Smaranda Dobrescu a distribuit postarea publicată de Adrian Severin
Regatul Unit rămâne unit dar divizat (sic!)
"Nu"-ul a prevalat în opțiunile scoțienilor la referendumul organizat pentru a se decide secesiunea Scoției față de Marea Britanie. Cei care s-au speriat de dezechilibrele geo-strategice care ar fi putut rezulta din proclamarea independenței scoțienilor nu au de ce răsufla ușurați încă. Ceea ce au obținut este doar un scurt interval de timp, o amânare.
Faptul organizării acestui referendum însuși, împreună cu rezultatul relativ strâns, dau un nou impuls crizei statului națiune, asociată cu și potențată de criza statului social (statului bunăstării), mai degrabă decât să o calmeze. Scoțienii au acceptat cu o mică majoritate să rămână în Regatul Unit - iar nu să fie britanici - sub efectul promisiunii că puterea centrală va transfera atribuții esențiale către puterea locală. Aceasta se va întâmpla, însă, și pentru Anglia, Țara Galilor și Irlanda de Nord căci o devoluție asimetrică ar fi foarte periculoasă pentru echilibrul lăuntric al regatului. Dintr-un stat cvasi-unitar, Regatul Unit va deveni o cvasi-confederație legată mai mult prin loialitatea simbolică față de coroană decât prin coerența politicii și viteza de reacție a guvernului central.
Aceasta va impulsiona evoluții similare în multe alte părți din Europa - în special în Europa Occidentală, căci dezmembrarea statelor Europei centrale s-a cam încheiat - și chiar în SUA - unde sudul hispanofon așteaptă la cotitură. În măsura în care astfel puterile occidentale vor slăbi în ceea ce privește coerența și eficiența lor politică, potrivit tradiției vor încerca să îi slăbească și pe actorii politici orientali. În primul rând pe cei mici și mijlocii care sunt mai abordabili (precum România sau Polonia) dar și pe cei mai mari (precum Rusia). Marile puteri au obiceiul de a scăpa de problemele interne pe care nu le pot rezolva, exportându-le. (Europa de S-E a cunoscut foarte bine de-a lungul secolelor, efectele acestei nefericite practici.) Subversiunea și confruntarea se vor accentua, deci, în perioada următoare, atât la nivelul Europei cât și la cel global.
Spre a face față acestor amenințări soluția cea mai potrivită este integrarea europeană. Statele Unite ale Europei, funcționând ca o democrație trans-națională în frontierele unei federații pan-europene de state națiune, pot salva disoluția statelor naționale și opri refugiul europenilor, loviți și speriați de crize (de la cea a democrației la cea economică și la cea a statului social) către forme arhaice de socializare. Ar trebui să o înțeleagă și euro-scepticii neo-liberali de la Londra și naționaliștii neo-imperiali de la Berlin.
Până una alta să observăm că, în contextul crizei geo-strategice ucrainene, Polonia a decis să pună la punct o formă de alianță defensivă și integrare militară împreună cu Lituania și Ucraina. România (de preferință împreună cu Republica Moldova) ar trebui să se alăture rapid acestei inițiative, atrăgând pe cât posibil în cadrul ei și Turcia. Chiar dacă unii ar fi tentați să privească acest gest ca având caracter rusofob, în realitate el ar reprezenta o măsură de siguranță și un avertisment dat tuturor statelor europene, din est și din vest, care hrănesc
Smaranda
Dobrescu
Daca
Anglia ar ramane majoritar eurosceptica iar Scotia va valoriza in continuare
apartenenta la UE, problemele e posibil nu numai sa ramana, dar chiar sa se si
inmulteasca in viitor.
Draghi
Puterity
Fara
a ignora aspecte istorico-culturale si campanii media, pana la urma cred ca
multe aspecte se reduc la nivelul de trai, mai exact la sensul in care
evolueaza, in crestere sau in descrestere (in special la nivel subiectiv, de
perceptie, si relativ la restul Angliei). Daca scotienii vor avea impresia ca
le merge din ce in ce mai bine, nu vor mai dori secesiunea.
Cred ca observatia e valabila si pentru celelalte regiuni secesioniste din Europa.
Cred ca observatia e valabila si pentru celelalte regiuni secesioniste din Europa.
S.D Ne
gandim adesea la impactul despartirii Scotiei de Regatul Unit asupra altor
state cu probleme etnice si in speta la cazul Romaniei.
Radu Golban are o parere de preintampinare a acestor posibilitati care se intalneste imi pare la nivel national cu propunerea lui Adrian Severin de la nivel european: :"Decupland denumirea de tara de etnia majoritara a romanilor ar insemna in analogie cu modelul elvetian o Romanie care s-ar numi probabil in trei limbi, dar care in schimb nu ar mai avea minoritati. Cu cat mai mult Bucurestiul ar elvetiza Romania cu atat mai eficient ar depasi discutiile pe tema autonomiei maghiare. A invita Budapesta la o elvetizare unei intregi zone a Europei nu poate fi decat de talia unui stat al carui dimensiuni Romana doar viseaza sa le ajunga."
http://www.corectnews.com/.../etno-microbul-german...
Radu Golban are o parere de preintampinare a acestor posibilitati care se intalneste imi pare la nivel national cu propunerea lui Adrian Severin de la nivel european: :"Decupland denumirea de tara de etnia majoritara a romanilor ar insemna in analogie cu modelul elvetian o Romanie care s-ar numi probabil in trei limbi, dar care in schimb nu ar mai avea minoritati. Cu cat mai mult Bucurestiul ar elvetiza Romania cu atat mai eficient ar depasi discutiile pe tema autonomiei maghiare. A invita Budapesta la o elvetizare unei intregi zone a Europei nu poate fi decat de talia unui stat al carui dimensiuni Romana doar viseaza sa le ajunga."
http://www.corectnews.com/.../etno-microbul-german...
Dupa
aproape un secol de civilizatie tuberculoza...
crct.ro
S.D Draghi, sigur ai
dreptate: Printre cele patru revendicari ale separatistilor scotieni se numara
si dorinta de orientare a Scotiei inspre tipul scandinav de politica social
democrata. In afara problemelor identitare, de apropierea guvernantei de popor
si nevoia unei cote mai mari de petrol din mare, scotienii considera ca de prea
mult timp au avut parte de politici neoliberale aducatoare de somaj si saracie,
chiar in timpul guvernelor laburiste domesticite mult spre dreapta inca de pe
vremea charismaticului Tony Blair.
Prospectiv
A-z
.
"Până una alta să observăm că, în contextul crizei geo-strategice ucrainene, Polonia a decis să pună la punct o formă de alianță defensivă și integrare militară împreună cu Lituania și Ucraina. România (de preferință împreună cu Republica Moldova) ar trebui să se alăture rapid acestei inițiative, atrăgând pe cât posibil în cadrul ei și Turcia. Chiar dacă unii ar fi tentați să privească acest gest ca având caracter rusofob, în realitate el ar reprezenta o măsură de siguranță și un avertisment dat tuturor statelor europene, din est și din vest, care hrănesc ambiții neo-hegemonice."
Cred ca aici e miezul...
"Până una alta să observăm că, în contextul crizei geo-strategice ucrainene, Polonia a decis să pună la punct o formă de alianță defensivă și integrare militară împreună cu Lituania și Ucraina. România (de preferință împreună cu Republica Moldova) ar trebui să se alăture rapid acestei inițiative, atrăgând pe cât posibil în cadrul ei și Turcia. Chiar dacă unii ar fi tentați să privească acest gest ca având caracter rusofob, în realitate el ar reprezenta o măsură de siguranță și un avertisment dat tuturor statelor europene, din est și din vest, care hrănesc ambiții neo-hegemonice."
Cred ca aici e miezul...
S.D
Probabil
ca geostrategii nostri se ocupa de alte lucruri importante, cum ar fi achizitia
de tancuri din WWII.
P.A-z
E
interesant sa analizezi solutia din perspectivele d-lor Severin
si Golban,
una axata pe politica externa/aliante, cealalta pe restructurarea organizarii
statului roman--desi, dl. Severin sustine o federalizare la nivel european,
ceea ce eventual l-ar
apropia de ideea d-lui Golban in caz ca detaliile federalizarilor respective nu
diverg prea tare. Admitand ca politica externa s-ar face inca dela Bucuresti,
chiar si'n cazul unei federatii romane, aceste perspective sunt complementare
sau mai trebuie niscaiva ingrediente adaugate la solutia interna? Sau mergem pe
ideea ca odata federalizata, unitatile administrative isi vor croi singure
soarta?
Hmm, deja intram rapid in umbra cu analiza caci dimensiunea Romaniei si faptul ca-s numai 2 etnii, foarte disproportionate numeric, indeparteaza cazul romanesc de modelul elvetian. Cineva ar putea intreba: Unde o minoritate de sub 10% din populatie a federalizat TOTUL? De asemenea, chiar daca cineva aduce HarCovul in discutie si faptul ca acolo etnicii maghiari sunt super majoritari, contra-argumentul s-ar putea face dpdv econmic--aceste 2 entitati sunt prea mici si izolate pentru a putea
Hmm, deja intram rapid in umbra cu analiza caci dimensiunea Romaniei si faptul ca-s numai 2 etnii, foarte disproportionate numeric, indeparteaza cazul romanesc de modelul elvetian. Cineva ar putea intreba: Unde o minoritate de sub 10% din populatie a federalizat TOTUL? De asemenea, chiar daca cineva aduce HarCovul in discutie si faptul ca acolo etnicii maghiari sunt super majoritari, contra-argumentul s-ar putea face dpdv econmic--aceste 2 entitati sunt prea mici si izolate pentru a putea
Poland
and Lithuania are among the staunchest...
fr.viadeo.com
Armata olandeza este absorbita in armata germana si armata poloneza ar putea
fi urmatoarea. Armata olandeza consista din 3 brigazi plus suport tehnic si
forte speciale. Pe 12 Iunie, una dintre aceste brigazi, brigada a 11-a
aeromobila s-a alaturat oficial armatei germane.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu