luni, 13 aprilie 2015

Diversitatea trebuie bine temperată, 5 aprilie, 2015


Diversitatea trebuie bine temperată
---------------------------------------------
Ca om normal- într-o civilizație normală- pot să înțeleg câte ceva. Dar de la a înțelege până la a permite orice- e deja o distanță imensă.
Nu mă interesează- și cred că e absurd să mai urmărim- ce fac 2 oameni în intimitate- atâta vreme cât se păstrează în intimitate. Dar mi se pare de cel mai prost gust- și consider că ar trebui interzise- manifestările publice pe care le poate vedea orice copil cu indivizi despuiați care fac gesturi obscene în cadrul așa-numitelor ”Gay parade”. Paradă pentru ce- pentru perversități sexuale ? Cred că primarul Bucureștiului n-ar mai trebui să dea undă verde unor astfel de demonstrații- și nici unui alt fel de manifestări publice LGBT. Pentru că nu e cazul. Pentru că heterosexualul e normal- iar perversitățile nu.
Îmi plac obiceiurile unor minorități mai colorate- atâta vreme cât aceste obiceiuri sunt strict folclorice. Nu i-am disprețuit și nu-i voi disprețui niciodată sunt la fel de oameni ca și mine și ca oricine. Dar nu sunt de acord cu furtul portofelelor în mijloacele de transport în comun și nici cu șatra în mijlocul unor colectivități care n-au cerut-o acolo. Existența asocială nu trebuie să fie acceptată sub chipul diversității.
Sunt de acord că această lume e liberă- și că omul poate să creadă în orice- de la monstrul spaghetelor și până la Hare Krishna . Nu sunt însă de acord cu fanaticii cu barbă care sunt acceptați (iarăși în numele unei diversități prost înțelese) să predice în vârful lăcașelor lor de cult distrugerea Occidentului așa cum îl știm noi. După cum nu sunt de acord nici cu cartiere (sau orașe- de exemplu Birmingham) cu un anumit profil religios.
Diversitatea trebuie bine temperată- iar manifestările sale trebuie să fie adaptate astfel încât să nu devină asociale și nici deranjante în spațiul public.

  • Prospectiv A-z .
    Domnule Kovacs, cred ca va inteleg, numai ca solutiile la problemele unei societati multi-etnice/identitare au fost transferate si la societati relativ omogene ca aceea romaneasca odata cu acceptarea acesteia din urma in familia celor civilizate. Ad
    ica civilizatia nu-i o chestie statica, ci o masura data in continuu/inainte si inapoi de centru. 

    Daca se conditiona explicit intrarea nustiunde de acceptarea acestor diversitati, netemperate cum le-ati spune, mai erau romanii atat de entuziasti in suportul lor pentr intrarea Romaniei colo si/sau colo? Sau romanilor li s-au prezentat aceste conditii, ei insistand totusi sa intre pe ideea ca vor mai vedea ei?

    Miza lui Oprescu nu cred ca sta in chestiunile astea, ci in ochirea inca unui proiect ca Arena Nationala.

  • Mihai Ion Turcu prospectiv A--z, romanii cand nu sunt organizati "se descurca". Franta ar fi o societate multietnica-identitara. Toti cetatenii francezi sunt francezi, indiferent de etnie. SUA ar fi o societate multietnica identitara, respectiv statele cu cetatenie politica. Germania este inca o societate identitara, tot germanul ,indiferent unde ar trai are dreptul de a primi cetatenia germana fiind german. Reparatoriu germanii au decis ca tot evreul care cere cetatenie germana s-o primeasca.Este vorba de identitate tribala. Ungurii sunt in concept tribali si identitari, toti ungurii din lume sunt Ungaria.Romanii se revendica de la Imperiul Roman, prin cetatenia politica avuta de locuitorii foarte diversi ai provinciei in momentul retragerii imperiului la Dunare sub presiunea gotilor.Ar fi vorba de o identitate politica,lingvistica si culturala a unei provincii fata de marea metropola, nu este nici de singe nici decursa dintr-un stat propriu , edificat foarte traziu, referinta fiind Imperiul Roman. Identitatea romaneasca nu are forta identitatilor tribale nici forta unui mare stat politic.

  • Stefan Kovacs Domnule Prospectiv- cred că problema a fost rău pusă încă de la început- și în UE și la noi. Faptul că nu mai urmărești cu zbirii și câinii polițienești anumite practici sexuale- nu înseamnă că trebuie să-ți defileze pe sub nas tot felul de apucați în numele unei libertăți prost înțelese și nici că au dreptul să facă propagandă în școli. Faptul că o anumită minoritate etnică a fost asuprită la un moment dat nu-i dă dreptul să îmi fure portofelul în mijloacele de transport în comun și nici să-și întindă corturile în mijlocul Romei sau Parisului.

  • Prospectiv A-z .
    Domnule Kovacs, cred ca discutia abia incepe in momentul in care gandim la cum si cine stabileste identitatile.


    Iata si cum se defineste politica identitara:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Identity_politics
    Identity politics are political arguments that focus upon the interest and perspectives of groups with which people identify. Identity politics includes the ways in which people's politics may be shaped by aspects of their identity through loosely correlated social organizations. Examples include so…
    EN.WIKIPEDIA.ORG

  • Stefan Kovacs N-aș vrea să intru în discuții foarte savante- pentru că miza postării mele nu este condamnarea vreunei identități- Doamne ferește. Ceea ce-mi doresc e să nu fiu jefuit pe stradă- pe motiv că societatea e câh și hoțul/tâlharul a fost nedreptățit în copilărie iar străbunii săi au fost robi, să nu fiu agresat pe stradă (sau prin mass-media) cu imagini ale unor manifestări care nu-și au locul într-un spațiu public - și să nu găsesc astfel de manifestări admise în școli- și de asemenea să nu fiu aruncat în aer sau împușcat pe motiv că nu sunt conform imaginii pe care și-o face un identitar- despre cum ar trebui să arate Paradisul pământesc.

  • Prospectiv A-z .
    Cu cat se amana discutiile acestea, cu atat se vor activa mai multe tensiuni. 


    Pe de alta parte, in momentul cand Monica Macovei vine si afirma necesitatea partidelor cu cateva persoane, cumva se creaza premiza fisurarii corpului electoral dupa criterii care pentru majoritate pot parea arbitrare.

  • Stefan Kovacs Poate că ar merita o discuție mai largă- cum s-a trecut- pe filiera corectitudinii politice prost înțelese- de la o chestiune reală- respectiv discriminarea și genocidul împotriva populației evreiești - în perioada interbelică și în cel de-al doilea mondial- la chestiuni false- cum ar fi așa-zisa discriminare împotriva LGBT sau a rromilor. Sper că dna. profesoară Miroiu nu pândește de pe undeva gata să coboare ca un vultur asupra mea- dar în perioada 1961-2015- eu n-am văzut personal vreun exemplu de discriminare al rromilor. Am avut colegi de școală rromi, colegi de serviciu rromi- dar nimeni nu-i discrimina pentru simplul motiv că-și vedeau de treabă- și eram oameni cu toții. După revoluție a venit la pachet placa cu ce discriminați au fost rromii- și că trebuie să le asigurăm și lor din puținul nostru un spațiu unde să se manifeste identitar, să aibă regii lor, comportamentul lor asocial, etc...

  • Prospectiv A-z .
    Daca mi-e permis am sa incadrez subiectul acesta cu 2 exemple. 1) Dupa ce Principatele s-au unit sub egida puterilor europene, o serie de masuri *modernizatoare* au fost impuse--dezrobirea, secularizarea, iar mai tarziu impamantenirea. 2) In Rusia 
    recenta, manifestatiile colorate sexual au fost interzise pe motiv ca pot fi si minori in audienta.

    Ca o observatie, sa nu se creada ca aceste manifestatii colorate au loc in afara catorva locuri foarte urbanizate/eterogene din SUA. In sensul deschiderii americanilor la diferente, recentele dezvaluiri ale conversatiilor politailor din Ferguson reveleaza ca, in anumite locuri, negrii sunt inca priviti mai prejos.

    Sa inteleg ca dna Miroiu afirma ca tiganii romani au fost discriminati pana in 1990? Ma intreb in ce sens. Cumva in sensul activarii inca unui centru de divizare interna a romanilor, rezolvat in parte prin euro-emanciparea tiganilor romani inaintea celorlalti?

  • Stefan Kovacs Doamna Miroiu afirmă că doamnele sunt încă extrem de discriminate în România- după care există o listă foooarte lungă de discriminări. Dacă nu mă înșel- dumneaei e un expert în feminism și discriminări- sau ceva de genul ăsta...

  • Stefan Kovacs Mi se pare foarte straniu să nu poți să-i spui unui negru că e negru. Evident că nu sunt de acord cu termenul peiorativ ”nigger” dar ”negro” nu știu de ce ar fi ofensator.

  • Prospectiv A-z .
    Mea culpa. Am dedus din cele scrise initial ca dna Miroiu s-ar fi exprimat despre tigani. Eu i-as lasa pe ei sa spuna in ce a constat discriminarea. Despre femei romance, cred ca o femeie romanca e mai in masura sa spuna daca sunt discriminate sau
     nu; nu cunosc argumentatia, desi pot sa observ cate ceva... 

    Apropos de negrii in SUA, am impresia, impartasita si de cei dintre ei cu care vorbesc, ca problematica lor le-a fost capturata de smecheri care le fac mai mult rau decat emancipare.

  • Mihai Ion Turcu Domnilor, Romania nu este cel mai liberal loc din lume, exista discriminare implicita cu radacini istorice imprimate in cultura si atitudinea oamenilor conccreti, cel mai "benign" ca neincredere in cineva cu alta identitate. Cati romani, femei si barbati declara ca ar fi de acord ca in functia de presedinte sa fie o femeie ?

  • Stefan Kovacs Domnule Turcu- de ce nu ? Acum chestia cu discriminarea e pe undeva în ochii privitorului. Și ai celui care interpretează.

  • Mihai Ion Turcu De ce nu o femeie presedinte ? Reiese din sondajele de opinie. Este un fapt. De ce este asa, putem explica. Un fapt este un fapt , explicatiile sau dorintele nu anuleaza faptul.,


Niciun comentariu: