miercuri, 30 martie 2016

Vocatia EUropeana a romanului

Horea Porumb
Asta asa este: Conastanta, Schengen, Rotterdam... sunt legate intre ele.
Olanda este duşmanul României
Asta-i motivul. Nu morala.
Olanda 'dixit':nein Constanţa, nein Schengen
POSTED BY: LĂZĂREANU RĂZVAN http://www.expunere.com/author/administratoe
JANUARY 9, 2016
Un lucru trebuie înţeles clar, fără divagaţii inutile pe teme de Europă
civilizată. Oricâte puşcării am avea, oricâţi corupţi am băga la bulău, oricâte
DNA-uri ar funcţiona, România putând deveni mai catolică decât Vaticanul, atât
timp cât Rotterdamul se află în Olanda şi Constanţa în România, noi nu vom intra
în Schengen!
Trebuie să fii olandez idealist să îţi omori propria economie portuară,
acceptând să aduci în spaţiul economic comunitar un port care va surclasa toată
economia olandeză. Deci, aderarea României la Schengen are doar legătură directă
cu portul Rotterdam, şi nu cu dosarele lui Kovesi.
În prezent, al treilea mare port al lumii şi cel mai mare din Europa este
Rotterdam. Pe aici, intră toată marfa din lume în spaţiul comunitar. Adică în
spaţiul lui Schengen. Şi asta se întâmplă de când e lumea modernă, de când e ea
făcută. Bun, hai să privim un pic harta Uniunii Europene.
La marginea estică a Uniunii, avem un port mare, şi fluvial, şi maritim. Care
este…? Lesne de ghicit… Constanţa! De la Constanţa pleacă, spre Europa, trei
mari magistrale – cea rutieră – Autostrada A1, magistrala petrolieră şi
magistrala fluvială Dunăre – Rin.
Deci, trei coridoare europene care se duc hăt, departe, până în inima Europei.
Şi haideţi să aruncăm o privire şi spre est de Constanţa! Ce vedem? Marea
Neagră, toată Asia şi Orientul. Ce înseamnă asta? Cea mai mare piaţă din lume.
Acestei pieţe pe unde i-ar fi mai lesne să bage mărfuri în Uniunea Europeană?
Normal că prin cel mai apropiat orificiu: Constanţa. Adică portul din România
Schengenistă, Constanţa, ar deveni cel mai mare port al Europei şi, implicit,
unul dintre cele mai importante din lume. Unde mai este Rotterdamul în ecuaţia
asta? Sub Constanţa, adică doar cu emisfera vestică. Cărui olandez i-ar conveni
ca o ţară de asta, de mâna a doua, cum e România considerată, să ia smântana?
Niciunuia.
Constanţa deci, în varianta Schengen, ar deveni cel mai mare port al Europei,
judecând după volumul de mărfuri taxabile şi care ar intra în Uniune. Numai dacă
punem la socoteală China amuţim, cu ce poate ea produce, mai ales că guvernul de
la Beijing doreşte, de mai demult, un picior sau un cap de pod prin România.
Constanţa este, deci, o comoară economică, a văzut asta şi fostul primar Mazăre,
care s-a luptat ceva ani să-şi treacă acest port în subordine. Dezvoltarea
economică a Dobrogei şi, cu puternice raze, spre tot Sud-Estul României depinde
strict de intrarea României în Schengen şi, implicit, de portul Constanţa, cel
care îşi va dubla proporţiile din toate punctele de vedere. Nu mai spunem de
aeroportul Constanţa şi tot ce se află pe acolo…
Cine nu vrea asta? Un singur răspuns: Olanda. Ce face Olanda acum? Are de la 1
ianuarie preşedinţia UE. Aşa că România nu va intra în Schengen, chiar dacă
arestăm noi tot parlamentul de la Bucureşti şi chiar dacă ne călugărim peste
noapte. Că Olanda este extrem de abilă şi va spune „Da”, să fim convinşi că o
altă naţiune „germanică” va spune nu, că aşa e în tenisul lor de mari lorzi
şmecheri!
Iar noi nu avem ce face, suntem încă prea mici să facem garagaţe, deşi ştim tot
adevărul, că, de fapt, la bază este doar lupta economică între Rotterdam şi
Constanţa.
Membrii Comisiei Europene şi-au ţinut întâlnirea săptămânală la Amsterdam pentru
a marca începutul perioadei în care Olanda va deţine preşedinţia Uniunii.
Premierul olandez a prezentat în cadrul întâlnirii priorităţile pentru
următoarele 6 luni. Din discuţiile purtate de corespondentul Ştirilor TVR Lucian
Pîrvoiu cu membri ai cabinetului Rutte, dosarul România – Schengen nu este de
actualitate.
Premierul olandez Mark Rutte a anunţat că preşedinţia ţării sale va fi una
pragmatică, bazată pe eficienţă şi rezultate concrete, a transmis Lucian Pîrvoiu
pentru Telejurnalul TVR.
Din discuţiile purtate de corespondentul Ştirilor TVR cu membri ai cabinetului
Rutte, care au fost şi ei prezenţi la întâlnirea de la Amsterdam, dosarul
România – Schengen nu este de actualitate, ceea ce înseamnă că opoziţia Olandei
la intrarea ţării noastre în spaţiul de liberă circulaţie rămâne intactă.
Articol relatat de portalul
ramnicuvalceaweek.ro http://www.ramnicuvalceaweek.ro/ .
Autor: Mihai IONESCU
Comments
Gavrila Ch
Gavrila Ch asa a grait zaratustra/q.e.d.
 
 
Doina Nicolescu
Doina Nicolescu Secretul lui Polichinelle! Dar conducatorii nostri nu-l vad!
 
 
Smaranda Dobrescu
Smaranda Dobrescu Nu-l vad sau nu-l recunosc..
 
 
Prospectiv A-z: Vocatia EUropeana a romanului...
 


 
 

Mihai Ion Turcu
Mihai Ion Turcu Care conducatori ?

Niciun comentariu: