joi, 16 aprilie 2015

Reforma profunda a statului, o noua Constitutie - 1 ianuarie 2015



Reforma profunda a statului, o noua Constitutie – 1 ianuarie 2015
Ionel Iani Velciov
In cursul anului 2014 am lucrat la acest proiect de Constitutie, pentru ca dupa parerea mea Romania are nevoie de o reforma profunda a Statului ... Si baza oricarei modificari de substanta este o noua constitutie. Rog membrii acestui grup sa isi spuna opiniile !
Prima parte http://civisvoluntarius.ro/archives/279

Noi, poporul român, locuitori ai acestei tari, majoritari si minoritari, uniţi în diversitatea noastra etnica milenara, recunoastem drepturile tuturor celor care trăiesc în România; Impreuna contribuim la...
civisvoluntarius.ro

(1)        Consiliul Suprem de Securitate a  României ,...
civisvoluntarius.ro

(2)        Propunerile de numire, precum şi promovarea,...
civisvoluntarius.ro
  Fogarassy Paul Din pacate, Proiectul, asa cum l-am citit repede si pe sarite, contine multe erori (inclusiv de gamatica).

Erorile grave sunt de natura sa dea nastere la abuzuri, cum ar fi (de exemplu) referirea la "mijloace legale de comunicare". Exista oare si mij
...Vezi mai mult
  I.I.V  Imi cer scuze pentru erorile gramaticale ... am trecut de multe ori prin acest material inainte si inapoi si am facut n modificari ...
  I.I.V  Referitor la sintagma "mijloace legale de comunicare" am considerat necesar sa fac aceasta referire pentru a defini/delimita acele mijloace acceptate de stat si legiferate intr-un act normativ ... cele ilegale sunt cele neacceptate de stat ...
  I.I.V  Ideea de-a prelua o constitutie integral nu ar fi oportuna pentru Romania, pentru ca romanii sunt un popor mandru si orgolios si pentru ca pe langa mandrie si orgoliu romanii mai au si alte caracteristici care ar face neadaptabil un asemenea demers ...
  F.P   Nu e in regula ... Comunicarea prin ORICE mijloc este un drept fundamental. Statul nu are dreptul sa decida care mijloc de comunicare este legal sau nu. In acest fel, statul poate defini ca ilegala comunicare criptata ("aveti ceva de ascuns !?") sau poate defini ca ilegala comunicare care nu poate fi interceptata (din nou: "aveti ceva de ascuns?!")
  I.I.V  discutam despre ceva diferit, mijloacele pot fi echipamente folosite iar comunicarea in sine este un demers al oamenilor ...
  I.I.V  Oamenii se lupta sa isi apere libertatea ca expresie a propriei existente ca om dar si statul se lupta sa isi apere propria libertate ca expresie a existentei unui stat ! Deci ajungem in punctul in care se ajunge la un echilibru intre libertatea unui individ si libertatea unui stat , acest echilibru trebuie sa fie statutat in constitutie ...
  F.P   Revin: care ar fi mijloacele "ilegale" de comunicare. Dupa ce avem raspunsul la aceasta intrebare, veti vedea cat este de periculos (si chiar inutil) demersul "inventarii" de noi constitutii. De ce nu ar fi potrivita preluarea uneia din multele constitutii care au trecut deja prin mai mult procese de amendare si si-au dovedit robustetea de zeci de ani ?!
  I.I.V  multi cetateni din aceasta tara considera ca avem nevoie de reforme, de asemenea multi considera ca avem nevoie de o modificare a actualei constitutii asa ca in cadrul acestui demers sunt binevenite toate opiniile unele mai limitate de exemplu asupra unui cuvant altele mai ample prezentate printr-un proiect mai amplu constitutional ...
  F.P  Mi se pare fundamental (si in nici un caz de interes "limitat" !) dreptul la libera comunicare prin ORICE mijloace. Dreptul la comunicare si dreptul la comunicare privata este unul esential pentru democratie.

Iata cum un cuvant devine crucial atunci cand e vorba de lege si fundamental, atunci cand e vorba de constitutie. Din nou: de ce nu identificam o constitutie verificata in timp si ne fortam noi sa inventam Magna Charta ?!
I.I.V  Domnul Fogarassy Paul , nu sunt decident ca sa edictez o noua constitutie ... sunt in primul rand un cetatean nemultumit de multe care nu merg bine ... Pe cand altii isi exprima nemultumirea comentand eu am ales varianta construirii si am construit o alta constructie (de lege ferenda) ... Din toate ideile si tezele pe care le-am imanunchiat in proiect daca doar o singura teza sau o singura idee va fi preluata eu voi fi multumit ca am o contributie pozitiva ... Deci Romania are nevoie nu de inca un proiect de constitutie ci de macar minimum inca 10-20 de proiecte pentru ca sa existe suficiente alternative in momentul alegerii/deciziei de schimbare

Niciun comentariu: