Cred ca sunt multe probleme cu acest studiu. Scriu asta numai gandindu-ma la problemele de normalizare ridicate de diferentele celor intrebati--"1,170 children between ages 5 and 12, from six countries—Canada, China, Jordan, South Africa, Turkey and the United States;" de exemplu, as fi curios sa aflu cum intrebi tehnic ACELASI lucru un copil din N. America si Turcia/Iordania. In plus, de unde stiu eu ca TOTI factorii care determina un raspuns sunt identici intre grupuri, mai putin religia?
Daca profesorul Jean Decety a tinut cont de toate cele, el ar merita un Nobel pentru epistemologie. Daca ar da si o explicatie de ce lucrurile ar fi asa, caci prostia vehiculata in mass media nu se pune, Alfred Nobel i-ar inmana premiul personal.
https://news.uchicago.edu/.../religious-upbringing...
http://dx.doi.org/10.1016/j.cub.2015.09.056
Cred ca tema metodei este datoria catorva putini, si dotati, sa scrie manuale ilistrate. Nu scrisese si Creanga ceva catehisme, sau visez eu?
http://www.nybooks.com/.../2016/07/letters_1-081816.jpg
...cheia cred ca este aici: "a similarly stern moral sense ensures that every crime receives its own excruciating punishment". Adica cei din comunitati religioase au un sens moral, care include inclusiv pedeapsa, mult mai accentuat.