joi, 25 iunie 2015

Identitatea romaneasca a fost ridiculizata sistematic

Identitatea românească a fost ridiculizată sistematic – 19 mai 2015
Smaranda Dobrescu

Imi place foarte mult sinceritatea dar si curajul lui Paul Cernat dovedite in interviul sau luat de Alexandru Petria. Spun curaj, caci de 25 ani a te declara om de stanga, care te opui exceselor capitalului este un adevarat curaj. L-am experimentat pe pielea mea. Desi in medii diferite de cele politice nu sunt deloc ostentativa in a-mi sustine parerile, colegii mei de facultate, majoritatea fostilor colegi din cercetare sunt departe de a-si arata vreo simpatie fata de mine, ca si cum as continua in inocenta mea sa sustin comunismul. Sentimentul de a fi tolerata printre intelectualii de dreapta majoritari si excesivi de categorici in argumente imi este la fel de cunoscut cum probabil ii este cunoscut si lui Paul Cernat. Nici nu-mi vine sa mai recunosc de cate ori am refuzat in trecut sa devin membru PCR. Si am si reusit.

 

'Identitatea românească a fost ridiculizată sistematic' - INTERVIU

De vorbă cu Paul Cernat, publicist, critic literar și eseist român Alexandru Petria: -...

stiripesurse.ro

 Mihai Ion Turcu Regrert ca universitatile nu s-au inteles autonomia si n-o apara , efectul este ca nu exista. Universitarii, esential oameni pentru stiinta, trebuie sa-si apere libertatea de gandire riguroasa inclusiv de propria subiectivitate.Influenta lor, pe care ar trebui s-o caute, este de alta natura decat politica.Politica este o pragmatica. Singura pragmatica compativila cu un om de stiinta este experimentul de laborator. Evident universitarii traiesc in lume la care trebui sa fie conectati, putand exprima judecati , neaparat riguros fundamentate si critici, la fel de sistematice, fara contaminare "politica". Universitarii in politica sunt de regula slabi ca politicieni, si implicit in pierdere ca universitari.

  S.D  Pe cat este de corect punctul D-voastrra de vedere, Domnule Profesor, pe atat de putin este respectat in universitati . Profesorii, cadrele didactice, ce-i drept, la catedra nu se manifesta politic. Ei intre ei se cunosc, se apara, se voteaza in Senat, la Decanat, la sefia catedrelor. Uitati-va la rectori si veti sti ce fel de simpatii majoritare sunt in universitatea respectiva .Mai rau este cand studentii participa si ei la asemenea diviziuni politice, aparandu-si profesorul ce-i tuteleaza sau pur si simplu din dorinta ocuparii unui post reprezentativ in Senat.

  M.I.T  Doamna, oamenii nostri nu vor sa fie liberi. Nu este vorba numai de urmarirea de beneficii prin complezente fata de cei care le pot imparti. Este mai grav.

  S.D  Sigur ca asta e motivul principal. Autonomia le-ar permite suficienta libertate de actiune care sa le asigure un invatamant liber si de calitate, lipsit de constrangere, O atavica obisnuinta a supunerii, a pozitionarii sub un stindard oarecare persista si acum, rapindu-le dascalilor din posibilitatea formarii unor tineri intelectuali cu personalitate si libera exprimare. Asta este esenta, aici este necazul.

M.I.T  Aduc in atentie pe Moise si poporul evreu scos din robia egipteana. In tara fagaduita nu va intra vreunul din cei care a fost rob.

Niciun comentariu: