marți, 5 mai 2015


Am și eu o mirare- mare. Dacă învățământul tehnic era bun- și era bun- pe vremea lui Ceaușescu- ce se găsesc zece mii de genii să descopere altceva ? Pe vremea aceea aveam diaproiector și nu slide-uri de PowerPoint. În rest, educația e absolut la fel.

  • Prospectiv A-z .
    Pentru ca umanisti, formati tot pre-1990, au intrat la putere in post-1989 cu CONVINGEREA ca TOT invatamantul romanesc TREBUIA reformat.

  • Stefan Kovacs Reforma asta a transformat un învățământ bazat pe o structură meritocratică într-un haloimas. Se face o greșeală dureroasă- aceea că nu se pune pe prim plan învățarea - deci procesul de transfer al cunoștințelor- ci măria sa copilul. Care e tratat ca un fel de animăluț de casă, mângâiat sub bărbiță, i se dau tot felul de jucărele- dar acest transfer educativ nu se face. Am studenți care scriu la nivelul unor copii de clasa I- II (dacă îi pui să scrie de mână) și din păcate chiar redactarea unui text e deficitară. Din 100 de lucrări de licență cel puțin 50 n-ar trebui acceptate niciodată...

  • Mihai Ion Turcu Corect, dar le-am acceptat, in plus multe sunt cumparate gata facute de la bursa de lucrari de licenta. Unii au bunul simt sa le invete si intealaga, altii nici atata.Am participat ca membru in comisie la Academia Trupelor Terestre, doi civili si trei colonei. Comisie draconica.In universitati legat de buget, indulgenta a coborat sub nivelul compatibil cu diploma. Am avut un caz de poveste. Un domn tip mananger de ceva, s-a pofit la mine in birou, eram prodecan. Secretarea a crezut ca este vre-un ministerial. Foarte politicos a scos din servieta un tom cu rugamintea sa-i spun daca lucrarea de licenta in cauza este la nivelul pretentiilor noastre ( te poti inscrie pentru licenta la ce universitate vrei si te accepta) Am frunzarit lucrarea, m-am uitat la tabla de materii, bibliografie. L-am intrebat care este ipoteza de lucru. Raspunsul a fost : "Nu stiu ca n-am citit-o."

  • Stefan Kovacs Dacă îndrumătorul de licență ar fi obligat să nu accepte decât lucrări noi și la nivel de licență- făcute de respectivul (se poate verifica- așa cum zicea și dl. Turcu) - și fiecare universitate și-ar constitui o bază proprie de date cu aceste lucrări- și mai ales dacă îndrumătorul ar fi stimulat să conducă astfel de lucrări- am discuta altfel.

  • Mihai Ion Turcu Indrumatorul de licenta poate fi pacalit. In momentul de fata ca emerit sunt doar asociat, pentru masterat, si nu mai conduc lucrari. A fost un timp in care absolventii de facultati neacreditate veneau la noi, care eram acreditati, pentru licenta. Veneau sute. Fiind titular pe materii fundamentale si de specialitate, aveam multi candidati. Candidatul nenea la indrumare cu capitole lucrate la care mai puteam modifica ceva. De unde puteam sti ca nu a cumparat o lucrare pe tema aleasa si ce prezenta nu era din acea lucrare ?In perioada de maxima aglomeratie am avut un informatician care verifica pe loc piata de teze in vanzare si lucrarile depuse. Multe lucrari conduse de noi au fost gasite in vanzare cu specificare si de cate ori au fost sustinute si cu ce note au fost cotate. Acolo unde aveam dubii eram mai astringenti sau daca candidatul nu putea sustine lucrarea evident era respins. S-a intimplat sa respingem un candidat, doctor in pedagogie, decan de facultate in alta universitate, nu pentru frauda ci pentru calitatea stiintifica a lucrarii. Culmea, nu sa- suparat, s-a inscris in sesiunea urmatoare cu alta lucrare buna.

Niciun comentariu: