miercuri, 21 ianuarie 2015

Se afla Romania intr-o criza de sistem?



Se afla Romania intr-o criza de sistem? – 5 ianuarie 2015
Ionel Iani Velciov
Ridic la fileu o intrebare retorica. Romania la acest inceput de an se afla intr-o criza de sistem ? ...Dupa ce brusc am ramas fara un fost "tatuc" acel jucator, dirijor, papusar, etc ce avem ? ... Oare, am ales si ne-am ales cu un sef de stat blajin, bonom, prietenos, dar nejucator ?!!... Daca aceasta este o situatie clara, cine ii va lua locul, cine si cati se lupta sa umple un vid de putere demagogic numit "tatuc" ?!! ... Sau pur si simplu santem inca in lentoarea post-pantagruelica a ingurgitarilor de sfarsit de an ...
  Smaranda Dobrescu De ce considerati, Domnule Velciov ca sistemul este echivalent cu prezenta unui "tatuc" jucator si autoritar? Sistemul merge mai departe prin institutiile create de acel tatuc, iar faptul ca prezentul presedinte nu se manifesta imi place sa cred ca isi intra temeinic si cu seriozitate in paine. Il creditam inca .Macar sa fie un conducator mediator, aparator al Constitutiei.! O criza de sistem, cred eu s-ar manifesta daca brusc retelele de interese ale politicienilor s-ar destrama filierele interne-externe ar disparea si nimeni nu ar mai sti cine e omul cui.

  I.I.V   Sistemul nu este echivalent cu aceasta prezenta ...dar sistemul se ordoneaza-reordoneaza dupa acest etalon ... Parerea mea este ca poporul nostru face parte din categoria popoarelor care considera benefica existenta unui pol de putere denumit "tatuc" ... Istoric, eu am observat ca, daca nu-l are si-l cauta sau si-l construieste ...
  S.D  Cu atat mai curajoasa apare propunerea D-voastra de modificarea formei de stat in republica parlamentara. Si eu cred ca exista inca nevoia ca cel din fruntea statului sa fie ales direct de catre toti cetatenii.(de neinteles pare cerinta fostului tatuc ales prin vot universal sa ceara cetatenilor sa nu mai voteze in cazul suspendarii, la referendum). Romanii cred insa ca se pot usor obisnui si cu un conducator drept, impartial, mediator, exemplu de cinste, impartit dreptatea si reprezentare a intereselor tarii. Asta, da , ar fi ceva nou dupa 10 ani...!
Nu uit ca am promis sa fac ceva observatii la propunerea D-voastra.
  Marian Galben Probabil ca papusarii nu au terminat inca de amestecat toate cartile.....
  I.I.V   Cu o abila manipulare colectiva aplecarea spresupunere in fata icoanei "tatucului" poate fi deviata spre un altul sau spre altceva ... Asteptam meseriasii sa-si merite "salarium"-ul si sa vedem, e un altul sau e altceva ...
  Alexandru Botu Eu propun ca functiile acestea inalte in care doar s-a ratat pana acum sa fie desfintate.
  I.I.V  @ Dl. Botu , si ce-a mai inalta functie sa fie de voievod local
  A.B  Domnule Ionel Iani Velciov, pentru ca ati cuplat la ironie am sa va propun ca functia de care vorbiti sa fie numita doar "jupan", titlu inferior voievodului. Daca nici cu ea nu obtinem rezultate bune, ar mai fi una care incepe cu bulib....
  Cristi Rusu Popa ....asa .... si mai departe vedem
  I.I.V  Deci, suntem intelesi, cei cu buzunarele mai mici sa faca un pas infata pentru functia de bulibasa iar cei cu buzunarele mari sa faca repede trei pasi in fata ca functiile de jupan sunt mai putine ... Haideti sa ne amuzam din cand in cand, ca altfel ne inecam in propriile noastre lacrimi triste ...
"Inevitabila prăbuşire a României."?
______
O serie de materiale, lansate acum la început de an, de Florin Ghiulbenghian ţintesc teme majore legate de viitorul ...
I .I.V  lumea zice ca va fi criza, mica mare imi este egal ... Toata lumea zice ca este sistemica, insulara sau generalizata imi este egal ... Multi recunoastem ca ne simtim cu toti pasageri captivi in autobuzul care merge pe margine prapastiei si soferul isi tunde firele de par din nas ... Intrebarea mea este, la nivel individual ce am facut ?!! .. Pentru ca un intreg este alcatuit din multe celule-cluster, eu in clusterul meu ce am facut sau ce fac ?!!
  S.D  Ideea din materialul D-lui Roncea pe care am retinut-o, asa, ca sa ma agat de un carlig salvator ar fi coagularea acelei mase de intelectuali capabili de un efort personal in favoarea crearii unui proiect major de tara, inclusiv, benefic unei majoritati
I .I.V  Zici intelectual zici turnulet de fildes, grobian sau suav , modest sau ditirambic ... O idee ar fi sa gasim formula turnului de fildes national mai mare decat casa Poporului ...
  G.R   Daca imi este ingaduit, desi nu prea pare functional acest gen de sincretism, cele doua puncte de vedere anterioare, mi se pare, au valente de reciprocitate. Da, Smaranda Dobrescu, un proiect, nu neaparat major, e fezabil si de asemenea, dle Ionel Iani Velciov, clusterul dvs poate avea un rost, daca va asumati incadrarea intr-un proiect, pronid fireste de la premisa optimista ca ar (si) avea un sens si finalitate. dar pentru asta ar trebui inceput de undeva...
  I.I.V  eu sunt in clusterul meu ... bat apa in piua incercand sa scot smantana ... www.civisvoluntarius.ro ... dar sunt singur ...
civisvoluntarius.ro
  S.D  Sigur ca e fezabil, nu poate fi facut decat de catre societatea civila daca se poate nu cea patronata de Soros, Nicusor Dan, Alina Mungiu, etc. Capitalul social dobandit dupa intersectari de idei in presa sau chiat in retelele sociale, in masura in care acestea sunt consecvente si subsumate unui proiect si nu unor interese, ar fi un punct de plecare. Capitalul social prin componenta sa -incredere, in primul rand
  G.R  sociatatea civila? poate societatea in civil...
  I.I.V  Societatea civila are doua forme de exprimare, societatea civila organizata si societatea civila haotica necoagulata ... Prima exista, ce-a de-a doua poate va fi, poate nu ...
  Stefan Kovacs Un pic cam plicticos. Țările democratice funcționează de obicei pe bază de Parlament. Tătucii nu mai sunt necesari (cum n-au fost vreodată).
  S.D  Societatea in civil, cu riscul caderii in greseli de apreciere a civiliei nu poate face politica fara sa se institutionalizeze ca o formatiune politica.
  G.R  Societatea in civil a fost si este pe deplin institutionalizata politic. Sa o luam pe rand. Formatiunea GDS, etalon si mugure de pin al "societatii in civil" a fost fondata de Silviu Brucan, cadru NKVD. Erau pe putin patru ministri FSN in GDS, la inceputuri, din care cel putin unul apartinea direct Gastii Ilici - KGB. Din spuma GDS se naste apoi Fundatia Soros, presedinte Alin Teodorescu, simultan in '89 cadru al Secu si al AVO. probabil AVO a fost precumpanitor astfel ca-l vedem la Soros, sef si cu un milion de dolari pe mana la vremea aceea o suma serioasa. Apoi ajunge Cancelar PSD, mana dreapta a lui Adrian Nastase. Absolut toti membrii GDS au intrat usurel in politica, s-au aflat in zone de control, au determinat un anumit curs al Romaniei, cel imprimat de altfel, de la bun inceput de Reteaua Kominternului, reprezentata si ilustrata pe deplin de Silviu Brucan, cel care a aparut primul (si singur) la TVR, inainte de haloimasul din Studioul 4, ca sa explice el, imbracat ca Mao dupa o baie in Fluviul Galben, ce si cum va fi chestiunea cu "rivolutia"....
  S.D  Brrr!! Domnule Roncea, daca toata societatea civila (aveti in vedere vad doar ONG-urile sau Think tankurile) este angajata, atunci la cine v-ati gandit propunand acea coagulare de forte intelectuale? Oare cei ne angajati in nimic nu sunt si ei societate civila?

Niciun comentariu: