sâmbătă, 18 aprilie 2015

Pe cand Ioan Ratiu si Adrian Nastase vizitau Moscova - 25 ianuarie 2015



Pe cand Ioan Ratiu si Adrian Nastase vizitau Moscova – 25 ianuarie 2015
Prospectiv A-z
.
Era un timp cand Ioan Ratiu si Nastase vizitau Moscova. Iata ce relateaza Ratiu:
"La “Foreign Policy Association”, ne primeşte preşedintele ei. Discuţie lungă, cvasi-filosofică. Ca de obicei, între Năstase si gazdă. Mi-a venit însă, şi mie rândul: Fiecare naţiune se întoarce la constanta ei. Noi, românii, avem nevoie de supravieţuire care ne ghidează politi­ca externă. Dumneavoastră, ruşii, aveţi nevoia de a împărtăşi altora adevărul ce deţineţi. Aţi avut pan-ortodoxia, pan-slavismul, pan-comunismul. Sunteţi o naţiune mare. Acum că aţi respins comunismul, care vă dădea întreaga lume ca obiectiv, sunteţi în căutare de o doctrină capabilă să însumeze acest mesianism. Am presupus că există o auten­tică dorinţă de a repudia imperialismul, dar numai cu un semn de între­bare. Şi la câţi? Poate prea puţini! Şi cum democraţia nu are nici o tradiţie de durată în Rusia, ce altceva pun în locul comunismului?"
https://nastase.wordpress.com/2015/01/25/ion-ratiu-2/

In 17 ianuarie, s-au implinit 15 ani de la moartea lui Ion Ratiu. Avea 83 de ani in 2000, când a plecat, odată cu un mileniu care dispărea, cu o elegantă ce nu se...
nastase.wordpress.com
  Preda Mihailescu Ratiu banuiesc ca il cunostea pe Parvulesco, poate intuie deja drumul lui Dughin?

  P.A-z .
Tot Ratiu:


"La Otopeni o baterie de gazetari ne aştep­tau. Năstase lung, dar bine. Nu mi-a lăsat mult de spus. Dar m-am referit la Nicolae Titulescu şi la constanta politicii româneşti care tre­buie să însemne relaţii bune cu Rusia. Ele erau aproape îngheţate. Am fost fericit să particip la acest prim pas spre normalizarea lor. Am explicat că toate problemele au fost ridicate. De la Ilie Ilaşcu, Moldova, Basarabia şi Bucovina de Nord, Tratatul de bază între ţările noastre, până şi Tezaurul nostru evacuat la Moscova. Pe care, de altfel, nu l-am văzut nicăieri, în muzeu!
După ce am vorbit presei, şi-mi luam rămas bun de la toţi cu care am fost la Moscova, Ghibernea vine la mine: “De ce nu faceţi un Partid îm­preună, domnul Năstase şi Dumneavoastră. M-aş înscrie şi eu”. M-am uitat la el. Părea foarte serios, am răspuns totuşi: Asta nu se poate. Dar am spus-o zâmbind, ca să indic oarecum, că am considerat sugestia lui ca o butadă. Un lucru e sigur. Năstase şi-a exprimat, cu toată seriozi­tatea, satisfacţia că am fost împreună în această acţiune parlamentară. Şi rezultatele au fost cu adevărat bune. Ambasadorul Ostrovenko s-a ospitalizat. Are probleme cu circulaţia sângelui la un picior. A venit însă, Nr. 2 de la Ambasada lor, care vorbeşte foarte bine româneşte. Evident, a fost încântat de faptul că vizita a avut loc şi de felul cum a decurs.
Duminică, 27 Noiembrie 1994
Mă sună Ungureanu de la BBC din Londra. Vorbim despre vizita noastră la Moscova. Dau un raport total favorabil. E în interesul nos­tru, al ambelor ţări. E constanta politicii noastre externe, cum o definea Nicolae Titulescu. Trebuie să avem relaţii bune cu Moscova. Le-am confirmat că am discutat toate problemele, fără excepţie.”
P.M  Ungureanu de la Londra, dela BBC, a fost si el stagiar.

Niciun comentariu: