marți, 6 septembrie 2016

Propaganda despre propaganda

Propaganda despre propaganda – 3 august 2016


Stefan Kovacs

Doi băieți de care n-a mai auzit nimeni dar trebuie să-i admirăm că sunt românași plecați în SUA (cu o engleză execrabilă) au dat un articol- despre cât de groaznică e propaganda rusă. Acuma- pe lângă banalitățile și stupiditățile cunoscute (de genul că dacă spui ceva împotriva SUA pe stradă te tratează oamenii ca pe omul lui Putin) respectivul articol cam bate șeaua să priceapă iapa- ce-ar fi să mai interzicem noi FB că propaganda lui Putin se duce pe-acolo- și ce să vezi..."From then on, Facebook Romania has become a main stream communication channel, where the prime minister, the president and other government officials and institutions are routinely issuing official statements via Facebook exclusively. ". Deci Cioloș le dă numai pe FB pe alea oficiale și la fel și Iohanis. Da românii sunt cam tâmpiței (în viziunea autorilor) și ce să vezi..."The Romanian authorities have not yet reacted to this sort of propaganda. On one hand, they're busy with an intense and difficult effort to fight corruption at all levels of government. On the other hand, the fluid nature of the propaganda described herein makes it difficult to formulate legislation and methods to counteract it.". Dar să stăm o țâră că interzice Pruna și FB...altfel rușii ăia spun niște minciuni nerușinate..."ii. The Eurosceptic postings present the EU as a strong threat to the Romanian industry and agriculture. The anti-EU texts produce references to the Romanian industry prior to 1989 and associate the disappearance of a large fraction of that industry - due in large part to inept and corrupt privatization processes - with the EU integration. This theme resonates strongly with the Romanian population of ages 50 and above, where some level of nostalgia for the "good old times" exists, and where participation to vote is significant.". 
Acuma stau și mă întreb- cât de tâmpit trebuie să fii (stabilit în America sau nu) ca să ai impresia că tot ce spui tu e adevărat și corect și numai asta e adevărat și corect- când faptele, vai faptele- sunt cam împotriva ta. Dar totul e din vina propagandei lui Putin- și mizeria, și criza economică și lipsa de idei a liderilor și evident că și terorismul...

 

Smaranda Dobrescu Faptele si starile au tendinta sa fie prezentate in presa si pe FB in logica binara. Uneori ma intreb si eu daca simpatia sau antipatia fata de SUA sau Moscova nu au inceput sa prevaleze asupra ideologiilor, solutiilor economice, oponentei sau bunei-credinte fata de biserica, politicii corecte, si tot ce mai deriva din strategia geopolitica.

 

Stefan Kovacs Într-un mod foarte concret- am putea lua 2 surse de informare FB. Una este Hotnews-ul- pe care în general nu am niște fapte ci niște idei despre cât de rău e dl. X și cât de bun e dl. Y- alta e Sputnik-ul în limba engleză care-mi dă în general fapte. Zic eu că sunt destul de major și vaccinat să-mi dau seama când întind și ei coarda- dar în general mi se dau fapte.

Niciun comentariu: