Razboi si pace in secolul 21 – 5 februarie 2015
Doua
articole excelente despre lucru din culise la vindecare marii Schisme in
contextul viu actual:
The Church
prays for an end to the conflict in Ukraine.
ncregister.com
Preda Mihailescu In al doilea interviu cu Moynigan, miscator si
profund intalnim remarca din perspectiva catolica, cum ca Ortodoxia (in peroana
bisericii ruse ...) din pacate spare sa se situeze mai mult pe o pozitie
argumenteaza generos ideea ca Biserica Ortodoxa Romana a oferit in acel secol o
ocazie traita a Comuniunii celor doiua Biserici, pornind din viata - si,
Catolic fiind, regreta faptuil ca Roma atunci a ratat ocazia de a saluta aceasta
experienta, preferand solutia Greco Catolica experimentata mai intai in
Ucraina, care mergea de sus in jos, fara a folosi experientele vii ale
Comuniunii traite.
fefe
Intr-o carte aparuta in urma cu 30 de ani, istoricul Jezuit Cesare Alzatti argumenteaza generos ideea ca Biserica Ortodoxa Romana a oferit in acel secol o ocazie traita a Comuniunii celor doiua Biserici, pornind din viata - si, Catolic fiind, regreta faptuil ca Roma atunci a ratat ocazia de a saluta aceasta experienta, preferand solutia Greco Catolica experimentata mai intai in Ucraina, care mergea de sus in jos, fara a folosi experientele vii ale Comuniunii traite.
In perioada postbelica am avut in persoanele celor trei mari titani duhovnicesti, Andrei Scrima, Iuliu Hossu si Vladimir Ghika exponenti ai celor trei Confesiuni inrudite - Ortodox,, Greco-Catolic si Catolic - care au contribuit magistral la munca de reapropiere in spiritul "Bisericii care respira prin cei doi plamani", cum se exprima Ion Paul II. Cum poate Biserica Romana astazi, cum putem noi in locul mic pe care il ocupam,propsectiv, contribui la faptul ca Ortodoxia Romaneasca sa continuie roul ei predestinat de apropiere si vindecare a Schismei, rol marcat istoric in cele doua momente mai sus expuse?
fefe
Intr-o carte aparuta in urma cu 30 de ani, istoricul Jezuit Cesare Alzatti argumenteaza generos ideea ca Biserica Ortodoxa Romana a oferit in acel secol o ocazie traita a Comuniunii celor doiua Biserici, pornind din viata - si, Catolic fiind, regreta faptuil ca Roma atunci a ratat ocazia de a saluta aceasta experienta, preferand solutia Greco Catolica experimentata mai intai in Ucraina, care mergea de sus in jos, fara a folosi experientele vii ale Comuniunii traite.
In perioada postbelica am avut in persoanele celor trei mari titani duhovnicesti, Andrei Scrima, Iuliu Hossu si Vladimir Ghika exponenti ai celor trei Confesiuni inrudite - Ortodox,, Greco-Catolic si Catolic - care au contribuit magistral la munca de reapropiere in spiritul "Bisericii care respira prin cei doi plamani", cum se exprima Ion Paul II. Cum poate Biserica Romana astazi, cum putem noi in locul mic pe care il ocupam,propsectiv, contribui la faptul ca Ortodoxia Romaneasca sa continuie roul ei predestinat de apropiere si vindecare a Schismei, rol marcat istoric in cele doua momente mai sus expuse?
Ionel Iani
Velciov @ Preda
Mihailescu, in partea dreapta sus exista butonul de delete daca sunt postari
duble ....
P.M Ionel Iani Velciov @ Excelent, multumesc!
Mihai Ion
Turcu Fericitul
Papa Ioan Paul II-ea a vizitat o tara ortodoxa la invitatia Patriarhului BOR,
Romania. Primirea populara a fost caduroasa . In contravfizita Patriarhul BOR a
slujit in Sf.Petru impreuna cu papa pina la momentul euharistiei (in care
teologic bisericile se despart). BOR este dechisa spre Vatican, nu este
deschisa spre catolicii romani, un condiment romaneasc. Unirea bisericilor bine
intees ca nu se va face, toate incercarile
(uniunea
Florentina notorie) au esuat. Nu trebuie sa se uneasca, trebuie doar sa
coopereze.
P.M Mihai Ion Turcu @ Vizita lui Ioan Paul II la Bucuresti
a fost un moment de mare impact. Bisericile trebuie sa se cunoasca si sa se
recunoasca ca prin mijlocirea lor sa se regaseasca si popoarele. Linia de
demarcatie nescrisa, atat din casandrismele lui Huntington cat si din mintile
unor intelectuali care banuiesc ca stiu ce este "vocatie Europeana",
trece de-a lungul demarcatiei intre Ortodoxie si Catolicism. Motiv suficient
pentru a lua in serios vechea melodie...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu