duminică, 14 februarie 2016

administrației românești

Stoian Marius
January 30 at 6:56am · Bucharest, Romania
Axioma administrației românești: fiecare funcționar public ştie că fiecare demnitar va pleca suficient de repede.
Teodor Baconschi the system works, cum ar veni. Ne putem la limită dispensa de democrație, acest teatru de umbre chinezești... :)) Nu ?
Stoian Marius Ce capcană, Teodor Baconschi!Eu nu mă arunc la beregata conceptelor,mă refer la jocul secund al deciziei și malformarea acelei decizii în labirintul birocratic ostil, la imposibilitatea aplicării, în actuala arhitectură de legi și instituții a vreunui proiect mai lung ca vârful nasului.
Teodor Baconschi Stoian Marius inteleg si un limbaj mai direct ! smile emoticon
Stoian Marius Teodor Baconschi,te rog vezi și răspunsul la Codrin Scutaru
Codrin Scutaru De asta ar trebui ca in functii de conducere sa fie detasati oameni cu mandat limitat, nu stabilizati unii pe care nu ii mai misca nimeni si nimic.
Stoian Marius În funcțiile politice este clar.Mă refer la directocrația guvernamentală încremenită în autosuficiență care vă vorbește cu unsuroasă slugărnicie, vă privește cu vicleană compasiune și acționează cu difuză dar eficientă ostilitate . Şi tu ştii bine asta, Codrin Scutaru!
Stoian Marius Am o idee centrală în jurul căreia aş vrea să construiesc: în actualul ambient legislativ și "antropic" o reformă instituțională este imposibilă.Funcția politică se schimbă cu o viteză de proporție geometrică în timp ce directocrația guvernamentală are o mișcare cvasistatică.Acest decalaj de variație împiedică coagularea unei identități de viziune asupra proiectelor, blochează sinergia și apariția unei mase critice de voință.Chiar dacă schimbăm mecanismul legal de selecție î.a.statutul funcționarului public efectele se vor produce abia în 8-10 ani în actuala arhitectură instituțională.Eu văd mai degrabă o soluție de tip shut down: creăm noi instituții, schimbăm criteriile de selecție ale resursei umane, le atribuim inițial proiecte-pilot pentru coeziunea echipei și în etapa finală transferăm funcțiile vitale ale actualelor structuri către cele noi.
Teodor Baconschi pe termen scurt, soluția ta presupune dublarea bugetului deja enorm alocat administrației... smile emoticon
Stoian Marius Teodor Baconschi, dublare nu, e vorba despre structuri embrionare.Posibil să nu rezulte din costuri, ca să zic așa, dar e de analizat sub toate aspectele.Mă gândesc de mult la cum putem produce "schimbare" pe bune.E tot ce am putut, ca gând
Codrin Scutaru E vizionar ce spui. Cred ca voi dezvolta un articol pe ideile date de tine. Poate iese ceva aplicabil.
Stoian Marius Te rog.Poate amorsăm o dezbatere mai amplă.Mă uit cu interes și empatie la eforturile lui Cătălin Drulă, de exemplu.Nu-l cunosc,vezi postările lui pe fb.Aceste mici victorii capătă sens schimbând matricea -mamă.
Clara Darabont Dincolo de noi institutii (artificii institutionale prea des folosite pentru patronaj politic in ultimele doua decenii) se poate dezvolta relative low-cost un nou tip de gestiune organizationala (cu resursa umana existenta in mare masura) de tip matriceal. Astfel se atinge si responsabilizarea asupra rezultatelor concrete pe proiect (unitati de management de proiect), se atinge si cooperarea interinstitutionala care ne lipseste atat de mult! Reversul pozitiv al "directocratiei" de care vb este totusi depolitizarea/autonomia IFP-urilor din toate noile democratii europene: mecanisme de suport in fata inconsecventei politice (nu sunt tocmai rele, cand te gandesti la scenarii alternative). Un sistem stabil e un lucru bun, trebuie doar schimbata paradigma de responsabilizare/evaluare in activitate si putem avea rezultate mult mai bune.
Stoian Marius Clara, în ecuația propusă am distilat și experiența de sistem de 25 de ani, a mea (e drept, mai mică) și a unui grup însemnat de oameni cu care am relaționat îndeaproape
Mă tem că la "momentul 0" al introducerii statutului de funcționar public l-au obținut fără nicio condiție serioasă mulți ajunși în administrație "din greseală".Acum s-au consolidat și se prevalează de statut pentru a frâna procese, pentru a bloca inițiative. De aceea, nu cred că merge altfel.
Mirel Palada COROLAR: Fiecare functionar stie ca fiecare demnitar este egal de neputincios in a da vreun functionar afara vreodata, indiferent de performanta acestuia profesionala
Codrin Scutaru Cine sunt functionarii in functii de conducere care nu livreaza? Sunt unii rau-intentionati care privesc functia ca pe o feuda contemporana dar proababil ca mai multi sunt cei demotivati sau neperformanti. Asta pentru ca nu se pun indicatori de performanta cuiva numit director. Nu ar fi mai simplu sa i se dea un target si un timp limitat de implementare? Stoian Marius, tu ai pornit de la ideea ca toti demnitarii sunt alesi deja foarte bine. Nici aici nu stam chiar asa. Nivelul resurselor umane din politica si administratie a scazut teribil la toatele nivelurile. Cati directori din sistemul public au cont profesional pe Linkedin? Nu au multi din cei sub 35 de ani, de exemplu. Cati din ei au avut si experienta managementului privat sau antreprenoriatului? De ce acceptam demnitari sau directori care nu au nici o legatura profesionala cu ministerul unde lucreaza?
Clara Darabont Codrin, nu e numai blocaj politic ci si faptul ca nu sunt prea multe persoane calificate interesate. Dincolo de remuneratia neatractiva, mai este si oprobiul public de luat in calcul. Marius admit ca ambele probleme pot fi rezolvate cu noi institutii, mai ales in acele zone unde nu au fost rezultate aproape deloc, in ciuda fondurilor si a infrastructurii puse la dispozitie. Totusi, in absenta unei resurse umane de mare performanta, nu ai prea mult timp la dispozitie sa demonstrezi ameliorarea...
Stoian Marius Codrin,am construit o antiteză pentru a putea dezvolta subiectul.Nu absolutizez nimic.Dar "reforma clasei politice" eludează sau, mai limpede spus, acoperă aspectul sine qua non al "performantizării" administrației :schimbarea din temelii a paradigmei funcționarului public dar și concret a resursei existente.Şi cum nu pot fi declanșate epurări în masă cred că ideea instituțiilor noi ar fi o soluție într-un mix.Clara, văd deja mai multe inițiative în societatea civilă care au ca scop facilitarea identificării și promovării unor profesioniști cu apetit pentru politică!
Ana Maria Functionarii au atins un nivel de putere pe care nu si-l imaginau in alte timpuri.
Ana Maria Aceasta oligocratie a functionarilor a paralizat sistemul si a daunat grav mecanismelor socio-democratice, Alexandru Cristian
Stoian Marius
Axioma administrației românești: fiecare funcționar public ştie că fiecare demnitar va pleca suficient de repede.
 
 
Prospectiv A-z
"Stoian Marius Am o idee centrală în jurul căreia aş vrea să construiesc: în actualul ambient legislativ și "antropic" o reformă instituțională este imposibilă.Funcția politică se schimbă cu o viteză de proporție geometrică în timp ce directocrația g
uvernamentală are o mișcare cvasistatică.Acest decalaj de variație împiedică coagularea unei identități de viziune asupra proiectelor, blochează sinergia și apariția unei mase critice de voință.Chiar dacă schimbăm mecanismul legal de selecție î.a.statutul funcționarului public efectele se vor produce abia în 8-10 ani în actuala arhitectură instituțională.Eu văd mai degrabă o soluție de tip shut down: creăm noi instituții, schimbăm criteriile de selecție ale resursei umane, le atribuim inițial proiecte-pilot pentru coeziunea echipei și în etapa finală transferăm funcțiile vitale ale actualelor structuri către cele noi."

Se prea poate ca in Romania esti cineva doar daca reincepi dela zero. Inteleg ca acum 26 de ani s-a crezut (sincer?) in prostia asta, dar acum inca mai umblam cu aiureli?

Observ ca in discutia de mai sus sunt nume de oameni cu oarece vizibilitate, de orientari politice policolore, de o anumita varsta. Zilele trecute citeam cum dl. Vasile Dincu recomanda nustiuce reforma a administratiei/decentralizarii pe motive de nemultumire pe care le pot regasi mai oriunde in lume, fara a fi insotite insa de solutii echivalente celor vehiculate in Romania.

Citind si urmatoarea interventie, imi dau seama ca avem de-a face cu niste oameni care cel mult au teoretizat papagaliceste despre problematica institutiilor, cu proza pretioasa ca a unor scriitori in curs de calificare.

"Clara Darabont Dincolo de noi institutii (artificii institutionale prea des folosite pentru patronaj politic in ultimele doua decenii) se poate dezvolta relative low-cost un nou tip de gestiune organizationala (cu resursa umana existenta in mare masura) de tip matriceal. Astfel se atinge si responsabilizarea asupra rezultatelor concrete pe proiect (unitati de management de proiect), se atinge si cooperarea interinstitutionala care ne lipseste atat de mult! Reversul pozitiv al "directocratiei" de care vb este totusi depolitizarea/autonomia IFP-urilor din toate noile democratii europene: mecanisme de suport in fata inconsecventei politice (nu sunt tocmai rele, cand te gandesti la scenarii alternative). Un sistem stabil e un lucru bun, trebuie doar schimbata paradigma de responsabilizare/evaluare in activitate si putem avea rezultate mult mai bune."

Nu m-as increde in asemenea oameni nici sa administreze o scara de bloc romanesc cu 10 etaje. Mi-e teama insa ca se pregateste ceva, dupa cum am vazut si discutat si despre educatie.
 
 
Smaranda Dobrescu
Smaranda Dobrescu Un limbaj pretios al NGO-urilor, imprumutat de la americani, lipsit de simplitate si claritate, in special la amfitrionul discutiei. De fapt s-ar dori ca schimbarea clasei politice incepute in strada si coapta cine stie in ce cuptor sa continue cu esalonul inferior. Nu! ar fi o mare greseala. Cati ani i-ar trebui unui om "cu apetit in politica" sa invete cca 2000 legi din domeniu? Sa le raporteze la altele din context, sa invete forma legislativa potrivita, sa cunoasca neajunsurile domeniului? Actualii functionari poate nu sunt toti satisfacatori, unii dau rateuri, altii sunt rupti de domeniu si lipsiti de interesul de a-si imbogati cunostiintele. Gaseste-i pe acestia si schimba-i justificat. Nu te plange de inamovibilitate, singurul aspect care-i apara exact de actuala intentie si anume improspatarea clasei functionarilor publici prin tehnocrati ai ONG-urilor.


Prospectiv A-z .
"imprumutat de la americani" americanii sunt multi, astia imprumuta dela cei care ar pune totul pe butuci.
Dinica Roman

Niciun comentariu: