daca mai marii Europei au intretinut si difuzat cu sarg niste mituri ce se vor face acestia cand TTIP-ul va inaspri si modifica din plin diferitele situatii, ridicand orice cuvertura, orice mit ce planeaza in societate, facand posibila aparitia adevarului gol si urat.

  Draghi Puterity In Germania concernele care alcatuiesc DAX-ul (indicele bursier) nu prea platesc impozit. IMM-urile sunt de fapt cele care alimentaza statul cu bani.

  S.D  Si in State, o companie gen General Electri platea cam 7 % impozit in urma cu cativa ani, in timp ce unele companii mici, care probabil au si disparut au luat tot greul in piept. Poate ca asta este si rolul IMM-urilor : sa traiasca precum "calugarita"' o viata scurta timp in care sa alimenteze bugetul. Alta la rand!!

  Stefan Kovacs Până la urmă lucrurile care contează- începând de la mâncare și terminând cu casele sau sănătatea- sunt făcute de firme mari. Și la noi există această idee ciudată că dacă avem 1000 de firme de marketing, advertising sau gestionare de fonduri Europene- ele ar fi extraordinar de inovative și ar duce economia mai departe. Din păcate reclama nu te hrănește. Și nici marketingul nu te îmbracă. Agenda Lisabona este până la urmă o colecție de prorociri pentru visătorii PPE...

  O.L  Am dat like cu generozitate la toata lumea, fiecare avand partial dreptate in mai mica sau mai mare masura. Si totusi:<<These SMEs generally avoid mass markets, but they dominate niche businesses. A 2007 study by the management consultant Bernd Venohr found that more than 1,130 German SMEs held either the number one or two position in the world market for their products, or the number one position in the European market. They are rarely the cheapest producers, yet the superior quality and performance of their products enables them to command premium prices and still boost exports. In the United States, such small and medium firms were hurt most by Chinese competition and the recession.

Major infrastructure capital expenditure and funding sources. 2007-2011. Source: Fraunhofer Annual Report, 2011

An important factor in German SME manufacturing success is the Fraunhofer-Gesellschaft (Fraunhofer Society), an independent nongovernmental organization that provides high-quality, short-term, affordable applied research that small and medium-size firms could not otherwise afford.>> https://www.asme.org/.../manufactu.../how-does-germany-do-it

How Does Germany Do It - ASME

asme.org

  S.K  Interesant este de aflat ce produc aceste companii mici și mijlocii. Eu nu zic că n-ar putea să fie unități de interes- totuși sunt curios dacă există companii importante (nu Backerei-ul local) care produc ceva care se vinde într-un supermarket.

 

  S.K  Prin 2002 am fost implicat- împreună cu alte instituții cum ar fi Institutul de Mecanică Fină- într-o propunere de proiect FP6- împreună cu cei de la Frauenhofer și un conducător de proiect din fosta RDG. Au fost 2 etape de avizare, prin prima am trecut- în cea de-a 2-a Frauenhofer s-a retras cu 2 zile înainte de termen, și-a însușit ideile și a interzis- sub amenințarea judecății- continuarea propunerii fără ei.

O.L  Da, ciudat.

M.I.T  Exista domenii de nisa in care o firma mica gaseste loc si rost, una mare nu, exact pentru ca doemniul nu genereaza profit semnificativ dar firma mica absoarbe parte din somajul pe care marile firme tehnologice i-l genereaza si plateste taxe. Daca taxele unei firme mici se calaculeaza dupa grila potrivita firmelor mari , evident ele nu pot supravietui cum nu pot supravietui daca li se pretind incadrari si logistica indicate si posibile in cazul unei firme mari.O firma mica eventual inovativa devine foarte repede mare. Un giuvaergiu nu trebuie sa devina fabrica, o croitotorie de lux nu trebuie sa devina casa de mode, o pensiune bin gandita nu trebuie sa devina lant hotelier etc.

S.K  Foarte corect ce spuneți- întrebarea este dacă o țară se poate susține numai cu IMM-uri. Nu zic nici da și nici nu- știu însă că ceea ce noi luăm ca literă de lege în realitate s-ar putea să fie un pic diferit. Că România a ajuns o țară de Import-Export și de diverse Managemente inutile e altceva- și din păcate nu ne prea merge bine de când am renunțat la industrie pentru Topi-top.

 M.I.T  Nu se poate sustine. Cred ca pentru a se mentine in situatii critice trebuie sa existe domenii in gestiunea statului.

  S.D  Ca sa nu pronuntam vorba aceea care zgarie urechile: minima planificare. Ar putea aparea prin absurd, sa zice, 1000 IMM-uri care sa se ocupe de producerea de ambalaje intr-o prima instanta pana sa le scoata concurenta de pe piata.

  S.D  Ca sa nu pronuntam vorba aceea care zgarie urechile: minima planificare. Ar putea aparea prin absurd, sa zice, 1000 IMM-uri care sa se ocupe de producerea de ambalaje intr-o prima instanta pana sa le scoata concurenta de pe piata.

M.I.T  N-ar functiona. Am vazut un documentar despre probverbialii "pantofi solizi si buni" britanici, manufacturati . Clinetul are un mulaj al picioarelor, refacut periodic. Pantoful dupa confectionare este tinut un timp in observatie. Fiabilitatea este garantata pentru un numar de ani. Casa regala se incalta la acea cizmarie. Cat tine un pantof produs industrial ? Cam un sezon. Capitalul trebuie sa circule, pantofii trebui sa nu dureze spre a fi necesara inlocuirea lor.Mai schimbam si croiala pentru ca eventualul pantof neuzat fizic sa trebuieasca sa fie aruncat pentru ca este iesit din moda.Fabricile care produceau automobile foarte fiabile au intrat in criza. Trebuie sa fie produse automobile care se strica. La casat si altul nou, la fel de perisabil. De ce sa construiesc o casa care sa dureze generatii, voi locui oricum in ea doar cateva decenii, nici macar, urmand sa ma mut dupa locul de munca. Construiesc o casa draguta din prefabricate si cartoane, care sa coste doar putin peste cat m-ar costa chiria unei case inchiriate etc. Marea industrie a introdus cultura lucrului prost in mod necesar de schimbat.

joi, 2 iulie 2015

Retorica

Retorica – 15 iunie 2015
Smaranda Dobrescu

Retorica:
Daca parlamentarii unui partid considera ca modificand prevederile Codului Penal adopta măsuri necesare pentru restabilirea echilibrului democratic între puterile statului și între instituțiile publice, pentru garantarea reală a drepturilor și libertăților fundamentale ale tuturor cetățenilor, iar Presedintele tarii, CSM-ul chiar si basculantul general Oprea au o alta parere, acestia ar trebui sa renunte? Este aceasta miza mai putin importanta decat ramanerea la putere si aceea negarantata de nimic?

 Alexandru Botu Cine ar fi garantul bunelor intentii?

  S.D  De exemplu, o prelegere a unui specialis tin drept constitutional, te poate convinge sau nu, functie de cunostiintele si logica personala Aici vorbeam despre principii, costul apararii acestora, onestitate, santaj, context genaral al folositrii coruptiei in scopuldeprimarii unui popor si acceptarii de catre acesta a oricarei autoritati exterioare, convins ca la noi toti si toate sunt putrede...

Al.B  Logica este una si destul de comoda, realitatea este problema. Nu ar trebui ca sa ma instruiesc in toate cele pentru a crede in conducatori, in onestitatea lor. Dar daca asa stau lucrurile, atunci ca ignorant am sa tac, nu ma pot confrunta cu cei ce vor sa-mi faca bine si eu nu pricep. Eu nu pricep nici cand vor sa-mi faca rau...

S.D  Sandule, vorbeam despre modificarile aduse Codului penal, acum in stadiul de intentie parasita urmare si a santajului lui Oprea cu parasirea guvernarii. Fiecare poate avea o parere,in aceasta directie, eu ti-o respect pe a ta desi mi se pare ca a mea e diferita. Nu respect insa maniera de a-si sustine principiile psd-istii si cedarea lor in fata santajului.Despre tema in discutie ti-as recomanda o pledoarie pentru democratie vs. dictatura: http://adrianseverin.com/o-criza-politica-si.../...

O criză politică și constituțională - Adrian Severin

adrianseverin.com

  A.B  Doamna Smaranda Dobrescu, aici nu este vorba de diferente de pareri si de respect reciproc, este vorba-dupa cum spuneati- de niste principii. Ori cine este obligat in primul rand sa nu se abata de la principii? Stiam ca cei care legifereaza. Asta este treaba lor, sa si-o faca bine! Corect, onest, serios si continuu. Nu conjunctural, nu in functie de alte comandamente, caci nimeni nu mai are incredere in ei.

S.D  Odata in plus, personal am moriv sa nu mai am incredere in cei de la putere. Din pacate, neincrederea mea se refera la absolut toti cei care trateaza acest subict: opozitie care accepta distorsionarea statului de drept si putere care nu-si apara principiile. Deceptie totala.

 Mihai Ion Turcu Defectele din cele doua legi organice decurg din faptul ca au fost adoptate prin asumare, fara dezbaterile de specialitate si publice obligatorii, adoptare facuta pentru a demonstra si contabiliza "progresul"| statului de drept care in consecinta defectelor semnalate este tocmai mai putin "stat de drept". Tot din grija fata de "imaginea statului" in perceptia UE SUA , considerata a fi in suferinta in situatia in care cele doua coduri abea adoptate intre in "raparatie capitala" demonstrand un lucru rau facut si instabilitate legislativa, Presedintele cere o amanare a acelor revizuiri (unele imposibil de amanat existand verdicte ale CCR care impun schimbari) pentru a crea o aparenta de seriozitate a proximei modificari cu argumentul ca practica judiciara in termenii noilor coduri ar cere modificarile necesare. real este absolut neserioasa activitatea de legiferare. Aceste considerente "de imagine" ( care n-ar trebui sa pacaleasca pe cineva doar daca acel cineva a decis ca doreste sa fie pacalit, includ mentinerea in functie in procuratura si instantele superioare si in CSM a garniturii de "chei" ale defunctului presedinte, explicate de TB ca rost si functiune pentru concentrarea controlului in propria mana. Felul in care se desfasoara aceste lucruri a generat suspiciunea cum ca fiecare nou inalt potentata invarte chei acolo unde n-ar trebui sa fie posibil, drept care pretentia explicita ( ambasade guverne ale membrilor aliantelor din care facem parte) de a nu se mai "umbla" la stabilimentul justitiei. Pretentie neconstructiva pentru ca "reforma" insemneaza atatea demersuri cate necesare spre ajungerea la o functiune corespunzatoare unor modele si standarde.

  S.D  Exact asa e, Domnule Profesor!

  A.B  Domnule Profesor Mihai Ion Turcu, parlamentarii stiu si isi asuma acestea?

  M.I.T  Nu pot sa nu stie, in parlament exista si profesionisti ai dreptului, dar nu-si asuma lasitatea individuala si politiacianismul global. prima si necesara reforma este a legii electorale si a parlamebntului ca putere in stat.

  S.D  Intre ce trebuie facut si ce vom purcede sa facem exista marele, uriasul bolovan al candidaturii personale viitoare. De aceea cred ca ar fi o buna conditie aceea de a accede in Parlament oameni care au in spate o cariera, nu doar superba tinerete. Revenirea la profesiunea de baza nu e o solutie chiar atat de rea!!

Transferul datoriilor Greciei de la IMF/ECB spre ESM

Transferul datoriilor Greciei de la IMF/ECB spre ESM – 15 iunie 2015
Smaranda Dobrescu

In supararea intervenita la negocieri in care ambele parti vorbesc de "exit", iata ca apare o propunere a guvernului grec care pare echitabila si constructiva. (poate daca ar pleca si D-l Stauble in vacanta emoticon smile )
Viziunea guvernului grec este in momentul de fata transferul datoriilor sale de la IMF/ECB catre Fondul European de emergenta (ESM) ca o pre-conditie centrala de crestere viitoare. Acest transfer ar putea fi insotit de o prelungire a perioadelor de returnarea a datoriilor in asa fel incat investitorii sa aibe parte de o perioada mai lunga de siguranta economica. Rezultatul ar fi de fapt o europenizare a problemei datoriilor Greciei.Transferul datoriilor de la ECB la ESM ar da in primul rand ECB ocazia sa priveasca problema in ansamblu si sa decida daca e convenabil sa preia bonduri ale Guvernului grec in cadrul programului QE- din care acestia au fost exclusi in prezent. Aceasta si rambursarea sustenabila a datoriilor ar putea convinge investitorii privati sa porneasca sa re-cumpere actiuni grecesti. Grecia s-ar putea intoarce la pietele financiare ca sa refinanteze obiectivele de interes si nu ar mai fi atat de permisiva cu imprumuturile publice. Aceasta maniera ar fi conforma si cu interesele platitorilor germani de taxe.Daca si doar daca Germania are interes sa pastreze Grecia in zona euro.

  S.D  Daca europenizarea datoriilor unei tari pare imorala platitorilor de taxe din tarile clar contributoare, nu se intampla insa ca acestia sa-si puna problema simetric: Daca tara lor (Germania, de exemplu) beneficiind de un start mai bun la inceputul crizei atat ca salarii cat si ca progres tehnologic a reusit sa devina exportator important, atunci acest lucru s-a facut pe baza somajului suplimentar determinat in tarile de la periferie care au inchis companii necompetitive in fata produselor superioare exportate de celelalte tari dezvoltate. Cele mai putin dezvoltate au ramas piete de desfacere, cu saracie si somaj in crestere, desi suma cu care contribuie la UE nu s-a diminuat iar beneficiile nu au fost folosite sau nu au stiut cum sa le foloseasca in mod optimal. La nivelul UE functioneaza perfect experienta: "Mai binele unor tari este insotit de mai raul altora" In concluzie, orice propunere a Greciei care sa poata sa scoata tara din blocaj ar trebui privita cu mai multa condescendenta.

 

  Delia Bogdan total de acord!

  Mihai Ion Turcu Olanda este foarte de acord cu libertatea pietei terenurilor agricole, ea putand cumpara pamant insasi neavand pemant,i de vanzare nici atat in plus la enorme diferente de pret. Tot ce este al tau este si al meu nu si invers. Este foarte neclar ce insemneaza "integrare europeana" si cum s-ar produce ea si altfel decat declarativ sau si mai rau integrare prin desfiintare.

S.D  Unul dintre dezavantajele noastre majore urmare a integrarii. Noi nu beneficiem din cauze obiective de cumpararea de teren agricol in alte tari europene, sau extrem de putin, pe cata vreme alti europeni se bucura din plin de calitatea, pretul pamantului nostru, disperarea micilor proprietari obligati sa-si vanda pamantul mostenit.
Un alt exemplu similar ar fi participarea noastra benevola la Uniunea Energetica Europeana unde pretul KWH se stabileste la bursa. Desi nevoia noastra de energie suplimentara pe gaz metan este infima, toate resursele noastre le punem la gramada si apoi cumparam la un pret exorbitant. Consumatorii casnici vor lua in piept preturile la utilitatile proprii ca si toate preturile de pe piata ale produselor care inglobeaza in pret energia

Mituri bruxelleze 3,4

12 mituri bruxelleze – 14 iunie 2015

Smaranda Dobrescu

 Mitul 3.
 Austeritatea e necesara pentru a pregati economia europeana sa faca fata atacurilor de pe pietele financiare.Exista o viziune unanima printre economistii germani ordo-liberali ortodocsi, sustinuti puternic de catre DG ECFIN, ca doar prin austeritate vor reusi tarile din periferia Europei sa-si consolideze bugetele si sa devina „buni europeni". Viziunea este preluata la nivel guvernamental, in Marea Coalitie Germana., dar sustinuta la fel de bine si de unele tari Nordice si Baltice-toate inspaimantate ca Europa ar putea deveni prea scumpa, in particular prin europenizarea datoriilor guvernelor. (Eurobonds). Multe guverne sunt convinse ca ca acceptand un mecanism de transfer pentru tarile in criza va fi pentru ele insele extrem de costisitor la urne. La periferie din ce in ce mai multi cetateni vad austeritatea ca pe un medicament care inrautateste starea pacientului. Unii cercetatori vorbesc despre „jocurile europene ale foamei" ca despre o situatie umanitara pe de o parte, si de un Turn European bine protejat pe de alta parte.Distopia se refera la un centru al bogatiei puternic cu 12 districte sarace aflate sub control absolut.Analog cu acest centru denumit Capitol exista un joc de competitivitate in care economiile eurozonei se lupta pentru supravietuire. Cel care face jocurile este modernul turn de fildes ECB. Audienta lui consta in pietele financiare si agentiile de rating, regulile fiind stabilite in Pactul de Competitivitate.Mitul se bazeaza pe asumtii contra-factuale si pe o puternica credinta ortodoxa intr-o ordine speciala

  Octavian Lupu Comentariul dvs mi-a sugerat o idee "trasnita". Austeritatea urmareste sa transforme tarile de la periferia sistemului nu in tari prospere, mari consumatoare de bunuri si servicii ci in mari producatori cu mana de lucru cat mai ieftina. Somajul ridicat ar exercita o presiune formidabila asupra nivelului salariilor si asa mici din aceasta zona. Tari ca Romania ar urma sa fie Vietnamul, Cambodgia sau Bangladeshul din spatele curtii celor bogati. Controlul economic si politic intr-o zona care devine foarte agitata si reprezinta fief-ul Americanilor (Asia) este mult mai greu de realizat decat in niste tari care in mod voluntar vor sa devina colonii si care sa nu vor cracni la ordinele centrului.

 

 S.D  Bingo!

 

  O.L  Eu stiu ca e duminica si se difuzeaza Bingo la Antena 1, dar eu ma asteptam la un comentariu mai de susbstanta.

  S.D  Poate stau la A1 si astept ca cei doi caraghiosi sa-mi ofere premiul! emoticon smile
Daca o tara precum Germania monopolizeaza exportul pe pietele europene, cum a facut-o in ultimii ani, celelalte tari periferice sunt obligate sa tot inchida unitatile respective de productie. Deci, somaj. In acelasi timp europenii dezvoltati nu vin sa relocalizeze la noi precum face de exemplu H&M in Aia de sud est, caci infrastructura inclusiv punerea in aplicare a legislatiei ca si gradul redus de calificare a lucratorilor ii face sa pregete. Lipsa unor comunicatii instantanee din orice domeniu reprezinta la fel, o piedica. Asa ca mie mi se pare ca daca nu-si vor asuma sarcina calificarii/recalificarii muncitorilor romani, nu vor beneficia de avantajul salariilor mici si a lipsei contractelor colective. Inca mult timp, vom ramane o piata de desfacere.

  Draghi Puterity Asta doar temporar, pana implementam "Industrie 4.0", adica o robotizare si informatizare completa a industriei in care sa nu mai prea fie nevoie de angajati. emoticon wink

  S.D  Draghi, chiar azi ma gandeam ca perioada aceea nu este mai indepartata de 15-20 ani, poate nici atat. Am incercat sa-mi imaginez toate implicatiile psiho-sociale ale acestei transformari majore a tipului de economie asupra oamenilor. Sigur, imaginatia mea nu poate acoperi toate aspectele. Un lucru e sigur: Activitatea lipisita de face-to-face a lucratorilor va duce la exacerbarea retelelor sociale, la diminuarea activitatilor comune, la disparitia presei scrise, a cartilor pe hartie, poate cinematografele si teatrele se vor inchide, restaurantele mai incet, dar pot disparea si ele. Nevoia de cultura, entertainment, distractie va fi apanajul internetului iar nevoia de comunicare si verificare a cunostiintelor, opiniilor, planurilor va fi sau nu satisfacuta de catre analoage FB. Psihologii vor avea ce face!

 D.P  Asa e Smaranda, daca se mentine ritmul actual e greu de estimat in ce se va schimba lumea. Biologic, nu cred ca mai putem adapta suficient de repede. Poate doar daca ne transformam in cyborgi, si nu spun asta ca figura de stil.

Revenind la economie, uite un articol interesant despre "modelul Uber" al noii economii.

http://fortune.com/.../how-uber-is-ruining-your-chances.../

How Uber is ruining your chances of getting a decent job

Many companies that are part of the on-demand...

fortune.com

  D.P  Legat de cultura, am prins cu jumatate de ureche ceva saptamana trecuta de la seful Bertelsman (intr-un autoimpus moratoriu al activitatii de informare emoticon tongue ) care spunea ca Facebook & Co vor pulveriza efectiv mass-media clasica.

  S.D  Vezi, ca gandesc precum seful Bertelsman. poate sa merit o pensie mai buna!! emoticon smile

  D.P  Spre deosebire de el, tu chiar ai merita mult mai mult emoticon smile

  O.P  Desigur ceea ce am scris eu nu e decât o speculație, dar care înglobează și o anumită doză de adevăr. Uzinele Dacia reprezintă "proba materiala". Pe mine însă m-a șocat declarația ambasadei americane care spune că în virtutea parteneriatului strategic vrea sa transforme economia României într-o "economie de clasă". Aici m-ar interesa o opinie interesanta.

  S.D  Cred ca si tu si altii ne-am afla in situatia asta!

  S.D  Si pe mine! Voi cauta sa citesc. Nu stiam ca exista o astfel de economie.

  D.P  Ce vor americanii in Romania e relativ clar, IMHO. Ei vor o Romanie "incoruptibila", adica in traducere din NWO-eza, o Romanie care sa nu isi poata urmarii interesul national. In rest, va fi folosita ca teren de experimentare pentru diverse forme de control social care apoi sa fie aplicate de plutocratia americana si in alte state, respectiv in SUA.

  S.D  Poligonul de incercare isi continua activitatea. Mai nou, ambasadele, deci parti din statele respective sunt consultate in politicile interne. In curand se va generaliza consultarea si in pasul urmator se vor da mutarile in plic in toate domeniile, sa nu ne mai plangem ca nu avem politici predictibile si stabile. FMI nu va mai face consultari, nu va mai incerca sa convinga pe nimeni. Cand ii vor lipsi fondurile vom mai vinde noi cate o vechitura sa salvam economiile performante

.......................................................................................................................................................

 Mitul 4. Guvernanta economica europeana combinata cu „reformele structurale"conduc spre succes. Forma specifica a guvernantei economice europene stabilita prin Tratatul Fiscal, Pachetul de sase, Pachetul de doua, etc, faciliteaza o performanta buna  acelor state care investesc mult in inovare si cercetare dar dezavantajeaza alte state membre care doresc sa conteze in conditii de subinvestire.Povestea determinanta sustine ca „reformele structurale"germane, asa numitele reforme Hartz, au schimbat lucrurile impunand o componenta competitiva. Repetata legenda fericita ca Germania este sanatoasa economic datorita „reformelor Hartz" precum si posibilitatii crearii unui „Ich-AG" (cu ajutorul unei subventii guvernamentale, un somer poate deveni fie propriul angajat, fie cel al unei companii) are efectul stergerii de continut al mult experimentatului sistem german de relatii industriale cu functionarea dialogului social a contractelor colective si unei  puternice culturi a codeterminarii in interiorul companiilor.

Secretul competitivitatii Germaniei consta totusi mai putin in „reformele Hartz", cat in nivelul inalt de inovare, focusat pe calitatea produselor si serviciilor, pe o forta de munca bine calificta si motivata si sindicate puternice, toate implicate in sistemul multi-nivel specificat de participare. Companiile germane in general nu se concureaza prin costurile salariilor ci prin designul produsului, calitatea, continutul de tehnica inalta, durata de viata, etc.Economia Germaniei poate performa mai bine decat alte economii, dar principalul motiv consta in specificul de orientare spre export a sistemului industrial pe termen lung, protectia puternica a lucratorilor, beneficii mari de somaj, protejarea slujbelor prin scheme de lucru cu orar redus, o moneda bazata pe o relatie asimetrica intre centru si periferie si inca destui factori.  Mitul generalizarii acestei situatii specifice doar catorva tari din centrul Europei ignora daunele colaterale ale „outsiderilor" de la periferie.



 

12 mituri bruxelleze

12 mituri bruxelleze – 10 iunie 2015

 

Smaranda Dobrescu, prelucrare dupa Wolfgang Kowalski

 

Mitul 1.  Este nevoie de un mediu mai prietenos pentru business. In realitate datorita diverselor activitati ale Comisiei lui Barroso si a agendei de „mai bune reglementari", balanta dintre participantii la producerea de bunuri  s-a deplasat substantial in favoarea partii antreprenoriale.Comisia lui Barroso chiar a propus crearea unui tip de companie pentru Europa numita SUP care nu contine nicio prevedere pentru lucratori: nicio informare, consultare sau participare. Va puteti imagina ceva mai prietenos pentru business?
Si un alt exemplu: Businessul european a cerut un moratoriu pentru politicile sociale, iar Comisia lui Barosso a incuviintat prompt, anulandu-si programele sociale. De atunci, nicio agenda de politici sociale nu s-a mai nascut.

Si un al treilea exemplu: Sub lozinca de „reforme structurale"Comisia a impus reforme pe piata muncii mai multa flexibilitate subminand protectia angajarii si a contractelor colective si impunand prin troika taieri de salarii. In acelasi timp a fost blocata orice taxa asupta tranzactiilor financiare.

Si totusi pentru businessul european, mediul de business nu este niciodata suficient de prietenos. Ce ar insemna „mai prietenos"? Care ar fi referinta? Sfarsitul oricarei participari a lucratorilor in procesul productiei, sfarsitul oricarei forme de democratie a muncii? Nu cumva este un mit faptul ca businessul este lipsit de incurajare in Europa?

Mitul 2. Standardele ridicate sunt apasatoare. Statele membre uneori merg mai departe decat cerintele stricte ale legislatiei UE cand le implementeaza la nivel national.(„rafinamente inutile"). Este o mantra a agendei „mai buna reglementare"sa lupte cu „rafinamentul inutil" chiar daca acesta ajuta obiectivelor legislatiei in context local sau vizeaza beneficii mai importante.Comisia cere statelor membre, ca o regula, sa nu mearga mai mult decat e necesar atunci cand implementeaza legislatia UE. De fapt Comisia asteapta sa transforme „standardele minime" in „"standarde maxime", presand pentru „armonizarea completa" fara de fapt sa o declare.
Condamnand statele membre pentru imbunatatirea cu prevederi minime la implementarea directivelor deoarece ele urmaresc „rafinamente inutile", Comisia submineaza principiul progresului in domeniul legislatiei sociale si al sanatatii si sigurantei lucratorilor. Pretentiile Comisiei vor produce piedici progresului social si vor incalca Tratatul, in principal principiul subsidiaritatii. Multe legi UE contin standarde minime pe care guvernele le adopta ca pe niste markere de baza sub care nimeni nu poate sa micsoreze standardul. Pentru a realiza progres social statele membre trebuie trebuie sa aibe capacitatea sa aplice standarde mai inalte unde este posibil. Acesta este un obiectiv legitim al oricarui stat membru in cautare de prosperitate si progres pentru propriul popor. „Rafinamentul inutil" este un slogan politic menit sa stopeze progresul social. Europa ar trebui sa fie unita in diversitate , conform CE si niciun stat membru nu ar trebui sa iasa din esalon facand pasi mai mari pe drumul progresului social. De exemplu, daca un stat membru decide sa prelungeasca concediul de nastere, de ce nu? Mitul unei lupte necesar dureroase impotriva „rafinamentului inutil" obliga statele membre sa adopte o abordare cuprinzatoare. Acestea ar trebui pur si simplu sa ignore aceasta interferenta in propriile lor competente.Asteptam cu interes TTIP sa vedem in ce fel progresul social va fi favorizat sau nu!!

 Mihai Ion Turcu La toate nivelele de gandire inteligenta ezista presiuni spre mediocritatea inteligtentei.Gandirea UE are tendinta spre mecanicism.Sistemele mecanice functioneaza, nu genereaza emergenta.

 

 Octavian Lupu Fara pierderea identitatii individuale ca preconditie a pierderii identitatii statale federalizarea Europei nu poate reusi. In concluzie daca obiectivul nostru ca natiune (inca) este acela de a ne lasa inghititi de o Europa federala trbuie sa ne supunem. Atitudinile de fronda sunt tolerate doar celor cu legaturi puternice cu marile puteri europene.

  M.I.T  Octavian Lupu, fronda nu ne putem permite si nici nu este in sensul tratatelor pe care le-am semnat, dar cuvant de spus, noi si altii trebuie sa avem in asa fel incit "schema" sa devina sistem functional.

S.D  Am citit un lucru interesant si controversat. Sarkozy, luand seama la succesul Frontului, s-a hotarat sa repuna pe tapet dreptul asupra pamantului bazat pe legea sangelui. Asta inseamna ca cetatenii europeni diferiti de francezi care au acum dreptul sa-si cumpere pamant in Franta sa fie exceptati de la acest lucru. Ca stat membru al UE Franta nu ar trebui sa ridice asemenea probleme. Este mentiune in Tratat. Ca dovada ca Vals, actuala putere refuza sa redeschida problema. Ca stat care raspunde de securitatea alimentara a cetatenilor sai (inca are aceasta responsabilitate proprie pe structura actuala UE) are toate motivele sa o faca. Cazul nostru este si mai flagrant: Suntem de o obedienta rara, nu am cerut nici decalarea termenului de vanzare de pamant agricol cetatenilor si persoanelor juridicw europene si din spatiul european, am vandut deja peste 1,5 milioane hectare fara nicio obligatie pentru noii proprietari. Acestia pot repatria sau vine unde vor productiile respective. Mai mult, noi cumparam in Franta pamant cu 100 euro unitatea, sa zicem iar la noi o vindem cu 18 euro. Cernoziom de calitate. Reciprocitatea de care vorbeste tratatul nu va exista in aceste conditii.Pe moment, romanii nu pot cumpara pamant nici in Franta, nici in italia, nici in Ungaria. Invers, cat cuprinde. Asta e intradevar o problema!

Care e ratiunea schimbarii guvernului?

Care e ratiunea schimbarii guvernului? – 10 iunie 2015
Smaranda Dobrescu

O simpla intrebare retorica: Care ar putea fi ratiunea unei basculari dinspre o coalitie de guvernare majoritara spre un orizont nedefinit si incert intr-un context de crestere economica si sociala? Refuz sa cred ca cineva, Presedintele sau PNL ar putea spera in succesul motiunii de cenzura!

 Mihai Ion Turcu Ratiunile pot fi doar "dosnice" .Afalam , sa vedem daca se verifica, cum ca administratia americana a retras viza de acces in state premierului Ponta. (!!?)

 

  S.D   Am citit si eu. Administratia americana i-a retras si lui Adrian Nastase viza de acces inainte ca acesta sa fi avut o pronuntare definitiva.probabil ca stanga se bucura de un regim special.

 

  M.I.T  Ponta infirma ca ar exista o asemenea masura simbolica, scandaloasa la urma urmei fiind vorba de premierul unui stat aliat.

S.D  E posibil ca ratiunea pe care o caut eu sa fie doar dorinta de a obisnui populatia cu ideea ca guvernul, premierul sunt slabi, sunt corupti, etc Un fel de compensare negativa a celor cateva fapte pozitive. Dupa parerea mea ar fi ramas democrati si mai principiali daca ar fi asteptat liberalizarea pretului la gaze incepand cu 1 iulie.Nu i-ar fi invinuit nimeni de pactizare cu institutii de forta in

M.I.T  Exista teoria potrivit careia 'coloniile interne" trebuie sa fie instabile politic cu guverne slabe si inalti demnitari vulnerabili.

Corina Leșan Cand parlamentarii simt tendinta electoratului de a schimba macazul, atunci majoritatea se poate schimba. Acum nu e o astfel de situtie. Opinia mea este ca PPE-ul simte ca exista riscul ca, la alegerile din 2016, partidele populare din Romania sa nu castige. Au crezut ca guvernul Ponta isi frange gatul pe partea economica si asta ar fi fost de ajuns ca ei sa aiba drum liber spre castigarea alegerilor.

  S.D  http://www.cotidianul.ro/ce-capcana-i-a-intins-sri-lui.../

  Roxana Iordache Păi de-asta ziceam că Ponta îngroapă PSD, fiindcă demisia lui ar deschide calea desemnării unui premier din partea dv. Şi v-am nominalizat printre personalităţile onorabile pentru funcţia de prim-ministru. Dacă PSD se curăţă de mafie, obligă şi opoziţia să o facă. În caz contrar, rămâne mafia transpartinică securistică.

S.D  Multumesc, Roxana ca te-ai gandit la mine. Eu am parasit partidul in urma cu multi ani iar motivele de atunci au ramas aceleasi. Constante imi sunt insa valentele cu stanga sau cum s-o mai numi acum doctrina care presupune echitate si solidaritate. Pe Ponta l-am criticat adesea in primul rand pentru ca sub aparentele stangii facea o politica de dreapta. Totusi, draga Roxana procedura folosita de justitie in combinatie cu SRI nu o pot accepta. Odata in plus, Rus a dovedit prin simulata scapare in exprimare cu acelasi subiect cu cel al motiunii ca lucrurile au fost parte a unui scenariu, facut pe genunchi de catre cei care stiu in general sa scrie scenarii la comanda.

miercuri, 1 iulie 2015

PNL pregateste "solutia imorala"

PNL pregateste „solutia imorala" – 8 iunie 2015
Smaranda Dobrescu

Imediat dupa alegerile prezidentiale din 2004, Basescu a reusit sa asigure Aliantei DA o majoritate parlamentara care a permis crearea unui guvern ca atare. Pentru asta a fost nevoie de santajarea UDMR si PUR cu organizarea de alegeri anticipate. PUR, intrat pe liste cu PSD nu ar mai fi facut fata, asa ca "solutia imorala" brevetata de Basescu s-a dovedit castigatoare. Atat de castigatoare incat actualul PN-PDL-PMP o refoloseste prin persoana Alinei Gorghiu care vorbeste de alegeri anticipate hodoronc-tronc. De data aceasta amestecul puterilor straine nu pare a fi prezent, el se manifesta doar prin apelul vesnic la starpirea coruptiei, fara analiza de la caz la caz. Daca nici rusii nu au interese in aceasta cauza, nici americanii, europenii par si ei inocenti, ajungandu-le amenintarile existente de exituri si propunerile de modificare de structura a UE, ramane concluzia ca doar meschine interese de clan si grupuri, animate de o nerabdare bolnava de a ajunge la putere sunt cele care determina opozitia actuala sa aduca tara intr-o stare de criza majora desconsiderand orice aspect actual si specific strategic.

 Octavian Lupu Mă îndoiesc de faptul că "puterili" nu au nici un rol în toată tărășenia. Cel puțin Germania care cred că se pregătește de o atitudine mai independentă după debarcarea Greciei.

 

  S.D  Parerea mea ca puterile nu ar avea vreun amestec se bazeaza doar pe faptul ca nu am putut raspunde la intrebarea "la ce le-ar folosi?''In fond si Ponta este suficient de ascultator. Faptul ca s-au dublat alocatiile intr-un proces in care in Parlament liberalii au fortat iar stangii i-a fost imposibil sa refuze o chestiune atat de sensibila. ar putea ingrijora FMI-ul, Dar daca ar fi ca Romania sa se indatoreze si mai tare, in conditiile in care Grecia deschide o noua era , de ce i-ar deranja ca o tara ii poate calca pe urme?

 

  O.L  Eu m-am referit in primul rand la o atitudine mai independenta a Germaniei fata de SUA careia Ponta direct sau via Maior i-a pupat poalele in speranta ca nu i se va arunca lui naframa neagra a mazilirii. Germania, in opinia mea, se pregateste pentru o reconciliere cu Rusia lui Putin (plutocratii o imping in aceasta directie), chiar daca acest lucru nu convine planurilor SUA. Germania vrea nu doar un presedinte obedient ci si un guvern obedient fata de planurile sale viitoare. De aceea cred ca anticoruptia "germana" e mai targetata pe partea stanga decat cea americana care e putin mai de-a valma. Americanii, daca ar avea si idei nu numai convingeri, ar trebui sa-l sustina pe Ponta.

  S.D  Aceasta teorie ne este familiara de luni sau chiar ani de zile. Sunt insa ceva semne cred eu care nu acopera complet aceasta posibilitate, dandu-i si un grad de incertitudine: Persoana care nu confirma este Juncker, e drept nu neamt, dar sustinut de acestia: l-a numit "dictator" pe Orban si se delimiteaza mereu de el ca de piaza rea si tot el cand declara ca Grecia nu va iesi din zona si UE, semn ca nu ar dori sa dea satisfactie Rusiei. Poate ma insel si sunt doar presupuneri. Cred ca inca nu sunt transate lucrurile, ele depind si de posibilitatea unui consens in realizarea unei uniuni europene politice.

O.L  Povestea cu "dictatorul" Orban nu a fost decat o sarja amicala din partea lui Junker. Se vede clar din atitudinea celor doi pe video. Televiziunile fane PPE de la noi au incercat sa prezinte scena ca pe o dovada a faptului ca CE este foarte preocupata ...Vezi mai mult

  Mihai Ion Turcu Germana poate avea un interes in sensul consolidarii pina la incremenire a PPE la guvernarea UE. Sa nu uitam, guvernul Ponta este PSD.Cat priveste aflarea in treaba a PNL este aflare in treaba, nici macar profitabile evolutiei partidului si sanselor sale in alegerile viitoare.Din toata aceasta afacere se va alege nimica, plus o scadere de autoritate a lui KWI. Deci mai multa slabiciune pentru statul roman in intregul sau.

  Adrian Rezus @ Smaranda: chestia cu "cui prodest?" e prea... rationala! --- iaca de-aia! ca sa fie-acolo! (cui i-a folosit ca s-au bagat pe-aiurea?) -- în tara aia nu misca nici musca, fara... autorizatie de la Ai de Sus! emoticon smile

  S.D  Ca doar nu oi fi atat de naiva sa sustin ca nu-i asa! Dar pe de alta parte ar risca "'cei de sus"' dupa atatia ani in care Basescu le-a mancat ficatii si le-a pus romanii in cap pana la rejectarea valorilor UE si NATO, sa-l sustina pe Predoiu, cel care a semnat legea de taiere a salariilor si pensiilor pe timpul bocului, etc, etc...??

A.R  Nu poti sti niciodata ce socoteli îsi fac baietii cei isteti -- si fetele (merkele, nulande, ce-or mai fi) -- la ei / ele acasa! Ca', oricum, nu se pricep la chestii... locale: o tot dau în bara peste tot unde se baga; românii's basca si... just in case, sa fie-acolo!

Delia Bogdan Am convingerea ca ue are o anume contributie prin niscaiva comenzi date acelor institutii pe care le-au creditat si in anul 2012. PPE nu doreste deloc sa piarda teren in fata grupului socialistilor, iar Germania are experienta necesara, mostenita de la structurile sale dinaintea caderii zidului, pentru a putea manipula structurile similare de prin ue. Am trait prea multi ani inainte de '89 pentru a nu recunoaste niste metode de lucru! Cui foloseste...? Celor ce au de castigat!

  Constantin Gheorghe Cam așa văd eu lucrurile: http://constantingheorghe.blogspot.ro/.../cat-ne-mai...

Conştiinţa Unui Liberal de Stânga: Cât ne mai lăsăm călcați în picioare?

constantingheorghe.blogspot.com|De Constantin Gheorghe

  Alexandru Botu Or fi si interese straine, dar si Domnul Ponta a venit in intampinarea lor. Comportandu-se cel putin neserios in multe chestiuni ce il privesc ca persoana a generat atata dispret din partea oamenilor onesti si a anulat mult din ce s-a facut bun pe linia guvernarii, ca si cand persoana lui este mai importanta decat organizatiile si structurile administrative si politice din care face parte. Inclusiv mai importanta decat imaginea tarii. In fata oamenilor neimplicati politic din tara si din exterior pare lipsit de bun simt si buna masura. Partidul l-a sustinut, cel putin de cava timp incoace, in defavoarea popularitatii sale, in defavoarea credibilitatii sale, in defavoarea importantei sale politice si sociale, parand a fi o sluga vlaguita, asa cum era si PDL-ul in fata lui Basescu. Mie nu-mi pasa de Ponta (ca politician, ca om imi pasa de oricine, s-ar putea sa fi fost slab si altii sa-l fi impins pana aici!), imi pasa insa de multe altele. Nici nu ma intereseaza daca demisioneaza, dar ma intereseaza daca facand orice ii trece prin cap va duce la pierderea guvernarii de catre PSD. Ar fi nedrept, imoral si incorect politic. Putea fi candva recunoscator PSD, acum PSD nu mai are nevoie de "recunostiinta brevetata de Ponta". Eu sper ca PSD sa se salveze repede de Ponta si de cei ca el. Sa nu ne impinga in bratele altora care au dat cu parul in moalele capului nostru.

  D.B  sunt de acord cu observatiile la adresa comportamentului dlui. Ponta, uneori lipsit de seriozitatea necesara demnitatii de PM si dovedind cateodata un soi de aroganta de neinteles pentru mine! Nu cred insa, ca asta i-a "manat in lupta" pe cei din "dreapta" romanesca, sprijiniti de ppe-istii europeni. In fapt, daca anumite atitudini ale dlui. Ponta ma deranjeaza, actiunile si declaratiile liderilor pnl ma fac sa ma treaca fiorii, amintindu-mi de vremuri pe care le credeam apuse!

S.D  Masurile luate de Ponta le-am contestat de multe ori. Printre cele mai serioase sunt cele legate de lipsa unui comportament de stanga personal si al guvernului, tolerarea unor persoane mai mult decat dubioase, coabitarea cu Basescu si numirile facute de comun acord cu acesta, etc. Dar, putea fi de 10 ori mai rau, si tot nu consider ca ar trebui sa-si dea demisia doar urmare a parerii unui singur procuror, nevalidata de o decizie judecatoreasca sau cu alte cuvinte de o maniera neconstitutionala. De fapt modalitatea de actiune teoretica a oricarui prim ministru este descrisa perfect (dupa parerea mea ) de catre Adrian Severin:

" Dacă DNA ar fi fost ceea ce îi spune numele, respectiv o ramură a Ministerului Public specializată în lupta împotriva corupției, Victor Ponta ar fi trebuit să demisioneze imediat. DNA nu este însă o asemenea instituție. DNA este - și faptul devine tot mai clar dovedit cu fiecare zi care trece - una dintre ramurile unui sistem de forță oligarhic, ocult și antinațional, implicat în acțiuni politice îndreptate împotriva ordinii democratice, stabilității și securității României.

De aceea, premierul Ponta nu trebuie să demisioneze în actualele circumstanțe. Aceasta independent de ceea ce credem despre el ca om, politician și prim ministru, de meritele și păcatele lui care trebuie judecate exclusiv cu respectarea tuturor principiilor democrației, statului de drept și drepturilor omului.

În asemenea momente grele pentru țară principala răspundere revine Parlamentului, reprezentanța supremă a puterii populare. Acesta va trebui nu doar să salvgardeze stabilitatea politică și ordinea constituțională prin felul în care va reacționa la cererea DNA, ci și să adopte urgent măsurile legislative necesare pentru restabilirea echilibrului democratic între puterile statului și între instituțiile publice, pentru garantarea reală a drepturilor și libertăților fundamentale ale tuturor cetățenilor, precum și pentru consolidarea securității națională. "

S.D  Mi se pare logic articolul D-lui Constantin Gheorghe. De fapt in sprijinul acestei teorii sta si demonstratia de ieri din Cluj a celor care si-au luat tara indarat. In acest caz poate exista si o propunere surpriza de premier (de tip M10, MRU, etc) caci cu concursul Elenei Udrea aflam ca virtualul premier Predoiu este si el agatat cu un dosar penal disjunct din Gala Bute. Evident ca e posibil ca prea era revoltat de nesimtirea lui Ponta!!

  Costel Gilca Se asteapta deciziile de la G7! Vedem saptamanile viitoare!

M.I.T  Ce asteptam de la Domnul Presedinte este discernamant. PNL NU este pregatit sa preia guvernarea, nu pentru ca guvrnarea Ponta ar fi stralucita ci pentru ca PNL nu este rformat si inchegat.