duminică, 30 noiembrie 2014

Exploatarile in viziunea Presedintelui ales.



Exploatarile in viziunea Presedintelui ales-24 noiembrie 2014
Smaranda Dobrescu  Presedintele ales face precizari cu privire la intentiile sale in legatura cu exploatarile in discutie:
"Cred că este necesar să implicăm mai mult comunităţile locale în acest proces de creştere a independenţei energetice a ţării noastre. Din acest motiv, cred că este necesară modificarea legislaţiei, pentru ca o parte din redevenţele către bugetul central să fie reorientate către comunităţile locale şi chiar către proprietarii terenurilor, aşa cum se întâmplă în SUA. În acest fel, cetăţenii, comunităţile locale vor beneficia de prosperitate şi vor simţi că sunt parteneri ai statului în acest proces", se arăta în programul electoral al lui Iohannis, intitulat "România lucrului bine făcut".
S.D  Nu vreau sa comentez ideea necesitatii modificarii legislatiei pentru ca eu am inteles ca nu vom avea parte de cianuri sau fracking.(??) Am obiectii doar fata de posibilitatea ca proprietarii de terenuri sa primeasca redevente. Aparent, o masura dreapta, daca o aplicam la gradul de saracie al nostru, cati oameni nevoiasi vor uita de relele frackingului in asteptarea unor venituri anuale, indiferent daca populatia de pe suprafete mult mai intinse din jur va suferi? Consultarea populatiei se va transforma in acceptul populatiei.

.://energyreport.ro/.../3199-ce-spune-presedintele...
Draghi Puterity In Germania e stabilit prin lege ca bogatiile subsolului apartin statului, si nu proprietarului terenului. Chiar si pentru o simpla fantana e nevoie de aprobarea statului.

In Romania nu e specificat acest lucru? Apa freatica de sub terenul de la Nana, de exemplu, ii apartine doar lui Basescu, si el poate sa o otraveasca cum vrea el?
S.D art. 135,din Constitutie: „Bogăţiile de orice natură ale subsolului… apele cu potenţial energetic valorificabil şi acelea ce pot fi folosite în interes public… fac obiectul exclusiv al proprietăţii publice”. În acelaşi articol, 135, ambele constituţii (din 1991 şi 2003), prevăd că: „În condiţiile legii, ele pot fi date în administrare regiilor autonome ori instituţiilor publice sau pot fi concesionate ori închiriate”. Aceste prevederi, aşa cum realităţile au demonstrat, deschid larg porţile capitalului străin de a pune stăpânire pe bogăţiile subterane ale patriei, şi de a le exploata în folosul lor.
S.D  Prin modificarea Constitutiei avuta in vedere nu este imposibil sa se extinda categoria la persoane fizice proprietari de terenuri. Altfel de ce s-ar fi pronuntat asa?
D.P  A incalcat Constitutia actuala?
S.D  Pana nu modifica legislatia nu pot spune. Sper sa fie juristi pregatiti in materie.
D.P  E extrem de grav si daca modifica Constitutia in sensul asta. Sa nu uitam ca in Romania terenul poate fi cumparat si de straini. Ce i-ar
impiedica pe straini sa cumpere terenuri pentru fracking? Sau pentru
depozitarea de gunoaie toxice si radioactive, cum a incercat Germania si la inceputul anilor '90.
S.D  Lege exista pentru terenurile agricole
Todosiciuc Bogdan Adrian Cum determini rolul comunitatii locale in puterea de decizie? Comunitatile din jur care nu ar beneficia de profitul exploatarilor dar care ar putea beneficia de efectele ei ce rol ar trebui sa aibe? Eu am fost la Rosia Montana acum cativa ani si am facut sondaje acolo pentru lucrarea mea de dizertatie. Pe langa faptul ca nu gaseam fizic oameni in jur (comunitatea e in disolutie) si multi nu doreau sa isi dea cu parerea m-a surprins ca in jur de 70-80% erau de acord cu proiectul RMGC si vroiau demararea lui. Sigur, fiind putini respondenti si eroarea de sondaj era mare, dar si cu eroarea aplicata procentajul celor favorabili proiectului tot era majoritar. Ca atare ar trebui comunitatile sa decida in probleme care pot avea un impact national?
S.D  Ceea ce nu-i chiar o fericire; Cred ca suprafata detinuta de straini depaseste acum 1,5 milioane hectare. Pe productia aceasta romanii nu pot conta. Cu cat se vinde mai mult teren agricol securitatea alimentara a tarii scade
S.D  Adrian, asta e problema legitimitatii referendumurilor locale in chestiuni de interes mai larg. Local, o comunitate saraca ar face orice pentru a obtine locuri de munca. Initiativele private intarzie sa apara acolo, toti asteptand sa vada daca vor veni "americanii" sa aibe ce vinde. O mare problema sociala
T.B.A  V-ati intrebat de ce intarzie sa apara initiative private la Rosia Montana, altele decat RMGC? Raspunsul la aceasta intrebare il au primarii (indiferent de culoarea politica) de acolo.
S.D  Inconstienti!
S.K  Evident că o comunitate locală n-ar trebui să decidă singură în probleme de interes general. Chestiunea- mai gravă- se pune și atunci când la nivel național lumea nu prea e educată. Și e ținută în mod intenționat într-o astfel de postură, fie de către guvernanți, fie de ONG-urile cu alte interese...
P.FCh  Primul pas catre... regionalizare.
Cristi Pantelimon E mai mult decât atât. Dacă Merkel şi Hollande semnează TTIP, atunci vom vedea în Vaslui ca în Dakota de Nord, sonde peste sonde şi comuniţăţi de români fără dinţi în gură protestând la tribunalele comeciale internaţionale, în faţa lobby-ului petroliştilor americani. Aş risca să spun care va fi rezultatul acestei "negocieri" pe piaţa liberă. Dar sper ca Iohhanis să fie tras de mână la timp...
S.D  Cristi Pantelimon, cred ca e nevoie de multa truda ca sa cuprinda toate chichitele tratatului. Sper sa existe un consilier pe-aproape.
S.D Si sper sa mai existe ceva sindicate prin jur.

Niciun comentariu: