vineri, 10 noiembrie 2017

Omul si Sistemul

Omul si Sistemul – 20 octombrie 2017

 

Smaranda Dobrescu shared a link.

October 20 at 11:38am

Nu intrati pe pista falsa a fotografiei...

 

 

Omul și Sistemul

In 2005, un om a primit, de la George Soros, un buldog. El s-a apucat sa-l dreseze si să-l invete sa-i atace ne-prietenii. L-a trimis si la Bruxelles să se [...]

COTIDIANUL.RO

 

Smaranda Dobrescu AN nu vrea sa foloseasca femininul de la buldog.. https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/fa5/1.5/16/1f642.png:-)

 

Alexandru Botu Da, asa pare, dar de ce nu a zis Muldog? Era mai simplu. Ca in fabula aceea interpretata de Toma Caragiu si Mircea Dinescu in care scriitorul de fabule (MD) nu era foarte clar, aparent din cauza de rima.

 

Motto Bettermann Nu TB a construit sistemul asta, el.doar le-a permis arhitectilor sa aplice planul. A facut bine sau rau?!..... eu nu stiu

 

Smaranda Dobrescu Poate ca in America de Sud, cineva, vreodata, un dictator sa fi fost inaintas in inovarea sistemului. Basescu, inovator sau nu cunostea sistemul securist comunist, un bun izvor de invatatura. Va puneti intrebarea acum daca basismul a fost salutar sau nu?

 

Motto Bettermann Nu exista "basism" exista doar arhitecti care fac planul si exista "muncitori" capabili sa foloseasca mistria. TB a fost un bun muncitor, rezultatele o confirma. Ca romanul traieste mai prost in tara lui este altceva. Pt sistemul care l-a instalat la putere a facut o munca exemplara, pentru romani.....poate pe termen lung sa fie bine( cu toate ca eu,cu toata educatia mea, nu pot distinge binele trambitat). Asta este motivul pt care am scris ca nu stiu daca e bine sau rau

 

Smaranda Dobrescu Motto Bettermann ii voi lasa pe prospectivii mai tineri sa-si spuna parerea. Eu pot fi subiectiva in ce-l priveste pe personajul Basescu si sistemul creat (aplicat) de el. Prea am lucrat mult timp cu el ca sa nu pot anticipa orice miscare de-a lui.

 

Motto Bettermann Eu n-am avut experienta asta si asta e motivul pt care nu ma pot pronunta cu privire la asa ceva . Pot spune doar ca rezultatele "muncii" sale sunt aparent nefavorabile noua la momentul actual dar nu stiu care ar fi fost destinul romaniei daca intram sub sfera de influenta ruseasca. Ideea este ca probabil TB a avut de ales intre doua rele si a ales mai mult sau mai putin determinat de niste factori pe care ii cunostea la momentul deciziei. Noi romanii avem tendinta sa ne aratam viteji dupa razboi dar de f multe ori uitam ca fiind implicat intr-un razboi, asupra noastra se manifesta un cumul de forte care dau o rezultanta uneori diferita de optica celor care privesc relaxat din tribuna........este ca in cazul suporterilor participanti la un joc de fotbal. Este usor de injurat din tribuna dar pe teren lucrurile se vad cu totul altfel. La inceput am fost fan TB dar pe parcurs am vazut lucruri care nu mi-au placut si pe care nu le-am inteles pt ca aveam prea putina experienta ca sa le inteleg; atunci am incetat sa mai fiu fan dar am decis ca nici nu trebuie sa mai judec pe cineva atat timp cat nu port papucii lui.

 

Smaranda Dobrescu 1. "nu stiu care ar fi fost destinul romaniei daca intram sub sfera de influenta ruseasca. Ideea este ca probabil TB a avut de ales intre doua rele si a ales mai mult sau mai putin determinat de niste factori pe care ii cunostea la momentul deciziei"
Basescu a devenit presedinte la sfarsitul lui 2004. Pana atunci capitolele de aderare la UE erau finalizate conform unei celebre "to do list" gestionata de premierul Nastase si devenisem parteneri NATO in 2004 in prezenta lui Iliescu, Nastase, etc. Deci optiunea euroatlantica nu a avut nimic cu Basescu si nici el cu aceasta. Ceva tot a facut Basescu: A facut o propaganda zgomotoasa pro euroatlantica si in acest timp vindea rusilor combinate care dominau piata, nu pentru a le mentine in viata, ci dimpotriva pentru a le inchide. (cel mai cunoscut exemplu este ALRO). In calitatea lui de responsabil cu privatizarile din programele PSAL in guvernul Ciorbea/ Vasile/ Isarescu a reusit sa instraineze pana in 2000 cele mai importante unitati mari economice. Astfel, (un exemplu ar fi vanzarea Combinatului de la Galati, master in zona catre englezi -Mitall) a netezit calea ca Romania sa nu mai fie furnizor preferat pe piata mondiala pentru unele produse asa cum era pana in 2000. Cu ajutorul sau –si nu numai al lui, dar el a avut un rol importamt, am ajuns o tara cu caracter de piata de desfacere.
2. Deosebit de conform oricaror cerinte ale vestului, Basescu a actionat in cateva randuri cel putin in mod flagrant impotriva intereselor tarii: apelarea la cel mai mare imprumut FMI acordat vreodata, 20 mld $ concomitant cu taierea salariilor cu 25% in timpul crizei. Imprumutul achitat din greu de romani a servit capitalizarii bancilor straine cu filiale in tara in timpul crizei. Al doilea lucru lipsit de naturaletea necesara a fost acceptarea in calitatea de presedinte de tara care participa la sedintele Consiliului European a semnarii Pactului fiscal care ne limita drastic deficitul bugetar in conditiile-aflate mai tarziu- ca nu toate tarile au fost obligate sa accepte acest sacrificiu care limita imprumuturile eventuale pentru investitii si progres. Am fost tara care a acceptat fara sa discute vanzarea pamantului agricol strainilor, cu pretul cel mai mic si de calitate optima. In prezent peste 40% din suprafata agricola a tarii este instrainata cu efecte multiple si inca nu vizibile in totalitate. Basescu ar fi putut intervene in forma legilor care permiteau instrainarea petrolului catre austrieci si a bustenilor neprelucrati tot catre acestia, tara ramanand plesuva in paduri pe o suprafata de cel putin 30%. De aici, schimbarea de clima, stricarea habitatului natural al unor animale unice in Carpati, deschiderea culoarelor de poluare masiva si de alunecari de teren. 
3.A construit impreuna cu fostul ministru al justitiei Monica Macovei un sistem juridic care sa fie supus in totalitate presedintelui prin numirile facute de acesta in scopul eliminarii tuturor adversarilor politici si incarcerarii lor. A decis impreuna cu partenerii externi ca Romania e prea corupta si in CSAT a luat decizia ca coruptia este un element de siguranta nationala si pe cale de consecinta SRI a avut dezlegarea de a urmari si intercepta orice om de afaceri, politician, etc incomod impotriva caruia aparea o delatiune pusa de multe ori la cale si aceasta de catre DNA + SRI. 
Lista poate continua la nesfarsit. Dar faptul ca aceste metode persista si in prezent, dupa 3 ani de la parasirea dupa 10 ani a presedentiei lui Basescu nu inseamna altceva decat ca sistemul inovat de el traieste si nu poate fi numit decat basism. Motivul pentru care Basescu a facut atatea compromisuri si a expus tara unui tratament umilitor de multe ori din partea partenerilor straini a fost intelegerea avuta cu acestia de a-l sustine la conducere cu orice risc, in schimbul unei obediente care a saracit tara de resurse materiale si umane. Cu ajutorul conjugat al americanilor si europenilor, Basescu a reusit sa se mentina la putere si dupa referendumul din 2012, pierdut clar de acesta. Ministerul de Interne, Curtea Constitutionala, CSM-ul, etc toate s-au pus in slujba presedintelui in a nu recunoaste evidenta demonstrata de referendum: poporul nu-l mai dorea. 
Toate astea, pe scurt. Urmarile celor 20 ani sunt si vor fi insa nesfarsit de lungi si nocive.

De altfel intre 2013 si 2015 s-au derulat la Atelier (Grupul Prospectiv) multime de discutii pe aceasta tema, marturie a perceptiilor majoritar exprimate de membrii grupului.

 

Prospectiv A-z .
Motto Bettermann: "La inceput am fost fan TB dar pe parcurs am vazut lucruri care nu mi-au placut si pe care nu le-am inteles pt ca aveam prea putina experienta ca sa le inteleg; atunci am incetat sa mai fiu fan dar am decis ca nici nu trebuie sa mai judec pe cineva atat timp cat nu port papucii lui."

Cred ca incurcam putin lucrurile. Nu suntem chemati sa judecam persoanele private, dar cu cei ale caror actiuni se rasfrang asupra unui popor intreg situatia sta altfel. De fapt, romanii au fost chemati sa judece, in 2009, in 2012 si l-au judecat, numai ca ce folos?! 

Si ca veni vorba, puteti numi ceva bun facut de Basescu? Ceva care sa se fi dovedit bun in timp, nu care ati crezut la timpul acela ca ar fi bun.

 

Motto Bettermann Privind in urma, nu imi aduc aminte ca vreunul din presedintii romani sa fi facut ceva bun pt tara noastra; asta doar daca privim situatia ei actuala. Restul sunt pareri mai mult sau mai putin subiective

 

Prospectiv A-z .
Nu vi se pare suspect ca pentru niciun alt presedinte nu s-a insistat sa ramana la putere desi poporul decisese altceva?

 

Motto Bettermann Nu . In politica, ramai la putere atat timp cat te sustine cine poate. Sa ne ascundem dupa deget? Intotdeauna conduce acela care-i mai puternic, nu acela care-i mai destept.


Smaranda Dobrescu Motto Bettermann Obtii putere mai multa urmare unui deal mai atragator penytru altii. In alte cuvinte cu cat esti dispus sa sacrifici mai mult /multi, cu atat puterea iti zambeste mai imbietor..

 

Prospectiv A-z .
"Intotdeauna conduce acela care-i mai puternic" Unii si-au dat viata, altii inca si-o mai dau, inclusiv cei in teatre de operatii NATO prin toata lumea, TOCMAI PENTRU A NU FI CONDUSI de cel mai puternic. 

Domnule Motto Bettermann, nu stiu daca unii ar numi acesta cinism sau viclenie insa este clar semnul pierzaniei in Romania sa te resemnezi ca esti condus de cel mai puternic in conditiile in care tara se tot afunda. 

Care era putea celor 13 colonii americane in comparatie cu a Imperiului Britanic in 1789? Care era puterea Romaniei in comparatie cu a Tratatului dela Varsovia in august 1968? Care era puterea Francezilor Liberi ai lui de Gaulle in comparatie cu Germania nazista? 

Nu cumva istoria este facuta exclusiv de cei care par a nu tine seama de diferentialul de putere?

 

Motto Bettermann Putem sa-i spunem si cinism. Ce am scris eu sunt lucruri reale, fie ca ne convine sau nu . Am relevat un adevar, un lucru concret . Inseamna ca sustin astfel de lucruri sau ca ma fac fericit? Istoria este facuta de aceia care prin orice mijloace ajung sa domine. D aveti alta parere, o respect insa vreau sa delimitam planul ideal de cel real

 

Motto Bettermann adica NATO lupta pt egalitatea SUA cu Rusia ?....

..

Motto Bettermann "Unii si-au dat viata, altii inca si-o mai dau, inclusiv cei in teatre de operatii NATO prin toata lumea, TOCMAI PENTRU A NU FI CONDUSI de cel mai puternic".................................................................................................. Scuze..nu am citit cu atentie Aveti dreptate, cei care lupta pe camp , mor pentru a nu fi condusi de catre cei mai puternici dar cei cere-i conduc si care-i finanteaza din birouri lupta pentru cu totul altceva....cel putin asa se vede din pozitia din care ma uit eu. Va sochez poate, dar asa se vede prin ochelarii mei

 

Anna Zelinski Cei care luptă în teatre de operații NATO sunt mercenari (numiți voluntari); cei mai puțin norocoși mor fără ca sacrificiul lor să fi slujit un ideal. Nici ei nu cred în Bau-baul care li se arată.

 

Motto Bettermann Mercenarul lupta pt bani in primul rand si merge sa lupte voluntar in razboiul altora. Isi asuma faptul ca poate sa si moara pe front. Este o deosebire grozava intre cei care mor aparandu-si tara in care traiesc si cei care merg sa lupte pe teritoriul altei tari


Prospectiv A-z .
raduprajan spune la blogul lui Adrian Nastase:

Îmi permit două mici corecții, d-le prim-ministru. Sunt curios dacă veți fi de acord cu ele:

1) Poate că, într-adevăr, Soros a fost cel mai proeminent membru al comitetului care i-a dat omului buldogul. Dar au mai fost și alții, mulți alții: toți hăitașii care îl conduc pe președintele SUA (oricare ar fi el), care conduc CIA, lumea, pt. ca stilul lor de viață – identificat fraudulos, pentru prostirea opiniei publice americane, cu „stilul de viață american" – să rămână mereu la același nivel. Pentru că, la urma urmelor, din 1945 încoace, buldogi din ăștia au fost împărțiți (les chiens sont laches, cum spun francezii, parcă a fost și un film cu titlul ăsta) pe toate meridianele globului: America Latină, Italia, Grecia (1967), Africa, Orientul Apropiat…;

2) Eu nu cred că buldogul a început să-și alerge stăpânul pt. că era flămând. În ziua respectivă, buldogul își făcea, ca de obicei, datoria: poliția politică, demonizarea, decimarea, obstrucționarea stângii, totul sub masca împărțirii dreptății. Când, deodată, zbang: persoane fizice sau juridice scot la iveală – unele de voie, altele de nevoie – o serie de probe care atestă indubitabil corupția stăpânului buldogului.

Antena 3 difuzează filmul în care Mircea Băsescu ia mită de la țigani, iar la remarca acestora, referitoare la o rată precedentă, „Banii sunt pt. Traian", răspunde: „O parte din bani au plecat deja". Și buldogul n-are ce face, dovada e prea mare ca s-o poată băga sub preș: e OBLIGAT să-l ia în colți pe fratele stăpânului, ca să poată simula, în continuare, independența, libertatea, lupta dezinteresată și reală împotriva corupției.

Alt exemplu: deja arestat și anchetat, Dinu Pescariu o dă în gât pe cățeaua deținută de stăpânul buldogului (în mod evident, omul iubește câinii), în speranța naivă că, dacă va colabora cu „justiția", își va ușura pedeapsa. Bineînțeles, buldogul ar fi preferat s-o lase dans la nature pe cățeaua stăpânului său, dar, o dată înregistrat denunțul, nu mai are ce face: o ia în colți și p-asta, altminteri, obediența lui față de stăpân riscă să devină prea bătătoare la ochi.

Si asa mai departe…

CU TOATE ACESTEA, chiar și în astfel de cazuri, buldogul a încercat, conștiincios, să minimalizeze pagubele: întemnițată pt. scurt timp, cățeaua a fost repede eliberată. Fratele stăpânului stă să fie eliberat condiționat dintr-o clipă-n alta. Cât despre stăpânul însuși, el nu a fost și, cel mai probabil, nu va fi deranjat niciodată, chit că, mai nou, buldogul a fost luat în posesie de alt președinte „de dreapta" fantoșă, „ales", și el, în fruntea statului, în mod miraculos, ca și precedentul, deși toate sondajele de opinie îl dădeau câștigător detașat pe contracandidatul său de stânga (din 2004 încoace, avem o alternanță exemplară la Cotroceni, care sfidează matematic toate prognozele: „dreapta" după „dreapta" după „dreapta", de trei ori consecutiv). Nu conteaza că, în filmul ăla, fratele săpânului buldogului poate fi auzit cât se poate de clar precizând adevarata și finala destinație a mitei. Nu conteaza nici denunțurile repetate ale lui Bercea Mondialu-n acest sens. Stăpânul buldogului e intangibil. Vorba unui clasic în viață:

„Vreau să știe omul care zicea că nu a luat nimic și nu-și cunoaște țiganii: am documente pentru el. Lasati-l pe Mircea Basescu momentan. Eu am vrut să-mi fac autodenunț cu frate-sau, nu cu el și cu ginerele lui Băsescu. Eu am vrut să fac autodenunț, dar cu frate-sau, nu cu el. Denunțul există, dar cineva de la Parchet nu vrea să-l bage în seamă. Justiția din România este controlată de cineva și nu pot să dau detalii acum."

(Dintr-un interviu acordat, pe 10 august 2017, televiziunii Antena 3, de țiganul Sandu Anghel, zis Bercea Mondialu', infractor, pușcăriaș, închis pentru tentativă de omor – și-a înjunghiat un nepot -, care, prin intermediul fiului, Florin Anghel, i-a mituit pe Mircea și Traian Băsescu cu vreo 300.000 de euro, pentru a-l scoate din închisoare, apoi, constatând că „Președintele" i-a „tras țeapă", luându-i banii fără a-l elibera, s-a autodenunțat)

C-așa e-n tenis!

 

Draghi Puterity Apropo, care e mai nou sperantza de viatza la un buldog? https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/faa/1.5/16/1f603.png:D

 

Smaranda Dobrescu Depinde daca se intalneste cu un Rotweiler sau cu un Pitbull suparati .

Mesajul psihiatrului Ion Vianu

Mesajul psihiatrului Ion Vianu 21 octombrie 2017

 

Smaranda Dobrescu shared a link.

October 21 at 1:07pm

" Ca roman sunt deceptionat cum arata Romania postcomunista. In naivitatea mea o anticipam ca pe o comunitate de oameni liberi si creatori; din nefericire este lucrata de egoism, iar frica se manifesta pe cai mai subtile decat in comunism."

 

 

Mesaj din inimâ al psihiatrului Ion Vianu, fiul criticului literar Tudor Vianu: „Aș vrea să spun românilor: Nu vă fie frică!"

EVZ.RO

 

Preda Mihailescu Cred in naivitatea lui Ionel Vianu. Aproape mai mult decat in cea proprie, care este MARE.

 

Prospectiv A-z .
Nu ti-am inteles comentariul pana n-am citit finalul "Populațiile vor continua să se amestece, cum s-a întâmplat în tot cursul Istoriei. Valului demografic Europa nu trebuie să-i opună armele ci atractivitatea civilizației, dacă o poate dovedi. Astfel, radicalismul religios s-ar putea stinge, cu timpul. România ar putea consimți un sacrificiu, România noastră confruntată cu o emigrație masivă; o anumită forță de muncă străină ar fi de folos. Reușesc mai bine civilizațiile primitoare decât cele defensive". Poate in discutia lui despre religii, Vianu este naiv, aici cred ca-i mai grav.

Iata ca stie despre ce-i vorba in lume: „Vedeți, eu refuz să mai vorbesc de tranziție după 28 de ani. Și comuniștii s-ar fi jenat, prin 1976, să vorbească despre greaua moștenire lăsată de burghezie! Pur și simplu, constat că trăim într-o țară în care mulți indivizi o duc bine: dacă ești indiferent și ai bani poți avea o viață plăcută. Dar statul nu-și face datoria, a devenit sluga oligarhiei. Sănătatea publică, transporturile, educația sunt la pământ. Regresul educației naționale face parte din această indiferență generalizată pentru viața publică"

Ba chiar vine si cu o solutie: „Dacă aș mai avea energia de a duce o luptă politică, aș milita pentru înscrierea unui articol în Constituție care să proclame inteligența drept principala bogăție națională, demnă de atenție și protecție. Nu este admisibil să irosim inteligența și creativitatea copiilor noștri. Aveți dreptate, cu cât tratăm inteligența mai rău cu atât opinia publică devine mai manipulabilă. Iar statul rămâne mașina de muls a oligarhiei. Pentru mine, a fi patriot înseamnă un singur lucru: grija dezinteresată pentru cauza publică, res publica. Găsiți o mână de patrioți și se va întoarce țara". 

Insa, repet, finalul parca nu-i scris de acelasi om care incepe atent la boala si gandeste chiar la o solutie locala. Este scris de unul cel putin robit intelectual de aceeasi oligarhie pe care o numeste in diagnostic.

 

Smaranda Dobrescu Prospectiv A-z, ai dreptate! Nu am citit decat prima pagina, nu am observat ca mai exista o pagina. Totul era perfect la inceput. Imi pare rau ca distinsul domn s-a molipsit de o particica de sorosism. . Destul de importanta.

 

Preda Mihailescu Smaranda Dobrescu @ Exista faimoasa fraza a lui Nae Steinhardt: "Este o vreme cand a repeta in mod decis ca 2+2=4 este un act cultural mai important decat orice savanta filosofie" (citat ciuntit, din memorie). De asemenea din memorie, retin ca gura lumii atribuia ca adresat la remarcii tocmai pe tatal lui Ion. Astazi 2+2 = 4 inseamna "O colonie ramane o colonie pana cand nu se impune vointa proprie de suveranitate", Analiza din articol priveste Romania ca o tara suspendata in vacuum, un sistem Newtonian izolat. O abordare ..

 

Smaranda Dobrescu Sa spunem ca aceasta abordare corespunde intentiei autorului. Ce ne facem insa cu ideea" Omul are o componenta sadica atat de accentuata incat chiar si fara aportul doctrinei religioase isi poate exercita actiunea de distrugere"(Nu vorbeste de islamici, ci in general) Cum se poate impaca aceasta stampila cu ideea asimilarii altor religiosi sau mai putin religiosi care vin sa rapeasca din beneficiile unor destructivi ? E posibil ca civilizatia sa fie cea care asterne intelegerea si pacea? Cum egalizezi nivelul de civilizatie daca sentimentul distrugerii persista nefiind reglat de nimic?. Ce faci pana se vor actualiza, adapta, religiile, treaba de decenii, poate?

 

Preda Mihailescu Smaranda Dobrescu Raspunsul scurt este "Evolutia spirituala pare sa fie aproape perpendiculara atat pe cea tehnologica cat si pe cea social-statala". Restul sunt comentarii, si desigur primul comentariu este ca fixatia pe o falsa asociatie intre religie si inimicitii colective este cea mai simpla scuza pentru a nu privi mai atent asociatia intre marxism si alte mai recente doctrine-cult de tip ateu, si cele mai mari crime din istoria umanitatii. Minciuna crede ca se instaleaza prin repetitie. Fiul lui Ion, numit Tudor ca buicul, a studiat teologie ... cumva inteligenta merge impotriva dogmei.

Alo, tefelistii, mai #rezist-am?!




Alo, tefelistii, mai #rezist-am?!

Un mogul al imobiliarelor, pe numele de "afacerist" Puiu Popoviciu, a fost condamnat definitiv la 9 ani de inchisoare pentru ca ar fi prejudiciat Institutul de Agronomie cu cateva miliarde (nu se stie cate, intrucat dna nu s-a preocupat prea tare sa afle). E fugit din tara, stand bine-mersi la Londra, in asteptarea unei rejudecari a procesului, solicitata de avocatul sau (Luis Freeh, fost sef FBI, by the way). Prejudiciul, care frizeaza suma de 2 mld de euro, nu a fost recuperat. Printr-o maxima coordonare si inalta eficienta, dna a reusit sa determine judecatorii iccj sa disjunga actiunea civila de cea penala, adica sa o separe, pentru a fi judecata la Sfantu' Asteapta. A se observa ca pe terenul unde este edificat mega-complexul comercial si rezidential Baneasa Shopping Mall si-a edificat sediul si Ambasada SUA.
Organele judiciare au reusit zilele trecute sa trimita in judecata penala un batran de 92 de ani, pentru o frauda majora cu bilete gratuite de transport cfr. Paguba este enorma - 9 sute de lei. Sublimul sistem judiciar roman nu a putut gasi inca solutia renuntarii la urmarirea penala sau la aplicarea pedepsei, ca nu se cade ca un individ care nu are avocat fost sef fbi sa scape asa, nepedepsit si cu mega produsul infractiunii in buzunar.
Dupa furtul de cascaval, iata ca avem si fraude cu bilete gratuite de tren. Nu putem spune ca nu avem sistem judiciar care aplica lege ca la carte, in intentia de a feri societatea de asemenea elemente si de a preveni astfel de fapte reprobabile in viitor.




Smaranda Dobrescu Povestea asta nu are niciun prejudiciu adus statului care emisese biletele de calatorie si de insotitor cu prezumtia ca vor fi consumate. Indemnizatia de veteren de obicei este insotita si de o pensie minima sociala, cel putin. Dar nu asta e important. Un veteran al tarii nu trebuie lasat nici netratat, nici neajutat, nici nemancat, nici in frig.. Respectul datorat veteranului se poate demonstra chiar si printr-un buget corespunzator. Mai sunt in jur de 150 veterani.

Trump, Bannon si "protectoratele" SUA.


 
Constantin Cojocaru's post.
"Ceea ce ne preocupă pentru moment este constatarea că mulţi dintre aliaţii noştri - NATO, UE – sunt nişte protectorate. Ştiu că nu place multora, însă sunt nişte protectorate ale Statelor Unite, la fel ca şi Coreea de Sud şi Japonia, însă SUA nu îşi mai pot permite aşa ceva". (Steve Bannon)

Trump, Bannon şi „protectoratele" SUA
Steve Bannon s-a remarcat, mai întâi, ca ziarist, apoi, ca strateg electoral, devenind şeful de campanie electorală a lui Donald Trump în cursa acestuia pentru funcţia de Preşedinte al Statelor Unite ale Americii, muţi analişti acordându-i un rol important în formularea strategiei de campanie şi, în final, în câştigarea acesteia.
După câştigarea alegerilor, Bannon a fost numit consilier prezidenţial pentru strategii politice, dar a intrat, repede, în conflict cu ceilalţi membrii ai stafului prezidenţial şi a fost demis din funcţie, în luna august a acestui an.
După demitere, Bannon scrie articole şi acordă interviuri, în care prezintă şi argumentează ideile cu care Donald Trump a câştigat alegerile prezidenţiale.
Prezentările lui Steve Bannon sunt de mare folos celor care doresc să înţeleagă mai bine conţinutul programului politic al actualului Preşedinte al Statelor Unite ale Americii.
Recent, Bannon a acordat un interviu postului intalian de televiziune CANALE 5, în care a făcut următoarea afirmaţie:
"Ceea ce ne preocupă pentru moment este constatarea că mulţi dintre aliaţii noştri - NATO, UE – sunt nişte protectorate. Ştiu că nu place multora, însă sunt nişte protectorate ale Statelor Unite, la fel ca şi Coreea de Sud şi Japonia, însă SUA nu îşi mai pot permite aşa ceva".
Interesantă afirmaţie!
Conform Dicţionarului Explicativ al Limbii Române, protectoratul este o "formă de dependență politică a unui stat faţă de altul în virtutea unei convenţii conform căreia statul protector conduce politica externă a statului protejat, acesta păstrându-şi autonomia internă."
Dicţionarul MERRIAM-WEBSTER, unul dintre cele mai apreciate în Statele Unite, este mai direct şi mai simplu şi ne spune că protectoratul este "a small country that is controlled and protected by a larger one", adică, pe româneşte, „o mică ţară care este controlată şi protejată de către una mai mare".
Cum domnul Bannon este mult mai aproape de dicţionarul american decât de cel românesc trebuie să admitem că el vrea să ne spună că Statele Unite CONTROLEAZĂ şi PROTEJEAZĂ şi NATO, şi UE. şi Coreea de Sud, şi Japonia, şi, multe alte ţări care sunt ALIAŢI ai Statelor Unite ale Americii.
Nu chiar TOŢI aliaţii sunt protectorate, ci numai MULŢI dintre ei. Bannon nu ne spune care sunt aliaţii care nu sunt protectorate, care nu sunt CONTROLAŢI şi PROTEJAŢI de SUA.
Pentru noi prezintă interes faptul că Bannon ne spune că TOATE cele 27 ţări membre ale Uniunii Europene, deci şi România, sunt protectorate ale SUA, sunt ţări controlate şi protejate de către SUA.
Şi mai mult interes, pentru noi, prezintă finalul afirmaţiei lui Steve Bannon, acolo unde el ne spune că „SUA nu îşi mai pot permite aşa ceva", adică SUA nu îşi mai pot permite să CONTROLEZE şi să PROTEJEZE ţările membre ale Uniunii Europene.
Logica politică ne spune că PROTECŢIA se acordă în schimbul CONTROLULUI. Te protejez, dar îmi cedezi controlul asupra statului, asupra justiţiei, asupra politicii externe, asupra serviciilor secrete, asupra economiei, asupra capitalurilor, asupra resurselor etc PROTECŢIA necesită consum de resurse, costuri, şi am nevoie de control asupra statului şi asupra economiei pentru a-mi recupera aceste costuri.
Experienţa politică ne spune că o ţară mică ajunge în situaţia de a deveni protectorat, de a cere protecţia unui stat mai puternic cedându-i acestuia, vremelnic, controlul asupra statului şi asupra economiei naţionale, atunci când crede că este confruntată cu pericolul de a fi atacată, ocupată, transformată în PROTECTORAT, sau în COLONIE, sau distrusă, pur şi simplu, de o altă ţară, mult mai puternică, din punct de vedere economic şi militar.
Evident, nu toate ţările mici ale lumii ajung să ceară protecţiea celor mari. Numai cele care au ghinionul de a fi conduse de cozi de topor. Exemplele cel mai apropiate ni le oferă Elveţia şi România.
Are, oare domnul Bannon dreptate? Sunt ţările membre ale Uniunii Europene protectorate ale SUA? Sunt aceste ţări CONTROLATE şi PROTEJATE de SUA? 
Să luăm, ca exemplu, România, pe care o cunoaştem mai bine.
Este adevărat că presa din România a făcut publice unele implicări ale Ambasadei SUA la Bucureşti în viaţa politică a ţării, ca şi implicări ale unor reprezentanţi ai serviciilor secrete americane în activitatea serviciilor secrete şi a justiţiei. Nu dispunem, însă, de suficiente dovezi care să ateste că statul român este controlat de cel american.
Avem, însă multe dovezi, greu de contestat, care arată că economia României este CONTROLATĂ de către aşa zisele corporaţii multinaţionale, care extrag din ţară mai mult de jumătate din avuţia creată de poporul român.
Conform Comunicatului nr. 102/2015 al Institutului Naţional de Statistică, corporaţiile multinaţionale controlează 88% din grupurile de întreprinderi care funcţionează în România.
Banca Naţională a României ne informează, însă, că din totalul investiţiilor străine directe din România, multinaţionalele din Olanda deţin 24,3%, cele din Germania, 13,2%, cele din Austria 11,9%, cele din Franţa 6,9%, în timp ce cele din SUA deţin numai 1,9%..
Este clar că, din punct de vedere economic, nu Guvernul SUA controlează "protectoratul" numit România ci multinaţionalele înregistrate în multe alte ţări, nu numai în SUA.
Aceste date ne-ar putea duce la ideea că Guvernul SUA îşi exercită componenta de control a protectoratului prin intermediul multinaţionalelor, indiferent în ce ţări sunt acestea înregistrate, sau că, de fapt, PROTECTORUL sunt multinaţionalele, iar Guvernul SUA este numai un intermediar, un instrument al multinaţionalelor.
Deoarece domnul Bannon ne spune că „SUA nu îşi mai pot permite aşa ceva", nu ne rămâne decât să urmărim următoarele decizii ale administraţiei Trump, referitoare la relaţia dintre Guvernul SUA şi multinaţionalele care participă le jefuirea multor popoare ale lumii, printre care, din păcate, şi cel român.
Până atunci, ar fi tare bine să începem să ne unim eforturile pentru a scăpa de „protectoratul" multinaţionalelor care au investit în această ţară 5 miliarde de euro în 27 de ani şi scot de aici 90 de miliarde de euro în fiecare an.
Constantin COJOCARU
20 octombrie 2017.



PCC va consolida sistemul disciplinar dupa Congres

PCC va consolida sistemul disciplinar dupa Congres – 19 octombrie 2017
 
Dana Fantu shared a link.

October 19 at 7:36pm

Sună interesant şi raportul despre viitoarele obiective economice ale partidului, dar nici acesta nu e mai puţin atrăgător. 
Statul chinez de drept pare să semene puţin cu al nostru. Iar presa *independentă*, nu aceasta propagandistică, bârfeşte că omologul care se ocupă de corupţie pe la ei, ar putea deveni succesorul actualului Preşedinte/secretar general/comandant suprem, etc. 
Nu la aceste alegeri, desigur. 
Aşadar, lupta anticorupţie e la mare preţ peste tot pe unde există democraţie. La atât de mare preţ, încât ar putea produce şi şefi de stat.

PCC va consolida sistemul disciplinar după congres

Čína online (czech.cri.cn) – veškeré informace z Číny i ze světa.

ROMANIAN.CRI.CN

 

Mery Sivu Scenarii care - din pacate - se cunosc .....

 

Dana Fantu În democraţia lor, cred că li se zice planuri, nu scenarii https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/fa5/1.5/16/1f642.png:)

 

Mery Sivu DA.... adevarat ....

 

Prospectiv A-z .
"reformele sistemului de supraveghere la nivel naţional, urmând să fie întocmită legea în acest domeniu, pentru a promova unirea forţelor de supraveghere din partid şi din partea statului," chinezii cand copiaza, o fac 100%, cu defecte si justificari cu tot.

 

Dana Fantu Care ar fi izvorul inspiraţiei?

 

Anna Zelinski Au copiat și un Ferrrari.

 

Dana Fantu Şi ruşii un Lamborghini. Nişte plagiatori!

 

Mery Sivu timp in urma - poate si in presa romana au scris - au construit in Africa.... probabil am postat ceva pe tema ... Cina: Alloggi, scuole, negozi per 500.000 persone, ma non ci abita nessuno - construieste orase fantasma in Africa ... nu se stie (sau da) .... scopul .... http://www.corrierenazionale.net/.../perche-la-cina-sta.../

 

 

Perché la Cina sta costruendo città fantasma in Africa?

Nova Cidade de Kalimba è solo una delle tante città…

CORRIERENAZIONALE.NET

 

Preda Mihailescu Trist.

 

Anna Zelinski Vor locui acolo chinezii, nu cred că s-au iluzionat că angolezii le-ar cumpăra. Se pare că profeția conform căreia rasa galbenă va deține supremația, este pe cale să se împlinească. Africa merită să fie înflorită, dezvoltată nu doar jefuită. Chinezii o pot transforma în legendarul Eden.

Preda Mihailescu Chinezii sunt multi -- de la Li Min Chan, la singura Mafie care s-a putut instala in Italia, facand concurenta celei Italiene. Pare ca nu prea au fost trimisi cei mai de buna credinta ca inaintasi in Africa. Cam la fel cu America si Occidentul, in proportie de 80% de bombardeaza cu deseurile lor, in materie de diplomati, sau firme si afaceri.

 

Anna Zelinski Se orientează după venitul populației. În țările/orașele sărace, produsele sunt de-a dreptul toxice, nici nu se poate respira în magazin. Dar dacă au construit în Africa și vor locui acolo, în opinia mea, efectul ar putea fi unul civilizator.

 

Preda Mihailescu Anna Zelinski Poate, asa credeam de cand aud de fenomen. Exista si posibilitatea colonista negativa. In fond si in Romania, deschiderea relatiilor cu Occidentul in principiu trezea sperante NUMAI de civilizare, imbunatatire. Si mesagerii pentru colonie nu au fost chiar crema sau macar media Occidentului....

 

Mery Sivu Congresul din Pechin - femeile sunt doar figurante:http://www.iodonna.it/.../al-congresso-del-partito.../

 

 

Al Congresso del Partito comunista a Pechino le donne sono solo comparse - Io…

C'è l'eguaglianza di genere tra i diritti scritti nella…

IODONNA.IT

 

Mery Sivu o delegata: http://www.ansa.it/.../una-delegata-in-costume-al...

 

 

Una delegata in costume al congresso del partito a Pechino - Curiosita'

... (ANSA)

ANSA.IT

 

Preda Mihailescu Ei la ei va veni catinel, intr-un ritm adaptat evolutiei societatii lor, si fara sa dicteze nu stiu ce NGO cate femei si cati homosexuali trebuie in mod obligatoriu sa participe in politica si viata sociala sau politica. Stiu ca exista presiuni dinauntru in aceasta directie, auzeam mai de mult de o femeie care ajunsese prin mari firme ale lor CEO, a strans o avere, si care dupa 50 de ani s-a dedicat promovarii drepturilor femeilor in viata economica. Daca sunt propuneri practicabile, eu cred ca isi gasesc drumul in viata. Fara mari lozinci.