miercuri, 11 iulie 2018

De ce am participat?

De ce am participat? – 10 iunie 2018

 

Smaranda Dobrescu shared a post.

 

Adrian Severin

June 10

De ce am participat?

Am participat aseară la marele protest popular împotriva abuzului, a statului ocult ilegitim, a terorii justițiare bolșevico-fasciste și a tribalizării României. Am făcut-o ca un cetățean oarecare, fără gesticulații mediatice, trecând prin mulțime, salutându-i pe cei care m-au recunoscut și bucurându-mă ca prin simbolul prezenței mele să sporesc, nu puterea vreunui partid, ci puterea celor fără de putere.

Prezența mea s-a întemeiat pe cinci motive:

1. Atunci când cineva, indiferent cine, cheamă la solidaritate în denunțarea abuzurilor justițiar-populiste și nu numai, abuzuri care au distrus și distrug elitele României, vulnerabilizând astfel statul și periclitându-i independența, nu poți sta deoparte. Am considerat de datoria mea să duc acolo o părticică din spiritul actualei generații de persecutați, hărțuiți, calomniați, condamnați și deținuți politici. Inclusiv și mai ales al nevinovaților care în prezent zac în închisori.

2. Demonstrarea publică a solidarității este gestul minim necesar în lupta împotriva fricii, precum și a celor care contează pe frică pentru a te ține în genunchi.

3. După ce eu însumi am spus că strada nu trebuie lăsată a fi monopolul unei minorități rătăcite, și că atunci când unii au decis să ducă lupta politică împotriva libertăților fundamentale și a democrației pe stradă, sfidând statul de drept sub cuvânt că îl apără, trebuie ca și forțele binelui să iasă pe stradă în apărarea libertății și democrației, eu nu mai pot sta în casă. Nu îi poți trimite pe alții pe baricade iar tu să stai sub pat.

4. Am văzut în această manifestare nu atât un gest de susținere a Guvernului, cât un ordin popular dat Guvernului pentru ieșirea din paralizia sa exasperantă în luarea măsurilor legislative și administrative care să pună capăt statului paralel, anarhiei și umilinței naționale. Acest mandat constituțional i-a fost reconfirmat Guvernului ales exact în locul în care alții au vrut să i-l fure. Deși lozinca anului 1989 nu a fost strigată ea a fost și trebuie să fie auzită: "Noi suntem poporul!"

5. Am mers în mulțime și pentru a evalua situația direct la fața locului. Acolo am putut măsura atât dimensiunea tragică a dezbinării naționale generate de nefastul regim al lui Traian Băsescu, cât și împlinirea dorinței lui Klaus Iohannis de a avea războiul civil pe care nu a știut să îl evite; dar și capacitatea românilor de a se reconcilia cu ei înșiși și a reface unitatea națiunii în cuget și simțiri.

La un post de televiziune străin s-a spus că "puterea a chemat mulțimea în lupta împotriva justiției". Fals! Mulțimea a chemat puterea în lupta împotriva injustiției. O luptă care înseamnă pentru români astăzi deopotrivă libertate individuală, dreptate socială și independență națională. Desigur, unora nu le convine, dar manifestația de ieri a însemnat inclusiv un pas pe calea recuperării independenței statului român.

Războiul secret a devenit de ieri oficial. Declarației de război făcute abuziv în numele poporului, în fine, poporul i-a răspuns. Liniile de front au fost trasate. Punțile de întoarcere au fost arse. Suveranitatea poporului a fost reafirmată.

Drumul de parcurs mai departe va fi lung și greu. Pe acest drum vom pierde bătălii. Dintre ele, însă, singura importantă va fi ultima. Bătălia prin care se termină războiul și se stabilesc învingătorii. După cele întâmplate ieri sunt sigur că tribul întunericului nu va învinge. Sper ca victoria să fie a poporului român. Adică a noastră, a tuturor.

 

Smaranda Dobrescu "La un post de televiziune străin s-a spus că "puterea a chemat mulțimea în lupta împotriva justiției". Fals! Mulțimea a chemat puterea în lupta împotriva injustiției. "

Sigur ca impotriva abuzurilor si injustitiei au iesit oamenii in strada. Dar ma intreb daca ar fi fost precum cu tendentiozitate vorbea postul strain, asa, nu ar fi insemnat ca pentru acest deziderat au iesit in strada de 10-20 ori mai multi protestatari decat in ianuarie 2017, de exemplu? Cum o interpretezi, nu poti ocoli in descrierea evenimentului sintagma "majoritate"

 

Anna Zelinski Sunt de acord cu afirmația de la punctul 5 -dimensiunea tragică a dezbinării naționale. Cât despre interpretarea (abuzivă) a presei străine, suntem cuprinși în acest cerc vicios din care nu cu Dragnea vom ieși. Dacă acea personalitate politică dotată cu forță, inteligență și viziune va întârzia să apară, încheierea optimistă a domnului Severin îmi pare doar speranță.


Niciun comentariu: