joi, 17 septembrie 2015

Islamofobia este o crima?

Islamofobia e o crimă? – 17 septembrie 2015

Mircea Platon

Dl Baconsky despre "mahalaua inepta" a Islamului:

 

Teodor Baconschi: Islamofobia e o crimă?

10 septembrie 2015  •  MONITORUL

[…]

Tot mai multi europeni inteleg ca aceasta pudibonderie isteroida, aceasta politie politica moralizatoare, aceasta vesnica obsesie a unui Occident „vinovat" de propriul trecut – si, deci, obligat sa-si toarne cenusa in cap – a avut ca efect slabirea sistemului imunitar al civilizatiei euro-americane.

Pe scurt, holera corectitudinii politice, difuzata in universitati, devenita obligatorie in presa de stanga si sustinuta prin numeroase ONG-uri de control etic si represiune, a distorsionat la fel de grav realitatea istoriei, prezentul si sansa noastra de a continua stilul de viata cu care ne identificam in calitate de „occidentali".

La loc de cinste pe lista infamiilor incriminate de corectitudinea politica se afla „islamofobia". Dupa cum ii spune numele: ea traduce o neaparat culpabila „teama de islam". De ce sa ne temem de islam, tovarasi? Islamul e bun, e frumos, poate chiar e mai adevarat decat crestinismul nostru retrograd, pe care revolutia franceza, cea nazista si cea comunista l-au trimis la lada de gunoi.

 

Islamul e revolutionar. El ne fascineaza aproape la fel e mult ca psihanaliza sau leninismul. Are un mic ton marcusian, gramscian, o nota iconoclasta care ni se pare foarte chic, ba chiar adorabil de postmoderna. Ca si revolutiile politice facute de maestri nostri ideologici – Marx, Sartre, Freud si alti Mao, Trotki, Stalin sau Pol Pot – islamul nu stie de gluma, e radical, merge pana la capat, stabileste liste negre, predica si practica violenta: cum sa nu-ti placa asa ceva? Prin urmare, decretam: orice european care „se teme" de islam se face vinovat de islamofobie, si trebuie incadrat la reactionari, fascizanti, extremisti de dreapta, conservatori sinistri, care nu pricep farmecul revolutiei permanente. Sau care n-au inima, n-au suflet, n-au omenia de a primi cateva milioane de refugiati din Orientul Mijlociu, acolo unde islamul a distrus deopotriva dictaturile militare si mugurii democratiei.

Eu vad lucrurile altfel: islamofobia este legitima, pentru ca islamul si democratia sunt ireconciliabile. Islamul e o religie politica. Saria e totuna cu legea fundamentala: nu poate exista o alta constitutie in afara Coranului insusi, pe care anumite secte il considera chiar „increat", adica picat din cer. Femeile nu au si nu vor avea niciodata drepturi egale cu barbatii: sunt unelte reproductive si sclave domestice. Jihadul este obligatia perpetua a musulmanului. Poate fi o lupta spirituala, dar poate fi si sabia gadelui care decapiteaza barbar vreo cateva zeci de crestini („necredinciosi") si pune filmul pe YouTube.

Cum sa integrezi in pasnica ordine socio-economica si juridica europeana asemenea mentalitati si apucaturi? Tocmai stangismul PC (political corectness) a dus la ghetoizarea arabilor deja prezenti in Europa occidentala. Turcii din Germania sunt relativ bine integrati. Arabii maghrebieni din Franta stau in cartiere separate, someaza, cultiva infractiunea marunta si debordeaza de cateva ori pe an, cand „tinerii" (cum duios ii numeste presa) se apuca sa incendieze masini si sa sparga vitrine centrale, ca sa-si exprime „nefericirea"…

De ce nu se integreaza realmente aceste comunitati? Pentru ca politia PC sustine ca ele au dreptul sa-si continue stilul de viata din Oran sau Tripoli si la Paris, Strasbourg sau Lyon. E inadmisibil sa fie integrati cu forta. Au dreptul la batic, burka, moschee, rugaciuni publice si la exprimarea „furiei" lor atat de „normale", in conditiile in care toata lumea ii „persecuta".

[…]

Presedintele Comisiei Europene a anuntat statele membre UE ca au de preluat cote prestabilite de refugiati. Prin vocea presedintelui si a guvernului sau, Romania a spus 1.785, aceasta fiind capacitatea centrelor noastre de primire. Ei bine, nu: va trebui sa accepte peste 6.000. Cum? Nu stim, gasiti voi o solutie!

Acest mod de a proceda, combinat cu amintirea reala a faptului ca est-europenii au fost mai prost primiti in Vest decat prezentul val de sirieni (asteptati cu flori), va spori discursul euro-sceptic in multe state membre. Estul era un entuziast al cauzei europene. Acum s-ar putea sa-si schimbe semnificativ atitudinea. Europa insasi pierde teren.

 

Smaranda Dobrescu Political corectness vad ca este invocat de importantele noastre elite, dupa caz, cand favorabil, cand, pus in carca stangii ca un dezastru. absolut. Azi, Baconschi il pune la index.

 

Catalin Platon Articolul acesta a venit ca o exemplificare autohtona a ceea ce ai scris in "The Foreign Policy Research Institute "Defense Intellectuals" and Their Cold War Struggle with Race and Human Rights"http://journals.cambridge.org/action/displayAbstract...

 

PROTRACTED CONFLICT

 

Robert Strausz-Huptotalitarianhuman rights,freedom,democracy,open societys...

JOURNALS.CAMBRIDGE.ORG

Catalin Platon De altfel, si Crampton&Tauthail (citati de tine in articolul din DBR) fac o analiza superba metodologiei de construcție a "Otherness"-ului ca dușman perpetuu.

 

Alexandru Racu Eu nu înțeleg logica domnului Baconsky: pe de o parte dă de înțeles că islamofobia nu este un lucru rău, pe de altă parte spune că "nu ne intereseaza civilizatia islamului clasic, toleranta precum califatul de Cordoba, daca urmasii ei de azi sunt asasinii din Statul Islamic. E ca si cum ne-ar cere cineva sa-l acceptam pe Hitler de dragul lui Novalis sau Goethe" (pasaj altminteri cenzurat de amicii domnului B de la ÎLD). Păi dacă islamul clasic nu este totuna cu islamul radical post-modern, atunci nu văd cum se justifică islamofobia, tipar de gândire care se bazează tocmai pe echivalarea reducționistă a islamului cu terorismul islamic contemporan. Gândirea domnului Baconsky, cu salturi năstrușnice direct de la Coran la decapitări postate pe youtube, este totuși prea puțin nuanțată. Transpusă în epoca interbelică, ea ar duce probabil la un articol cu titlul "Este iudeofobia o crimă?", iar textul ar furniza răspunsul: bineînțeles că nu, căci nu ne interesează Moise și profeții atâta timp cât urmașii lor de astăzi sunt Troțki și Kaganovici.

Constantin Balasoiu Europenism agresiv, radical, blunt. Cand Europa i-a acceptat pe refugiati, implicit a facut o distinctie intre islam si jihad, teorism etc. Baconschi dimpotriva, nu se mai incurca in nuante. Cultura lui ortodoxo-bizantina nu-i spune nimic. Dragostea crestina si ospitalitatea nu intra in discutie. Islamul e revolutionar, si gata. Acceptarea refugiatilor islamici tine de stanga, de asa zisa corectitudine, de postmodernism etc. Umanitarismul Europei fata de acesti oameni e un fake, sinucidere garantata etc. 
Stanga, postmodernismul etc = groparul Europei. Chiar, nici la Prelipceanu aseara n-a spus altceva. NU stiu de ce ma gandesc la tipi ca parintele Gregoris, o figura imunda altminteri, din Rastignit a doua oara.

Smaranda Dobrescu Prima parte a articolului cand autorul da senzatia ca Islamul are si aspecte pozitive, cred ca este o subtila si ironica introducere in subiect, o inducere in eroare pasagera a cititorului nedat la subtirimi si meandre intelectuale emoticon smile

Catalin Platon articolul intreg: http://m.ziare.com/.../islamofobia-e-o-crima-1381641-font1

Islamofobia e o crima?

M.ZIARE.COM

Îmi place · Răspunde · 8 ore

o     

Smaranda Dobrescu "islamul nu stie de gluma, e radical, merge pana la capat, stabileste liste negre, predica si practica violenta: cum sa nu-ti placa asa ceva?"

Intamplator, listele negre incriminate de autor sunt la noi specialitatea chiar a gazdei articolului postat de Mircea. Ironic, nu-i asa?

Catalin Platon Ironic e, daca vrem sa pastram standardul de civilizatie care ne caracterizeaza! Altfel...

Îmi place · Răspunde · 7 ore

o     

Smaranda Dobrescu Apelul la articolul "Protracted Conflict" scris de Mircea este extrem de potrivit. In acelasi grup de intelectuali despre care vorbeste Mircea, se afla si cunoscutul VT, amic cu TB, amic cu acest TB, amic cu In linie..., amici cu...

Catalin Platon desigur, lanțul sălbăticiunilor!


Alexandru Racu
 @ Constantin - Noua extremă dreaptă baconskyană și corectitudinea politică sunt tovarăși de drum. Se alimentează reciproc și falsifică complet criteriile de evaluare și termenii dezbaterii. Unii zic că dacă ești generos și uman înseamnă că ești politically correct și stângist dizolvant. Ceilalți zic că dacă pretinzi respect de la cel pe care îl respecți și impui reguli universal valabile de conviețuire ești rasist. Niște minți strâmbe și niște suflete chircite în veșnică căutare de oportunități pe care să le exploateze, de idei dezîntrupate pe care să le manipuleze și de gloate decerebrate al căror purtători de cuvânt să se facă. Oameni care în loc să-și cultive propriile virtuți și să înoate împotriva curentului trăiesc de pe urma păcatelor, neputințelor și frustrărilor altora, din care își trag toată energia.

Popa Luminita Orice fobie e nesanatoasa,iar islamicii in genere sunt fanatici ,prea putini deschisi la dialog.Ei citeaza ad literam Coranul farà interpretari sau schimbari conforme timpurilor sau mediului in care

Botezatu Petru Uite si democratia pe care ai lasat-o in urma:)http://news.nationalpost.com/.../court-dismisses...