marți, 29 martie 2016

NN Taleb

Cred ca Taleb e in jurul unei chestiuni mai profunde aici sau cel putin la fel de profunde ca mecanismele care au ajuns sa impersoneze Mana Domnului pe pamant, democratia si piata. Tot timpul, oamenii de treaba cu idei bune raman blocati de gandul absentei majoritatii in jurul ideii lor cand de fapt minoritati ca cele descrise de Taleb muta lumea dela o statie la alta.
Nassim Nicholas Taleb
It hit me from the origin of the term halal that morality has minority dynamics. Added to the minority rule.
http://www.fooledbyrandomness.com/minority.pdf
Mihai Ion Turcu
Mihai Ion Turcu Face parte din psihologia sociala, universal si dintotdeauna ( vezi explicatiile de specialitate) circumspectia grupului majoritar fata de indiferent ce fel de grupare exeptionalista, in special daca nu detine puterea. Daca detine puterea circumspectia devine opozitie tacita sau excploziva.Curent toate formulele masonice sunt percepute ca suspecte. Grupurile religioase minoritare, neoprotestante sunt suspecte in societati dominant ortodoxe sau catolice, Invers catolicii sunt suspecti in marile societati protestante. Grupurile etnice minoritare sunt suspecte. Saracii sunt suspecti in societatile bogate. In conditii de relaxare, pace, bunastare, cooperare internationala optima, se militeaza pentru "toleranta" si se actioneaza opresiv fata de manifestarile ostile fata de minoritari. In situatii de criza suspiciunea devine ostila si intra in circulatie mitologii conspirationiste, catarofiste etc. minoitarii fiind restrictionati, expulzati, deportati, contentionati, nimiciti. Istoria pe tot parcursul si in prezent exemplifica aceste dinamici. Toleranta societatilor occidentale pare a lua sfarsit odata cu criza complexa a liberalismului. Nu vorbim despre ostilitatile violente din societatile tribale. Indiferent daca adversitatile contin obiectiv riscurile prezumate, ostilitatea (subiectiva) este "obiectiva" si represiva daca devine politica de stat. Societatile occidentale, in care prevaleaza cetatenia ca institutie si egalitatea politica a cetatenilor intre ei ca drepturi si libertati in raport cu statul, nu-si propun si nu forteaza uniformizarea ( afirmativ). Implicit pentru stabilitate si pace sociala statul ocroteste minoritatile si reprima propaganda ostila sau comportamentul discriminatoriu ilicit atuncea cand se structureaza.Protectia necesara poate evolua spre protectionism cu aspect de privilegiu si beneficiu nelegitim, ceea ce ascute ostilitatea majoritarilor. Minoritatile cu "drept de privilegiu si beneficiu " pot deveni real abuzive si insele octile, violente, destabilizatoare, fiind de regula si folosite ca factor de destabilizare de adversari politici statali interesati sa slabeasca sau destabilizeze un mare grup social agregat politic ca stat.

Niciun comentariu: