marți, 23 februarie 2016

Tactica sistemului de invatamant parjolit

Tactica sistemului de invatamant parjolit – 6 februarie 2016

 

Gheorghe Gradinaru
 

Mircea Platon despre barbarii corporați și tehnocrați care și-au propus să-i tâmpească de tot pe români. Excelent articol!

 

 

Tactica sistemului de învăţământ pârjolit

Tactica sistemului de învăţământ pârjolit

COTIDIANUL.RO

 

Smaranda Dobrescu 1.La prima citire am senzatia ca scolarii ciclului inferior sunt pregatiti pentru a face fata reformelor structurale ale pietei muncii, introduse cu succes de catre corporatii in UE in urma cu cativa ani.In primul rand pentru flexisecuritate adica genul de angajari de scurta durata impanate de perioade mai lungi sau mai scurte de somaj platite conform unor contributii luate de la lucratori in cuantum superior. Ei vor beneficia in cadrul acestui concept de cursuri de recalificare in perioadele de somaj. Sa uitam cuvantul-aspiratie care se cheama cariera.
2.Dupa atatea observatii privind legătura între învăţământ şi cererea pieţei forţei de muncă si lozinca impusa de nu stiu cine ca 
statul ar trebui să stimuleze specializările cu căutare pe piața muncii pot remarca fara sa gresesc ca specializarile umaniste nu au nici cautare nici respect pe piata muncii. Ce face o natiune fara acestia nu e interesant, se pare.Este evident in acest sens ca 
dinamica pieţei muncii nu poate fi anticipată în timp real iar 
oferta de muncă s-a globalizat; trebuie avut în vedere şi faptul că deşi unele specializări pot fi nepopulare în ţara noastră, acestea pot oferi oportunităţi în străinătate. Spre exemplu: artele, arheologia, studiile muzeale, ştiinţele politice ș.a. Sau vor oferi intr-un viitor care poate nu va putea fi satisfacut decat cu intarziere variabila si perdanta.
Datorită necesităţii unei educaţii şi culturi progresive, consider că investiţia în capitalul uman, printr-un program scolar complet este necesară unei societăţi care îşi doreşte să evolueze din toate punctele de vedere.
3.Cineva isi bate joc de istorie, sau e interesat sa traiasca si generatiile viitoare in mistificare si lipsa de cunoastere afectand identitatea individului si apartenenta sa la o natiune.
Ma mir ca in cadrul orelor de istorie nu se pot preda si cunostiinte de higiena. O senzatie amara ma face sa cred ca e necesar ca tot ce tine de politic, justitie, societate civila, in loc sa fie discutate intr-un numar restrans de ore dedicate, se vor impune ca linii de forta necesare societatii viitoare pregatita pentru situatii de supunere si angajare.Deocamdata, atat. Daca mai citesc odata excelentul articol al lui Mircea Platon, voi reveni.


Smaranda Dobrescu "Potrivit experţilor, nu trebuie sa mai cadem in capcana de a pregati toti elevii pentru cursuri universitare". Dar avand un invatamant universal vom mai putea avea parte de revers, adica sa pregatim elevi pentu cursuri universitare?
Avand in vedere baza de cunostiinte astfel dobandita in cursul inferior, liceul nu va fi si el perturbat in curricula si pregatire? Deja in facultati nivelul de pregatire a scazut, in special la matematica datorita elevilor care din liceu vin cu un bagaj mai slab de cunostiinte
Despre unificarea matematicii cu informatica nu ma pronunt dar sunt foarte interesata ca aceasta hotarare sa fi avut parte de acordul profesorului Radu Gologan.
Si o intrebare de final: Acest invatamant "curaj-os" ar mai putea da exemplare asemanatore profesorului Solomon Marcus?

 

Smaranda Dobrescu "Potrivit experţilor, nu trebuie sa mai cadem in capcana de a pregati toti elevii pentru cursuri universitare". Ma tot gandesc la aceasta intentie daca nu ar fi cheia prin care sa devina evidenta nevoia unui invatamant paralel dedicat si celor care vor sa se pregateasca pentru cursuri universitare. Nu in sistemul public... Altfel ce ar cauta acolo personaje precum Vlaston?

 

Gavrila Ch Daca dispare si ce-a mai ramas din vechea/si solida educatie publica din Romania, tara si-ar putea lua adio definitiv dela orice speranta sa-si revina din starea jalnica in care a fost adusa. Rinocerii pseudo-tehnocrati importa exact ce i-a facut pe anglo-saxoni sa ramana in urma altor sisteme de invatamant din lume/Europa si Asia, respectiv comasarea tuturor stiintelor intr-un talmes-balmes si emascularea matematicii pana la a o cobori la nivelul american - cel care a cumparat matematicieni romani sa-i pregateasca pentru olimpiade. Profesorii de 'stiinta' sunt total anacronici fata de cerintele specializarii timpurii pe biologie, chimie si fizica, elevii acestora avand dificultati penibile in competitia cu absolventi ai sistemelor traditionale mentionate mai sus. Majoritatea romanilor ajunsi in USA, Anglia, Canada sau Australia sunt cu cel putin un an mai avansati la stiintele exacte, ceea ce le permite sa devanseze anii scolari si sa performeze la varful ierarhiei elevilor si studentilor. Ce trist pentru Romania!

 

Prospectiv A-z  "M-am întors în România, după ce am trăit cincispezece ani în SUA şi Canada, pentru a-mi feri copiii de efectele unui sistem public de educaţie toxic, bazat pe exact aceleaşi "principii" şi cu exact aceleaşi "obiective" ca şi cele avansate astăzi de experţii lui Curaj."

Este o vorba aici pe care le-o spun celor care s-ar intoarce pentru astfel de motive: You can run but you cannot hide. Si asta nu doar pentru ca Centrul o impune, ci pentru ca periferia aspira sa devina ca Centrul. Cei care stiu, pot compara si inca le pasa pot incerca sa-i educe pe cei din Romania care-si fac chip cioplit din toate prostiile lumii.

Fiind educat im ambele sisteme si la randu-mi parinte de copil crescut in sistemul educational nord-american, confirm evaluarile lui Mircea Platon.

Membrii grupului de "unsprezece experţi" sunt: Solomon Marcus, Tincuţa Apăteanu, Florin Colceag, Radu Dop, Radu Gologan, Alexandru Mironov, Oana Moraru, Florin Munteanu, Marian Ştas, Manuela Prajea şi Ştefan Vlaston. Interesant, pe Marcus il tot vad citat pe facebook cu luari de pozitie impotriva invatamantului care nu permite creativitate samd. Gologan apare ca modelatorul olimpicilor romani de matematica. Mironov e cel cu sci-fi din preajma lui Iliescu. De restul nu stiu mare lucru, dar mi-e clar ca au primit si ei punctele reformei pe email. Nu cred ca romanii ar fi capabili de atata autodistrugere, sistematica si definitiva, daca n-ar face-o in conformitate cu indicatii pretioase.

Ma intreb cand/daca romanii vor recupera distanta ce ne separa de unguri, polonezi etc. Probabil ca atunci cand *cei care stiu, pot compara si inca le pasa* se implica.

 

Smaranda Dobrescu "Regresul este şi mai mare pentru că se renunţă definitiv la studiul Istoriei ca disciplină fundamentală, pe cale de consecinţă şi la români şi a lor istorie ca materie de studiu. Este o hotărâre fenomenală acum când ne apropiem de centenarul Marii Uniri!!!"
http://www.cotidianul.ro/pe-cine-supara-istoria.../

 

 

Pe cine supără Istoria românilor!?!

Pe cine supără Istoria românilor!?!

COTIDIANUL.RO

 

Prospectiv A-z .
Raspunsul era tot acolo unde a fost publicata intrebarea:

imun/teanu
Sa zicem, in regula "vointelor mari". Dar, domnule profesor, Academia Romana ce face?! Se resemneaza numai in "in slus"?! Ce ar fi, daca penru istorie, geografie, limba romana si oamenii ei de cultura stropiti cu noroi, ar fi insusi academicienii in strada? Cu refuz de orice "negocieri", nefiind de negociat nici 2000 de ani nici anii de dinainte. N-au curaj somitatile sa puna la locul lor niste, in fond, bieti simbriasi pe de fapt maruntisuri naimiti de dusmani declarati de-a denationaliza acest popor? Daca nu au acest curaj sa aiba macar curajul de-a abdica din aceasta mareata onoare de care se bucura incununati. Dincolo savanteriei si ei fiind cu si simpatii/opinii politice (un fel de CPUN, deci), fata insa de care au primit aceasta incununare suprema, pe care trebuie s-o si onoreze, intai prin propria onoare. Sau, si ei fiind oameni in fond, au asa, desi de fapt intangibili, acces la lasitatea speciei elementare? ACADEMIA putand fi real salvatoare pe multe aspecte discretionate de neaveniti sau farsori. Doar curaj, eminentele voastre! Cand anonimii pot fi anihilati si prin manipulari si prin forta VOI nu!, cei mai destepti, si intangibili cu orice fel de pulane /vulnerabili doar la santaje, si nici atunci (daca) "onoarea" tot nu va lasa sa va lasati. Daca dincolo formulelor pretioase aveti atitudine nici nu va inchipuiti cata putere aveti, cu si cata multime alaturi. Cand "pas cu pas" se sapa prapastia noastra oamenii sunt cei care-o pot umlpe la loc, doar au nevoie de creere lucide si de buna credinta.


Prospectiv A-z .
Sau poate ca nu...

http://www.cotidianul.ro/reactia-academiei-romane-la.../

 

 

Reacția Academiei Române la propunerile de schimbări din…

COTIDIANUL.RO

 

Smaranda Dobrescu http://www.desteptarea.ro/tara-te-vrea-prost-2/

 

 

Tara te vrea prost!

Spuneam, ieri, ca articolele de genul celui cu profesorul care ar fi cerut unui elev sa se târasca in genunchi…

DESTEPTAREA.RO

 

Prospectiv A-z  http://adevarul.ro/.../respectul-statului.../index.html

 

 

Respect pentru Educaţie în perioada interbelică: 17% din PIB. Răspunsul:…

ADEVARUL.RO|DE BORCEA STEFAN

 

Smaranda Dobrescu Respect, intradevar, pentru educatia interbelica. 
Zilele acestea a fost initiat si realizat un sondaj pe tema(spun aproximativ) " Care din personajele cunoscute ale trecutului ati dori sa va reprezinte si conduca azi?" Retin trei nume propuse: Vlad Tepes, Alexandru Ioan Cuza si Mihai Viteazul. Ma asteptam sa vad castigatoare optiunea Cuza din varii motive actualizate. Nu a fost sa fie asa: Romanul il doreste pe Vlad Tepes. S-ar putea spune ca pedepsirea vinovatilor este primordiala fata de orice alta actiune, inclusiv una care presupune progres, educatie, constructie. Ce facem dupa ce-i tragem pe toti in teapa? Cum ne mai mentinem resentimentele ce par natural si bine incastrate?

 

Mihai Ion Turcu Despre cei trei si statura lor ca oameni de stat, majoritatea este in necunoastere. exista doar perceptii efect al cinematografiei si tot mai putin a literaturii.Cei trei sunt identificati cu o singura dimensiune -mitologizata. Lipseste cunoasterea macar scolara a epocilor si pozitia domnitorilor in context. Concluzia privind aceste alegeri este ca cetatenii nostri resimt criza de sistem in care ne aflam si doresc un "conducator" mana forte.

 

Dinica Roman http://cursdeguvernare.ro/mana-de-lucru-a-romaniei-si...

 

 

"Mâna de lucru" a României și formarea ei: Blocarea Legii școlilor profesionale.…

CURSDEGUVERNARE.RO

 

Mihai Ion Turcu Scolile profesionale se aveau arondate unor industrii sau specific unor intreprinderi socialiste ( ale statului) care participau la functionarea lor sub raport scolar - maistri si ingineri, baza pentru practica, camine cantine, loc de munca la absolvire, planificarea locurilor pentru scolarizare in raport cu nevoia reala de muncitori calificati in domeniu, se mai adauga perspectiva locuirii asigurate ca angajati, camine de nefamilisti si constructia de cartiere muncitoresti din care erau alocate cote intreprinderilor, locuirea si hranirea (cantine ale intreprinderilor) fiind ieftine prin subventionare de catre stat. Universitatile erau putine cu locuri lmitate si concurenta acerba pentru dobandirea unui loc. Liceele generaliste sau teoretice erau putine cu locuri limitate scoase in concurs.Scolile profesionale au murit odata cu industria romaneasca.Tot invatamantul nostru sufere de lipsa laboratoarelor si locurilor pentru practica.Toate universitatile se autofinanteaza cel putin in parte, in consecinta depind de numarul de studenti platitori de taxe. Romania este spre coada privind numarul de studenti la mia de locuitori.Pe ora Un electriacian care monteaza o priza castiga mai mult decat un lector universitar.Munca superior calificata este slab remunerata si locuri de munca pentru superior calificati sunt putine.Nu insemneaza ca ,potrivit drepturilor sale constitutionale, care proclama dreptul la scolarizare de toate gradele ( teoretic invatamant gratuit) trebuie sa fie ingradit. Studiile superioare au si valoare personala ( avem studenti care au o cariera in alt domeniu sau sunt pensionari) Am avut studenti cu frecventa, cadre universitare, medicii primari, judecatori, ofiteri, carora studiile suplimentare ( o a II-a licenta) nu le servea in mod nemijlocit la ceva.

Niciun comentariu: