luni, 5 februarie 2018

minoritatile reale si imaginate sunt cel mai eficient vector al imperiului


Published · January 30 at 10:32am
Recent au fost doua schimburi de opinii, lungi si cateodata emotionale, prilejuite ambele de acelasi interviu acordat de d-na Magda Matache ziarului Adevarul.

Am initiat primul schimb avertizand ca *emanciparea* tiganilor din Romania risca sa o copie pe aceea a afro-americanilor in SUA--putini salvati/emancipati, majoritatea covarsitoare plateste inca un cost enorm. As adauga si costul social al neincrederii/suspiciunii dintre albi si negri...

La al doilea schimb, am intervenit cu cateva linkuri dela pagina d-nei Matache pentru a ilustra preocuparile dumneaei si felul in care-si reprezinta lumea dincolo de problemele tiganilor din Romania. Am adugat si urmatorul citat din interviul dumneaei:
"Mulţi tineri români sunt beneficiarii sclaviei instituţionalizate care a durat aproape 500 de ani pe teritoriile României, strămoşii lor beneficiind economic din exploatarea străbunicilor tinerilor romi ai zilelor noastre." (Magda Matache)
N-am apucat sa si comentez acest extras, insa mie imi suna ca o calchiere a unui trop nord-american in scopul de a pregati romanilor inca un dosar de despagubiri. Din pacate, din ce face public d-na Matache nu disting un efort al cercetatorului obiectiv care sa informeze parcursul COMUN al tiganilor si romanilor in Romania spre un viitor mai bun, ci mai degraba cautari ale unor *cioburi de evidenta* cu care sa 'suporte' concluzia PRESTABILITA a vinovatiei colective a romanilor.

Cum am mai scris, minoritatile reale si imaginate sunt cel mai eficient vector al imperiului. Adica, din pespectiva cealalta, cea mai fragila veriga a sa. Sa ne preocupam de un trecut mai corect si viitor mai bun impreuna cu minoritatile noastre, altfel o vor face altii!
 
 
Comments
Paul Ro
Paul Ro Pertinent !
 
 
 
Virgil Costea
Virgil Costea Sunt cetateni romani .Sa -si
exprime public problemele care le au cu majoritarii .Incercarea asta tiganeasca de a fi victima noi o stim.Cei care isi vad de treaba lor sunt respectati
 
 
 
Alexandru Stanescu
Alexandru Stanescu Am avut candva în subordine un țigan . Compresorist !!! Era la locul lui și respectat ca atare ! Am o vârstă . E singura experiență de acest gen . Concluzia ? Dacă se respectă ei ,pe ei însâși nu cu românii au probleme .
Cum spuneam , am o vârstă . Și o părere pe care nu o cer împărtășită și de alții !!! Țiganii au o singură lege : fărădelegea !
 
 
 
 
Lucian Sarbu
Lucian Sarbu Decât țăranul român nu a fost nimeni mai oropsit înainte de (aproximativ) 1900. A existat și robia țiganilor, însă ea a avut alte caracteristici și alte fundamente decât sclavia de peste ocean. Cele două fenomene sunt complet diferite. Au apărut din cauze diferite, au evoluat diferit, au dispărut de o manieră diferită. Și să nu uităm că, prin lege, țiganul ăsta „oropsit” avea voie să fure nepedepsit până la 3 găini de la „profitorul” de țăran român (de unde și termenul de „găinărie”, adică mică infracțiune care nu necesită cine știe ce pedeapsă... ce să-i faci, etimologia, a naibii, nu se împiedică de ideologie și mai ține minte una și alta...).
 
 
 
Prospectiv A-z .
Vor fi si bani pentru investitii


https://thewire.in/.../the-modi-government-and-rss-are.../
Manage

Niciun comentariu: