vineri, 28 octombrie 2016

Planurile ascunse ale lui Iohannis si arma lui secreta

Planurile ascunse ale lui Iohannis si arma lui secreta – 19 septembrie

 
Smaranda Dobrescu

Am prins ceva inima constatand ca o fata tanara gandeste si se exprima precum una mai in varsta..
"Multinaţionalele au interesul deznaţionalizării popoarelor şi uniformizării angajaţilor, indiferent de locul în care s-au născut. Afacerile merg mai uşor aşa, globalizarea se înfăptuieşte în mod real, nu ca socialismul lui Ceauşescu. Până la urmă, globalizarea va înlocui şi democraţiile şi dictaturile. Marii CEO ai corporaţiilor deja hotărăsc politica mondială. Hotărăsc cine are dreptul să trăiască, cine trebuie să moară, unde să fie război şi unde pace. Există însă şi lucruri în comun între globalizare şi comunism. Unul ar fi dorinţa şi putinţa de a crea "un om nou". Ambele forme de totalitarism reuşind măcar parţial să realizeze acest deziderat. Altul ar fi internaționalismul comunist, suspect de identic cu principiile globalizării. Deh, aceiaşi proiectanţi…"

 

Planurile ascunse ale lui Iohannis si arma lui secreta

 

COTIDIANUL.RO



 Planurile ascunse ale lui Iohannis şi arma lui secretă

























Mihai Ion Turcu Cu siguranta exista presiune corporatista directa si prin Bruxelles. Exista din 1989 incoace. Nu se poate face rezistenta fara partide solide, parlament adevarat, guvern politic competent, succes economic, leu tare, electori mobilizati, justitie autentica , in esenta un stat solid.

 

Prospectiv A-z .
Domnul Turcu ne tot avertizeaza impotriva demonizarii, in principal din mass media, lui KWJ. Cum m-am vindecat de a mai demoniza lideri post-Basescu (Ponta fiind primul pe care a trebuit sa-l reconsider), ma intreb cui prodest mototolirea imaginii lui KWJ? Poate ca omul se simte si se indreapta, incept si pe parcurs, nu stiu. Dar e posibil ca omul sa nici macar nu mai incerce. Este oare posibila angajarea presedintelui in alti termeni? 

Trecand la urmatorul punct si anume corporatizarea de catre multi-nationale a aspectelor vietii publice si private in Romania cred ca avem de-a face cu o tendinta mult prea puternica pentru un rest de popor atat de sleit. Ar trebui inceput de undeva si lucrat metodic, departe de luminile rampei. Presedintele ar trebui sa-si adune pe langa el nu doar reprezentantii societatii in civil, nominalizati cel mai probabil in circulara de vineri seara. Ar trebui sa adune segmente reprezentative pentru fortele existente in Romania. Sa faciliteze, sa asculte si sa creeze conditiile pentru implementare. Indiferent de circumstante.

 

Mihai Ion Turcu Avem doua probleme de principiu, 1. Ce trebuie sa faca presdintele potrivit statutului sau constitutional, indiferent care ar fi acesta si 2. Ce mijloace are la dispozitie constitutional. Observam ca presedintii romani, constitutional au "autoritate" fiind alesi prin vot universal si putere doat in cateva puncte care privesc statul ca stat. Daca presedintele are si autoritate ca persoana atuncea mesajele sale pot influenta viata natiunii. Calitatile sau defectele personale sunt personale.La toate acestea se adauga "imaginea" care este o confectie.Daca presedintelui i se cer actiuni politice la limita sau depasind limita Constitutiei si se exercita la peste statutul sau, presedintele (jucator) este nevoit sa apeleze la parghii din sectoarele la in care are oarecare putere, actiunile fiind oculte pentru ca sunt inafara statutului sau, parghii care la randul lor ies din conditionarile lor legale. prinipial presedintele face parte din executiv in tandem cu guvernul, guvernul avand puterea executiva, guvern produs de Parlament in care partidele politice joaca rol. Executivul care este in consens cu presedintele este mai puternic si actiunile sale posibil mai eficiente. In cazul in care Guvernul este in dezacord cu presedintele executivul este mai putin eficient ca si presedintele. Parlamentul poate cenzura guvernul , poate sa-l depuna, poate suspenda presedintele si declansa procedura de depunere prin referendum. Parlamentul este puterea definitoie in stat. Logic de parlament , expresie a votului cetatenilor, ar trebui sa se ocupe in primul rand presa si cetatenii. Prin votul lor cetatenii sunt coresponsabili in viata politica si mersul politic al statului.Avem constituita dupa trei dictaturi tendinta de a ne concentra asupra "sefului statului", care daca nu este dictator , constitutional are importranta limitata. Este cultivata si eroarea de a crede ca ne aflam in modelul de stat american. A fost preluata sintagma "administratia prezidentiala" , care in SUA este guvernul. Noi nu avem "administratie prezidentiala" Nu suntem nici in situatia Frantei care are un presedinte monarhic cu puteri efective. Romaniei i se cere de catre UE si SUA "stabilitate", cand dam semne de instabilitate atat UE cat si SUA intervin brutal (peste normele relatiilor intre state sau in cadrul UE) , interventii care sunt in interesul UE sau SUA. (Experienta scandaloasa privind referendumul pentru demiterea Presedintelui Basescu care a intrecut toate limitele). Asupra Romaniei s-au exercitat si se exercita presiuni economice cu efect dezastruos pentru interesul national. Parlamentul, guvernul si presedintele impreuna pot eventual rezista acestor presiuni in conditii de stabilitate politica si financiara cu suport civic. Ne aflam si intr-o criza geoplitica cu razboi efectiv in zona. Pentru a exista stabilitate si cooperare in situatii de criza majora, importanta este rationalitatea in cooperare. Umorile exacerbate si aflarile in treaba nu profita national. Avem analize serioase din care rezulta ca natiunea noastra este peduca, incepand cu demografia. In Romania momentului nu ar fi permis jocul de-a politica. Personal nu cred ca Presedintele ar trebui sa aiba un rol mai mare decat i-i este atribuit de Constitutie si ar putea avea un rol definitoriu in conditii de stare de urgenta, necesitate, asediu, razboi.Principala calitate a Presedintelui Iohannis este de a fi o persoana "asezata", fapt in favoarea "stabilitatii".

 

Dinica Roman Atelier *Grupul Prospectiv* a cerut, presedintele Iohannis a dispus

http://www.stiripesurse.ro/klaus-iohannis-a-lansat...

Dl. Gheorghe Piperea a comentat: "Iata un proiect de tara al Presedintiei care ar fi fost interesant daca nu ar fi fost impanat cu indispensabilii din bnr si cu consultantii corporatisti. Toata stima pentru universitarii si academicienii (reali) din comisie. Sa speram ca nu iese un proiect de tara bnr-ist sau corporatist. Marele proiect din ultimii 26 de anj a dus la un exod de 4 milioane de oameni, plus la o involutie demografica de pana la 14 milioane in 2050. Ca sa nu mai vorbim de economia de gubernie sovietica la care ne-a condus neo-liberalismul si globalismul promovat cu atata inversunare de tipii din bnr si din corporatiile - conglomerat de consultanta."

 

 

Klaus Iohannis a lansat Proiectul de ţară: Cine face parte din Comisie și ce prevede

STIRIPESURSE.RO

 

Smaranda Dobrescu Like-ul l-am dat D-lui Piperea. Tema proiectului de tara trebuie sa fie una care sa adune in jurul unei idei majore in favoarea romaniei cat mai multe din energiile romanilor, daca nu chiar toate. Ar fi o ocazie si de restabilirea dialogului intre miile de segmente si fragmente politice, civice, etc. A sconta ca viitorul in UE (nesigur de atfel) si continuarea parteneriatului strategic ar fi cea mai antrenanta si coeziva idee, ma uimeste si ma face sa ma intreb daca perceptiile la cel mai inalt nivel consoneaza macar partial cu cele ale romanilor (Romanii vor pace si prosperotate, vor un viitor pentru copii).
In privinta membrilor specialisti, am aceeasi parere pe care am avut-o intotdeauna: totul pentru businessul multinational, noi fara FMI nu ne descurcam in guvernare, e prea multa lene in romani, ajuroarele sociale strica fibra romanului.

"cele zece personalităţi care vin în componenţa comisiei o fac în nume propriu, nu al instituţiilor în care au lucrat sau în care lucrează şi au competenţe dovedite şi experienţă în domenii de specialitate. "Sunt persoane cu notorietate mare, care au o cunoaştere bună a realităţilor bune europene, a afacerilor europene", a precizat purtătorul de cuvânt al şefului statului."
Dava ar reprezenta niste segmente ale societatii tot inseamna ca ar reprezenta niste nevoi, ar avea o raspundere fata de un grup de oameni. Asa, au raspundere doar fata de persoana lor erudita, scolita in locuri in care nu circulau saracii cu mirosurile lor.

Niciun comentariu: