Cate
roluri joaca ANI?—9 iulie 2014
Smaranda Dobrescu CCR-ul ale carei pronuntari erau validate prin prima Constitutie a tarii doar daca doua treimi din Parlament erau de acord, si-a extins puterile prin modificarea legii sale de functionare, la fel ca si ANI. In prezent, acestea au prevalenta in fata hotararilor Parlamentului desi ele (institutiile) nu au reprezentativitate directa. Acest lucru nu e de contestat daca toate se intampla conform legii. Ce faci insa daca prin dovedirea existentei unui conflict de interese in cazul unui parlamentar, ANI si ICCJ considera sintagma din lege " nu mai poate ocupa aceeasi functie" echivalenta cu sentinta"nu mai poate ocupa nicio functie eligibila"? Asa e statul de drept, sau asa arata statul care nu-i permite lui Mircea Diaconu mandatat popular, sa ocupe un loc in Parlamentul european? Nu mai vorbesc ca oricand valul de simpatie pro Mircea Diaconu se poate transforma in precedentul Raed Arafat...
Alexandru Botu
Daca cineva indrituit s-a pronuntat inaintea
organizarii scrutinului electoral privitor la "incompatibilitatea"
lui Mircea Diaconu, atunci orice alta actiune venita dupa "vox
populi" ar trebui sa nu mai fie posibila. Reprezentativitate mai mare
decat votul popular nu poate exista. Nu poti pedepsi poporul ca a votat ceea ce
i s-a prezentat drept perfect eligibil de catre institutiile statului. Daca
institutiile statului nu cad de acord cu ceva, sa rezolve mai intatai
conflictul, neintelegerea dintre ele si in viitor lucrurile sa fie mai clare.
Cu toate cele spuse mai sus imi vine greu sa cred ca Mircea Diaconu ar putea fi un nou Raed Arafat. Nici Raed Arafat nu mai poate sa fie ceea ce a fost la momentul acela...
Cu toate cele spuse mai sus imi vine greu sa cred ca Mircea Diaconu ar putea fi un nou Raed Arafat. Nici Raed Arafat nu mai poate sa fie ceea ce a fost la momentul acela...
S.D Cand Diaconu s-a
prezentat in alegeri avea decizia de aprobare din partea nu stiu carei instante
romanesti. Noua cerere de invalidare a mandatului facuta de ANI se bazeaza pe o
interpretare , asa cum am descris-o mai sus .Pe de alta parte,iata hotararea
Parlamentului European: "Parlamentul European nu ia în considerare
scrisoare trimisă de Agenția Națională de Integritate privind starea de
incompatibilitate a europarlamentarului Mircea Diaconu. ANI cerea să-i fie
retras mandatul candidatului independent Mircea Diaconu, pe motiv de
incompatibilitate.
Parlamentul European le-a transmis celor de la ANI că ei nu iau în considerare decât punctul de vedere al Biroului Electoral Central, care a validat candidatura și mandatul lui Mircea Diaconu.
Parlamentul European le-a transmis celor de la ANI că ei nu iau în considerare decât punctul de vedere al Biroului Electoral Central, care a validat candidatura și mandatul lui Mircea Diaconu.
A.B Am nimerit-o si eu odata, adica fara sa fi stiut de
pozitia Parlamentul European spuneam cam acelasi lucru cu acesta. ...
Sorin Faur
Cîtă dreptate aveţi! Prin Constituţie, rolul CCR
este pur şi simplu defect dpdv al principiului echilibrării instituţionale
(checks and balances). CCR e un electron liber, dar decisiv, neintegrat nici
uneia dintre cele trei puteri. Practic, 9 cetăţeni sunt mai puternici decît
legislativul, executivul şi puterea judecătorească. În absenţa oricărui filtru
instituţional de cenzură, statutul şi funcţia CCR nu sînt doar defecte, ci şi
foarte periculoase. Nici măcar 9, ci doar 5 dintre judecătorii CCR pot stabili,
în fapt, absolut orice. CPex-ul lui Nicolae Ceauşescu era parcă mai numeros,
nu? Dar, bine că s-a spart USL şi, o dată cu divorţul, bine că s-a pierdut şi
majoritatea necesară modificării Constituţiei! (nu că s-ar fi gîndit cineva să
repare respectiva vulnerabilitate de-un potenţial opresiv extrem)
S.D Corect! Ma gandesc si la multe alte ocazii in care
hotarari majore, cum ar fi deciziile din Consiliul European la care participa
presedintele fara mandat parlamentar, la hotarari CSAT de a admite trupe
militare NATo pe teritotiu, etc, fara aprobarea Parlamentului, ridica probleme
de legitimitate prin lipsa de reprezentativitate. Oare asa trebuie sa fie
Institutiile Statului? Indiferent de calitatea parlamentarilor, Institutia
Parlamentului este singura care reflecta exact ce a dorit electoratul!
Un Prospectiv "probleme
de legitimitate prin lipsa de reprezentativitate" fara doar si poate. Mai
grav, in epoca turbo-neoliberala, democratia e deja o tara a trecutului.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu