Triplul eșec al unei pseudofederații asediate – 30 august 2015
Triplul eșec al unei pseudofederații asediate
De mai multă vreme am avertizat că, asemenea Imperiului roman de apus, UE, presupusa reîncarnare a acestuia (sau mai precis a Sfântului Imperiu Roman de Națiune Germană), se va prăbuși sub loviturile migrației "barbare" dacă nu va dezvolta o politică coerentă, ghidată de realism strategic iar nu de mesianism neoconservator, în afara frontierelor sale, dacă nu va adopta o politică pragmatică privind tratarea imigrației și azilului, la frontierele sale și dacă nu va aplica o politică robustă de coeziune socială, economică și teritorială, politică incluzând integrarea culturală, înăuntrul frontierelor sale. Toate acestea ar fi presupus edificarea UE ca adevărată federație a statelor-națiune membre funcționând ca democrație transnațională.
Astăzi, când este asaltată de "armatele desculțe ale disperării islamice", UE nu știe nici măcar care îi sunt frontierele din spatele cărora să se apere. Asemenea predecesorului său roman, Imperiul european de apus stă să moară.
În 2001, în calitate de Președinte al AP-OSCE, am organizat la Pena Longa, în Portugalia, prima conferință de toamnă a amintitei organizații, dedicată problemelor migrației. Faptul însuși indica fenomenul migrației - în măsura în care rămânea negestionat - ca pe o amenințare la adresa securității europene. (O Europă extinsă de la Vancouver la Vladivostok, care ar fi trebuit să vadă în respectiva amenințare sursa unei obligații de cooperare aprofundată paneuropeană.) În declarația adoptată cu acel prilej identificam, în afara periculoaselor tendințe demografice caracterizând lumea contemporană și Europa în cadrul ei, trei direcții principale de acțiune: fixarea populațiilor în statele lor de origine (adică în mediul care organizase politic comunități etno-culturale diverse) prin dirijarea adecvată a ajutorului pentru dezvoltare european; absorbirea forței de muncă excedentare din afara Europei pentru a compensa lipsa forței de muncă în Europa, în condițiile creerii mecanismelor pentru integrarea socio-culturală a imigranților în spațiul european; stoparea "fugii creierelor" ("brain drain") și realizarea unui sistem internațional care să permită inteligențelor educate rămânerea în serviciul țărilor de origine spre profit universal.
Atacul terorist din 11 septembrie executat de Al Queda împotriva SUA, în mod paradoxal, a pus în umbră conferința AP-OSCE când de fapt ar fi trebuit să o pună în lumină. În locul unei politici pașnice înțelepte combinând respectul diversității culturale cu coeziunea socială și dezvoltarea economică, s-a preferat un răspuns militar. Mai grav decât atât, acțiunea militară s-a desfășurat sub steagul "valorilor culturale occidentale", în numele unei autodeclarate superiorități și universalități ale acestora. UE a susținut atunci o asemenea abordare, după ce cu mult mai multă înțelepciune dar cu la fel de puțină eficiență se opusese intervenției armate a SUA în Irak (chipurile pentru neutralizarea armelor de distrugere în masă deținute de irakieni dar în realitate pentru schimbarea regimului politic irakian). Dezordinea subsecventă acestor intervenții a prefațat actuala invazie islamică împotriva UE. Lucrul era previzibil. Era doar o chestiune de timp.
Ulterior, ca europarlamentar și responsabil pentru politică externă în conducerea Grupului socialist din PE, am militat împotriva implicării UE în ceea ce avea să se numească ulterior "primăvara arabă"; primăvară transformată rapid într-un coșmar regional și global. Am fost singurul lider politic din PE reprezentând partidele grupului principal european care a adoptat o asemenea poziție împotriva curentului. Ceea ce mi-a adus multă ostilitate. Nu pentru că alții nu vedeau ceea ce vedeam eu ci pentru că nu era "politic corect" - adică nu era conform intereselor geopolitice și electorale ale profitorilor UE - să spui asemenea adevăruri. Astăzi retorica belicoasă de atunci din PE - din UE în general - s-a transformat într-o bâlbâială penibilă. Curând aceasta va face loc panicii.
"Primăvara arabă" a fost propulsată de narcisismul occidental (în special european) care a făcut UE și apoi SUA să creadă că pot domina mai ușor lumea arabo-musulmană în pericol de a deveni tot mai naționalistă (și tocmai prin aceasta antrenată într-un proces gradual de democratizare, este adevărat foarte lent), dacă vor înlătura pe cale revoluționară regimurile autoritare de acolo, făcând astfel loc democrației de tip euro-atlantic (sau poate, mai exact, pe gust euroatlantic - adică internaționalistă). Principiul urmat era acela că o lume organizată potrivit standardelor occidentale va promova o politică conformă intereselor occidentale, valorile și interesele occidentale fiind considerate universale. S-a pornit de la dogma că democrația aduce automat dezvoltarea (ceea ce nu a primit confirmarea istoriei), precum și de la ideea că democrația, asociată cu dezvoltarea, garantează pacea (de asemenea, discutabil) dar mai ales permite generalizarea liberalismului economic (mai exact a neoliberalismului) spre satisfacția actorilor globali. În locul autoritarismului laic, dincolo de păcatele lui promotor al unei ordini mondiale bazate pe interesul național și pe echilibrul puterilor, "primăvara arabă" a adus însă la conducere regimuri islamice fundamentaliste, care contestă legitimitatea sistemului occidental de valori, ambiționând să îl înlocuiască prin propriul lor sistem considerat de asemenea universal, unic și nenegociabil. Cum acestor regimuri le lipsește puterea militară pentru a se confrunta într-un război convențional cu Occidentul, ele recurg - din calcul sau din instinct, nu contează - la arma "culturală". Împotriva acesteia nici arma nucleară nu este eficientă. Cum poți trage cu tunul în sute de mii de civili, bărbați și femei neajutorați, care vin ca un țunami purtând în brațe copii și în suflet Coranul?!
O UE incapabilă să integreze câteva sute de mii de romi care trăiesc aici de secole și care nu găsește un răspuns mai bun acestei probleme decât discriminarea, expulzarea și ghetoizarea unei comunități etno-culturale mereu oropsită în țări ca România (lăsată nu tocmai fără gânduri ascunse în afara spațiului Schengen) nu are cum integra sute de mii (în curând milioane) de musulmani săraci și nu neapărat foarte educați, venind din haosul fundamentalist al Asiei și Africii. Aceasta indiferent dacă UE gândește generos sau egosit și indiferent dacă valul de imigranți este spontan și se mișcă sub presiunea disperării sau este organizat și se deplasează în virtutea unui plan de ocupație culturală a Europei, de distrugere din interior a puterii ei economice și politice. (Probabil este vorba de ambele.)
În fața acestei sfidări, protagoniștii - de fapt, profitorii UE - nu au altă reacție decât renaționalizarea frontierelor europene și limitarea libertății de mișcare în Europa, simultan cu exaltarea ipocrită a principiului solidarității înțeles ca obligație de împărțire a sarcinii de a-i găzdui pe imigranți, între săracii și bogații UE, între statele de prim rang (precum Germania) vinovate pentru lipsirea uniunii de capacitatea de a gestiona criza ca o adevărată federație, și statele de rang secund (precum România), vinovate cel mult pentru a fi acceptat servil propria lor marginalizare. În realitate aceasta va însemna creșterea disparităților dintre membrii UE din vest și din est, din nord și din sud. Cu atât mai mult cu cât, cu siguranță, protagoniștii / profitorii UE își vor finanța ospitalitatea din fonduri europene, în timp ce exploatații UE și-o vor finanța din fonduri naționale proprii.
Într-un atare context - din care nu pot fi excluse bolile democrației europene și șovinismul bunăstării care în anii din urmă a nutrit xenofobia și rasismul, suflând vânt în pânzele extremei politice a egoismelor naționale europene - revolta azilanților umiliți și discriminați, în întreaga Europă, este garantată. Această revoltă - ordonată din afară sau propulsată din sânul mulțimilor de dezrădăcinați - va avea o față etnică - deci cultural-identitară - și fără îndoială va bulversa temeliile identității culturale europene.
Iată jocul! Iată miza! Avem de a face cu o cruciadă în sens invers. O cruciadă în care europenii vor lupta pe propriul teritoriu și pe care foarte probabil o vor pierde. O vor pierde pentru că nu sunt cu adevărat o federație, pentru că nu sunt cu adevărat o putere politică. Această înfrângere marchează triplul eșec al UE în domeniile polticii externe, al imigrației și al coeziunii interne.
O asemenea cădere a UE reprezintă un dezastru pentru România. Ce ar putea face ea pentru a-l evita sau măcar a-i minimaliza consecințele? În primul rând, ar trebui să își procure o conducere politică adevărată. În al doilea rând, să își refacă solidaritatea națională și să aducă societatea și elitele sale în spatele unei agende politice comune. În al treilea rând, să spună "Nu" actualelor pseudo-soluții europene și să propună UE un proiect politic de urgență care să îmbine rezistența la frontierele externe ale uniunii cu o acțiune combinată economico-militară în țările de origine ale imigranților. (Aceasta ar mai implica încetarea războiului hibrid dintre Vest și Est, în favoarea câștigării rapide a războiului dintre Nord și Sud, urmată de un Plan Marshall oferit Sudului. De asemenea, ar însemna acceptarea faptului că musulman-democrația este posibilă dar că ea nu se poate realiza nici pe cale revoluționară, nici impusă din afară și nici după model occidental - care nu este universal.) În al patrulea rând, dacă Imperiul european de apus nu este capabil să se reformeze pentru a face față "invaziei barbare", ar trebui poate să se gândească la soluția unui Imperiu roman de răsărit, a unui alt Bizanț. O va face oare? O va lăsa oare DNA să o facă?
Elena Breazu Cum stim ca pseudo- fals, mai putem avea sperante mari?
TC Fatma Carman Aveti perfecta dreptate
George Halarescu Cea mai bună soluție este grăbirea compromisului în Siria și Irak. Colaborarea cu Rusia și Iranul în combaterea Satului Islamic și începerea reconstrucției țărilor răvășite de război. Implementarea democrației în culturile islamice este o utopie. Valul de imigranți pornit nu poate fi oprit până când nu va fi eliminată cauza. În schimb, noi am putea avea un control mai strict asupra lor. Să-i preluam, să-i transportăm în condiții decente spre destinațiile pe care ei le doresc, pentru a putea fi monitorizați și pentru a elimina haosul. Cei cu acte și specializări angrenați în anumite activități pentru a contribui la propria întreținere și informați permanent despre situația de acasă - mai ales în condițiile începerii reconstrucției țărilor.
Angelina Rosu ...asa e cand ne conduc pseudovalori,chiar si la nivelul globalismului european...socul va fi simtit tot de catre ei(pseudovalori),noi ,oamenii de rand suntem intr- o stare de amortire demult produsa...Din amortire se iese,din soc...mai ba!
Delia Alexandra Pavel Despre SUA, nimic? N-au reusit sa bage ''democracy'' cu forta si acum stau la adapost, peste ocean, sugand resursele acestor tari? ONU, Consiliul de securitate sunt in vacanta??
Smaranda Dobrescu "...să își refacă solidaritatea națională și să aducă societatea și elitele sale în spatele unei agende politice comune" As fi mirata, dar poate multumita ca aceasta necesitate exprimata de AS privind actiunile Romaniei sa fi stat la baza actualei tendinte exprimate de Dragnea, Oprea, salutata de Tariceanu de a se elabora o strategie comuna pe 20 ani acceptata larg de politicieni si societatea civila. Experienta ma face insa sa ma duc cu gandul ca se doreste doar realizarea discursiva a unei antiteze de conducere a tarii cu cea de dezbinare totala realizata de Basescu. La noi e perioada platii politelor, asa cum se intampla de ani de zile.
Emil Voinea Buna intrebare . Oare o va lasa DNA-ul sa o faca ? Oare mai avem politiciei cabapili sa produca o schimbare ,politicieni cu demnitate .Poate cineva sa stapaneasca abuzurile acestei institutii. Vad ca DNA-ul a ajuns casa de productie . Se ocupa mai mult de propria imagine . Furaciunile mari ,sunt neinteresante pt. aceasta institutie. Au dat lovitura cu caprele si strutii lui Toni Grebla , cu tablourile din cavouri ale lui Valcov ,cu 2 zile in urma a prins un director de spital cu o spaga de 3.000 de lei (dar stirea pe sticla a fost de 30.000 si nu 3.000) , o directoare cu 2.000 si niste cozmetice. Dar lupta crancena ,pe care o duce DNA-ul ,este cu Doamna Rarinca .Vor sa o bage la mititica pe biata femeie ,ca sa salveze Muntele de moralitate . Aceasta invazie controlata , va implini visul american ,de a avea cat mai multi teroristi in Europa.
Luminita Cretu Cred ca UE a fost sortita esecului de la inceput datorita lipsei unei coeziuni si a unei viziuni corecte
Fogarassy Paul DNA nu exista, deci nu poutem vorbi despre vointa sa etc. DNA nu este decat proiectia unei puteri exterioare, care se manifesta in mod aparent legitim.
Alexandru Glavan Chiar mai poate fi "politicul" o solutie ? In parerea mea, uniunea europeana, reprezinta al 3'lea reich ! Promoveaza aceiasi idee de cucerire si obedienta ! Doar ca fara blitzkrieg !
Mai sunt de parere ca "politicul" ( a se citi cloaca de tradatori si teroristi de la putere din 1989 incoace), nu doresc sa jignesc pe nimeni domnule Severin dar asta consider eu ca este realitatea si ma bazez pe miile de decizii antiromanesti luate de'a lungul timpului si mai ales culminarea cu acest institut weasel (dihor pe romaneste), nu a fost capabil sau interesat sa intreprinda nici'o actiune pentru lansarea Romaniei pe un drum al eficientei si valorilor de orice fel ! Va rog sa precizati cine si ce a facut practic pentru tara ! Cum se reprezinta tara in parlamentul european ? Avem un cuvant de spus sau e doar asa de forma ?
Adrian Severin Politicul reprezintă organizarea și exercitarea puterii. Fară politic nu se poate. Cine conduce statul dacă nu elementul politic. Clasa politică este altceva. Nici fară ea nu se poate însă. Nu există conducere fară conducători, acțiune politică fară oameni politici. Clasa politică românească este compromisă? Da, așa este. Ar trebui ea schimbată? Da, trebuie schimbată. Lucrul nu se poate face peste noapte. Discontinuitatea nu poate fi totală. Iată problema și nu știu cum poate fi rezolvată rapid. Până la rezolvare trebuie să abordăm celelalte probleme așa cum putem și cu ceea ce avem. A nu le aborda înseamna a le permite agravarea. Or, asta nu trebuie să se intâmple.
Henrieta Szabo O noua analiza remarcabila scrisa cu multa luciditate de unul dintre cei mai avizati si valorosi oameni politici romani , recunoscut si apreciat in mediile politice internationale( mai putin in Romania…!!.), confirma o cunostere aprofundata a situatiei politice mondiale, capacitate de previziune si analiza pe care numai oamenii politici valorosi o pot avea. Inca din anul 2013 Adrian Severin a adus in discutie si nu numai, a propus masuri concrete, valabile, aplicabilepe care le-a inaintat factorilor decidenti din organismele internationale . Asadar dupa cum se poate observa, este vorba despre un material publicat in urma cu doi ani si pe pagina de FB Adrian Severin .O analiza cat se poate de reala dar mai ales actuala.....(extras din Scrisoare adresata Dnei Catherine Ashton, Inaltul Reprezentant al Uniunii Europene pentru afaceri externe si politica de securitate – 2 Septembrie 2013 , despre situatia din Siria )
Situatia din Siria: Scrisoare adresata Dnei Catherine Ashton, Inaltul Reprezentant al Uniunii Europene pentru afaceri externe si politica de securitate – 2 Septembrie 2013
...... „Așadar, sunt convins că, și vă cer și dumneavoastră, Doamnă Înalt Reprezentant, să acceptați punctul de vedere conform căruia o reacție internațională față de problema siriană trebuie să își aibă temelia exclusiv pe terenul securității (siriene, regionale și globale) și trebuie să fie independentă de orice conotații ideologice. Doar o astfel de bază obiectivă, care exclude acuzații unilaterale și care are ca scop asigurarea securității tuturor, ne poate ajuta să construim un consens general pentru o soluție pragmatică și pașnică; o soluție care poate fi și trebuie să fie atât justă, cât și fezabilă și durabilă.
Menționând acestea, sugerez ca Dumneavoastră să luați inițiativa de a propune ONU, o Rezoluție privind problema siriană care să fie adoptată de Consiliul de Securitate, preferabil sub patronajul comun al tuturor membrilor permanenți, după cum urmează.
Pornind de la incapacitatea deja demonstrată a guvernului sirian de a garanta controlul asupra activelor militare ale țării, Rezoluția trebuie să ceară Siriei să își transfere atât armele de distrugere în masă cât și utilajele esențiale pentru producerea lor, într-un depozit sigur, în unul sau mai multe state terțe, sub supravegherea ONU. Armele care nu pot fi transferate vor fi distruse pe loc de către autoritățile siriene sub supravegherea și cu susținerea ONU
În mod normal, membrii Consiliului de Securitate, precum și autoritățile oficiale siriene, cât și toți cei care li se opun cu bună credință dintr-o perspectivă democratică, ar trebui să accepte o astfel de Rezoluție și să lucreze împreună pentru a o implementa. În consecință, sunt încrezător că prin lansarea unei astfel de inițiative și prin promovarea ei pe calea negocierilor adecvate cu aliații și partenerii săi externi, UE va aduce o contribuție semnificativă la neutralizarea pericolului legat de armele siriene de distrugere în masă, evitând implicarea în aventuri militare inutile, care pe lângă pierderile umane și materiale pe care le vor provoca, vor înstrăina, frustra și dezbina atât lumea arabă, cât și alianțele europene și euro-atlantice."
Marius Batagan Cu ce partid mergem mai departe ?
Alexandru Glavan Ok ! Sunt superi tari toti politicienii nostrii ! Cateodata impreuna cateodata separat ... CE AU FACUT EI PENTRU TARA ?!? inafara de vorbe si discursuri in care scuipa le altii sau se elogiaza ?!? Vreau sa citesc un raspuns clar "x'ulescu a dat ordin catre z sa se faca y" emoticon smile
Mikael Tincu Dar dvs. ce ati facut pentru tara?
Henrieta Szabo Despre elita politica si oameni politici valorosi sau despre vremurile in care Romania avea un cuvant de spus in structurile europene la nivel inalt....in cartea lui Adrian Severin, "Pledoarie pentru adevar " aparuta in anul 2007, o analiza actuala si astazi "Organizatiile internationale in epoca globalizarii - Redescoperirea OSCE " si o poza tot din carte, in care Adrian Severin in calitate de Presedinte al AP OSCE este la prezidiul Conferintei AP OSCE asupra Migratiei (21 octombrie 2001) Portugalia
Mikael Tincu Europa de Vest, cu rezervele de aur ostatic in US, cu baze militare US, fara armata, cu o problema demografica poate sa fie cucerita de acesti cetateni musulmani mai usor decat pare la prima vedere.