Discuții selectate dela Grupul Prospectiv pe facebook
BOR, ultima reduta de aparare a neamului romanesc – 29 noiembrie 2014
Adrian Severin http://blog.prospectiv.org/2015/12/bor-ultima-reduta-de-aparare-neamului.html
Fogarassy Paul „Cei care cunosc durerea îndoielii, nu pot decât să admire capacitatea atâtor români de a crede fără să se îndoiască." Extraordinar ! cine nu a cunoscut „durerea îndoielii" nu va înțelege niciodată.
Daniel Gheorghe Foarte adevarat spuneti ! Acelasi sentiment il am si eu, campania de decredibilizare a BOR are drept obiectiv real ruinarea spirituala a neamului romanesc si face parte dintr-o schema mai larga de lichidare a tuturor reperelor puternice si autentice in jurul carora se poate uni tara asta la greu si care nu pot fi dirijate prin parghii de influenta oculta !
Niculae Malanca De la inceputurile ei ,biserica s-a constituit in temelie a statelor romanesti ,daruind stiinta de carte si comportament moral - religios de-a lungul veacurilor .
Angelina Rosu Extraordinar!!!.….o profunda amaliza a evenimentelor BOR,dealtfel,in esenta lor constructive si pentru EI si pentru noi; asa ar trebui desfasurata orice actiune umana,inclusiv politicile statale,globale si toata lumea va fi multumita,profitul va fi al ambelor parti(EI si noi) cu evidenta faptului ca raportul profitului nu e unitar ,dar e pe masura,oarecum,a eforturilor....
Silvia Dumitrescu Nu cred in aceasta idee atata timp cat slujitorii BOR, fac politica pe fata, indemnand enoriasii sa voteze cu un partid sau altul. Cred mai degraba ca exista un plan comun , indemnand enoriasii sa pupe moaste ca-n medieval si sa-i inghesuie pana la conflicte deschise pt intrarea in posesie a unei sticle de aghiasma, inseamna indobitocire si nu spiritualitate. Iar pt a fi usor manipulata, acea parte a populatiei trebuie sa ramana departe de modernitatea sec XXI, Nu acelasi lucru se intampla in Biserica Catolica , a carei enoriasi reprezinta majoritatea civilizata a lumii.
Cornelius Scipio si cine va retine dna Dumitrescu sa va renegati radacinile spirituale ortodoxe si sa treceti la catolici, daca chiar ii iubiti atat de tare pe "violatorii si abuzatorii de copii" si credeti in superioritatea religiei construite pe crimele inchizitiei ? Apoi, este absolut evident si natural ca BOR si preotii ortodocsi sa indemne credinciosii sa voteze cu crestinul ortodox si nu cu "catolicu' civilizat", tine de logica, nu ?
Ana Chirilă Aveti mare dreptate d-nule Adrian Severin...
Silvia Dumitrescu Cornelius Scipio ceea ce cred eu, nu are nici o legatura cu "a renega radacinile spirituale ortodoxe". Sunt ortodoxa prin botezul sfant si-mi iubesc tara mult mai mult decat ai crede dumneata . Si tocmai pt ca o iubesc, nu pot fi de acord cu indobitocirea poporului ei, pastrarea lui la nivel de genunchiul broastei in ceea ce priveste civilizatia lumii. Pentru ca dezastrul Romaniei de azi , se datoreaza cu precadere acestei majoritati imbecile care se lasa mereu manipulata la vot.
Adrian Severin Stimata dna Dumitrescu. Va inteleg ingrijoarea. Rezervele dvs sunt respectabile. S-ar putea insa ca parte a unor clisee vizand obscurantismul ortodox in contrast cu progresismul catolicm sa fie si consecinta unei propagande manipulatorii. Voi incerca sa ma adresez acestor probleme in urmatoarele episoade ale acestui text.
Marta Nora Tarnea Am primit o singură palmă de la tatăl meu, agnostic. Atunci când m-a prins făcând şotii cu colegii mei în Catedrala Catolică din Arad, în timpul unei superbe slujbe în sunetele muzicii pentru orgă. Nu am uitat niciodată ce mi-a spus: „să respecţi întotdeauna credinţele oamenilor, fiecare face faţă vieţii cum poate, cine eşti tu, cu ce eşti mai bună ca ei ca să le impui necredinţa ta, îndoielile tale, scepticismul tău?" Cred că aveam în jur de 10 ani. Aşa că aş putea fi de acord cu multe paragrafe din acest material, dar: Afirmaţia „BOR nu este militantă şi nu practică prozelitismul" este neadevărată odata ce a „forţat", cu mijloace, mai mult sau mai puţin manipulatoare, cu nimic mai prejos ca cele folosite de detractorii săi, şi a reuşit „impunerea" educaţiei religioase în şcolile laice, într-un stat unde separaţia Bisericii de Stat este prezumată a fi respectată. Ba chiar ar trebui să ne întrebăm dacă mitul ne prozelitismului Bisericii Ortodoxe nu cumva se bazează pe ipocrizie de unde şi destulă ipocrizie în societatea noastră. Faptul că istoria i-a oferit un spaţiu mai mic de prozelitism ca Bisericii Catolice sau Islamului nu înseamnă că Biserica Ortodoxă nu face prozelitism, doar că mereu a făcut-o fără să-şi asume această „natură". De câte ori credinţa devine habotnicie, un extremism cu nimic diferit de cel laic, totul devine permis, inclusiv ura faţă de cel diferit, şi încă în numele lui Dumnezeu, care, iartă toate faptele. Nici nu vreau să mă gândesc ce consecinţe ar putea avea ciocnirea dintre habotniciile religioase pe întinderea României! Nu sunt atât de sigură că de-a lungul întregii istorii, BOR ar fi reprezentat interesele naţionale româneşti. Nu mi se pare că BOR ar fi fost vreodată distanţată de interese politice, pe care le-a servit sau de care s-a servit, şi care, aşa cum bine ştim, nu au fost mereu în slujba intereselor naţionale, din interese personale şi de grup sau prostie, tot una. Am şi eu dreptul la îndoială? Nu cred că asaltul faţă de interesele României, asalt evident, trebuie să ne facă să revenim la mijloace care pot radicaliza Ţara, din genul „România asediată" a perioadei interbelice şi războiului rece, care a făcut din România, mai mereu o ţară izolată.
Adrian Severin Tratarea acestui subiect este susceptibila de multe nuantari. Eu insumi sunt tentat sa fiu in dezacord cu fiecare afirmatie pe care o fac. Textul pe care il propun nu este si nu poate fi exhaustiv. Ceea ce trebuie facut acum, insa, este sa vedem marele curent al fluviului iar nu micile meandre ale acestuia. Eu sunt in favoarea laicitatii statului. Cand vad cum toti stalpii de rezistenta ai identitatii neamului romanesc cad - si nu chiar din intamplare si nu in numele laicitatii ci din calcul geopolitic - in timp ce in jurul nostru Europa se "renationalizeaza", imi spun insa ca nu putem continua pe calea unui iluminism fara origine si de aceea fara tinta nationala / identitara.
Marta Nora Tarnea Înțeleg perfect țelul materialului sau cel puțin sper. Doar că-mi este teamă să nu fie folosit exact pe dos.
Adrian Severin Tara nu trebuie in nici un caz radicalizata. Ea trebuie insa avertizata. Nu mai e loc de dat inapoi. Cu ani in urma le spuneam celor de la OSCE: eu sunt internationalist dar daca ma discriminati pe criteriul national sau imi cereti sa renunt la identitatea mea ca sa ma puteti discrimina mai usor, devin imediat nationalist. Despre asta este vorba.
Eduard Barbu Doamnă Marta Nora Tarnea, Ora de religie NU a fost și nu este obligatorie. Modul în care problematizați arată, de fapt, îndrăznesc să spun, dezacordul Dumneavoastră față de o idee care recent a început să pară nedreaptă / anume că Statul și Biserica se opun. Această idee, instrumentată fățiș în Revoluția Franceză e de sorginte ateistă. Sau mai precis, împinsă în față de puterea politică care, ca orice putere politică, are nevoie și de un set de valori care să adune la un loc într-o obediență sau ne-revoltă controlabile masele. Ei bine, nu poți ca putere politică ateistă sa faci asta atâta vreme cât nu ai erodat Biserica, tradițiile sacre, cealaltă instanță care ține mințile în altă direcție decât cea pe care tu o vrei.
Marta Nora Tarnea Sper din tot sufletul ca idea laicităţii Statului să nu pară nedreaptă. Puterile, laice sau ecumenice, au nevoie de echilibru reciproc. Biserica, fie că recunoşteţi fie că nu, este o formă de putere. În rest „problematizarea", aşa cum o faceţi, suferă de unele inadvertenţe istorice, sau mistificări istorice. Care era puterea politică la vremea Revoluţiei Franceze? Dacă nu mă înşel Regalitatea. Mă îndoiesc sincer că aceasta dorea laicitatea, odată ce puterea sa se baza pe sacralitatea originii sale divine. Iar cea nouă, rezultată din Revoluţie, 1789-1799, era mult prea tânără şi a fost mult prea scurtă ca să impună ceva, odată stinse violenţele sale. Este drept Revoluţia a fost declanşatoarea unor transformări ireversibile ale societăţii oamenilor, şi nu doar a celei franceze. Apropo, să nu uitaţi că Revoluţia Americană (1763-1791) a fost oarecum anterioară celei franceze. În rest, nu voi polemiza în ce măsură ora de religie este sau nu faptic obligatorie, măcar pentru conformitatea la grup, şi toată ipocrizia pe care o aduce societăţii româneşti, în cea mai mare măsură tocmai minţilor copiilor. În comunism ne-am prefăcut atei, acum ne prefacem toţi credincioşi?
Eduard Barbu Trei puncte : a. Biserica nu e o formă de putere, ci, ca orice instituție omenească, riscă să fie subordonată în termeni de putere. Deși, în sens ortodox, Biserica e o instituție divino-umană. b. Mă refeream la puterea care a dărâmat Regalitatea, erodând Biserica Catolică; c. Fiecare este ipocrit, doză mai mică sau mai mare, argument insuficient pentru a dărâma reperele.
Marta Nora Tarnea Sofisme. a. Ce înseamnă termeni de putere? Puterea cui? Nu există Putere în afara instituţiilor. Orice instituţie are putere. Puterea este de multe feluri. Iar cea a Bisericii este în afara oricărei discuţii. Odată ce se scriu istorii ale religiilor, Biserica este o instituţie umană. În afara societăţii oamenilor nu există Istorie. Dacă nu ar avea Putere nu ar apărea în istorii, de nici un fel. b. Puterea care a dărâmat Regalitatea a fost decăderea sa. Nici o revoluţie nu se câştigă de o mână de oameni doar se conduce de aceştia. Erodarea Bisericii Catolice de către care putere? Puterea cui? Şi, da, s-a erodat tocmai Puterea sa la scara istoriei oamenilor. Că doar nu s-au erodat pereţii Bisericilor! Erodarea Puterii Bisericii s-a petrecut treptat prin erodarea credinţei. Acest fapt este limpede. Numai că mult înaintea Revoluţiilor americane sau franceze, interpretări diferite ale Doctrinei, îndoieli ale credincioşilor au existat mereu. Este drept, că Puterea Bisericii le-a înecat în sânge. c. Şi nu, am mult defecte, dar ipocrită nu sunt.
Eduard Barbu Bun, dacă pornim de la premisa că nu sunteți ipocrită să re-lămurim: a. a. a pornit de la afirmaía Dumneavoastră perfect unilaterală "Biserica este o formă de putere". Am încercat scurt să corectez această afirmație - NU Biserica propriu zisă, care e Trupul lui Hristos în Istorie prin lucrarea Harului, e o expresie a puterii, ci, sacerdoții, unii dintre ei, sunt furați de ispita puterii. Dar această ispită, care a fost, este și va fi, nu e prilej sau pretext sau justificare de a disprețui, marginaliza sau de a ne-asculta Cuvântul via Biserică. Dacă nici acum nu-s înțeles ... b. Biserica Catolică a fost - iar Inocențiu al III lea și Inchiziția sunt culmea - atrasă în orbita puterii secular-politice. Apariția burgheziei, a producătorilor de bani, a adus treptat un nou actor în lupta pentru putere. Ca s-o ia a speculat vulnerabilitățile Bisericii și Regalității. Urmările? O lume relativ mai bună, dar la fel de rea - dacă-mi permiteți formularea paradoxală. Concluzia - să mergem în Biserica, la duhovnic și la Împărtășanie. Să facem pogorământ față de acei ierarhi roși de putere așa cum Hristos face pogorământ față de orgoliul și învârtoșarea inimii noastre. Doamne ajută!
Traian Mihai Cioroianu O analiza deosebita, pertinenta. Asteptam cu mare interes urmatoarele postari, analize Domnule Adrian Severin. Este o mare placere sa le citim.
Mikael Tincu De retinut 'Participanții, în sumă totală de câteva sute de mii (aprox 200.000 la Iași și aprox 100.000 la București) – respectiv de câteva ori mai mulți decât cei prezenți la ceremoniile „spontane" de protest de la București și alte orașe, desfășurate tot în această toamnă dar la date ulterioare, între orele 19 și 22 – au stat la rând zile și nopți, adesea la temperaturi foarte scăzute sau pe ploaie, așteptând să se închine pentru câteva secunde în fața sfintelor moaște ori au rămas în picioare aproape nemișcați ascultând cântările sacerdoților. Nu s-au înregistrat bătăi, scndaluri, furturi, violuri și altele asemenea. (Bănuiesc că unele altercații trebuie să fi avut loc dar la o asemenea masă ele vor fi fost nesemnificative.) Pe tot parcursul evenimentelor, printr-un efort organizatoric uluitor, credincioșilor li s-a oferit mâncare și băutură (evident nealcoolică) furnizată de către donatori din parohii. Prin voluntariat s-a asigurat asistență medicală. Pelerinii au primit cazare gratuită în spații ale Patriarhiei'.
Traian Mihai Cioroianu Aveti Mare Dreptate.
Bogdan Sherban prin 2012, eram in Iasi locuiam acolo, am trecut pe langa cozile pe care le faceau pelerinii, pe la 4 dimineata.. impresionant, oameni simpli si multi munteni saraci asteptau in cozi de 1 km.. impresionant, ajungeau sa se inchine mai pregatiti sufleteste decat cineva care merge simplu la servicul religios.. slujbe toata saptamana cu preoti din toate parohiile ce oficiau prin rotatie... un efort facut constient. respectand traditia .. dupa tipicul consemnat si in Dictionare editate la. Cambridge.. spre deosebire ca aici e traditie vie acolo e doar "consemnare stiintifica".. si manastirile lor (din uk) parasite spun acelasi mesaj nealterat crestin, pietrele vorbesc oamenii au amutit.. Nu sunt absurd, Dumnezeu isi poate atrage oameni oriunde, dar si aici in Romania avem un tezaur (mostenire) imensa crestina, ar trebuie sa oblige
Bogdan Sherban ..televiziunile ca de obicei, in fuga dupa "senzational", nu dupa adevar.. au relatat episoade iesite din atmosfera predominanta pe care atoate stiutorii si le.au insusit.. " aaa, lasa ca stiu eu cum e la biserica.."
Mikael Tincu Bogdan Sherban Sa vedeti ce biserici sunt in Siria lui Assad!
Eduard Barbu Felicitări pentru articol și mai ales pentru încheiere "În realitate natura acestui conflict nu este religioasă ci politică. Nu ideile și credințele se luptă. Confruntarea nu este cea dintre rațiune și misticism. Nici cea dintre pretinsa puritate a credinței și presupusa corupție a ierarhiei bisericești. Competiția este una de putere. Nu prozelitismul BOR sperie ci puterea BOR. Puterea unei biserci naționale indisolubil legată de identitatea națională românească și, pe cale de consecință, de interesele naționale românești. Iată caracterul obiectiv al contradicției.".
Ioan A. Crisan Sunt de acord cu dl. Severin, "În realitate natura obiectivă a conflictului nu este religioasă, ci politică, nu ideile și credințele se luptă. Nu este un conflict între rațiune și misticism, între puritatea credinței și corupția evidentă a ierarhiei BOR. Cofruntarea este de putere: nu prozelitismul BOR sperie, ci puterea BOR ca biserică națională indisolubil legată de identitatea națională românească și, pe cale de consecință, de interesele naționale românești". Trebuie făcută, însă, distincția între credința ortodoxă actuală și rolul său mobilizator în apărarea statului național, evident paralizată de corupție și lăcomie ca și alte segmente sociale și ale puterilor laice ale statului. Miracolul moaștelor nu dă măsura iubirii de patria România dusă la sacrificiu suprem de eroii neamului la Mărășești, Oituz, Mărăști și Stalingrad, dimpotrivă focalizează harul Duhului asupra inșilor și familiei lor fără garanția că sănătatea și bunăstarea proprie și a familiei va fi pavăză curajoasă patriei în viitor. Citez din textul d-lui Severin: "În măsura în care comportamentul viscerelor noastre este puternic influențat de acțiunea creierului nostru, biserica se constituie într-un spital al sufletului; suflet prin care se vindecă și celelalte boli. În măsura în care asemenea oricărui corp, și corpul omenesc generează un câmp invizibil care inter-relaționează cu alte câmpuri similare, este perfect posibil ca de calitatea vibrației sufletești – cerebrale – a fiecăruia să depindă starea de spirit a unei comunități întregi". Refugiul în imaginar nu este abordare acțională asupra realității, ci o retragere lașă. Efervescența emoțiilor religioase cresc motivația cu cca. 10% - 15% după studii științifice, dar este de aceeași esență mitologică ca și fuga de realitate din "Miorița", energia lor fantazează revalorizarea morții ca nuntă în cer de sorginte divină. Și cu asta ce-am făcut?!? Rămânem cu libertatea paralizată, la mila lui Dumnezeu care nu agrează conflictul, războiul, indiferența față de comunitate, înșelarea, lăcomia, prostia și iresponsabilitatea. Fiul Lui a despărțit pe vecie sfera sacră de cea profană: "Dați Cezarului ce-i al Cezarului și lui Dumnezeu ce-i al lui Dumnezeu". Preoții armatei române n-au dus pe fronturi moaștele nici în primul, nici în ultimul război mondial și nici n-au smuls baionetele și cartușierele de la puștile militarilor.
Mikael Tincu Fuga de realitate din Miorita? Citit va rog comentariul domnului Mircea Platon despre balada si veniti in lumea reala.
Ioan A. Crisan Dle Tincu, mă bazez pe Platon grecul, Kant, Hegel, Habermas, Lacan, Dolto, Klein, Derrida și mulți alții. Retragerea din realitate este o regresie fixată la om de trauma nașterii, dar adulții trăiesc în realitate și se adaptează la ea prin asimilarea realității, acomodare, flexibilitate și adaptabilitate. Chiar prima victorie a inteligenței bebelușului asupra angoasei morți, în lipsa mamei, este delirul în imaginar a trupului care dă viață, lapte, siguranță. Doar rațiunea te scoate din regresie, mitologia mioritică omite crima fratricidă prin regresia absolută în Cer și moartea ca nuntă, nu cu băcița în viață, deși groapa e în graniță cu realul, în dosul stânii unde se pișă câinii și se aruncă gunoiul.
Mikael Tincu Ioan A. Crisan Mai exista si intuitie pe langa ratiune. Adica marile adevaruri apar pur si simplu fara sa fie demonstrate rational.
Ioan A. Crisan Ați discutat cu Bergson despre intuiție? Știți că bebelușii intuiesc mai precis ca adulții și își stabilesc atașamentele în funcție de sesizarea intuitivă a părinților siguri afectiv, anxioși și ambivalenți și că gândirea magică primitivă e legată de i...Vezi mai mult
Mikael Tincu Ioan A. Crisan Doar ca lumea nu incepe cu Descartes parintele ratiunii. Sa ne amintim de Sf Sofia construita cu un mileniu inainte sau de cunoasterea vechilor egipteni.
Ioan A. Crisan Cartesius a fost ceasornicar și, regulile parctice i-au dat încredere în gândire, dar nimeni nu-l face Tatăl Rațiunii Universale decît dvs. Ce profesie aveți d-le Tincu, fiindcă nu dialogăm, ci avem două monoloage paralele?
Mikael Tincu Ioan A. Crisan Eu asa am inteles din postarile dvs. Cu ce ma ocup- sunt vinzator.
Ioan A. Crisan Descartes a explicat autorecunoașterea existenței raționale a subiectului, cea care poate face demonstrații subiectiv-raționale. Dar este și dovada existenței ca ființă a omului, fiindcă gândirea se realizează pe suportul material și energetic al SNC cu creierul. Ulterior, teoria informației a relevat că semnele care poartă informația sunt entități de materie și energie și nu există informație fără suport. Apropo, cum ați vinde informația multiplicată - fără emițător, suport, canal de comunicare și destinatar? Vă rog să intuiți!
Tutuianu Ion Nu poate fi vorba de vreo luptă intre unii..și BOR, în unele cazuri poate fi o analiză lucidă.Manifestarea excesivă, poate fi expresia cuvintelor lui Jan Hus, când bătrânica punea vreascuri pe rugul ce-l mistuia. Dar, îmi amintesc cuvintele unui erudit călugăr, când în anii ateismului comunist îmi spunea " Stai să vezi când se vor ocupa comuniștii de făcut biserici, că nu ai să-i poți opri." Constat acum nu numai că a avut dreptate regretatul monah, dar și că aceeași comuniști au devenit vajnici apărători ai Ortodoxiei, însă am certitudinea că peste vremi de va fi cazul cu acceeași înverșunare vor apăra și islamismul.Tot in numele demnității?
Doinita Isvoranu Cât adevăr dn-le profesor!!!!!!!
Dumitru Vultur Mă pregătesc temeinic pentru alegerile ce vor urma. De data aceasta sper să votez bine. Pentru acest articol aveți mai mult decât o bilă albă.
Henrieta Szabo Credinta face ceea ce omul si legea nu pot face. ( Sfântul Ioan Gura de Aur)
Mirela Bucur Sutele de mii de credinciosi nu se aduna la moastele unor sfinti pentru BOR ci pentru ca au credinta in Dumnezeu. Credinta este o legatura intima, directa intre suflet si divinitate, este calea prin care-l descoperim pe Dumnezeu in noi. De aceea este posibil ca aceste mase de oameni care nu sunt manipulate nici de mass-media nici de securisti pot sa se adune in strada
Mikael Tincu De retinut ' Explicațiile prin care se suține că acuzele vizează administrația iar nu credința, ierarhia iar nu credincioșii, nu pot fi primite nici măcar atunci când sunt sincere. Ele ignoră și ocultează pericolul principal: acela ca bătând păstorul să se risipească turma; ca odată cu apa murdară să aruncăm din covată și copilul – națiunea română. Or, aceasta trebuie evitat, oricare ar fi prețul1' si 'Victoriile din luptele drepte purtate în războaie strâmbe atrag cu greu admirația.'
Mikael Tincu Sa nu uitam rolul BOR in stabilirea relatiilor cu Siria - prima Biblie tiparita in limba araba pentru crestinii din Alep si prima tiparnita au fost donate de crestinii din Tarile Romane.
Mikael Tincu La multi ani domnule Adrian Severin! Per asper ad astra!
Henrieta Szabo „Biserica răsăriteană e de optsprezece sute de ani păstrătoarea elementului latin de lângă Dunăre. Ea a stabilit şi a unificat limba noastră într-un mod atât de admirabil, încât suntem singurul popor fără dialecte propriu-zise; ea ne-a ferit în mod egal de înghiţirea printre poloni, unguri, tătari şi turci, ea este încă astăzi singura armă de apărare şi singurul sprijin al milioanelor de români cari trăiesc dincolo de hotarele noastre. Cine-o combate pe ea şi ritualurile ei poate fi cosmopolit, socialist, republican universal şi orice i-o veni în minte, dar numai român nu e." (Mihai Eminescu,)
Henrieta Szabo excelenta pledoarie, pentru minte, inima, credinta si speranta... multumim Adrian Severin .
Eduard Barbu A venit vremea ieşirii din Defetism. Excelent articol!
Ion Vladu La multi ani!
Henrieta Szabo .... „Puţine ţări au fost care — ca România — în întreg trecutul lor să nu fi cunoscut alt mijloc de respiraţie spirituală decît religia. Se poate spune absolut orice despre ortodoxie; un lucru este sigur: de n-am fi avut nici măcar atît, din punct de vedere spiritual, am fi fost tabula rasa. Ortodoxia n-a fost niciodată dinamică; în schimb, n-a încetat niciodată de a fi naţională. Prin ea n-am intrat în lume, dar ea a fost singura care atîta vreme ne-a dat o presimţire a altor lumi. Teza lui Eminescu, după care de-am fi fost catolici eram astăzi pe o treaptă de civilizaţie mult mai înaltă, poate fi justă, cu o singură rezervă: poate nu mai eram."..... Emil Cioran – „ Schimbarea la fata a Romaniei „ 1936
Henrieta Szabo o analiza de exceptie " marca Adrian Severin " despre : populatie, popor, natiune, spiritualitate, sentiment religios , credinta - multumim Adrian Severin !
George Halarescu Tocmai asta se dorește - Biserica ca actor politic. De fapt aici este capcana. Este atrasa în această cursă, care contravine misiunii Bisericii, ca să existe un temei pentru a se lovi în BOR. În momentul în care Biserica ar intra pe un teren și cu reguli care contravin rostului ei va fi extrem de vulnerabilă. Spun asta pentru că ea ar trebui să facă față unei competiții politice internaționale ( de fapt unor interese corporatiste) și nu are mijloace - iar erodarea încrederii care este fundamentată pe o tradiție de veacuri ar fi exact ce se dorește. Eu intuiesc că aici se urmărește o creștere a „cotei de piață„ a altor culte protestante, care sunt finanțate din exterior și care doresc o influență mai mare - și în plan politic
Marta Nora Tarnea Biserica nu a lipsit niciodată de pe terenul politicii. Numai că astăzi asistăm la un talibanism politic, jucătorii mari (interni şi externi, egal) se mânâncă, la propriu, între ei.
Paul Grigore MULTUMIRI SINCERE PENTRU ACCEPT
Henrieta Szabo Despre actualitatea profunzimea si vesnicia versului eminescian ..." Toate-s vechi si noua toate/ ce e rau si ce e bine/ vreme trece, vreme vine ! "....
Henrieta Szabo In urma cu peste 135 de ani,M.Eminescu scria despre starea natiunii. … astazi parca nimic nu s-ar fi schimbat …." Prin ignorarea laturei educative a şcoalei, a bisericei, a vieţii de stat, am ajuns a face dintr-o ţară înzestrată cu atât de multe condiţii de dezvoltare sănătoasă, această Americă dunăreană.....Dacă starea materială a populaţiunilor noastre e rea, cea morală e aproape şi mai rea." Mihai Eminescu
Mikael Tincu Ati avut dreptate domnule Severin in chestiunea axei Nord- Sud. Se pare ca nu numai Moscova a avut parte de un Afganistan.
November 29, 2015 at 11:50 am (UTC 0)
Simt nevoia sa fac un comentariu pe care-l consider de fond. A nu se confunda BOR care, ca orice biserica, este o institutie de exercitare a puterii, cu credinta in Dumnezeu. Mai simplu, a nu se confunda o religie – care vehiculeaza dogme inventate de oameni – cu credinta in divinitate. Nu exista intre cele doua nici cea mai mica legatura. Dupa cum spunea Gandhi Dumnezeu nu are religie. As spune mai mult: Dumnezeu nu are biserica lui proprie. Biserica e facuta de oameni pentru a exercita putere asupra altor oameni. Religia este un instrument de identificare a bisericii. Sutele de mii de credinciosi nu se aduna la moastele unor sfinti pentru BOR ci pentru ca au credinta in Dumnezeu. Credinta este o legatura intima, directa intre suflet si divinitate, este calea prin care-l descoperim pe Dumnezeu in noi. De aceea este posibil ca aceste mase de oameni care nu sunt manipulate nici de mass-media nici de securisti pot sa se adune in strada, fara sa le pese ca il gasesc pe Dumnezeu acolo, afara din biserica. Spuneti in finalul articolului un lucru fundamental "competitia este una de putere". Da. Mafia securistica este ingrijorata ca oamenii ii scapa printre degete: nu mai reuseste sa adune practic pe nimeni la "manifestarile spontane" ca la ultima lovitura de stat, in timp ce mafia BOR profita inca, copios, de credinta in Dumnezeu, cea mai trainica, cea mai puternica, credinta care ii aduna pe oameni si in epoca "de trisa amintire". Bolsevicii care domina politica romaneasca nu mai reusesc sa convinga pe nimeni, in timp ce un patriarh cu epoleti reuseste. Poate de aceea Traian Basescu s-a chinuit atata sa-si instaleze omul la conducerea BOR si s-a pozat de atatea ori cu impresionante soboruri de preoti care mai de care mai "acoperiti". Cred ca secretul unui reviriment real in politica romaneasca, salvator al natiei romane ar fi retrezirea in oameni a sentimentelor patriotice, devenite azi desuete, adica retrezirea "credintei" in ceea ce trebuie sa fie o natie, un popor. Poporul roman nu s-a nascut de gat cu BOR ci cu credinta in Dumnezeu. Cum sa speri intr-un asemenea reviriment cand in fruntea statului se afla oameni care nu-si fac semnul crucii nici macar de complezenta, nici macar din respect pentru credinta majoritatii romanilor !!!
November 29, 2015 at 8:34 pm (UTC 0)
Dumnezeu in afara Bisericii este o inventie personala, modelabila in functie de contextul de viata al individului. Sfintii s-au format participand, acceptand si afirmand toate tainele Bisericii, care se intampla doar in Biserica!
November 30, 2015 at 7:39 am (UTC 0)
Frumos text. Aș avea unele comentarii dar mă abțin să le fac. Menționez doar că pentru mine BOR (Biserica Ortodoxă Română) este exact comunitatea credincioșilor iar nu ierarhia sau infrastructura. Scriu asta în al doilea episod al acestui eseu. Tocmai această confuzie pe care unii o fac între ierarhie și credincioși face ca lovind în unii să lovim și în ceilalți. Comunitatea credincioșilor este o forță pe care unii vor să o folosească în scopuri politice mărunte iar alții se tem de ea și de aceea vor să o risipească bătându-i păstorul. Cum trebuie să ne raportăm la această situație? Iată întrebarea fundamentală pe care eu o pun / mi-o pun în acest eseu.
November 30, 2015 at 1:33 pm (UTC 0)
Dacă arde șura, unde se culcă vrăbiile? Ghici ghicitoarea mea, cine moare de grija „păstorului cu epoleți" și găștii din jurul lui?
November 30, 2015 at 3:52 pm (UTC 0)
@macdonald192
Oamenii aceia s-au strans pentru a cinsti sfintii aceia, AI BISERICII, cu si datorita credintei lor in Dumnezeu. Viziunea dvs new-age asupra lui Dumnezeu este o aberatie la care, din fericire, poporul roman nu achieseaza.
November 30, 2015 at 4:54 pm (UTC 0)
As spune mai mult: Dumnezeu nu are biserica lui proprie. Biserica e facuta de oameni pentru a exercita putere asupra altor oameni. Religia este un instrument de identificare a bisericii…………………………………………………………………………………………………… Te dai si tu specialist….. Din cateva vorbe ti-ai arata adevarata fata si traire. Nu esti membru al BOR si de aceea afirmatia ta de mai sus. Biserica nu a fost facuta de oameni, ci de Iisus Hristos, prin pogorarea Duhului Sfant la Cincizecime. Si nu are rolul de "a exercita puterea asupra altor oameni", cum zici. Ea este o constructie spirituala si materiala (vazuta si nevazuta) si are rolul de a modela sufletul omului in bine si de a-l uni cu Iisus Hristos prin Tainele Bisericii Biserica are o viata proprie, care nu este a acestei lumi, ci a celei spirituale, "Imparatia Cerurilor" cum o numeste Iisus Hristos. In final, conteaza mantuirea sufletului, adica eliberea lui de subb puterea intunericului, a raului. Caci, nefiind mantuit, rezulta ca ramai prizonier al raului, intunericului, lucru cunoscut fiind, ca mantuirea inseamna comuniunea cu Iisus Hristos (Dumnezeu Fiul) cu ingerii si cu sfintii
November 30, 2015 at 8:24 pm (UTC 0)
Vă spun eu cum să ne raportăm. S-O IGNORĂM ! La modul cum se duce acum este absolut inutilă pentru om și….foarte utilă pentru politicieni în activitatea lor de a pune mâna pe putere.Credința e una și instituția Bisericii și mai ales ierarhia ei este alta. Cine nu se poate sustrage și înghite regurgitația filosofică a unor aroganți, n-au decât s-o facă. Decât lozinci cu menținerea unității neamului românesc, mai bine să punem mâna pe treabă. E o himeră credința că alții ne vor schimba viața în bine.
November 30, 2015 at 10:40 pm (UTC 0)
… _ "Profeţia Pastorului cel Bun" -*Mioriţa* /[„Balada"], in concordanta si conformitate cu prorocii[le] (vezi / coroboreaza) _ Psalmul 78/1-3,[4,5]; _ Ioan 10/[1-5,7],8,11, 2012, 2013, 2014, 2015, 16; _ Romani[a] 11/[3]-5,[7],8; _ Daniel 11/14; _ Mica 7/[1],2-4; _ 1 Petru 2/9, … implicita in "prorocii / Scripturi / Cartea [inca] pecetluita" (vezi) _ Daniel 7/7,13; 8/26; 12/4,9; _ Isaia 6/8,[9-11]-13; 9/1,2,[6]; 53/1,[2-5],6; 55/1,[6-9],11, _ Ioan 1/1,5,[11]-14, 2015,16; 10/8-14, 2015,16, _ Iesirea /Trimiterea 4/1,[10],11-14, 2015, 16, … "prorocie" revelata / implinita, in *aceasta vreme de stramtorare cum n-a mai fost [niciodata]* (vezi) _ Daniel 12/1, "vremea de pe urma [aceasta pe care o traiti]" (vezi) _ Daniel 12/[1],4,[9]; _ Luca 18/8; 24/25-27,45, [vezi detalii]: … -"Si o ceata de derbedei din poporul tau, se vor rascula, ca sa implineasca vedenia ["Pastorului cel Bun"], dar vor cadea" (vezi) _ Daniel 11/14, … – Referitor la faptele "secrete / tainuite, ale jandarmilor planetari", in complicitate cu toti "toleratii / veneticii", …"Ce-au venit in Ţara asta, si-au cerut, [si vor], pamant si apa" (vezi) _ Psalmul 78/1-3,[4,5 – „Iacov"/"Ianca – Brăila"]: … -*Asculta Poporul Meu, invataturile Mele! Ce am auzit, ce stim, ce ne-au povestit parintii nostri", un *Popor de Pastori / Ciobani romani din Romania* (vezi) _ Luca 2/[4-7],8, [si], prin "Mioriţa", [despre]: … _*Bacii [S.S.], cel Francian si cel Ungurean, … la care s-au alaturat in haita, si cei: Austro-Germano-Americano-PambucCIAn (vezi) _ Matei 24/[27],28, … La apus de Soare, … (adica): -La Sfarsitul Erei Astrale – Soarele in Pesti, co-incidenta cu Sfarsitul Calendarului Mayas – 21.12.2012; (vezi) _ 2 Cronici 18/34, … "Marii"/[bacii / S.S.], se vorbira si se sfatuira, Cum sa [Mi]-l omoare pe cel Moldo-Vlahian, Ca-i mai ortoman, are oi mai multe, Mandre si cornute, si cai invatati, Si caini mai barbati, …Pe malurile Istrului, Pe-un picior de Plai, pe-o gura de Rai, Unde Domnul Dumnezeu, inca din Facere, A sadit o Gradina in Eden, „spre Rasarit", Si a pus acolo omul pe care-l intocmise, Ca s-o lucreze si s-o pazeasca* (vezi) _ Gen.2/8-14,[15-17]; _ Luca 2/8-14. … _ Da ! -Dar, din pricina tolerarii "tradatorilor si vanzatorilor de Ţara si Neam" / Poporul Roman – "o semintie aleasa" (coroboreaza) _ Romani[a] 1/1-15; 11/3-5,[8]; _ 1 Petru 2/9, … _"Poporul Tau cel sfant, n-a stapanit Ţara decat putina vreme; Vrasmasii nostri au calcat in picioare locasul Tau cel Sfant." (vezi) _ Isaia 63/18; … _ Am ajuns ca un popor pe care nu l-ai carmuit Tu, si peste care niciodata nu s-a chemat Numele Tau." (vezi) _ Isaia 63/19. … _ Vai, cetatea aceea credincioasa, cum a ajuns o curva! -Era plina de judecata, …dreptatea locuia in ea, si acum e plina de ucigasi! Mai marii tai sunt razvratiti si partasi cu hotii, toti iubesc mita si alearga dupa plata; Orfanului nu-i fac dreptate, si pricina vaduvei n-ajunge pana la ei. (vezi) _ Isaia 1/21,23; … _ Cei ce povatuiesc pe Poporul Acesta i-l duc in ratacire, si cei ce se lasa povatuiti de ei sunt pierduti. (vezi) _ Isaia 3/12; 9/16. … _ Dar ce vor face la urma [?!]; -Caci in Poporul Meu sint oameni rai; Ei pandesc ca pasararul care intinde laturi, intind curse , si prind oameni; Asa ajung ei puternici si bogati. (vezi) _ Ieremia 5/[26-29],31; … _ Grozave lucruri, uracioase lucruri se fac in Ţara. (vezi) _ Ieremia 5/30; … _ Au limba intinsa ca un arc si arunca minciuna; Si, nu prin adevar sint ei puternici in Ţara; Caci merg din rautate in rautate si nu Ma cunosc. (vezi) _ Ieremia 9/3. … _ Daca poftesc ogoare, pun mana pe ele, daca doresc case le rapesc, asupresc pe om si casa lui, "pe om si mostenirea lui". _ De aceea: -"Iata, am de gand sa aduc o nenorocire impotriva acestui leat de oameni, si nu vor mai umbla cu capul atat de sus, caci vremile vor fi rele. (vezi) _ Mica 2/1-4; 3/11. … _ S-a dus omul de bine din Ţara, si nu mai este nici un om cinstit printre oameni;[?!!] Toti stau la panda; _ Mainile lor sint indreptate sa faca rau: Carmuitorul cere "mita / daruri" / danii / taxe / impozite, "Judecatorul cere Plata, cel mare i-si arata pe fata ce doreste cu lacomie, si astfel merg mana-n mana" (vezi) _ Mica 7/2,3. … _ Doamne, pe prorocii Tai i-au omorat, altarele Tale le-au surpat; Am ramas Eu singur, si cauta sa-mi ia viata. (vezi) _ Romania 11/3,[4,5]. … _ Totusi, nu te teme Turma Mica; Pentru ca Tatal vostru va da cu placere Imparatia. (vezi) _ Luca 12/32. … _ Ziua vestita de toti prorocii Tai se apropie! Atunci va fi uluiala lor." (vezi) _ Mica 7/4,[5]; _ 1 Petru 2/9. … = Cu stima. –Mesia (vezi) Fagaduinta Implinita _ Deut18/15,18; _ Faptele Ap.3/22; _ Romani[a] 5/14; 8/29; _ Faptele Ap.26/23; _ Romani[a] 10/[14 – Cum ?!],17; _ Matei 17/1,[2-4],5; _ Apoc.2/17; 3/12; _ Romani[a] 10/17,[18-20]; _ Matei 1/18,21; _ Isaia 6/8,[9-12],13; 9/1,2,[6]; 52/6 – *Gheorghe Moise _ Iata-Ma!*/„Biruitorul Balaurului [care are multe capete, si printre voi]" _ Ioan 14/6,10,11; 16/33, … dar, "asa cum au prevazut prorocii, nu cheama nimeni Numele Meu" (vezi, cum este scris) _ Isaia 65/1; _ Romani[a] 10/17-20, [adica]: … – "Cel ridicat si trimis – La implinirea vremii" (vezi) _ Galateni 4/4; _ Ev.1/2; _ 1 Tim.2/5; _ Filipeni 2/8; _ Ioan 1/1,5,[11], 2012, 2013, 2014, 2015, 16; _ Iesirea / Trimiterea 4/1,[10],11, 2012, 2013, 2014, 2015, 16; … -*Cine are urechi de auzit sa auda* (vezi) _ Luca 8/[5-7],8,[15]; 16/29,31; 18/[2-7],8; 24/25-27,45; … -*Treziti-va!*-"Vine dimineata, [si Lumina]" (coroboreaza) _ Isaia 21/11, 2012, 2013, 2014, 2015,16; _ Ioan 1/1,5,[11]-14; 9/[4],5; 12/35,36; _ Isaia 9/1,2,[6]; – "Toate Religiile" / *Toate Popoarele chemate …[fara bani si fara plata]* (vezi) _ Isaia 55/1,6-9,[10],11, … [chemate] la "masa / hrana / dialog" (coroboreaza) _ Matei 4/4; _ Ioan 7/49; _ Osea 4/6, ["masa / hrana / dialog"] / „Praznicul Zilei mari / Ziua a 7-a", [aceasta] de pe urma" (coroboreaza) _ Ioan 7/37; _ Geneza 2/1,2, … *[zi], care nu a mai fost [niciodata]* (coroboreaza) _ Geneza 1/31; _ Daniel 12/1; _ 1 Corinteni 14/21; _ Matei 13/34,35,[16,17],13-15; _ Ioan 13/30; 16/25, -*Si va fi Lumina !* (vezi) _ Isaia 9/1,2,[6]; _ Faptele Ap.26/23; _ Daniel 12/[1],3,10; _ Matei 5/17; _ Ioan 9/[39],40,41; … _ http://mesia-romania5-14-ioan4-26.blogspot.com , … *posibil si probabil cenzurat de către cei care iubesc întunericul* (coroborează) _ Ioan 3/[16],19; _ Matei 6/10, [„precum în Cer şi pe Pămînt", sau „Ca-n Cer"], în Cer fiind [încă] întuneric / noapte / „lumina pe care ziceţi că o aveţi /[o vedeţi] este iluzorie" [şi, presupun că „Astronomia poate să vă confirme, dacă veţi asculta de cei ce citesc în stele şi de ghicitori" ] (vezi / coroborează) _ Geneza 1/14-18; _ Ioan 1/1-14,[15-18]; 9/4,[5],39-41; 13/30; _ Isaia 21/11, 2012, 2013, 2014, 2015, 16; 9/1,2,[6], … „cenzuratori, al căror Dumnezeu este pîntecele nesătul" (coroboreaza) _ Romani[a] 16/18; _ Filipeni 3/19, [şi, care-şi zic S.S –"Servicii Secrete / Cia & Mossad şi alţii (Dst & Avo & Mi5-6), alias Sri"] (coroborează) _ Ioan 3/[16],19; _ Mica 3/5; _ Iuda 1/10-16; _ Romani[a] 1/28-32;11/3-5,[7],8; _ Daniel 11/14, … *batjocoritorii dregătoriilor Poporului Meu, mînă-n mînă cu cei care-şi zic: …– politicieni / parlamentari, guvernanţi, judecători, procurori /„guvernanţi şi magistraţi", care „jură strîmb, [pe ce nu cunosc / Cartea fiind pecetluita (vezi / coroboreaza) _ Daniel 12/4,9; _ Isaia 29/10-16 ]"/„ţinînd mîna pe Biblie" /[–auzi cum î-şi zic ?!: -„guvernanţi şi magistraţi !!!"/„guvernarea lor fiind strîmbă la fel ca judecătile şi jurămîntul lor"], care au făcut şi continuă să facă Poporul Roman şi Romania de rîsul şi batjocura lumii (vezi prorociile / coroborează) _ Isaia 1/21,23; 3/12; 6/8-12,[13]; 9/[15],16; 63/18,19; _ Ieremia 5/26-31; 9/3-5,8; _ Mica 2/1,2; 3/11; 7/[1],2-4; _ Matei 7/15-20; _ Ioan 10/20; 7/26.
December 2, 2015 at 9:00 am (UTC 0)
Textul "Și chiar dacă veneratorii moaștelor ar greși, crezând în ceea ce nu există, care ar fi paguba? Nici una. În schimb, dacă nu greșesc, cei care se îndoiesc și vor să îi smintească s-ar putea să aibă o mare problemă." se numeste Pariul lui Pascal si este o greseala de logica. (In forma originala: "Daca crezi in Dumnezeu si acesta nu exista nu pierzi nimic, daca nu crezi si el exista pierzi totul") Este greseala de logica pt ca ia in calcul doar o divinitate din cele cateva mii. Asadar, credinciosul ar avea 50% sanse de izbanda. In schimb, daca mai adaugam o divinitate (Odin), sansa crestinului scade la ~33%. Daca mai adaugam una, Amon-Ra, sansele oricarui credincios (fie el norse, crestin sau egiptean antic) scad la 25%, si tot asa, pana la cele ~3mii de divinitati cunoscute oamenilor. Asadar crestinul nu crede in alte 2999 de religii, insa ateul/agnosticul/ireligiosul nu crede in inca una in plus.
December 2, 2015 at 3:24 pm (UTC 0)
Reply
Superb! Iertati, d-le Severin. V-am judecat gresit. Din pacate sunt multi comentatori aflati in afara bisericii. Multa inselare. Sa ne rugam pt. toti semenii nostri. Asa invatam in credinta noastra crestin-ortodoxa. Da, ne rugam si pt. dusmani si pt. toata lumea. Doamne ajuta pe toata lumea! Invata-ne indreptarile tale!
November 30, 2015 at 9:01 am (UTC 0
Merci de analiza. Mai pune un strop de idee de cetatean, si e chiar gustoasa
November 30, 2015 at 3:54 pm (UTC 0)
Excelent eseu, m-a uns pe suflet. Felicitari domnule Severin!
November 30, 2015 at 4:13 pm (UTC 0)
M-ati convins. De-acum incolo a fi patriot inseamna a sustine BOR neconditionat, chiar daca este condusa de un popa cu epoleti. Sa nu batem pastorul, pentru ca fuge turma: nu se aplica pentru ca pastorul se urca repede in Mercedes-ul 600 blindat si isi ia talpasita. Noroc ca mai sunt si alti pastori, mai mici care chiar cred ca misiunea lor este de a pastori turma. Cred totusi ca sustinerea bisericii este un paleativ pentru a salva turma care se cheama natia romana. Traditia este vana unei natii iar traditia nu inseamna numai inchinarea la moaste ci si inchinarea la istorie, la drapel si la locurile stramosesti. Evreii au rezistat mii de ani cu biserica lor exclusivista dar tot au simtit nevoia sa aiba pamantul lor, iar Holocaustul este pentru ei echivalentul cinstirii eroilor martiri ai neamului. De asta avem si noi nevoie. Faptul ca Dumnezeu ne-a dat poate cel mai minunat pamant de pe lume si oportunitati nenumarate sa ne castigam martirii, pare sa fie un punct de forta pe care l-am pirdut si l-am transformat in slabiciune. Nu mai stim sa fim patrioti, ne e rusine sa ne mandrim cu eroii nostri, am facut o gaura in drapelul nostru care pare sa fi luat cu ea substanta insasi a puterii noastre stramosesti. cum in comunism fiecare dintre noi traia o viata dubla, una de fatada "politically correct" si alta in noi, cea adevarata, se pare ca astazi ca natie traim o viata dubla, una de fatada, care sa placa noilor nostri aliati stapani si alta, in interiorul nostru profund, pe care nu mai avem curajul sa o marturisim si cautam paleative de care sa ne agatam. BOR ar tebui sa fie, dupa cum rezulta din indemnul dvs., un fel de avatar al acestei natii ascunse. Nu m-ati convins.
December 1, 2015 at 6:25 pm (UTC 0)
… _ @ ["(.) BOR neconditionat, chiar daca este condusa de un popa cu epoleti. Sa nu batem pastorul, pentru ca fuge turma: nu se aplica pentru ca pastorul se urca repede in Mercedes-ul 600 blindat si isi ia talpasita. (.)"] … _ Da. –„Gura pacatosului Adevar graieste"; … _ Oamenii, faptele si evenimentele [inclusiv la scara Planetara] sint implicite in „Prorocii"/[in legatura cu toate „Religiile & Bisericile" de pe Pamant], si in mod special in legatura cu … Romania /[Noul Ierusalim] (vezi / coroboreaza) _ Apocalipsa 3/12; _ Isaia 6/8,[9,10],11, 2012, 2013; 52/6 _*Iata-Ma!*; _ Daniel 12/1,[4],6,7,[9- adica Sfarsitul Tainei Mele / Implinirea Legii (vezi / coroboreaza) _ Apocalipsa 10/7; 1/1; _ Geneza 1/26-31; _ Romani[a] 10/4; _ Ioan 1/1,[11]-14,[15]; _ Roma[nia] 1/1-15; 5/14; 10/[14-?!],16-20; _ Matei 24/27,[28]; _ Ioan 7/26. … _ Referitor BOR, este simplu de observat si constatat ca pe toate treptele ierarhice, nu sint inscaunati „Pastori", ci „lupi imbracati in haine de oi" (vezi prorociile / coroboreaza versetele care detaliaza faptele) _ Matei 7/15; 15/8,14; _ Marcu 7/6-8; _ Luca 6/39; _ Isaia 3/12; 9/[15],16; _ Mica 3/11; 7/1-4; _ Isaia 29/10-13,[14]; _ Ioan 16/8-11,[12]; …
_ BOR-ul nu are nici macar un „pastor autentic" (vezi / coroboreaza) _ Romani[a] 3/10-18; _ Isaia 9/[15],16; _ Ieremia 5/26-31; 9/3-5,8; _ Romani[a] 3/10-18, in caz contrar, fi cerut „sezonierilor din parlament, guvern si injustitie", inclusiv si implicit celor din „Procuraturi / Parchete & DNA-uri & Servicii Secrete, [tuturor / toti] care au contribuit la metastaza cancerosa in care a ajuns Romania si Poporul Roman] (vezi) _ Isaia 1/21,23; 3/12; _ Mica 3/11, … „sa stranga turma ratacita /[exilata], de 25 de ani prin tari straine", … [mai multe milioane de Romani plecati in pribegie, familii destramate / copii dezorientati / needucati], … dar nu le pasa decat de „cersetorii", reducand „Ortodoxismul" la principala preocupare si reprezentare [ca] „datina a inmormantarii", si a „pomenilor / agapelor", bineinteles prin exercitiul repetitiv al „colectei si datinilor", care implica:
„vanzarea lumanarilor, pupatul moastelor /[si alte derbedeisme, prin pare inseala inimile celor lesne crezatori]", fapte prin care sint complici [„aserviti intereselor straine"], … la „mentinerea in ignoranta si prostie a Poporului Roman, cersind danii si zeciuieli pentru pantecele lor nesatule" (vezi / coroboreaza) _ Romani[a] 16/18; _ 2 Petru 2/1-3; _ 2 Timotei 3/1-6,[7],8,9; 4/3,4; _ Romani[a] 1/28-32; _ Iuda 1/10-16; _ Matei 23/1,2,[3-10],13-15,24-28; … _ Sint in mod direct complici la mentinerea in ignoranta a Poporului Roman si la „acordurile tacite", prin neimplicare, lipsa de reactii, la masurile /[actele si faptele], prin care a fost devalidata Economia Romaniei / demolari de Societeti Comerciale, „vanzare pe nimic"/"cedarea pe nimic a Resurselor de toate felurile /[Petrol / Paduri / Terenuri Arabile / Agricultura / Industrii / Minereuri], pe care le-a avut Romania. … _ I-am invitat la dialog, dar refuza dialogul cu Mine, context in care va rog sa le transmiteti /[si sa faceti publice, „pana la marginile lumii" _ Romani(a) 10/(17),18-20], toate mesajele Mele, … -Toate Popoarele chemate [la masa / hrana (coroboreaza) _ Matei 4/4; _ Ioan 7/49; _ Osea 4/6]; _ Isaia 55/1,[6-9],11; _ 1 Petru 2/1,2,[9], inclusiv cele pe care nu le-ati publicat, si transmiteti-le invitatia Mea: … – „Veniti sa ne judecam" (vezi / coroboreaza) _ Ieremia 5/22-[31]; 33/3; _ Mica 3/11; _ Isaia 1/[10-17],18,[19],21,23. … = Cu stima. –Mesia.
November 30, 2015 at 4:45 pm (UTC 0)
Felicitari pentru articole. Putini sunt cei care reusesc sa evite stereotipurile gen Biserica dar nu ierarhie, credinciosi dar nu episcopi. Intr-adevar Biserica este o unitate in Hristos prin har, celelalte concepte – patriotism, traditii, sunt constructii ale imaginarului nostru, supuse schimbarilor vremii. Viata si Adevarul sunt una doar in Biserica. Nu cred ca masina vreunui episcop poate anula harul , cum nici caderile noastre personale de-a lungul vietii nu anuleaza harul Botezului. Probabil cand ne vom da seama ca patriotismul laic nu este suficient va fi un pic cam tarziu, ni se va spune ca facem o crima de gandire.
December 1, 2015 at 9:56 pm (UTC 0) Link to this comment
… _ @ ["(.) BOR este susceptibilă de critică. Problema este cine o critică, pe ce se întemeiază legitimitatea criticii, care este obiectul criticii și în ce scop este criticată? (.)"]. … _ Eu î-i mustrez, ["ca reprezentanţi: -pastori & preoti & dascali & profesori in teologii & ierarhi & arhimandriti si arhierei, fericiti & preafericiti"] (vezi / coroboreaza motivele implicite prevazute in proroci[i] / "legitimitatea si scopul criticii"), in concordanta cu _ 2 Petru 1/[19],20; _ Isaia 8/[19],20; _ Daniel 12/4,9; _ Ioan 8/32; _ Matei 22/29; _ Marcu 12/24; _ Isaia 29/10-13,[14]; _ Matei 15/8,14; _ Marcu 7/6-8; _ Luca 6/39; _ Ioan 16/8-11,[12]; _ Apocalipsa 3/19; _ Romani[a] 3/[10-18],19; … _"Cartea fiind [inca] pecetluita" _ Dan.12/4,[9], si potrivit subiectului implicit in fondul mesajului urmator, va vorbesc in contextul "Fagaduintei Împlinite" (vezi / coroboreaza) _ Deut.18,15,18; _ Faptele Ap.3/22; _ Ioan 4/25; _ Galateni 4/4; _ Ev.1/2,[3]; _ 1 Timotei 2/5,[6]; _ Ioan 1/1,5,14; 5/39; 7/37; 8/21,23,24,[26]-29; _ Luca 8/5-8,[15]; 24/25-[27],45, … [dar], -*Nu auziti Cuvantul Meu, [din Cer] (coroboreaza) _ 1 Corinteni 14/21; _ Isaia 6/[8],9,10,[13]; _ Matei 17/5*, …prin care [va] vestesc "Sfarsitul" _ Matei 24/14, adica "Sfarsitul Tainei"_ Apoc.10/7; 1/1; _ Luca 8/8; _ Ioan 7/37; _ Romani[a] 10/17, caci, *Astazi* (vezi) _ Ev.3/7,13,15, [va] zic: … _*Sa fie Lumina !* (coroboreaza) _ Geneza 1/3-5; _ Isaia 6/8,[9,10], 11, 2012, 2013; 9/1,2,[6]; 21/11, 2012, 2013, 2014, 2015, 16; 55/1,6-9,[10],11; _Iesirea /"Trimiterea" 4/1,[10],11, 2012, 2013, 2014, 2015, 16; _ Ioan 1/1,5,[11], 2012, 2013, 2014, 2015, 16; … _ Prin "Scripturi / Biblie", inclusiv prin multe alte "scrieri excluse de unii, care, nu le-au inteles", [fara a avea vre-o autoritate in domeniu, caracterizandu-le ca "necanonice"], prorocii au vorbit despre Mine (coroboreaza) _ Ioan 5/[24,25],39; _ Luca 24/25-[27],45, [si] despre "ridicarea Mea dintr-un Popor de Pastori /[ciobani romani din Romania (vezi) _ Luca 2/8]"; _ Ioan 10/8,11, 2012, 2013, 2014, 2015, 16, in vremea [aceasta] de pe urma (vezi) _ Deut.18/15,18; _ Faptele Ap. 3/22, [aceasta] *vreme [de pe urma], care nu a mai fost [niciodata]* (vezi) _ Dan.12/1, si, [asa cum este scris in prorocii], pe care, [posibil] nu Ma credeti [?] (vezi) _ Luca 16/29,31; 18/8;
_ Prorocii au vorbit despre [cum] "Cartea ramane pecetluita" _ Daniel 12/4,[9], *pana la Mine* (vezi) _ Ioan 4/25,[26]; _ Romani[a] 5/14; _ Faptele Ap.26/23, "implicita, vremea Sfarsitului Tainei (vezi) _ Matei 24/14; _ Apoc.10/7; _ Dan.12/4,[9], "taina, care a fost tinuta ascunsa timp de veacuri" (coroboreaza) _ Coloseni 1/26; _ Romani[a] 16/25, … astfel [sub]intelegandu-se ca, intreaga omenire, "nu de ieri, nici de alaltaieri" (vezi) _ Iesirea /Trimiterea 4/1,[10],11, 2012, 2013, 2014, 2015,16, nu a[ti] inteles *Taina Mea* _ Romani[a] 5/14, _ Apoc.10/7; 1/1, "pana in ziua de Astazi" _ Romani[a] 11/8;
_ De mii de ani, preotii, pastorii si invatatorii, in teologii / felurite "Religii si Biserici", care stau pe Scaunul Meu _ Matei 23/1,2,[3-7],8-10,[13-14],15, incurca, [confunda] si amesteca, "notiunile": … -"Dumnezeu & Domnul", … "Isus & Hristos", … "Fiul lui Dumnezeu & Fiul Omului", … "Maria & Fecioara" & "Maria & "Gheorghe – "Purtatorul de Biruinta", etc, si astfel se ratacesc si duc si pe ceilalti in ratacire _ Matei 15/[8],14; 22/29; _ Luca 6/39, [ratacindu-se] pe Calea Lata, fara sa apuce sa intre pe Poarta Stramta _ Matei 7/13-[15]; 23/13-[15]; … _ Altii fac confuzie, posibil [ne]intentionata, prin care incearca sa transmita subliminal "fenomenul auto-victimizarii", rastalmacind sensul notiunii "Exodul" / "Iesirea"/*Trimiterea* in sensul [de] "Exil"/*Exilare*, [si, in plus], trans-mutand / "translatand ideatic /[H]istoric, fenomenul implicit al presupusei exilari, in vremuri[le] petrecute", adica, in sensul ca "s-ar fi petrecut in vremurile trecute", … "in urma cu mii de ani /[ cati ? – 2000 ?!!!]"/"Tare va mai rataciti" (coroboreaza) _ Luca 18/8; _ Isaia 53/1,[2-6]; _ Romani[a] 10/[14-?!],16-20; _ Matei 22/29; _ Marcu 12/24, "rastalmacirea" (vezi) _ Romani[a] 1/28; 16/18; _ 2 Petru 2/1-3; _ 1 Tim.4/7; viafch.blogpefacebook@blogger.com6/4,5; _ 2 Tim.3/[1-6],7,[8,9]; 4/3,4, fiind de fapt "o grava eroare prin care duc intreaga omenire in ratacire" / "sint calauze oarbe" (coroboreaza) _ Matei 15/14; _ Luca 6/39; _ Isaia 6/[8],9,10; 9/16; …"lucrarea Mea" (vezi) _ Ioan 4/25; 5/25; 7/37; 9/4,[5]; _ Matei 5/17, insemnand lumina (vezi) _ Ioan 1/1,5,[11], -2014, 2015,16; 9/[39],40,41; _ Isaia 9/1,2,[6], "Lumina fiind pre-vazuta [ca venind] in viitor", implicit sensul deplasarii Spectrului Luminii / Spectrului Lumii – spre Rosu /[din]spre Violet spre Rosu /"vezi pilda, *Curcubeului*"]: … – "La inceput a fost seara / intuneric / noapte (vezi) _ Gen.1/1-5; _ Ioan 1/1-5, *inceputul / Dimineata zilei a 7-a* /[inceputul noii Ere Astrale / implicita coincidenta cu Sfarsitul Calendarului Mayas, in 2012] (vezi) _ Gen.1/31; 2/1, [zi] care "nu a mai fost [niciodata]" _ Dan.12/1,[4,9,13],3,10; … _ Lumina a fost pre-vazuta "a veni / a fi revelata" in viitor /[cum ?, cand ?!], "atunci cand omul va ajunge ca Mine" _ Gen.3/5, *dupa chipul si asemanarea Noastra* (vezi) _ Gen.1/[26,27],28, 31, cand se va fi Sfarsit /[vezi sensul] Savarsit / Implinit Legea Facerii _ Romani[a] 10/4, [si], se va fi implinit / desavarsit Legea Facerii / Nasterea Fiului Omului _ Ioan 13/31,[32], … [si] "va ajunge ca Mine" _ Iesirea /Trimiterea 4/1-[11], 2012, 2013, 2014, 2015, 16; _ Ioan 1/1-[11], 2012, 2013, 2014 -16; 10/8-[11], 2012, 2013, 2014, 2015, 16; 16/33, …"[va ajunge] ca Noi, cunoscand binele si raul" _ Gen.3/5,22; _ Apoc.2/7,[9];
_ Iesirea /"Trimiterea" 4/1,[10],11, 2012, 2013, 2014, 2015, 16, …este in "vremea [aceasta] de pe urma" _ Dan.12/1; _ Deut.18/15,18; _ Faptele Ap.3/22, … cand, "rautatea omeneasca [ascunsa]", *domneste si conduce, din locuri ascunse* /[pr]in secretizari, viclenie si manipulare] (vezi detalii): … -*Astfel, au ajuns plini de orice fel de nelegiuire, de curvie, de viclenie, de lacomie, de rautate; plini de pizma, de ucidere, de cearta, de inselaciune, de porniri rautacioase; sunt soptitori,* _ Romani[a] 1/28-32; _ Iuda 1/10-16, … implicit[e] calicia si razboaiele, izvorate din "starea" (vezi) _ Gen.1/24,25, [cum au pre-vazut prorocii] (vezi) _ Gen.6/5; _ Isaia 59/7; _ Mica 3/5, si, pentru ca notiunea "prorocie" inseamna "pre-viziune in /[despre], viitor", … atunci /[adica acum], in viitor (vezi) _ Ev.1/2,[3]; _ 1 Timotei 2/5; _ Galateni 4/4; _ Iesirea /Trimiterea 4/1,[10],11, 2012, 2013, 2014, 2015, 16; _ Ioan 1/1,5,[11], 2012, 2013, 2014, 2015, …[acum, in dimineata zilei a 7-a] (vezi) _ Gen.1/31; 2/1; _ Matei 17/[1],2,3,[5]: … …-*Am auzit glasul Domnului* (vezi) _ Isaia 6/[8],9,10,[11, 2012], 2013, … "atat de mult a iubit Dumnezeu Lumea" _ Ioan 3/16-19; … = Cu stima. –Mesia, in concordanta si conformitate cu prorocii[le] (coroboreaza) _ Isaia 7/14; _ Matei 1/[18,21],23; 17/1,[2-4],5; 5/17; 13/13-15,[16,17],34,35; _ Luca 24/25-27,45, …-"Intelegeti ?", … -*Si va fi Lumina !* _ Isaia 9/1,2,[6]; _ Romani[a] 5/14; _ Faptele Ap.26/23; _ Dan.12/[1],3,10; _ Ioan 9/39,[40,41]; 10/8,11, 2012, 2013, 2014, 2015,16, [vezi]: … _ http://mesia-romania5-14-ioan4-26.blogspot.com , … si incearcati sa dati si altora, care „inseteaza dupa Mine" (coroboreaza) _ Ioan 7/37,[38,39]; _ Isaia 55/1,[6-9],11; _ 1 Petru 2/1,2, sa-si potoleasca foamea cu „hrana curata / hrana sfanta" (coroboreaza) _ Matei 4/4; _ Osea 4/6, …celor care au „dantura de rumegatoare, si daca le place iarba verde de pe camp" (coroboreaza) _ Geneza 1/29; 9/3,[4,5], …[si], daca sinteti din „Turma Mica / Ramasita" (coroboreaza) _ Romani[a] 11/[3]-5; _ Ioan 10/[1-5],8,11, 2012, 2013, 2014, 2015,16; _1 Petru 2/9; _ Luca 12/32; _ Ioan 8/32; 16/33.
December 2, 2015 at 8:17 am (UTC 0)
Felicitari pentru eseul in patru parti. Finalul inchide un cerc al demosntratiei intr-o maniera superba. Bine ar fi ca majoritatea politicienilor nostri sa fie substantial la fel de buni romani cum sunteti dvs. Jos cu palaria !
December 2, 2015 at 9:03 am (UTC 0)
… _ [*(.) BOR a fost încă de la origine… „laică". (.) Cu toate păcatele ei omenești, BOR este o redută de apărare a neamului românesc. Din nefericire, ultima.*] … -1) _ Subiectu implicit in fondul mesajului de mai jos, este in concordanta si conformitate cu prorocii[le] (vezi / coroboreaza) _ Isaia 6/8,[9,10],11, 2012, 2013; 9/1,2,[6]; 52/6 _*Iata-Ma!*; 65/1; _ Romani[a] 10/[14],16-20; _ Matei 6/10; _ 1 Corinteni 14/21, … despre acest „Inceput", fiind vorba in _ Ioan 1/1,5,[11]-14; 3/16; 4/[25],26; 5/39; 7/37; 8/[21,23-29],32: -„Veti cunoaste Adevarul, si Adevarul va va face slobozi"/*Va fi O Turma si Un Pastor* _ Ioan 10/8-16; _ 1 Timotei 2/5,[6]; _ Filiupeni 2/8; _ Matei 13/13-15,[16,17],34,35; _ Ioan 16/25; _ Apocalipsa 1/1,8,11; 21/6; 22/13. … -2) _ @ ["Identitatea Pierduta"] … _ "In dialog cu Id-ul *Hiperboreus*", …in pagina: … _ http://ioncoja.ro/doctrina-nationalista/suntem-romani-si-punctum-2/comment-page-1/#comment-36826 … _ @ ["HIPERBOREUS 27.09.2013 la 6:14 pm …(.), …– in Iliada se vorbeste despre stramosii nostri …(.)"] … – {_ Da. -De mai inainte de "Deriva Continentelor"}, … – se pomeneste despre ei cand Roma nu exista inca. … – {_ Da. Atunci, Roma nu exista, pentru ca, "atunci, intreaga Peninsula Italica era [inca] sub ape", [adica]: … „Roma" a aparut ulterior, inventata, ca rezultat al unui „act de furt" / insusire frauduloasa de „identitate [H]Istorica", mult mai tarziu ca „[o] clona" fabricata de catre falsificatorii de [H]istoriae, …asa cum dupa 1989, "se repeta / se incearca iar", furtul "identitatii Romane", prin clona "rrom / rromi", etc., ca „acte si fapte dorite / urmarite si sustinute, tot din afara"*/[asa cum am mai precizat prin alte mesaje], de catre falsificatorii internationali de [H]istoriae, [adica], … de catre "unii" care au aflat si inteles cate ceva despre, cum, Poporul Roman, este "[o] Ramasita" …[vezi Scripturile _ Isaia 63/17-19; _ Romani[a] 11/3-8 ], a "Roma[nismului]", … ca /[din], *Ra_Daci_na …[_ Isaia 6/8,9-11, 2012, 2013 ], primordiala*, a "Pomului Vietii de pe Pamant"/ Arealul Moesia /[Dunarea] – Istru /[H]istria; … *Galeriile subterane din minele "Rosia Montana", si toate celelalte mine, sint /[au fost] exploatatii miniere „construite de populatia autohtona"*, iar, prin "proiectul actual, Rosia Montana", se urmareste [in mod implicit], pe langa furtul bogatiilor minerale, stergerea ultimelor urme de [H]istoriae milenara / "primordiala / autohtona", care nu au nici o legatura cu "falsul Imperiu Roman", … care, ca denumire, a fost inventat[a] si inclus[a] in felurite "lucrari de falsa istorie", de catre "aceia care au distrus si marile *Biblioteci* ale omenirii, din care au sustras lucrarile in care erau consemnate "*Culmile Intelepciunii* Civilizatiei Umane", … vezi si "Arhivele tinute Secrete"/ 230 km, de rafturi cu documente, nepublicate / necitite [?!] / nedecodate, din "Buncarele subterane de la Vatican".}; … -Nu este nimic gresit in a afirma (de preferat cu dovezi) ca pelasgii, tracii, hiperboreii au existat inaintea romanilor …(.) … – { Notiunea / Definitia [de] "Imperiu[l] Roman" a fost atribuita "ulterior / tarziu, dupa mii de ani", de catre "scriitorii de false Istorii, …profesori si doctoranzi" care "in mod teoretic", potrivit intereselor, …"au translatat Adevarul [H]istoric", in arealul –"peninsula Italica", care, ca fals "Imperiu Roman", nu are nici o legatura cu adevarata Civilizatia Romanica, care a evoluat in arealul Moesia"; … "Castrele Romane", ca si toate celelalte *marturii* -"Legiunile Romane", …[pe care nu le gasiti in Peninsula Italica, si nici in alt areal], au fost / [erau] *autohtone*, pentru aparare, [care] nu au fost aduse de nicaieri, din alte parti /[Roma ?!!!], …erau romani / români si vorbeau "Limba Latina" – *Ra_Daci_na* Limbii Române / a Romaniei de Astazi, cu care "nu prea se compara fondul Limbii Italiene" }; … -si erau destul de civilizati si mareti. [………]; Ocupatia romana …(.) … – {_ ?!!! – Nu ati inteles ca "Nu a existat in realitate [un] Imperiul Roman ?!!/"Imperiul Roman este o facatura teoretica, in contextul incercarilor de a [re]scrie "[H]Istoria Omenirii; Nu a fost ocupatie romana /[*Originea autohtona era Romana*], … a fost "ocupatie barbara / nordica / germanica"}; … – {_ Cercetati in "Arhivele pe care le tin ascunse prin buncare subterane / secrete, …cei de la Vatican"/[-?! _ Unde, *[H]istoria Hominum / Historia Humanitatis* …"Adevarul, zace inmormantat" _ Faptele Apostolilor 28/17; _ Luca 2/46; _ Marcu 8/31; 10/34; _ Matei 27/63, … _ 2 Petru 3/8, …adica [in] *mileniul III*}. … = Cu stima. –Mesia (in concordanta si conformitate cu prorocii[le] (vezi) _ Deuteronom 18/15,18; _ Faptele Ap.3/22; _ Ioan 4/25,[26]; _ Isaia 53/1,[2-5],6; _ Romani[a] 10/[14 – Care Nume ?!],17; _ Matei 17/1,[2-4],5; 5/17; _ Apocalipsa 2/17; 3/12; _ Romani[a] 10/17,[14-Cum ?!]; _ Is.52/6 -*Gheorghe Moise _ Iata-Ma!*; … -Se adeveresc prorocii[le] (vezi) _ Mat.22/29; _ Dan.12/4,9, …"Omenirea nu stie pe cine sa astepte": -"Nici unul nu cheama Numele Meu" (vezi) _ Is.65/1; _ Romani[a] 10/16,[17],18-20; _ Luca 16/29,31; 18/8; 24/25-27,[45]; _ Romani[a] 5/14; _ Faptele Ap.26/23; 3/22, …-*Inselatorul Acela* _ Matei 27/63; _ Ioan 20/9; 5/39. … _ http://mesia-romania5-14-ioan4-26.blogspot.com … posibil si probabil *cenzurat de catre cei care iubesc mai mult intunericul*, …[si, care-si zic S.S –"Servicii Secrete / Cia & Mossad, si altii (Dst & Avo & MI5-6), alias Sri"] (vezi) _ Ioan 3/[16],19; _ Mica 3/5; _ Romani[a] 1/28-32; _ Iuda 1/10-16, *mana-n mana cu cei care batjocoresc dregatoriile Poporului Meu, si care-si zic: -judecatori, prorcurori, politisti, legiuitori, perlamentari, guvernanti, primari, secretari, etc* (vezi) _ Isaia 1/21,23; 3/12; 9/16; 63/18,19; _ Ieremia 5/26-31; 9/3-5,8; _ Mica 2/1,2; 3/11; 7/[1],2-4,[5]; _ Romani[a] 3/10-18; 11/3-5; _ 1 Petru 2/9; _ Ioan 7/26; 10/20,[21]; 16/8-11,[12].
December 2, 2015 at 3:30 pm (UTC 0)
… _ @ [_ Ioan 1/1,5,(11)-14; 4/44; _ Matei 13/57; _ Luca 18/8; 16/29,31; _ Ioan 16/8-11,(12)] … -*Curcubeul Meu* / "Semnul Legamantului" – *Noe* (vezi) _ Geneza 8/[1-10], 11, 2012, 2013, 2014, 2015, 16-21,[22]; _ Isaia 6/[8],9-11,2012,[2013]; 21/11, 2012, 2013, 2014, 2015, 16; _ Matei 13/[34,35], 13-15, [16,17]: … … _ Omenirea, fiind [inca] in noaptea – spre dimineta / zorii Zilei a 7-a (vezi / coroboreaza) _ Geneza 1/31; 2/1; _ Isaia 9 /1,2,[6]; 21/11, 2012, 2013, 2014, 2015,16, …dimineata / "Zorii [zilei] Sfarsitului" (vezi) _ Matei 24/14, …[adica]," a sfarsitului in sensul de Savarsire / de Implinire /[a] Sfarsitului Legii _ Romani[a] 10/4, …[a Legii]"Facerii Omului, dupa chipul Nostru, dupa asemanarea Noastra" _ Geneza 1/26-31, …[adica, acum in vremea de pe urma], … -*Dumnezeu si-a adus aminte de Noe* (vezi / coroboreaza) _ Geneza 8/1-11, 2012, 2013, 2014, 2015,[16]; _ Isaia 6/8,[9,10],2011, 2012, 2013, …[in concordanta si conformitate cu prorociile]: … -*Fiul lui D-zeu / Adevarul, era /[ inca este] in noapte / in intuneric[ul] noptii Zilei a 7-a / [nevazut, neinteles, necunoscut, neproslavit]*, … cand Iuda a luat bucatica" (vezi / coroboreaza) _ Geneza 1/[1],2; _ Ioan 13/30,[31,32]; 14/6,10,11; _ Isaia 9/1,2,[6]; _ Matei 4/16; _ Efeseni 5/14; _ Romani[a] 5/14; _ Isaia 53/1,[2-5],6; … _*Dumnezeu a mai vorbit lui Noe si a zis: … -Iata, Eu fac Un Legamant cu voi* /[*Curcubeul Meu*] (vezi / coroboreaza) _ Geneza 9/[8],9-11, 2012, 2013, 2014, 2015, [16,17]; _ Marcu 14/24; _ Matei 26/28; _ Luca 22/20; … _*Si Dumnezeu a zis lui Noe: … -Acesta este "Semnul Legamantului", pe care l-am facut intre Mine si orice faptura de pe pamant* (vezi) _ Geneza 9/17. _*Tot ce se vede, nu a fost facut din lucruri care se vad* (vezi) _ Evrei 11/3, …-"Precum in Cer si pe Pamant"(vezi / coroboreaza) _ Matei 6/10; _ Isaia 6/[8],9,[10-12],13, …implicit[a] "pecetluirea Genezei", in / prin – *Semnul Legamantului* _ Geneza 9/9-17 -*Curcubeul Meu*, …prin care [va] "vorbesc" (vezi / coroboreaza) _ Iesirea /*Trimiterea*/[Exodul] _ 4/1,[10],11, 2012, 2013, 2014, 2015, 16; _ Isaia 21/11, 2012, 2013, 2014, 2015, 16; _ Matei 13/13-15,[16,17],34,35, despre: … "mersul /[deplasarea luminii]/ lumii" (vezi) _ Matei 5/14, adica, deplasarea *Spectrului Luminii/[Lumii], spre Rosu* (vezi) _ Matei 6/10; _ …aratand / reveland "Drumul / Directia Genezei / Drumul Creatorului / "divinitatea / devenirea" …insemnand /[reprezentand] / insumand "Legea Facerii"/*Devenirea Omului, dupa chipul si asemanarea Noastra* _ Geneza 1/26-28, …"Drumul / Calea Strabatuta de Creator", …care va fi implinita, odata cu "Venirea Sfarsitului / Sfarsitul" _ Matei 24/14, … adica, a Sfarsitului Legii, [implicit] sensul de *Savarsire* -"Sfarsitul Legii Facerii" / "Implinirea Legii" _ Romani[a] 10/4; _ Geneza 1/26-31; 2/1-3. … _ Din Numele Curcubeului, …[in limba Romana]: …-VIAVGOR / ROGVAIV, …in concordanta / conformitate cu prorocii _ Matei 19/30; _ Marcu 10/31; _ Luca 13/30, …[cei carora le este dat] "vad / inteleg" _ Matei 19/11, …[aflam], "directia deplasarii" Spectrului Luminii / Spectrul Lumii, spre ROSU" (coroboreaza) _ Matei 5/14; _ Daniel 12/[1,2],3,10-11,12,[13], …implicit, despre, cum, [ca]: … – "Geneza in 7 Zile", este corespunzatoare celor *7 culori ale Curcubeului*, de la "Violet spre Rosu": … V…I…A…V…G…O…R…-…R…O…G…V…A…I….V, … fara "big-banguri" ratacitoare de la Calea Adevarului (vezi / coroboreaza) _ 2 Petru 2/1,[2],3; _ 2 Timotei 3/[1-6],7,[8,9], … adica: -"Teoria BIG-BANG", este eronata (vezi) _ Evrei 11/3; _ 1 Timotei 6/20. … _ Privind si mai atent, se poate vedea, cum, "alegerea pe nume" scris[a] / "inscris[a] in nume" / denumire, se regaseste si in "semne" / simboluri /[Steaguri], in cazul Romaniei in TRICOLOR: R _ rosu, G _ galben, A _ albastru, care, deasemenea se regaseste [implicit] in Curcubeul Meu / ROGVAIV, tot ca definire, [incifrata (vezi) _ Isaia 6/[8],9; _ Matei 13/13-15], …"a devenirii", … cu directia de deplasare spre Moldova /[implicit BasaRABIa], …-{implicita [esoteric] in numele / denumirea *ROMANIA*}, … adica, "inspre rasarit" / [Tot spre RASARIT] / *spre ROSU*, … si, vorbind pe fata /[ destainuit (vezi) _ Ioan 16/25], *de la Corabie, spre Rasarit* (vezi directia): … -Romania / Basarabia, Armenia, Macedonia, Belarus, Bulgaria, Ucraina, Rusia, China, Mongolia, Coreea de Nord / Sud, Japonia , [si altele], … "context al deplasarii Spectrului Luminii / Lumii", care se regaseste [si] in "Profetiile / pre-viziunile indianului Sundar SINGH" – [~ 1920], despre Romania – "Noul Ierusalim" (vezi) _ Apocalipsa 3/11,12; 21/2, …-*Vie implaratia Ta; Faca-se voia Ta; Precum in Cer si pe Pamant* _ Matei 6/10, … in legatura cu care reamintesc [si] "Pre-viziunile bulgaroaicei [oarba] Vanghelia VANGA despre Romania", despre care ati mai auzit, am mai scris, ati mai citit (vezi) _ Matei 24/34,35; … _ Vine dimineata _ Isaia 9/1,2,[6]; 21/11, 2012, 2013, 2014, 2015, 16, …-*Se lumineaza / Se crapa de ziua / Vine Lumina Zilei a 7-a (vezi ? / coroboreaza) _ Geneza 1/31; 2/1,2; _ 2 Petru 1/19, [dar], nu uitati _ 2 Petru 3/8; _ 1 Corinteni 2/6-9,14; 15/54-56; _ Osea 13/14; _ Ioan 5/[24],25. … = Cu stima. – Mesia (coroborează) _ Ioan 4/25,[26]; _ Matei 17/1,[2-4],5; _ Isaia 65/1; 52/6 –„Gheorghe Moise _ Iată-Mă!"; _ Apocalipsa 2/17; 3/12; _ Faptele Apostolilor 4/12; _ Romani[a] 5/14; _ Faptele Apostolilor 26/23; _ Roma[nia] 1/1-14,[15]; 10/14 -?!,[15],16; _ Luca 24/25,[26],27,45. … _ Dacă auziţi, „vă rog să-Mi răspundeţi, Astăzi" (coroborează) _ Luca 8/5-8,[15]; _ Evrei 3/7,13,[15], căci mîine s-ar putea să [vă] fie prea tîrziu (coroborează) _ Ioan 12/35,36; 11/9; 9/4,[5]; 8/21,23,24,26,28,29; _ Isaia 55/[1],6-9,[10],11; … _ http://mesia-romania5-14-ioan4-26.blogspot.com , … *posibil si probabil cenzurat de către cei care iubesc întunericul* (coroborează) _ Ioan 3/[16],19; _ Matei 6/10, [„precum în Cer şi pe Pămînt", sau „Ca-n Cer"], în Cer fiind [încă] întuneric / noapte / „lumina pe care ziceţi că o aveţi /[o vedeţi] este iluzorie" [şi, presupun că „Astronomia poate să vă confirme, dacă veţi asculta de cei ce citesc în stele şi de ghicitori" ] (vezi / coroborează) _ Geneza 1/14-18; _ Ioan 1/1-14,[15-18]; 9/4,[5],39-41; 13/30; _ Isaia 21/11, 2012, 2013, 2014, 2015, 16; 9/1,2,[6]. … „cenzuratori, al căror Dumnezeu este pîntecele nesătul" (coroboreaza) _ Romani[a] 16/18; _ Filipeni 3/19, [şi, care-şi zic S.S –"Servicii Secrete / Cia & Mossad şi alţii (Dst & Avo & Mi5-6), alias Sri"] (coroborează) _ Ioan 3/[16],19; _ Mica 3/5; _ Iuda 1/10-16; _ Romani[a] 1/28-32;11/3-5,[7],8; _ Daniel 11/14, … *batjocoritorii dregătoriilor Poporului Meu, mînă-n mînă cu cei care-şi zic: …– politicieni / parlamentari, guvernanţi, judecători, procurori /„guvernanţi şi magistraţi", care „jură strîmb, [pe ce nu cunosc (vezi / coroboreaza) _ Daniel 12/4,9; _ Isaia 29/10-16 ]"/„ţinînd mîna pe Biblie" /[–auzi cum î-şi zic ?!: -„guvernanţi şi magistraţi !!!"/„guvernarea lor fiind strîmbă la fel ca judecătile şi jurămîntul lor"], care au făcut şi continuă să facă Poporul Roman şi Romania de rîsul şi batjocura lumii (vezi prorociile / coroborează) _ Isaia 1/21,23; 3/12; 6/8-12,[13]; 9/[15],16; 63/18,19; _ Ieremia 5/26-31; 9/3-5,8; _ Mica 2/1,2; 3/11; 7/[1],2-4; _ Matei 7/15-20; _ Ioan 10/20; 7/26.
December 3, 2015 at 12:08 pm (UTC 0)
Mult respect, domnule Adrian Severin! E o perioadă tristă și extrem de tulbure, de cernere, e nevoie de curaj, de mărturisire, e nevoie să fim strâns uniți pentru a apăra această ultimă și sfântă redută. Doamne, ajută! Pe lângă cele atât de obiectiv descrise în analiza dvs., războiul nevăzut e în toi, ,,să stăm bine, să stăm cu frică, să luăm aminte,, !
Trimiteți un comentariu
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu