joi, 25 iunie 2015

Opozitia franceza cere Parlamentului demararea procedurii de suspendare a Presedintelui Frantei

Opozitia franceza cere Parlamentului demararea procedurii de destituire a Presedintelui Frantei – 17 mai 2015

Smaranda Dobrescu

Iata ca Franta este prima tara europeana care ridica problema majora a lipsei de coerenta intre suveranitatea statului national si suprastatalitatea Uniunii, invocand stare conflictuala si solicitand prin partidul L`UPR al Opozitiei demararea de catre Parlament a procedurii de destituire a Presedintelui Frantei.
Este vorba de faptul ca bugetul Frantei pe 2015 votat in mod suveran de alesii si reprezentantii poporului frncez a fost intors si modificat cu acordul Presedintelui la cererea unui comisar european de nationalitate finlandeza. Incoerenta rezida de fapt din obligatia statului francez de a respecta in calitate de stat membru UE pactul (compactul) fiscal care impune fiecarei tari un anumit deficit bugetar.Nicaieri in tratat nu se stipuleaza modul de armonizare a prevederilor nationale votate de forul legislativ in concordanta cu programul de guvernare cu care s-au castigat alegerile si s-a hotarat structura parlamentara cu hotararile contrare ale Comisiei.. Intarzierea modificarilor de arhitectura ale UE, nepunerea de acord a unei suveranitati limitate nationale, a democratiei nationale si a integrarii europene, iata ca a adus o tara mare precum Franta intr-o situatie de criza. Este de fapt criza Uniunii Europene care nu se poate hotari sa renunte de fapt la prima ei valoare: respectarea democratiei fiecarui stat membru.Cu alte cuvinte nu a gasit solutia juridica corecta de functionare.Este momentul sa se spuna lucrurilor pe nume. Este momentul ca si Romania, stat dintre cele mai sarace din UE sa protesteze cand deficitul permis ei este de sub un procent in timp ce Germania apropie de 3%. Acesta este semnalul ca Romanbia si alte state periferice sunt sortite lipsei de dezvoltare in continuare.

 

L'UPR demande au parlement d'engager la procédure de destitution de François Hollande

De l'aveu même du Président de la République, la France a reçu une lettre de la Commission européenne lui « demandant des précisions » sur son budget

upr.fr|De François Asselineau - Union Populaire Républicaine

Paul Cernat Daca Franta e pusa in situatia asta, statul roman e in moarte cerebrala...

 

  S.D  Exista exemplul tanarului prim ministru italian, Renzi din care s-ar putea intelege ca a-ti alatura poporul intr-o cauza dreapta este singura solutie.

  P.C  Asa e, dar mentalitatea noastra subalterna si incapacitatea de a rezista santajelor externe (economice, politice, juridice) de tot felul ma ingrijoreaza. Ma uit la formatorii nostri de opinie si ma ingrozesc.

  S.D  O opozitie puternica si inteligenta ar avea ce protesta, daca nu s-ar poticni in prostii si cauze pe care nu vrea sa le inteleaga in semnificatia lor. Puterea Parlamentului trebuie pastrata si respectata si de Opozitie, nu tezele in sine, neaparat. Altfel nici populatia nu va respecta Forul ales de ea si in general societatea va fi complet lipsita de minimul de coeziune necesar existentei ca societate.

  P.C  Ar trebui. Dar populatia a fost instigata sistematic de regimul Basescu sa nu respecte Parlamentul, iar Opozitia, cu unele exceptii, se complace in atitudini autocoloniale...

  S.D  Parlamentul cred eu ar trebui sa duca o lupta puternica de convingere a populatiei ca nu este acel ghem de interese pe care Basescu si destui altii din media il arata cu degetul. E nevoie de explicatii clare, de atitudini inteligente la nivelul comunicarii care sa dovedeasca onestitate si mai ales e nevoie de lupta in grupurile parlamentare de a se impune pareri avizate, chiar daca sunt oponente directiilor Guvernului.Legatura Parlament-Guvern este inactiva, iar legatura Guvern-Parlament nu are la baza studii departamentale serioase.

  Gabi Cretu Compactului fiscal este un tratat interguvernamental, nu e document al UE. Daca acel parlament (si acest parlament) nu s-ar fi grăbit sa-l ratifice ca băieții la bere sau fetele la măritat, nu intra in vigoare. Pentru asta se cerea ca 12 state semnatare sa-l fi ratificat pana la 1.01.2013. Si l-au ratificat!!! Franța, in Noiembrie 2012. Despre care suveranitate vorbesc?! Si-au exercitat-o!

  Delia Bogdan Din pacate, parlamentul nostru este unul mimetic, fara personalitate si care, din pacate, este compus din destule persoane dezinteresate si slab pregatite. La noi, ati vazut, se voteaza in parlament intr-un veritabil spirit de turma, la comanda data cu degetul...putin interes, si mai putin patriotism! sa ne intelegem, nu blamez parlamentul in intregimea lui!

  Mihai Puflea-Ionescu intr-adevar, si-au exercitat-o, au semnat tratatul cu voiosie, au amenintat pe cei ce ezitau sa-l semneze, iar acum dau vina pe UE pentru a evita adevaratul subiect: nu cumva nu aveau dreptul sa ratifice acel tratat interguvernamental in lipsa unui mecanism care sa confere reprezentativitate democratica deciziilor luate in baza sa? Altfel spus, in loc sa fim pacaliti in a vedea aici o falsa lupta intre suveranitatea nationala si cea europeana, nu putem intrezari o lupta intre reprezentativitatea suveranitatii parlamentare (europeana, nationala, regionala) si arbitrariul tehnocratiei ce ne este varata pe gat? Cred ca reformulata asa este o lupta ce merita data emoticon smile

  S.D  Eu am explicat cauzele care pot oricand inflama situatia si pot produce crize nationale. De fapt scanteia care a demarat cererea de incepere a procedurii de destituire a Presedintelui a fost lipsa de informarea a Parlamentului de catre Presedinte a scrisorii de raspuns pe care Hollande are de gand sa o trimita comisarului european pentru ocupare, crestere, investitii si competitivitate, non cetatean francez "care-si permite sa treaca peste hotararile suverane ale Parlamentului"
"Les agissements anticonstitutionnels de François Hollande sont d'ailleurs tellement flagrants que des députés français commencent à protester avec vigueur. Tel a notamment été le cas de plusieurs députés de sa propre majorité, dont la rapporteure générale du Budget Valérie Rabault, qui se sont élevés contre le refus du Président de la République de leur donner communication de cette lettre. "
In concluzie ce am spus eu este ca nimic din toate acestea nu s-ar fi produs daca structura, arhitectura UE era definita de la bun inceput sau macar pe parcurs pe baza unor ierarhii si a stipularii transferului partial de suveranitate. Altfel baletul pe care-l facem nu se va numi niciodata "balet". Compactul fiscal este totusi sub jurisdictia Comisiei. Ma insel?

  S.D  Ai dreptate, Mihai. "in loc sa fim pacaliti in a vedea aici o falsa lupta intre suveranitatea nationala si cea europeana, nu putem intrezari o lupta intre reprezentativitatea suveranitatii parlamentare (europeana, nationala, regionala) si arbitrariul tehnocratiei ce ne este varata pe gat? "
Pacalita a fost Franta si celelalte tari in momentul in care au semnat tratatul interguvernamental. Ceea ce invoca opozitia franceza acum trebuia invocat in urma cu cativa ani., caci iata, mai devreme sau mai tarziu izbucneste conflictul., mai devreme sau mai tarziu trebuie introdusa coerenta.

  M.P.I  citeam daunazi niste comentarii neoliberale care sustineau ca nu e nimic gresit in a trata fiscalitatea la fel cum tratam dreptul penal - un set de regului fixe aplicate de specialisti. Doar ca fiscalitatea a fost tratata diferit de cand exista democratie, necesitand asentimentul celor guvernati si adaptarea continua la o situatie concreta si mereu in schimbare... a renunta la asta e inca un pas spre a renunta la democratie. Iar flexibilitatea necesara in ceea ce priveste fiscalitatea nu are nimic comun cu aparenta de rigiditate atemporala a dreptului penal (si ea dealtfel discutabila si supusa transformarilor sociale). Individual putem blama un parlament sau altul pentru gradul sau redus de reprezentativitate sau de transparenta, insa, comparata cu lipsa oricarei reprezentari, suveranitatea parlamentara este un minim al oricarui regim democratic.

  M.I.T  Intrebare - in fata cui sunt responsabili si cum sunt sanctionati tehnocratii UE si chiar parlamentarii UE ? Cata vreme avem natiuni distincte si vom avea natiuni distincte, ce putere are o natiune sau alta , natiunea concreta, cetatenii, sa se opuna la ceva decis la nivelul tehnic sau politic al UE ?

  S.D  Cu fiecare iteraţie majoră a sa, procesul politic din Europa devine tot mai kafkian. Popoarele europene resping adesea aceste iteraţii, atunci cand li se da şansa să voteze--deşi totul apare ca şi cum ocaziile în care cetăţenii se pot exprima la urne sunt evitate. Procesul este în constantă evoluţie către centralism, la mâna unor birocraţi sau judecători nealeşi, către anularea legilor adoptate de parlamentele alese, către tratate constituţionale încheiate fără consultarea popoarelor, şi către o monedă impusă în grabă, dar cu un rol cheie în impunerea unui model hegemonic.

  M.P.I  mai avem natiuni distincte? nu cred ca este foarte usor de spus... Dar din fericire nu este nevoie de conceptul de natiune pentru a adresa intrebarea - comunitatea politica a cetatenilor, fie ca e vorba de un oras, o regiune, un stat national sau nu, o cvasi-confederatie de state, poate sa isi sanctioneze alesii in acelasi mod, de la votul concret, la organizare civica in sprijinul unor proiecte, la implicare in procesul public ca partener social, la protest, la nesupunere civila...caile sunt multe si necesita implicarea fiecaruia dintre noi. Ceea ce lipseste nu e o cale speciala de sanctionare ci implicarea in sanctionarea pe cai deja existente.
Cat despre natiune... poate ca majoritatea cetatenilor romani au mai multe aspiratii si nevoi legitime in comun cu marginalii din ghetourile de la periferiile Parisului decat cu locuitorii noilor "gated comunities" ale capitalului transfrontalier ce rezida temporar pe teritoriul romanesc. Capitalul a inteles ca lumea de azi este una transfrontaliera, mai ramane ca noi sa o intelegem...

  S.D  Lume transfrontaliera are cumva conotatia de accesibilitate la conditii asemanatoare prin trecerea frontierei. Asa ne-am astepta in urma regulilor corecte de libera circulatie a capitalului, fortei de munca si a bunurilor. Practica a dovedit alte reali...Vezi mai mult

  M.P.I  Complet deacord Smaranda, dar tocmai ca deciziile astea arbitrare, lipsa echitatii si onestitatii in tratarea diferitilor subiecti (fie ei cetateni, regiuni, state) aduce deservicii intregului sistem. Nu e doar in interesul romanilor sa avem un deficit mai mare care sa ne permita sa producem crestere pentru intreaga Europa, nu e doar in interesul nostru sa avem o forta de munca cu acces la sanatate, educatie, cultura si chiar alimentatie comparabila cu cea a unui francez ori german, nu e doar in interesul romanilor ca pensionarii nostri sa nu devina o piatra de moara in loc sa fie un supliment adus economiei europene prin ce ar putea ei inca contribui liber daca ar trai decent, nu e e doar in interesul nostru sa avem un ecosistem functional, si exemplele pot continua...aceste lucruri sunt si in interesul europeanului de rand, al francezului sau al germanului. Doar ca dreapta europeana a avut succes in a falsifica realitatea si in a ne face sa ne invinovatim unii pe altii. O Europa democratica este o Europa care intelege ca fie pierim cu toti fie ne dezvoltam cu toti, ca fiecare trebuie ajutat sa dea ce are mai bun nu doar sa se supuna orbeste unor interese de moment ale unor grupuri de presiune care oricum au luxul de a parasi oricand Europa daca nu mai ramane nimic din ea...

  S.D  Românii sunt obosiţi în aşteptarea dovezilor de solidaritate din partea europenilor. La acest substrat de nemulţumire general al românilor se adaugă sentimentul individual de nemulţumire şi care e perceput în sensul 'eu, ca cetăţean român-european am avut de pierdut'.

Convingerea mea este ca : 1) merită efortul comun de a rămâne în, si a prospera împreună cu UE; 2) miza imediată a României este cel puţin de a regenera potenţialul de dezvoltare, ca opţiune de cuplare cu un randament mai mare în viitor; 3) Europa trebuie să ne reconsidere ca pe un partener egal căruia îi datorează loialitate şi consideraţie.
O parere personala a mea este ca in condiţiile globalizării, toate alternativele la Uniunea Europeană sunt suboptimale relativ la un proiect de uniune reînnoit ale cărui obiective să fie la fel de utopice ca acelea ale Uniunii Europene a Cărbunelui şi Oţelului din 1951.
Necunoscutele viitorului sunt nenumarate si multi conditionate. Nu e bine ca lucrurile au ajuns sa depinda aproape exclusiv de Germania, dar chiar si asa schimbarea atitudinii fata de mai marii UE in sensul sustinerii intereselor noastre nu ne-ar aduce mai multe dezavantaje decat avem in prezent.

  Octavian Lupu Hollande e foarte pro-american asa ca tare mi-e teama ca daca UPR va incerca sa-l debarce, liderul acestei formatiuni sa nu pateasca ca Dragnea. Plus ca o sa apara si ambasadorul

 M.I.T  Natiunile sunt o emergenta istorica supra individuala cu existenta distincta si dinamica proprie, favorizata sau nu de politic de care sunt relativ independnente. Odata constituite au poarcurs specific propriu si drept6 recunoscut international la existenta si autodeterminare. o natiune fie si "periferica" trebuie sa poata sa se organizeze optimal in conditiile ei la un moment dat si sa-si promoveze propria existenta cu mijloacele de care dispune. Centralitatea sau marginalitatea sunt efectul unor judecati prin comparare functie de un criteriu, cum ar fi puterea economica la un moment dat, si corespondentul posibil ( nu todeauna si efectiv) al calitatii vietii apartenentilor la natiune, sau posibila influenta in relatiile internationale.Daca-i intrebam pe mongoli, o populatie cinda cu enorma relevanta militara, si in conseinta financiara, cat de mongoli se simt si cat de multumiti de starea lor sunt, vom afla ca sunt foarte mandri ca sunt mongoli si ca starea lor este normala., mongola si ca nu doresc sa fie altceva sau alt fel.Daca mongolia nu ar fi aparata de conventii internationale, ar putea fi ocupata teritorial imediat de China care s-ar impune specificul, aneantizand rapid mongolii ca natiune. Romania si natiunea romana, lasata in pace de toate partile, ceea de este utopic, s-ar edifica in ritmul si stilul ei dupa propriul concept si vointa, autocentrat, fara a fi "periferia cuiva". UE este o confederatie de state natiune, se doreste o entitate in sine, performanta in masura unei egalizari a starii interne a fiecarei natiuni potrivit unor standarde si uzand de un concept care sa genereze aceasta egalizare. In principiu aderarile la UE au acceptat aceasta ide, daca si cat este de performant conceptul este de discutat pornind de la factualitatile produse prin aplicarea lui.Daca prin aplicare unele state sunt ruinate si marginalizate insemneaza ca obiectivul asumat nu este servit de conceptul in opera.

  M.P.I   Smaranda, ce remarc e ca directiile de actiune, care imi par a fi intr-adevar singurele rezonabile, seamna incredibil de mult cu solutiile de raspuns ale comunitatilor regionale in situatia unui "failed state" - regenerarea interna semi-autonoma de nivelul ierarhic superior, constructia de mecanisme si retele alternative de deservire sociala, militarea pentru reintegrarea cu celelalte componente ale nivelului ierarhic superior insa in conditii echitabile si suficiente pentru a garanta dezvoltarea durabila.
Asta imi spune ca totusi Europa e inca un proiect viabil daca cineva mai doreste sa il reinoiasca cum bine zici, insa si ca raportarea la Europa actuala este toxica tocmai pentru ca ne impiedica sa dezbatem liber si sa decidem la nivel national (nu pentru ca nivelul national ar fi special, ci pentru ca in mod evident cel european a esuat momentan) ce vrem si cum vrem sa arata o societate corecta.
Iar pe termen scurt da, compactul fiscal si integrarea in eurozona par a fi cele mai mari pericole.

  M.P.I  @Mihai Ion Turcu natiunea totusi este doar o componenta a unei identitati intersectionale, care cuprinde si alte elemente, de la etnie, la religie, rasa, clasa sociala, gen, regim juridic, identitate regionala si locala, etc... marginalitatea nu este determinata doar de specificitatea nationala.

  M.I.T  Realitatile emergente nu se identifica cu elementele componente. Odata constituita este entitate in sine si functioneaza supraordonat fata de parti. In actele noastre de identitate scrie "cetatenie romana" , Romania fiind stat national. Aceasta inscriptie ne transmite un status prefigurat. De conditia unei natiuni in dinamica ei, generatiile succesive sunt responsabile ( "interesul national"). Interesul national nu este suprapozabil intereselor sectoriale indiferent care. Statul este obligat sa identifice si promoveze interesul national , statul liberal-democratic fiind in serviciul cetatenilor si natiunii si responsabil fata de cetateni in fiecare moment dat sar si fata de natiune care este supragenerationala. " Noi nu am mostenit Romania ci o avem cu titlu de imprumut de la generatiile vitoare" ( Mihai I Rege al Romanilor).

M.P.I  Eu sunt de acord cu tine la nivel de structura a ideilor, si apreciez calitatea modului in care expui aceste idei, singura divergenta pe care o am este ca nu consider realitatea emergenta descrisa de tine a fi in mod necesar natiunea ori statul national ci comunitatea civica, fie ea nationala sau nu, fie ea statala sau de alt tip. Cetatea ca sa zic asa, indiferent de modul in care poate fi agregata. Astfel ca vad cetatea a fi supraordonata elementelor identitare care o compun, natiunea putand fi unul dintre ele sau chiar cel dominant in anumite conditii istorice insa niciodata identic cu cetatea altfel decat in discursul public al unei vremi anume, si vad cetatea a fi singura constructie care reprezinta mai mult decat suma identitatilor reprezentate in ea.
In acest sens interesul civic, ca sa-i zic asa, transcede o constructie vremelnica a natiunii sau a oricarui alt sistem de privilegii si asociere, reprezentand un imperativ ce ia in seama mai mult decat un sistem de relatii localizat temporal, cum bine reliefeaza si citatul din MS. Mihai I.

  M.P.I  In plus, relativ la mongoli, exemplul tau face de fapt referire la o identitate etnica, nu la una nationala. Existenta unui stat care sa corespunda etniei respective nu este necesara identitatii etnice, uite-te la kurzi care refuza sa dispara de pe harta. Sa nu uitam ca statul national a fost la vremea sa un malaxor mai arbitrar si mai atroce in inechitatea savarsita decat orice poate face azi Uniunea Europeana.

  O.L  Obiectivul crearii UE, nemarturisit, a fost dintoteauna crearea unei Europe federale. Faptul ca nu s-a inceput cu uniunea politica cum ar fi fost normal ci cu cea economica se datoreaza spaimei de Germania care se profila ca putere economica si militara. Multi uita ca nici Marea Britanie si nici Franta nu s-au bucurat deloc cand a cazut zidul Berlinului, consolandu-se doar cu ideea ca resursele si focusul Germaniei de Vest va fi concentrat pentru o perioada nedeterminata pe aceasta gaura neagra pentru bugetul federal care a fost Germania de Est. Marea Britanie si Franta si-au dorit sa creasca economic astfel incat rolul lor conducator in viitoarea federatie sa nu fie pus la indoiala de nimeni, precum influenta lor politica dobandita ca urmare a WWII. Acum se pare ca Franta s-a consolat cu ideea de vioara a doua in cadrul posibilei viitoare federatii iar Marii Britanii i se pare o astfel de cedare ca si cum, pana la urma, a pierdut WWII. In mediul fotbalistic se spune ca Germania nu mai da gol in cadrul unui meci de fotbal, de abia cand toata echipa s-a urcat in autocar. Restul sunt bla-bla-uri si pretiozitati de doi bani, pe principiul ca hai sa aratam ce culti in cap suntem. Pe scurt o Europa care sa trateze intr-o maniera echitabila statele mici sau noi membre nu face parte din proietul UE. De aceea in vederea federalizarii, ni se baga pe gat lingurite de "deficit de democratie", pentru a ne obisnui cu gustul amar al absentei sale totale.

  S.D  Daca macar mai marii nostri care vor inghiti indiferent ce se va hotari fara sa fie consultati ar cunoaste in amanunt conceptul de federalizare cu tot ce presupune aceasta ar putea initia din timp o dezbatere larga interna. Nu e drept ca romanul sa fie in permanenta frustrat , ocolit, neconsultat in epoca in care dialogul social e ca si inexistent. Doar coloniilor li se baga pe gat situatii, reforme, vanzari, cumparari. Din ce am citit, economisti de marca precum Dani Rodrik, Jean Pissani Ferry, Human Minsky demonstreaza ca fara o uniune fiscala si politica, uniunea simpla monetara nu are cum sa functioneze.Si matematic prin trilemele demonstrate chiar asa si pare sa fie.

  M.P.I  Mi se pare absurd ca dreapta europeana a reusit sa falsifice pana si termenul de uniune fiscala... acum in loc sa se refere la gestionarea comuna a veniturilor si cheltuielilor bugetare asigurand o dezvoltare echitabila, unuinea fiscala reprezinta doar un set de restrictii aduse balantei de plati a unui stat... ma intreb cand ne vor confisca si conceptul de solidaritate...

  M.I.T  Finantele sunt domeniu de mare specialitate. Intelegem ca EU s-a bazat pe marca germana. Marca germana era de referinta oricum. Nu s-au grabit cu moneda unica ? Cer pareri avizate.

Catalin Platon Dau si ei o "lovitura de stat" dupa modelul nostru! emoticon smile

Niciun comentariu: