marți, 7 aprilie 2015

Anomalii ale taxarii



Anomalii ale taxarii – 15 martie 2015
Prospectiv A-z a distribuit postarea publicată de Robert Reich.
.via Gabi Cretu
<<Se poate adapta si la Uniunea Europeana. Țările cu cele mai mari taxe si mai dure reglementări (mediu, protecția consumatorilor, etc.) o duc cel mai bine; ba, chiar au trecut prin criza cu gratie. Inclusiv, cei mai multi investitori le cauta. Nu ele sunt oferite ca model.
Noi am ajuns sa luam drept reper țările baltice, care au reușit sa taie salariile chiar mai mult decat Romania, si ridicam omagii peste omagii îmbunătățirii mediului de afaceri in formula fara taxe, fara reglementări dar cu scutiri; de orice! Probabil si cu cea ce a investi...>>
I keep hearing California is a terrible place to do business. The Tax Foundation rates its taxes as the third worst for business in America; Forbes ranks California's business costs fifth highest and its regulations (especially environmental regulations) the eighth most burdensome. These same sources rank states like Kansas as among the best to do business.
Yet California-based companies are surpassing their competitors in the U.S. by almost every measure favored by investors. Bloomberg reports that over the past four years, California companies in the S&P 500 have delivered returns of 134 percent (the closest big-state challenger is Florida, whose companies have an 82 percent return). They’ve also outperformed the S&P 500 by a margin of 23 percent. Tech companies in the state account for 52 percent of all tech company sales in America.
Kansas, meanwhile, is hitting the rocks.
How can California have some of the highest business taxes and regulations in America, and the most successful businesses? Because California has used its tax dollars to invest substantially in higher education, infrastructure, and basic R&D – the building blocks of the economy. And its regulations have fueled innovation, especially in alternative energy. (And its climate doesn’t hurt.)
 Smaranda Dobrescu Ce se mai discuta in Europa relativ la taxare:
1. Intr-un interviu acordat revistei Der Spiegel, Schaeuble a precizat ca va lua in considerare o relaxare fiscala in cazul in care se va ajunge la un compromis in cadrul "marii coalitii" de centru-dreapta aflata la guvernare in Germania, scrie AFP.

Fostul prim-ministru estonian Siim Kallas, fost vicepresedinte al Comisiei Europene, se alatura corului tot mai numeros de voci care sustin implementarea programului de relaxare cantitativa al Bancii Centrale Europene in paralel cu o relaxare fiscala.
Solutia ar fi una extrem de simpla, dar radicala: aplicarea unui sistem fiscal comun tuturor celor 28 de tari membre si reducerea la 0 a impozitului pe profit, fie si ca masura temporara, arata Siim Kallas, intr-un editorial publicat in EU Observer.
La Bruxelles s-a discutat constant in ultimii ani pe tema impozitului pe profit, comisia facand propunerea de reglementare a situatiei printr-o baza fiscala consolidata comuna, care sa fie aplicabila in toate statele membre.

2. Un raport privind tendintele de taxare in tarile UE, dat publicitatii in vara, arata ca la nivelul anului 2012 Romania avea un nivel de taxare de 28,3% din PIB fata de 39,4% din PIB, media in UE.

Din documentul respectiv reiese ca taxele aplicate in tara noastra sunt concentrate pe partea de taxe indirecte (accize si TVA) si semnificativ mai mici pe zona de impozite directe (pe venit, pe profit, pe avere etc.). Pentru contributii sociale valorile sunt comparabile cu cele aplicate in alte state UE.

3. Planul in trei puncte al lui Junker dat publicitatii in ultimele zile prevede si armonizarea fiscala macar la nivelul zonei euro.

Concluzia, cel putin a mea este ca pe fondul dereglementarii existente si al posibilitatii reducerii taxelor, prelevarile din impozite care dau masura statului social vor deveni aproape inexistente. Adica, sanatate, educatie, pensii, asistenta sociala, etc.
Ne vom uita cu placere la insorita Californie care poate sa introduca orice reglementare si taxare spre folosul afacerilor si bunastarii..

  Prospectiv A-z .
Foarte buna trecerea in revista a initiativelor europene. Ce ma intreb eu este:
Se poate initia asa ceva, la scara europeana, in lipsa unui acord politic al Uniunii?


Umblam la regimul de taxare si favorizam niste entitati, fie ele persoane private sau corporatii, care nu stiu cum se face dar sunt cam aceleasi/din aceeasi zona lingvistica... Un acord politic ti-ar da o harta conceptuala cu care ai putea compara masurile individuale (inclusiv cele de taxare) si rezultatle. Altfel o sa fim tinuti de fraieri in credinta ca unii e mai harnici si noi e mai puturosi.
  S.D  O normalizare a situatiei in prezent favorizanta pentru marile companii are doar o solutie politica. Fie Parlamentul European si CE nu vor mai fi dominate de populari, fie miscarile de stanga sau dreapta extrema vor bulversa complet vechile structuri si intentii ale Uniunii, dandu-i acesteia o noua fata.
  Gabi Cretu Sper ca împărtășim câteva adevăruri: 1. Toate măsurile actuale se bazează pe o teorie economică in care creșterea ar fi bazată exclusiv pe factori psiho-comportamentali - incredere, stimuli, anticipare. Cei doi obiectivi - dimensiunea cererii globale si resursele disponibile si prețul lor - nu sunt luați in considerare. Asta contrazice chiar elementul definitoriu al capitalismului - ca se produce pentru a se vinde/maximiza profitul, dar nu avem cum sa-i convingem... 2. S- a produs o schimbare sensibila a taxarii constand in cresterea ponderii taxelor pe consum/indirecte si scăderea celor pe venituri/proprietate (directe) cu efect catastrofal asupra cererii si consumului... 3. Cel mai rau dintre toate - privatizarea procesului de creare a banilor si transformarea acestuia in marfa... In rest, totul de discuta!
  S.D  Sigur ca impartasim aceleasi adevaruri, Gabi.! In ultimul timp am citit articole venite din Europa in care consumul ar putea fi favorizat nu prin venituri mai mari din munca ci din insasi situatia asta nenorocita de deflatie, asteptandu-se ca oamenii sa economiseasca mai putin si sa cheltuiasca mai mult in conditii de venituri constante. Cresterea in continuare este asteptata prin programul lui Junker sa vina din investitii si din armonizare fiscala. Nicio vorba despre renuntarea la reformele structurale de pe piata muncii.
La noi impozitele directe sunt foarte mici, doar Bulgaria ne depaseste. Si trendul guvernului este sa scada si mai mult impozitele directe pe principiul liberal , mai de mult destul de la moda.
Asa ca, ne ramane sa ne uitam cu invidie la exemplul lui Reich de comportament economic normal. Sau, sa revina la putere ceva partide de stanga!
  G.C  Despre investițiile lui Juncker va pot spune multe, ca-s raportoare pe COM... Culmea ideologiei neoliberale care va fi si fara vreun succes previzil... Faptul ca, dat fiind deflația, mai creste consumul e bine pentru oameni. Dar cum scopul economiei privat capitaliste (bă chiar si a economiei public capitaliste) e profitul, o relansare a productiei in aceste condiții e putin probabilă... Si asta tot din cauza economiei ciudate care ignora ca resursele costa si ca ceea ce numesc ei preț de echilibru nu poate sa scadă sub cost decat pentru termen foarte scurt si pentru anumite produse...
  S.D  Exista un clasament Forbes al tarilor cu cel mai bun mediu de afaceri bazat pe criterii destul de variate. Ei bine, in topul clasamentului european se afla Irlanda, Danemarca, Suedia, Finlanda, Norvegia, Olanda, Regatul Unit.. Daca am lua in considerare doar impozitul pe profit, in tarile respective el se incadreaza in gama 22-25%. Ca si in alte procese neliniare, aceasta taxare reprezinta punctul de inflexiune de la care incepand mediul de afaceri devine mai putin incurajator. Ca dovada Franta, italia, Spania cu impozite pe profit intre 33,4 si 30 sunt departate binisor de topul clasamentului.
Pe de alta parte, in cazul tarilor est-europene, Romania se afla pe pozitia 8/10 ca mediu de afaceri propice.Letonia este pe pozitia 10. O mica analiza din datele combinate expuse de Gabi si de acest clasament, ar determina poate Guvernul nostru sa traga concluzia ca nu reducand mereu taxele companiilor si raportandu-se la tarile baltice poate imbunatati mediul de afaceri.
Discutia asta pe care am initiat-o confirma cele spuse de Reich si sustinute de Gabi, doar ca ideea ca "se poate adapta si la Uniunea Europeana" este cam utopica in aceasta conjunctura ultra neoliberala de armonizare a legislatiei in sensul micsorarii sau eliminarii taxarii profitului.
  Mihai Ion Turcu Cum s-ar putea stimula investirii profitului si neexportarii lui?
  G.C  se investeșteprofirul

Niciun comentariu: