sâmbătă, 1 noiembrie 2014

Justitia care paralizeaza



Justitia care paralizeaza -24 octombrie 2014
Smaranda Dobrescu In aceasta campanie in care nu avem ocazia sa aflam prea multe despre intentiile candidatilor, media fiind acaparata de stirile institutiei cu cea mai febrila activitate, DNA, iata ca au loc disolutii ale altor institutii, blocate de spaima de a nu gresi prin semnarea oricarui act cu implicatii financiare. Dupa cateva condamnari si incriminari neintelese prin lipsa administrarii corecte a unor probe de catre justitie, este normal ca nimeni sa nu-si mai doreasca sa ajunga in situatia de a fi ordonator de credite. Iata ce spune Victor Ponta, in calitate de prim Ministru: " din cauza "atmosferei de suspiciune" creata de anumite institutii ale statului in ultima perioada, functionarilor si personalului de la Guvern le este teama sa mai semneze documentele oficiale.". Spre ce oare ne indreptam? Din voia cui?
Octavian Lupu Sa nu uitam ca au fost perioade in care ordonatorii de credite semnau fara frica, la ordin sau din interes personal sau de grup, tot felul de hartii. De asemenea juristii care trebuie sa consilieze responsabilii guvernamentali sunt nu de putine de slaba calitate (numiti politic), misiunea lor fiind mai degraba aceea a unui consiliere de la Mafia, adica nu sa-l sfatuiasca pe preopinent cum sa respecte legea ci cum sa o incalce fara consecinte. Frica generata de armaghedonul DNA (si el generat politic si cu radacini transatlantice), provine din incompetenta: necunoasterea legii si lipsa de experienta a celor care ajung in pozitia de a gestiona banul public. O alta cauza o reprezinta inconsistenta si confuzia pe care o genereaza corpul de legi, legi generate tot de catre politicieni incompetenti. Asa ca dati-mi voie sa nu ma induiosez foarte tare de situatia bietilor ordonatori de credite chiar daca printre ei or fi si oameni competenti si cinstiti.
Alexandru Botu Eu inteleg fraza cam asa: pana si functionarii cinstiti si personalul onest de la Guvern nu mai vor sa semneze documente oficiale, de frica suspiciunii. Grav, foarte grav. Sa fie dati afara pentru neindeplinirea atributiilor de serviciu si sa fie adusi din aceea care nu tin cont de suspiciuni si semneaza. Stiu ei de ce....
Smaranda Dobrescu Dragi prospectivi onesti si justitiari. este suficient ca un singur caz de functionar sau demnitar onest sa fi fost pedepsit de justitie fara motiv real , pe baza de probe insuficient cantarite sau expertize gresite ca sa deprime tot aparatul unui minister sa isi asume raspunderea. Pentru mine este suficient ca unul din cei 9 sa zicem sa fie invinuit pe nedrept ca sa gasesc justificat refuzul oricarui om onest sa mai accepte o functie care presupune semnatura pe fonduri. Daca gresesc cumva si acel unul (una) din cei 9 se va fi dovedit ca a gresit, voi reveni aici si voi recunoaste. Va mai pot spune ca indiferent ce varsta, pregatire, bune intentii si planuri as avea, in aceste vremuri nu as accepta nici cel mai marunt post in care sa port raspunderi financiare. Si stiu ce spun.
Stefan Kovacs Deja este exagerat pe o scală foarte mare. Prostia aia cu corupția ar trebui cântată tuturor cretinilor de la DNA +Macovei+Băsescu- zilnic- de către o soprană de coloratură defectă- vreo 10 ore pe zi. Oamenii ar trebui lămuriți că nu și-a luat dl. X sau Y acasă bugetul țării- că au fost niște licitații făcute cu anumite obiective- și că obiectivele respective s-au realizat. Am avut un director- care a fost bun cât a fost la institut și a devenit ciudat când s-a mutat la Minister- să se ocupe de Banca Mondială. Institutul nostru avea o sumă de n dolari la vremea respectivă- prevăzută de la Banca Mondială. Domnul director- care sunt sigur că e bine mersi la pensie- s-a bătut cu pumnul în piept că mi-a convins niște colege mai slabe de înger să nu-și mai cumpere tehnica pe care o vroiau- și că a făcut o economie de x lei . Economie la ce ? Respectiva tehnică ne-ar fi adus în secolul XXI- din anumite puncte de vedere- și ar fi reprezentat un plus pentru institut. Banii erau prevăzuți. Dar s-a făcut economie de tipul ”penny wise, pound foolish”.
Alexandru Racu "Spre ce oare ne indreptam? Din voia cui?" Pai nu vorbea Volodea Tismaneanu de Revolutia procurorilor? O Revolutie tocmai asta presupune, distrugerea institutiilor si cutumelor existente si fortarea indivizilor sa traiasca in noi cadre construite dupa un tipar abstract. De aceea, revolutiile sunt intodeauna insotite de blocaje institutionale, haos economic administrativ si, last but not least, violenta. Clasa sociala privilegiata devine violenta pentru ca se simte amenintata ca isi va pierde privilegiile sau, mai rau, va infunda puscariile sau va ajunge pe esafod, revolutionarii fanatizati sunt violenti pentru ca tin mortis sa rastoarne vechea ordine, populatia disperata devine la randul ei violenta si ajunge in cele din urma sa-l urmeze pe cel care se dovedeste capabil sa restaureze ordinea, acesta fiind intotdeauna cel mai brutal si mai lipsit de scrupule. In fine, puterile externe intervin si ele care cum pot si in functie de interese. Realitatea e ca eu chiar m-am intrebat (si chiar am purtat odata o discutie cu cineva care a lucrat in guvern si care zicea ce spuneti si dumneavoastra) daca pana la urma, asa numita coruptie, sau ce om intelege prin ea, nu e de fapt pur si simplu modul in care functioneaza societatea romaneasca, si daca nu cumva, incercand sa occidentalizam prin revolutii ale procurorilor un spatiu cultural care functioneaza in propria sa logica, nu ajungem de fapt la haos, sau, cum s-ar spune, la moartea pacientului pe masa de operatie. Partea mai interesanta e ca, deseori, ceea ce se distruge nu e foarte sau chiar deloc laudabil, cu toate ca se distruge la pachet cu o serie de chestii mai degraba neutre sau chiar demne de pastrat, dar care sunt componente ale vechiului sistem, ca parti ale unui intreg fara de care vechiul intreg nu functioneaza, in timp ce noul sistem nu poate functiona daca ele persista. Cum zicea Joseph de Maistre, deseori defectele unei ordini politice sunt esentiale pentru functionarea acelei ordini cu calitati cu tot, iar incercarea de extirpa acele defecte, cel putin cea facuta nu cu bisturiul ci cu toporul, ajunge sa creeze neajunsuri infinit mai mari decat cele care sunt eliminate si dispretuite, altminteri, dupa cum am spus, intr-un mod care poate fi foarte justificat. Mai mutl decat atat, interesant este faptul ca astfel de masuri revolutionare pot fi promovate de oameni cat se poate de bine intentionati, insa orbiti de fanatismul ideologic. De altfel, domnul Tismaneanu ar trebui sa stie mai bine chestiile astea, despre care altminteri vorbeste destul de des.
S.D Alexandru Racu, daca admiti ca ar putea fi vorba de "revolutia procurorilor", cum vorbea VT, atunci ei se simt clasa oprimata? Pana una alta, clasa politica privilegiata s-ar putea intelege ca este clasa politica la guvernare, care este decimata de catre procurori si bineinteles, populatia. Cum se impart rolurile in viziunea lui VT? (nu ca ar conta.Deocamdata vizibil este ca clasa procurorilor este cea puternica si ca ii e teama de pierderea privilegiilor, dintr-un alt punct de vedere, bineinteles diferit de cel al Monicai Macovei.
A.R  @ Smaranda Dobrescu - Pai in orice revolutie, oprimatii, sau mai exact, cei care dintr-un motiv sau altul, mai mult sau mai putin intemeiat, se simt asa, ii dau jos pe cei care detin puterea, prin violenta, devenind la randul lor opresori, si perpetuand regimul de teroare pana la definitivarea revolutiei. In cazul de fata, este clar ca DNA-ul reprezinta elementul revolutionar, care revolutioneaza sistemul politic, in timp ce clasa politica reprezinta elementul conservator. Procurorii sunt doar falanga iacobina care reprezinta mica burghezie urbana in lupta cu oligarhia capitalista locala formata din reprezentanti ai vechiului regim si, prin forta lucrurilor, in alianta (cel putin mare parte din ea si cel putin pana la un punct) cu capitalul occidental care, bineinteles, vrea acces la cascaval, iar pentru asta trebuie sa-i dea la o parte pe capitalistii locali.
Prospectiv FCh  S-a scris foarte bine aici, pe doua voci. Una este aceea care accepta obiectivul anti-coruptie si dezvolta contra/argumentele mai departe--foarte bine. Cea de-a doua si in minoritate este aceea care pune sub semnul intrebarii intreg demersul anti/coruptie. Cum nu cred ca Alexandru Racu este in favoarea coruptiei, ma intreb totusi cum ar vedea el urmatorii pasi in problematica coruptiei si catre ce obiectiv.

Problema este ca Romania acum nu-i nici democratia liberala pe care reformatorii au/am avut-o in cap, dar nici vreun SISTEM OPERATIONAL. Asta inseamna ca sunt necesare inca niscaiva ajustari/modificari si mi-e teama ca nu stim incotro s-o apucam la nivel de majoritate sociala.

Daca liderii Romanei ar fi patrioti si capabili, cred ca ar incepe un proces de design social insotit de negocierile de rigoare cu care Romania sa-si impuna SI niste mecanisme specifice.

P.S. Nu m-as uita in gura lui Volodyia, nu-s dentistul lui. Totusi este interesant cum leit-motivul tinerilor, de data asta in procuratura, revine si destinatia lor e revolutia. Un fel de trotskysm al revolutiei perpetue...
S.K  Problema e că ne mințim singuri. Nicăieri în lumea asta nu există funcționarul perfect- care să nu fie coruptibil- și care să facă afaceri 100% profitabile pentru stat. Uneori am impresia că sunt în altă țară- pentru că totuși am trăit perioada respectivă, întâmplător cunosc și niște oamni și lucruri despre care se vorbește fără o minimă înțelegere- și n-am văzut nici un fel de mari jafuri din avutul statului. Toată măgăria trebuia să lovească în guvernarea Năstase- când au început să se miște lucrurile în economie- și să prezinte faptul că nu ne merge bine că au furat totul PSD-iștii. De guvernarea ineptă și hilară PD-L nu se spune nimic- așa cum nu se spune nimic de baza tuturor problemelor- că nu există capitalism reglat prin procuratură.
Niculae Malanca Daca DNA ar fi iucrat cu acelasi <avant revolutionar> in ultimii zece ani , asa cum ne asteptam , nu credeti ca astazi , candidatii la functia de presedinte ar fi avut ragazul sa ne lumineze cu <proiectele lor de tara > ?
A.B  Vedeti cum cine seamana vant culege furtuna? Banii publici sunt administrati de autoritati. Ei sunt destinati realizarii unor investitii, atingerii unor obiective asumate de guvern ca reprezentant al statului. Cei care pun in opera acesti bani prin proiectele aprobate ar trebui sa fie considerati si tratati ca parteneri privilegiati ai autoritatilor, odata pentru ca s-au straduit sa indeplineasca toate conditiile cerute si impuse (stranii pentru restul contractelor incheiate pe piata), apoi pentru ca au rezonat la apelurile autoritatilor si la programele asumate de acestea (adica au citit, studiat despre ce este vorba, au previzionat cum ar putea sa se angajeze la realizarea unor componente de program) si, cel mai important, ei doar s-au autopropus (adica au depus oferte) si autoritatile i-au selectat pe cei care erau cei mai corespunzatori cerintelor. Dar autoritatile, inainte chiar de contractare induc ideea ca executantii de proiecte alesi de ei ar putea fi hoti si incep sa-i trateze ca atare. O relatie de parteneriat este astfel distrusa de suspiciunea autoritatilor, caci se stie zicala: "Spune-mi cu cine te insotesti, ca sa spun ce fel de om esti!", care va sa zica statul se autodeclara prin atitudine si comportament ca fiind "primul hot" al parteneriatului. Daca autoritatile ar proceda altfel, respectandu-si partenerii selectati de ele, tratandu-i chiar cu toata prietenia si consideratia lucrurile s-ar schimba mult in bine. Mai mult, refuzul propriilor functionari de a semna documente ( motivat, nu din prostie sau suspiciune!) ar trebui considerat ca o manifestare de inalta consideratie fata de imaginea publica a autoritatilor. De aceea am intervenit ironic in prima postare, caci mi s-a parut ca pozitia exprimata nu venea sa clarifice lucrurile ci sa le mistifice si mai mult.
O.L  Eu cred ca tarile in care coruptia a ajuns la un nivel suportabil, datoreaza acest lucru nu ADN lui lor ca natie ci "DNA"-ului sau "DNA"-urilor pe care aceste tari le-au avut de-a lungul istoriei si modului in care acestea au reprimat acesta plaga, cu mai mult sau mai putin succes. Un caz aparte este reprezentat de SUA care au ales ca solutie legalizarea partiala a coruptiei. Ma refer la lobby si la finantarea campaniilor electorale chiar si a celor la nivel de Curte Suprema. Sa nu uitam ca in aceasta tara si nepotismul este permis la nivel politic. DNA-ul nostru arata ca un comisar Javert caruia i s-a grefat o casca de Robocop, casca care are inca multe circuite care raspund doar la telecomanda transatlantica lui Basescu. Circuitele sale sunt stimulate mai ales de culoarea rosie si albastra si prea putin de portocaliu. Sper ca pana la urma Robocop-ul nostru va beneficia de circuitele necesare care sa-l faca mai mult sau mai putin echidistant. Ar fi trist ca circuitele stimulate de rosu sa fie extirpate si inlocuite doar cu cele care vad doar portocaliu si albastru.
N.M  Permiteti-mi o adaugire !Cand Robocop-ul va fi dotat cu circuite de catre un specialist , si nu de catre un om politic , abia atunci acesta ar deveni echidistant .
A.B  Sa zambim!. Specialistul stie foarte bine ce trebuie sa faca, dar nu stie pentru ce. Politicianul nu stie cum se face ceva, dar stie pentru ce.
psnews.ro

Niciun comentariu: