vineri, 1 mai 2015

Un procuror de la DNA trimite o cerere ultimativă către Senat şi încă, în termenii ostentativi: "a dispus". Adică, Senatul e somat să predea DNA în două zile nişte documente privitoare la poziţiile politice ale senatorilor în raport cu cererile judiciare. E secundar că datele sunt publice, se puteau găsi pe site-ul Senatului. Aşa, de altfel, ar fi trebuit să răspundă Tăriceanu cererii impertinente, în loc ca Biroul Permanent să voteze în unanimitate executarea. Adică, Senatul execută un ordin al unui procuror! Iar procurorul-general vine în consolidarea ultimatumului discreţionar cu precizarea că nu-i nevoie de Ministerul Justiţiei în ecuaţie!
Unu. Absolut nici un drept nu au parchetele nici măcar să se adreseze direct Camerelor parlamentare, necum să emită somaţii totalitare. Doi. Şi chiar mai grav, procurorul DNA, consolidat oficial de Pachetul cu pricina, TRATEAZĂ CAMERA SUPERIOARĂ A PARLAMENTULUI CA SUBIECT DE DREPT COMUN. Adică, sub sancţiunea articolului penal privind obstrucţionarea justiţiei, recte, refuzul de a răspunde la solicităile oganelor judiciare, predare de probe, etc. De parcă Parlamentul ar avea calitate de martor într-o acţiune penală, pasibil de a se transforma în inculpat, ca favorizator de infractor şi puşcăriabil în consecinţă - de la trei luni, la un an. Infractor fiind considerat, conform acestei logici discreţionare, parlamentarul vizat.
Vă daţi seama unde s-a ajuns şi cât de gravă e situaţia? Catastrofală, din moment ce nu s-a găsit nici un jurist sau vreun parlamentar normal să se ridice şi să explice clar toate acestea, calm şi la obiect, după care să ceară arestarea procurorului în cauză şi a şefei lui complice explicit. Că aia e subminarea unei puteri a statului, sfidarea ei, ce-au făcut porcurorii. Şi când colo, senatorii s-au comportat ca o turmă de cretini, în frunte cu Biroul Permanent, în frunte cu preşedintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu care, în final, a diareat şi el steagul. Şi dacă şi preşedintele Iohannis pune moţul peste câteva minute în declaraţia de la Cotroceni, cum spuneam, trăiască Munţii Carpaţi! Măcar să ştiţi de ce ne arestaţi. Că un om simplu e frunză-n vânt din acest moment, o gaşcă judiciară îi poate sparge uşa oricând. frown emoticon
Actualizare: uitasem ceva esenţial, Parlamentul este atacat în însăşi esenţa lui, LIBERTATEA DE OPINIE.

  • Viorel Straoanu Procurorii cind stau si ei la un sprit ce zic:ia haideti mai sa vedem care-i fara de pacat din Parlament si are tupeu sa ne dea o piatra in cap.Ia sa le trimitem o somatie la misto sa vedem zice careva ceva.Si cum fara de pacat nu exista om daramite parlamentar roman ,tac milc.Ca daca indrazneste vreunul sa-si iteasca demnitatea printre spatarele fotoliilor din fata colegilor ,a.......sa traiti ! .A doua zi au si cerere de ridicare a imunitatii pe numele lor.

  • Nedeea Burca Tot de la Roxana, care e in forma mare azi: "CSM propune să se legifereze intangibilitatea procurorilor în stat. Aş zice să le facem şi templu.smile emoticon La care să vină să-i tămâieze şi judecătorii. Eventual, judecătorii să devină funcţionari publici, iar procurorii, magistraţi. Şi nici să nu mai fie judecători, numai grefieri. Şi cel mai bine, fuziunea DNA cu SRI. Şi mai economică o Constituţie care să se prevadă Comitetul Politic Executiv şi Marea Adunare Naţională. Şi toate puterile în stat să fie deţinute de Procurorul General, Şeful SRI. Ales în loc de preşedinte. O dată la 50 de ani. Beton sau ce?"

  • Prospectiv A-z .
    Fragmentarium Politic
    aprilie 20, 2015 la 10:37 am

    Opozitia se agita, Ambasada da premii: I se coace ceva Parlamentului?

    Conflictul in curs dintre puterile statului, iscat in jurul pretentiei abuzive de suprematie a arestarii preventive in raport cu prezumptia de nevinovatie, imi aminteste de nabadaile, care ascundeau acelasi sentiment de superioritate, dintre fostele mele colege din vremea cand eram student. Cand locuiau la camin cate trei in camera, doua se uneau impotriva celei de-a treia. Asa si cu alianta tacita dintre puterea judecatoreasca si puterea executiva prezidentiala, care si-a propus sa subordoneze sau sa minimalizeze puterea legislativa. De ce aceasta furie terminatoare? Pentru ca Parlamentul, care reprezinta simultan unicitatea si pluralismul puterii poporului, ca intreg si ca structura, atribute elective pe care celelalte doua puteri nu le au, a inceput sa isi exerseaza cu determinare responsabilitatea de a reabilita parlamentarismul si prezumptia de nevinovatie, principii democratice grav deformate de catre regimul de dreapta al predecesorului presedintelui Klaus Iohannis.

    A fost suficient ca Parlamentul sa nu aprobe cererea DNA de arestare preventiva a senatorului Dan Sova, dupa ce acesta si-a prezentat nevinovatia in plen, pentru ca furia dualista sa se dezlantuie. DNA, la care s-au asociat CSM, Presedintele, PNL, CCR, care impreuna dau si imaginea unei tabere largite, aproape in intregime de dreapta, avand in vedere si numirile fostului presedinte Basescu, a reactionat, considerandu-se ingradita in dispunerea arestarii preventive, pe care o considera un drept absolut. Partea slaba a acestei interpretari este chiar absolutizarea, care nu discerne intre necesar si discretionar, intre regula si exceptie, ceea ce poate duce la abuzuri, pentru care nu exista, din pacate, raspundere si sanctiuni. Cand oricine poate fi arestat, sub rezerva ca vinovatia sau nevinovatia va fi dovedita ulterior, turnura spre vanatoare politica nu poate fi exclusa sau oprita.

    Ceea ce ignora politicienii si procurorii pe stil Basescu, mosteniti de Iohannis, este ca principiul politic al parlamentarismului si cel juridic al prezumptiei de nevinovatie sunt cele care fac diferenta intre democratie si autoritarism sau totalitarism. Miza luptei impotriva acestor principii este posibilitatea controlului unilateral, nedemocratic asupra statului. Tactica de ultima ora, dupa ce Curtea Constitutionala a cerut Senatului sa redacteze hotararea sedintei cu pricina si sa o publice in Monitorul Oficial, pare a fi de a “administrativiza” puterea legislativa, de a o goli de specific si de a o atrage pe taramul administrativ, cerandu-i, in premiera, sa opereze in afara sa cu un act si o procedura ca de subiect administrativ.

    De ce astfel de provocari si de viclesuguri ale celor doua puteri ale statului? Raspunsul este foarte simplu, pentru ca la scoala unui fel de realism politic in plan intern, pe care o tot frecventeaza de ceva vreme, li s-a bagat in cap sa se comporte si sa actioneze ca niste partide politice, pentru obtinerea suprematiei. Sigur, propensiunea presedintelui este mai usor de explicat, are in spate un partid politic, desi de neacceptat constitutional, dar este de-a dreptul scandalos si inadmisibil ca justitia sa se comporte si sa actioneze ca un partid politic. Se vede cu ochiul liber, justitia-partid valseaza pe scena politica odata cu partidele, dar mereu in opozitie cu Parlamentul.

    Cum s-a ajuns la aceasta punere in competitie a puterilor statului? Un popor este imposibil sa fie corupt, nimeni nu ar avea atatea resurse si nici nu ar avea sens. Un parlament, sunt prea multi, ar fi costisitor dar si riscant, este singura putere cu reprezentativitate pluralista si neierarhizata, stapanii unui ales sunt alegatorii. In schimb, presedintele este unul, iar justitia are cativa capi si este si ierarhizata, deci cu mentalitate subalterna, executiva. Cand pe cele doua puteri le mangai pe cap, le sustii sau le dai si premii, iar pe cea de-a treia o demonizezi, ai format taberele si ai indicat tintele. De ce un judecator nu da curs unei invitatii a Parlamentului dar in schimb fruntasi ai justitiei isi beau cafeaua la o ambasada? Oare suspiciunea de coruptie este cu sens unic?

    Fara indoiala, in deceniul Basescu am fost martorii unui fenomen de distorsionare speculativa a principiului separatiei puterilor, prin asezarea lui pe baze de competitie, care sa excluda cooperarea. Insa doctrina separatiei nu contine niciun gram de conflictualizare si nu respinge cu nicio iota cooperarea dintre puterile statului. Ar fi fost si absurd, pentru ca ar fi deschis o cale primejdioasa, spre ruinarea statului. Puterile statului nu sunt competitoare, ci coechipiere, separatia este functionala si cooperarea institutionala, ambele la fel de imperative si de necesare, nuante de care ar trebui sa se tina cont la modificarea Constitutiei.

    Poate ar fi bine de stiut de catre cei care competitioneaza puterile statului ca in nicio enumeratie a acestora nu se incepe cu puterea executiva sau cu puterea judecatoreasca, ci cu puterea legislativa. Daca vor avea curiozitatea sa cerceteze aceasta preeminenta vor ajunge sa afle, fireste, despre caracterul ei generativ, ca sursa a oricarei istoricitati statale.

    Ce va urma? Azi, Iohannis a chemat partidele la consultari, intre care si pe tema regulilor de procedura referitoare la arestarea preventiva in cazuri privind parlamentari. Miza acestor consultari este uriasa, daca presedintele si opozitia vor reusi sa modeleze respectivele reguli de procedura potrivit intereselor dreptei, intre care cele imediate sunt ajungerea la guvernare, stanga va fi lipsita, pe termen lung, de orice sansa cinstita de a mai ajunge la putere.

    Dreapta a formatat climatul discutiilor de azi cu o energie neobisnuita, ca de campanie, dar si evenimente pe care se pare ca sconteaza. Basescu a pus din nou presiune pe Iohannis, afirmand, la o intalnire a PMP Galati, ca daca el ar fi fost ales in 16 noiembrie Ponta nu facea nici revelionul ca premier, iar Blaga a transmis, tot sambata, de la PNL Bistrita, semnale foarte acute privind programul liberal de guvernare, motiunea de cenzura si ceva despre anticipate, ca alternativa. Stiu ei ceva si noi nu stim?

  • Prospectiv A-z .

    via Gabi Cretu


    "Sau terminați odată cu parlamentul, dragi prieteni, sau terminați odată cu democrația! Din această dilemă nu putem ieși!
    Am și eu spirit critic cât cuprinde! Am și eu nemulțumiri pe măsura cunoașterii și aspirațiilor! Adică enorme! 
    Dar decredibilizarea totală a parlamentului nu e jocul nostru, deși văd că-l joacă o mulțime; e doar un mare masochism!
    Există printre români unii care au ucis, cu intenție și planificat. Dar pe mine mă doare dacă cineva ar susține că asta e o țară de criminali...
    Există printre români oameni care își vând, violează sau prostituează copiii. Dar pe mine mă doare atunci când cineva susține că suntem un neam căruia nu-i pasă de proprii copii...
    Există printre români mulți care sunt certați cu legea. Pe mine mă strânge în piept când aud că toți românii sunt infractori...
    Câțiva certați cu legea au intrat și în parlament. De ce ar trebui să accept că toți parlamentarii sunt la fel și că, pentru erorile sau infracțiunile lor, este vinovat parlamentul?! Ne-am săturat de democrație înainte de a o construi!? 
    Celor care sunt tentați să răspundă că, la noi, e mai potrivită dictatura, le spun un singur lucru: ceea ce ni se pregătește, dacă nu ne deșteptăm, nu e o dictatură de dezvoltare, asa cum au trăit-o mulți dintre noi; e o ocupație!"

  • Nedeea Burca via Ferenczy Attila Stefan
    Revizuirea sistemului de arestare preventivă trebuie să meargă dincolo de perioada reținerii. Este imperios necesară, pe lângă arest și arestul la domiciliu și introducerea arestului la locul de muncă, pentru a evita intrarea
    ...See More

  • Viorel Straoanu Eu plec in Coreea de Nord

  • Prospectiv A-z .
    Da, acolo s-au realizat toate obiectivele de justitie, foarte eficient. Coreea de Nord e viitorul pentru toti daca nu se schimba macazul.

  • Viorel Straoanu Trebuie sa ma grabesc,cind ajungeti si domniile vostre acolo m-ati putea gasi deja ...kapo.Evident e o gluma lugubra.Ma intreb totusi omul asta gindeste cu mintea lui sau e pus de cineva sa emita asemenea prostii.Mai stii s-or fi gindit sa ne invete cu gindul.Cum au facut Basescu cu Boc ,anuntind mereu in media timp de citeva luni ba ca vor fi disponibilizati bugetari,ba ca nu vor fi,ba ca dintr-un sector ,ba din altul.Aproape toti angajatii bugetari traiau cu sabia deasupra capului ,stresul fiind maxim,astfle incit cind au fost dati afara si facuti someri ,a fost pt ei o eliberare.

  • Prospectiv A-z .
    Cum pot cere astia extinderea perioadelor de arest preventiv/suspendare a drepturilor cand Cocos si Bica sunt trimisi acasa dupa ce au stat atata timp in arest? Asta dupa ce cu atatia alti grei s-a procedat la fel--Mircea Basescu etc.


    http://www.cotidianul.ro/dorin-cocos-a-iesit-din-arest.../
    Dorin Cocoș a ieșit din arest
    COTIDIANUL.RO

  • Mihai Ion Turcu Avem un stabiliment politic timorat de presiunile externe pe care nu reuseste sau nu-si propune sa le elimine. Daca cine a ar demite-o pe LCK ar sari in aer Burxellesul si SUA.Viteazul marinar in al II-lea mandat a fost tinut cu forta in scaun de stabilimentul occidental printr-un afront fara precedent la cetatenii romani. Au pierdut din fericire mult din creditul pe care-l aveau, nejustificat. Noi am pierdut si mai mult confirmand ca inghitim orice, ceea ce nu este adevarat. Exista speranta ca acest DNA va elimina niste retle de coruptie, nu ste sigur. Vom vedea cum va reactiona corpul civic daca acest lucru nu se va intimpla. Cu argumente in favoarea pastrarii unui minim de onorabilitate nationala nu cred ca este bine ca Traian Basescu sa infunde puscaria, dar un arest la domiciliu ar fi imperios necesar.

Niciun comentariu: