Gheorghe Piperea's post.
PSD, avem o problema!
Aud la stiri declaratiile auto-suficiente ale unui tip de la psd care ma face, de fiecare data cand il vad/aud la tv, sa schimb pe National Geographic sau pe Netflix pentru intreaga seara. Cica psd e foarte tare, putand sa scoata in strada nu zeci de mii, ci sute de mii de oameni. Poate se refera la sindicalistii din sistemul bugetar si la pensionarii care se pregatesc sa iasa in strada contra masurilor fiscale si sociale ale puterii SOCIAL democrate. E clar pentru omul cu capul pe umeri ca votantii psd si restul cetatenilor neafiliati politic (eu nu sunt votant psd) nu vor iesi in strada sa sustina psd si, cu atat mai putin, sa ii sustina pe liderii sai cu mustata. Nu si pentru respectiva voce a psd. Anterior numitii inca asteapta sa vada niste promisiuni electorale psd-iste indeplinite, de exemplu, o mai justa impartire a poverii fiscale, o atitudine mai ferma, mai combativa, contra abuzului de putere economica, o protectie adevarata a salariatilor si a consumatorilor, crearea de locuri de munca pentru recladirea increderii in Romania a celor care s-au expatriat fara voie, salarii decente in sanatate si educatie, coerenta si predictibilitate fiscala, precum si punerea codurilor penale si a legilor justitiei in acord cu Constitutia si CEDO. E cat se poste de clar, mai concret, ca debitorii supra-indatorati la banci, carora li s-a promis dreptate si care nu (prea) o vad infaptuita, nu vor iesi in strada pentru psd. Ar fi penibil sa se gandeasca cineva la asa ceva, in conditiile in care votul lor nu conteaza nici macar 0,1% din greutatea unui singur cuvant spus incet si din varful buzelor de la tribuna bnr de dl Isarescu, cel care isi pregateste un Craciun linistit si fericit sub acoperisul protestelor de strada care baga spaima in decizia politica si guvernamentala.
A trecut un an de la mega-promisiunile electorale ale lui Dragnea. Ce vedem :
- un avorton de proiect denumit "legi ale justitiei", o chestie care nu mai e nici cal, nici magar, contestata de jumatate dintre judecatori, dar si de cei care nu sunt de acord cu abuzurile luptei anti-coruptie si cu derogarile de la drepturile omului; este penibil ca un guvern majoritar sa nu isi asume aceste legi, asteptand acordul unui comisii de experti de la Venetia (un conclav fara putere de decizie, ci doar cu putere de a convinge prin argumente si prin forta brandului mitologizat in Romania), in timp ce majoritatea parlamentara le preia ca initiativa proprie, modificand esential chiar prevederile cele mai sensibile (cum ar fi numirea sefilor de parchete, care ramane, neconstitutional, la latitudinea presedintelui, si vechimea minima a candidatilor la magistratura, care revine unde suntem acum, adica, facultate de drept si doi ani de INM) in asa fel incat sa nu se schimbe nimic fata de varianta actuala, atat de contestata;
- o serie nesfarsita de propuneri de modificare a legislatiei fiscale si a celei de munca, bulversante pentru public si pentru mediul de afaceri (care nu economiseste niciun ban pentru a torpila aceste propuneri de modificare, in timp ce se plange de statusul fiscal si social, panicand lumea cu pericolul deficitului) la care se renunta din mers, in mod repetat, in siajul unor alte propuneri, si mai incerte si mai ingenui si mai greu de pus in practica;
- o propunere de refacere a economiei in sectorul public prin infiintatea unui fond suveran de investitii care a intrat deja in uitare;
- o intentie de reluare a investitiilor, amanata la nesfarsit, in favoarea comodului si nelipsitului credit guvernamental, inclusiv a celui denumit cu cinism Prima casa, credit care alimenteaza bula consumului pe credit;
- o intarire "naturala" a rolului serviciilor secrete in politica, presa, economie si, mai ales, in intimitatea omului de rand, ascultat, monitorizat, interceptat, in timp ce marile acte de coruptie (exemplu, Puiu Popoviciu), mega-spalarea de bani (exemplu, Silver Mountain), marea evaziune (exemplu, banci, firme din industria agrara, Big Pharma, moguli IT, Fondul Proprietatea) si multe altele scapa nepedepsite.
- un avorton de proiect denumit "legi ale justitiei", o chestie care nu mai e nici cal, nici magar, contestata de jumatate dintre judecatori, dar si de cei care nu sunt de acord cu abuzurile luptei anti-coruptie si cu derogarile de la drepturile omului; este penibil ca un guvern majoritar sa nu isi asume aceste legi, asteptand acordul unui comisii de experti de la Venetia (un conclav fara putere de decizie, ci doar cu putere de a convinge prin argumente si prin forta brandului mitologizat in Romania), in timp ce majoritatea parlamentara le preia ca initiativa proprie, modificand esential chiar prevederile cele mai sensibile (cum ar fi numirea sefilor de parchete, care ramane, neconstitutional, la latitudinea presedintelui, si vechimea minima a candidatilor la magistratura, care revine unde suntem acum, adica, facultate de drept si doi ani de INM) in asa fel incat sa nu se schimbe nimic fata de varianta actuala, atat de contestata;
- o serie nesfarsita de propuneri de modificare a legislatiei fiscale si a celei de munca, bulversante pentru public si pentru mediul de afaceri (care nu economiseste niciun ban pentru a torpila aceste propuneri de modificare, in timp ce se plange de statusul fiscal si social, panicand lumea cu pericolul deficitului) la care se renunta din mers, in mod repetat, in siajul unor alte propuneri, si mai incerte si mai ingenui si mai greu de pus in practica;
- o propunere de refacere a economiei in sectorul public prin infiintatea unui fond suveran de investitii care a intrat deja in uitare;
- o intentie de reluare a investitiilor, amanata la nesfarsit, in favoarea comodului si nelipsitului credit guvernamental, inclusiv a celui denumit cu cinism Prima casa, credit care alimenteaza bula consumului pe credit;
- o intarire "naturala" a rolului serviciilor secrete in politica, presa, economie si, mai ales, in intimitatea omului de rand, ascultat, monitorizat, interceptat, in timp ce marile acte de coruptie (exemplu, Puiu Popoviciu), mega-spalarea de bani (exemplu, Silver Mountain), marea evaziune (exemplu, banci, firme din industria agrara, Big Pharma, moguli IT, Fondul Proprietatea) si multe altele scapa nepedepsite.
Nu mai bine s-ar organiza alegeri anticipate in 2018? Cu ocazia asta, cei care sunt tematori pentru viitorul copiilor lor, plus purtatorii de geaca rosie de protest stradal, ar putea, in sfarsit, sa scape de "penali". Prin vot ar putea verifica si dl Codrin Stefanescu nivelul de simpatie la care se situeaza, in mod real, psd si domnia sa, personal.
Actualul sistem de "lupta anti-coruptie" nu va reusi sa il scape pe dl presedinte de neplacerea de a bea sampanie in compania "penalilor". Nu atata vreme cat sistemul parleste porcul si gusta soriciul alaturi de mustaciosi, sub atenta supraveghere a serviciilor secrete, gazda tuturor sindrofiilor de acest fel din ultimii 12 ani.
Hai, ca se poate.
Actualul sistem de "lupta anti-coruptie" nu va reusi sa il scape pe dl presedinte de neplacerea de a bea sampanie in compania "penalilor". Nu atata vreme cat sistemul parleste porcul si gusta soriciul alaturi de mustaciosi, sub atenta supraveghere a serviciilor secrete, gazda tuturor sindrofiilor de acest fel din ultimii 12 ani.
Hai, ca se poate.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu