sâmbătă, 29 noiembrie 2014

Rânjetul de tupeist. „Moşulică, nu ne-am luat ţara înapoi”!



Petre Opris distribuie editorialul din Gandul scris de Alex. Livadaru
Astăzi, prietenii mei cu care povesteam înainte de turul 1 şi care simţeau înaintea mea că ne vom recupera ţara, m-au adus cu picioarele pe pământ.
- „Moşulică, nu ne-am luat ţara înapoi. Am ieşit, i-am bătut. Dar de abia acum începe lupta. Am citit un post pe Facebook în care unu' întreba dacă ştim care e senatorul sau deputatul care ne reprezintă în Parlament. Habar n-am. Am intrat pe net, m-am documentat, am aflat. Merg peste el în audienţă să-i spun cum să voteze şi ce să voteze, dacă vrea să fie votat!" E Tavi, prietenul "buruienos la gură" despre care scriam în textul „Ce-ar fi să-i batem?".
- „Votul ăsta m-a făcut să cresc mare. Prima dată m-am răsculat împotriva sistemului. Apoi mi-am dat seama că sistemul ăsta e ca un cancer cu metastaze. Primarul face ce vrea el şi ne spune că să ne mutăm în alt sector dacă nu ne place cum face el treburile prin cartier. Ţara asta trebuie schimbată până la rădăcină. Toţi şmecherii ăştia trebuie să dispară. Am votat cu Iohannis, am votat împotriva lui Mickey Mouse, da' n-am niciun chef să-i văd pe Blaga şi Anastase în primul rând în spatele preşedintelui. Nu de aia am ieşit eu la vot. Dacă ei cred aşa, înseamnă că nu sunt cu picioarele pe pământ. Că-s beţi, încă”.
- „Vreau să-mi fac emisiune tv de dezbatere publică” (el e MM, n-are treabă cu televiziunea, e project manager, negru ca tăciunele, ai nevoie de o baie de lumini ca să luminezi ecranul). „Vreau să citesc fiecare lege, fiecare hotărâre de consiliu local, fiecare licitaţie la vedere. Cred că ăştia nu-şi dau seama că ne-am maturizat. Ok, a fost şi emoţie, ne-am bucurat, ne-am dus în oraş. Ce nu par ei să înţeleagă este că ne-am trezit din somn. Păi dacă am schimbat noi neschimbatul, de ce nu i-am învăţa noi cum să facă politică şi să ne administreze banii? Vreau să particip la licitaţii pentru site-urile primăriilor. Vreau să le arăt că ce fac alţii cu zeci de mii de euro fac eu de patru ori mai ieftin şi am şi profit. Vreau să fiu liber să concurez cu nepoţii ăstora care pun gheara pe tot”.
- „Bă, voi vedeţi că Mickey Mouse are acelaşi rânjet de tupeist pe moacă? Adică ăsta crede iar „că-i face pe proşti”? Mi se rupe mie că a fost în Dubai. Mă, dar iarăşi minte? Iar vine şi ne spune că situaţia-i sub control? Ăsta spune că e supărat că n-a fost votat şi că merge să se reculeagă cu familia şi pleacă să danseze. Nu are bugetul gata, stă şi ne râde în nas. Dacă nu pleacă, am muncit degeaba să pun ştampila pe Iohannis şi să-mi conving bunicii să nu-l voteze pe Ponta”.
În faţa beţiei cu alcool şi fericire, vine momentul trezirii. Te întrebi unde ţi-a fost capul şi ce faci de acum încolo.
După alegeri, rămâne rânjetul de tupeist şi „momentul în care taci” durează o zi.
Prietenii mei vor o Românie transparentă, tehnologizată, care scoate corupţia din rădăcini.
Victor Ponta şi sistemul lui trebuie să plece.
România are nevoie de un partid de stânga total reformat, care să fie alternativă viabilă după alegerile din noiembrie 2014. Poate ei vor vota stânga, dacă devine stânga veritabilă.
Ionel Iani Velciov Cu o floare nu se face primavara nici daca o cheama "Floare de colt" si este mandria noastra nationala!!! Solutia este acolo unde nu ne place, in munca de chinez batran a gradinaritului ....
Preda Mihailescu Ma intreba azi un fost doctorand la fel: "ce urmeaza"? I-am raspuns ca Romania este chemata sa faca ceva ce nici o dmocratie inca nu a experimentat: societatea civila care l-a votat pe Johannis trebuie sa il secondeze pas cu pas in toate luptele de curatire de coruptie, fraude si minciuni de toate ffelurile - punctand la fiecare pas faptul ca "suntem pe faza", nu ne lasam inselati si suntem mereu pregatiti sa reactionam. O astfel de sustinere consecventa este necesara - si este necesara sa aiba loc in cadrul statului de drept si fara a crea dezordine civila prea devastatoare. Loc pentru a fi inventivi.
Smaranda Dobrescu Colegul nostru de grup Adrian Severin a facut o analiza la acest "si acum ce va urma?" identificand cateva masuri necesare si urgente, printre care:
.a) Președintele ales, dl Klaus Johannis, să se delimiteze de grupurile care s-au dedat la violențe - de acțiune și limbaj - cerându-le
încetarea imediată a manifestațiilor de stradă cu caracter anarhist.
b) .PSD trebuie să acorde sprijin președinției dlui Klaus Iohannis și totodată să negocieze cu PNL o atitudine coordonată, în așa fel încât să
fie evitată "capturarea" noului Președinte de către forțe extremiste;
c) Guvernul PSD trebuie să activeze diplomația română pentru a obține
garanții externe referitoare la combaterea extremismului politic și la
nefolosirea în România a forțelor și metodelor extremiste și subversive,
în contextul disputelor geo-politice care se consumă în jurul României
și în care sunt implicați principalii actori regionali și globali.
I.I.V  In asentimentul Doamnei Smaranda Dobrescu vin si eu cu varianta in care o mica vreme, neimportant ca durata, Dl. Presedinte sa declare ca deocamdata va face primi pasi fara nursingul consilierilor prezidentiali ... Nu cred ca "nici un tavan nu va pica" si nici alte "catastrofe" nu vor fi ...
P.M  Ma intreb daca este cuvantul potrivit "capturarea" de catre forte extremiste. Nu cred ca poate fi Johanis capturat. El poate insa fi cumva blocat in actiuni si decizii, asta este insa alt tip de impedimente si cere alt tip de masuri
S.D  Domnule Velciov, poate suna si mai bine "Nu garantez ca..."
S.D  Domnule Preda Mihailescu, ca sa intelegeti parearea lui Adrian Severin despre recentele alegeri( pentru care i-au sarit in cap toti cei care nu au retinut ca el insusi a votat cu Johannis), ar fi necesar sa cititi cele trei postari ale lui din insiruirea de la grup, incepand cu data de 17 luna aceasta
P.M  Voi incerca, stimata doamna Dobrescu, sa ii regasesc postarile mai vechi - sunt nedibaci pe facebook. Sper insa ca nu s-a inteles remarca mea ca o suplimentare "sarire in cap", ceea ce este departe de a fi. O simpla reactie reflexiva de corectie, independenta de persoana: intr-o situatie complexa ca cea actuala, mi se pare ca pericolul extremismelor in Romania este relativ scazut comparat cu restul Europei - dar coruptia si dezbinarea sociala ating culmile. Asemenea impresii sunt intr-adevar greu de confirmat si nu cred in studiile sociologice sau de opinii, pe care nu le falsifica un om pe care sa il pot intelege - deci desigur imi exprim o intuitie, care poate sa fie in acord cu ceea ce vad unii, iar altii pot sa creada ca dimpotriva, tocmai extremismul este baza coruptiei si a dezbinarii. Oricum in capul dlui Severin nu doresc sa sar - fie si doar din cauza faptului ca ultima data cand l-am vazut sau am auzit de el, negocia acel acord bilateral cu Ucraina, dupa care dl Kuzma a avut la televiziunea Romana istorica izbucnire de entuziasm "Dupa acest acord bilateral, sunt convins ca Romanii din Ucraina sa vor simti atat de in siguranta, ca vom inregistra la urmatorul recensamant de zece ori (verbatim, cifrele eu nu le uit) mai multi romani". Dar iata ca in loc de asta, dupa 17 ani, ei sunt impartiti in doua tabere - romani si moldoveni, sa para mai putini. No, asta este!
S.D  Domnule Preda Mihailescu, imi cer scuze pentru exprimarea mea neglijenta. Adevarul este ca ma refeream la toate comentariile de pe wallul sau unde plastic vorbind ar fi trebuit sa spun mai degraba ca a primit pietroaie in cap .Apreciez perceptia D-voastra ca dezbinarea sociala a atins cote nebanuite la noi, iar pozitia geostrategica si situatia conflictuala din zona a complicat si mai mult tensiunile interne si influentele exterioare. Daca nu veti gasi cele trei postari vi le pot trimite eu la o adresa daca mi-o veti indica.
Prospectiv FCh ."Ma intreb daca este cuvantul potrivit "capturarea" de catre forte extremiste. Nu cred ca poate fi Johanis capturat."

Domnule Preda Mihailescu, cu ce-i diferit dl. Johannis de dl. Constantinescu? Mai mult, daca inregistram stridenta revendicarii victoriei johannite de catre cei doisicevalasuta (Alba ca Macovei si minionii ei) e ca si cum stridentii ar fi colineari cu KWJ. Ca sa nu mai spun nimic despre pedeleii nereformati ce dau 80% din structura de partid din spatele d-lui Johannis.

As vrea sa cred ca domnia sa va ramane sensibil la vocea singurei societati civile organice pe care o observam in atatea zeci de ani, nu sunt sigur ca va fi asa (am experienta lui Obama ca indicator), dar noi avem datoria sa-l asistam.
Stefan Kovacs Interesant că proștii nu mor singuri. DIn păcate. Ideea tembelă a entuziasmului popular care ”știe” că Ponta și PSD-ul sunt proști și că ei vor vota ”Pentru o Românie mai sfântă ca soarele de pe cer ”(din păcate sunt prea cretini chiar și pentru așa ceva) deja îi transformă în intelectuali rafinați pe cei de la IMGB sau Apaca din 1990. ”Entuziasmul popular” are 2 surse- una onestă- cei plătiți- care măcar și-a făcut treaba- și cei mințiți- pe care trebuie să-i compătimim sincer. Așa cum tot sincer jeguri gen Gândul și Adevărul ar trebui călcate în picioare- mai ales în virtutea libertății presei.
P.FCh ."Am votat cu Iohannis, am votat împotriva lui Mickey Mouse, da' n-am niciun chef să-i văd pe Blaga şi Anastase în primul rând în spatele preşedintelui. Nu de aia am ieşit eu la vot. Dacă ei cred aşa, înseamnă că nu sunt cu picioarele pe pământ. Că-s beţi, încă”."

Nu inteleg, Ponta a pierdut si a facut un pas inapoi, dela Cotroceni. Inainte de a-i cere sa faca si al doilea pas inapoi, n-ar trebui sa faca un pas inapoi baracudele pedeliste din spatele lui KWJ?
S.K  Dl.Livadaru și susținătorii domniei sale au rămas la același nivel de entuziasm- evident plătit- cu o colegă de-a mea de școala generală și compunerile sale de clasa a 8-a. Și pe vremea respectivă- și acum spun ”Nema idei, entuziasm idiot”. Eroii, adică cei care au votat că nu le place mutra lui Ponta și că au fost păcăliți de Gândul- nu sunt în stare nici măcar să-și încheie șireturile singuri. Dacă ar fi fost- evident că azi am avea o clasă de mijloc autentică- care produce chestii vandabile- și toată gogomânia cu DNA-ul, corupția ,etc. n-ar mai exista.
P.M  "Domnule Preda Mihailescu, imi cer scuze pentru exprimarea mea neglijenta" - nici o grija, stimata doamna, nu aveti ce sa va reprosati. Dimpotriva, eu , putin neamt, am dezvoltat un instinct usor pedant de a revizui rapid posibile neinteleeri, repetand ce am inteles si ce s-ar fi putut intelege, pentru a evita discordii care abunda in internet si retele sociale, de multe ori din graba si setea de a se exprima. Pot sa imi cer si eu scuze, ca v-am sugerat o posibila neintelegere - dar la un moment dat ne oprim, si ne bucuram ca nu este neintelegere
P.M  "cu ce-i diferit dl. Johannis de dl. Constantinescu? " - un bun punct de intrare in discutie. Eu sper ca Johannis este mai ferm decat Constantinescu si de asemenea experienta macar administrsativa ii poate servi - Constantinescu mai mult decat o pregatire in graba a unor scoli externe nu prea avea. Dar NU acesta este punctukl centrel. Important este ca sper ca intreaga societate a evoluat putin, depasind in parte apasatorul complex de "delegatie". Sa rezolve aia problemele, ca de aia sunt politicieni. Fara o implicare profunda, in multe privinte inovativa (caci experienta noastra continua sa fdie fara precedent), nici Sfantul Petru -om fiind - nu ar putea duce lucrurile mai departe.
P.M  Implicare directa a societatii cvile vroiam sa spun, caci am descoperit in remarcile Doamnei Dobrescu faptul ca nici patide politice dar nici ONG-uri nu au credibilitate, ele desfasurandu-se si unele si altele dupa principiul clientelismului, nicidecum acela sanatos (si Crestin as spune) al SERVICIULUI public. Acest principiu, contrar la ce spun toti derogatorii, este cunoscut si a fost practicat in Romania antebelica, nu este pamant virgin. Si as spune ca exista in firea Romanuilui, dar este greu de REactivat.
P.M  Repet, nu vad decat prima linie a ceea ce scriu, ma enerveaza si cer scuze pentru typosurile frecvente care rezulta. Dar se intelege, cu ceva toleranta vie.
P.M  S. Dobrescu @ Am gasit textele dlui Severin si cred ca am inteles acum si mai bine despre ce extremisme era pesemne vorba - mi se pare ca am avut o fisa berneza, mai am putin ca sa ajung din urma proverbialul ardelean lent

Niciun comentariu: