marți, 11 octombrie 2016

Ce vom gasi in noul Parlament?

Ce vom gasi in noul Parlament? – 22 august 2016


Doina Nicolescu
 

Versiunea n.0 a lui MM, ca sa vorbim codificat, o vom regasi in noul Parlament.


 


 

Cristian Ghinea – portret de tehnocrat | Critic atac


Ministrul Fondurilor Europene, Cristian Ghinea, a f

ost invitat ieri într-o emisiune TV unde a vorbit despre activitatea sa la minister. Emisiunea a fost remarcabilă, și de aceea o semnalăm aici, datorită prestației lui…

CRITICATAC.RO

 

Roxana Antohi Doamne fereste ca un astfel de mincinos si tupeist sa ajunga in parlament !

 

Alexandru Botu Daca cineva este cu adevarat interesat sa salveze democratia in Romania, atunci cel putin cel mai mare partid sa faca ceea ce n-a fost in stare pana acum niciun partid: sa propuna pentru parlament exclusiv oamenii foarte valorosi si integri (membrii si nemembri de partid), fara posibilitatea de a fi santajati de cineva.

 

Dinica Roman Daca motorul lui Ghin-shtilor e cel banuit, avem acum o imagine si a pneurilor, stergatoarelor etc.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1499699766714212&set=a.135359759814893.24939.100000226089577&type=3

 

Smaranda Dobrescu Cam gretoasa tirada romanului care se bucura sa demonstreze ca Brancusi nu e roman. 
In anii facultatii am avut fotografii cu colegi evrei, acum plecati in patru vanturi. Acele instantanee nu inseamna nimic altceva decat ca la momentul x ne-a facut placere sa avem o fotografie in amintirea facultatii, cand nu ne intrebam si nu avea nicio importanta din ce familii proveneam. 

IN revistele suprarealiste din Parisul anilor 1920 se intalneau atat texte dadaiste cat si texte suprarealiste. DE altfel in 1922, dadaistii s-au despartit de suprarealisti care aveau sa ocupe un curent larg de atunci inainte.De altfel curentul DADA a avut reverberatii in multe alte culturi si spatii europene si chiar americane. Tzara a scris si poeme in limba romana iar în România după al doilea război mondial a functionat grupul suprarealist bucureștean 'Infra-Noir', Urme ale lui Dada le gasim si in onirismul estetic.
Brancusi a fost pur si simplu un artist unic in felul sau, inconfundabil, fara elemente de imprumut; un artist de avangarda.
In fotografia de mai jos ii aflam pe artistii vremii, nu toti dadaisti, nu toti suprarealisti
Man Ray, Jean Arp, Yves Tanguy, Andre Breton, Tzara, Dali, Paul Eluard, Maz Ernst, Rene Crevel

 

Smaranda Dobrescu Nu m-am prins ce l-a apucat pe Cristian Blidariu asa o furie pe romanii care si-l aroga pe Brancusi "fara sa fie al lor" M-am gandit ca "Cumintenia Pamantului" e cea care enerveaza universalistii, internationalistii care vor sa dovedeasca ca opera lui Brancusi apartine nu romanilor ci universalitatii. Pentru ca nu am atatea argumente personale am citit si eu parerea unui critic de arta:
"Ca sa explicam ce e cu 'Cumintenia Pamantului' trebuie sa explicam mai intai ce e cu Brancusi si ca sa explicam ce e cu Brancusi trebuie sa explicam mai intai ce e cu sculptura, iar pentru asta nu ne ajung cateva minute. Pe scurt, insa, timp de 2.000 de ani, lucrurile au mers intr-o anumita directie. S-au sculptat chipuri - de oameni, de zei, de sfinti etc. Si asta s-a intamplat intr-un spatiu in care zeii si oamenii se cam amestecau - spatiul greco-latin.

Brancusi este primul sculptor din lume care rupe acest circuit al formei in sculptura. El vine dintr-o zona care nu are chipul cioplit ca element de civilizatie.

'Cumintenia Pamantului' face parte din prima lui tentativa de a rupe imaginea din obisnuinta ei istorica. El incearca sa faca asta prin intoarcerea la lumea primitiva, la chipul omului in general. El ne duce catre ideea de om, de existenta umana, si face asta in doua episoade - 'Sarutul' si 'Cumintenia Pamantului'. Sunt primele tentative de desprindere de conventia sculpturii occidentale", ne-a dezvaluit Pavel Susara."

 

Dinica Roman Blidariu crede ca se ocupa de spumele nationalistilor in timp ce padurea Romaniei este violata si abandonata. De fapt, ghinistii gen-Blidariu sunt perdeaua de fum care acopera faradelegile...

https://www.facebook.com/schadetours/videos/1766556453624169/

 

Smaranda Dobrescu Emil Cioran către Radu Varia: "Ideea că tot ce e valah e nesemnificativ și destinat eșecului m-a înșelat încă o dată. Mulțumesc pentru convertirea mea la… Brâncuşi."

Triada unei identitati: Caragiale - Cioran - Brancusi
http://www.observatorcultural.ro/.../triada-unei.../
Ideea sustinuta de ICR in 2011 la simpozionul Brancusi la Paris.

 

 

Triada unei identităţi: Caragiale-Cioran-Brâncuşi - Observator Cultural

OBSERVATORCULTURAL.RO

Niciun comentariu: