duminică, 31 ianuarie 2021

Refugees welcome, dar nu pentru toți

 


Domnului Mancini Copsky: Iata, nu crestinismul o face pe Frau Merkel atat de primitoare, in numele EUropei!
Refugees welcome, dar nu pentru toți.
Landul Saarland a refuzat primirea a 400 de creștini asirieni din Siria.
Ceea ce fusese cerut de către organizații ale asirienilor din land.
Motivația: costurile ar fi prea mari.
Asirienii numesc decizia “cinică, inumană și lașă”.
Căci landul a preluat din 2015 peste 10.000 de migranți.
Asirienii sunt urmașii regatului Asiriei, care a durat până pe la 600 înainte de Hristos.
Ei vorbesc arameica, limba lui Hristos, și sunt creștini catolici și ortodocși.
În 2015, asirienii creștini au fost izgoniți de către IS din satele lor din Siria.
După înfrângerea IS, mulți s-au întors la casele lor.
Însă acum muslimii îi atacă și le ard casele și câmpurile.

Comments

  • Mancini Copsky
    1. Am amintit problema creștinilor orientali în precedenta discuție. Dacă îmi aduc eu bine aminte, ziceam că, eu, personal, aș spune că acești creștini orientali ar trebui prioritizați. Un raport de genul 2:1. Și, pentru infracțiuni grave, aceleași pedepse pe care imigranții le-ar fi primit în țara de origine, cu tot cu expulzarea întregii familii, fiincă, în fond, vorbim de o cultură tribală, fără nici un fel de conotații depreciative din parte-mi.
    1.2. Nu am spus, însă, că sunt vreun exemplu de creștinism. Îs cât se poate de călăuzit de instinctul de conservare pe care elinii îl numeau, cu o conotație pozitivă, philautia, adică iubire de sine și despre care Aristotel spunea că este baza iubirii celorlalți (prietenilor), la care, însă, teologia creștină nu știu să se refere vreodată cu alt sens decât profund negativ. Pt. că, OK, ai prieteni, iubești pe unii mai mult ca pe alții, trebuie să nu te judeci pe tine, că scaunul de judecată este gol (hetoimasia), în așteptare, dar nu trebuie nici să îți consideri afinitățile ca având altă bază decât neștiința planului divin. Totdeauna.
    Apoi, se poate să îmi fi scăpat unele, dar eu nu am găsit prin Noul Testament prea multe despre prioritizare culturală. Fundamental ar fi acest citat:
    “În calea păgânilor să nu mergeţi şi în vreo cetate de samarineni să nu intraţi; ci, mai degrabă, mergeţi către oile cele pierdute ale casei lui Israel.”
    Doar că el, ca și alte câteva asemenea, a se vedea și episodul cu femeia samarineancă, are un caracter relativ – întâi să încercați cu cei din apropiere, familiari cu profețiile, etc. –, subminat de altele cu valoare absolută.
    “Mai am şi alte oi, care nu sunt din staulul acesta; şi pe acelea trebuie să le aduc; iar ele vor asculta glasul Meu şi va fi o singură turmă şi un singur păstor.”
    În rest, Pavel spune că în Hristos nu există nici elin, nici iudeu. Ei, bine, în Hristos, nu înseamnă dacă respectivii elini sau iudei s-au făcut frați creștini. Înseamnă dacă tu, cititorul, ești în Hristos. La fel cum faptul că, în același pasaj, în Hristos nu există sclav și stăpân înseamnă nu că în afara creștinismului sclavia este permisă, ci că, DACĂ afirmi că ești creștin, nu trebuie niciodată să te raportezi la cineva ca la un stăpân sau ca la un sclav. Iar elin și iudeu nu se referă la naționalități, cum avem astăzi tendința să citim. Se referă la ce numim astăzi religii și chiar rase (apartenențe de cult și de trib). La două dintre cele mai vizibile din peisaj.
    2. Cum spuneam, oricât de interesant, de meschin, sau de diabolic ar fi un politician, un om de afaceri, sau oricare altă persoană influenă asupra altor persoane, trăiește într-un mediu cultural. Și nu prevalează în fața acestora decât dacă știe să speculeze nișele țesăturii culturale în care este prinsă.
    De aceea,
    2.2 a încerca să rezolvi doar o problemă, care nu este singulară, spuneam, reprezintă o încercare de trata un singur simptom, de a aborda problema pornind de la un nivel particular, eventual cât mai redus la scală, așa cum sugera a fi ideal un Popper, un conformist cu trend-ul actual, de exemplu. De altfel, o făcea adăpostindu-se foarte bine într-un fagure rezistent al teologiei creștine, la modul: a încerca să abordăm o problemă de ansamblu depășește puterile umane și sfârșește prost, dictatorial, fundamentat egocentric.
    Având în vedere că știu că între timp ați citit sinteza pe care o făcusem unui articol despre cancer din care cred că ați reținut și problemele de ordin perspectival acuzate [https://www.facebook.com/albaidaq.../posts/2709569855722540], pentru că pe acelea le subliniam, în fond, contam că ați înțeles că și într-o astfel de situație a trata lucrurile ca pe ceva ce reclamă o rezolvare care pleacă în jos de la un domeniu particular, nu de la esență, în acest caz, de la sfera coalizărilor politice, nu de la cel al rediscutării șinelor culturale adânci, care tot referințe din Scriptură sunt și pentru mama libtarzilor, nu face decât să îndepărteze un simptom al bolii. Poate pare de-ajuns, totuși. Această atitudine, însă, duce la mutare vulnerabilității în alt sector și în altă formă. Boala va fi tot în corp, chitită să izbucnească cu o intensitate mărită de forța amânării.

    • PAz:
      Mi-aduc aminte de nr. 1. Insa contrapunctul aici era altul: Nu din crestinism sunt astia ADUSI peste EUropeni. Atat. In rest, discutam / prospectivam.
      •  
    • Mancini Copsky
      Și v-am răspuns acum, cred, că europenii respectivi sunt, că vor sau că nu vor, creștini. Nici Lenin n-a scăpat de obolul acesta, nici revoluționarii francezi cu al lor slogan "LEF, sau moartea!", de ce ar scăpa Merkel, asta întreb. De ce m-aș opri la o figură și nu aș analiza un context?
      Am înțeles, nu ne place politica fiicei de pastor lutheran simpatiant sovietic, bun, nici mie nu-mi place. Și mai departe?
      •  
    • PAz:
      Si mai departe nu as atribui crestinismului miscarea aceasta de populatii.
      Altfel, riscul e de a sminti lumea cum ca asa ceva ar fi in cele din urma acceptabil, conditia fiind doar ca lumea sa stie mai bine crestinismul stiintific(sic!).
      •  
    • Mancini Copsky
      Dacă ceva nu este adevărat și este combătut pentru pericolul pe care îl reprezintă, fără a se da pe față că nu este adevărat, se va perpetua, vor exista idealiști, iar dacă mai este timp, ideea va izbucni oricum undeva. Dacă este adevărat și este combătut din același motiv, la fel, se va perpetua, ș.a.m.d. Dacă ceva nu este adevărat și este combătut pentru faptul că nu este adevărat, de fiecare dată când acel fenomen va încerca să reapară, antidotul va fi fiind existând deja, iar astfel va apărea și figura care să îl livreze. Dacă ceva este adevărat și este combătut că nu ar fi adevărat… se lămurește mai repede.
      Când nu dorim să combatem așezarea unei idei, ci posibilele ei repercusiuni, atitudinea pe care o transmitem unui eventual public spectator și votant, la nivel de mase nefamiliarizate cu disputa în sine, ceea ce comunicăm astfel, este teamă de confruntare, comportament evaziv. Dacă există o teamă similară și de intensitate apropiată, la nivelul maselor, disputa va fi câștigată pe moment. Până când pericolul fiind depărtat, iar teama lor va fi scăzut suficient. Are rost să continuu? În general, ține de două-trei ori. La un moment dat, cineva spune: nu e, mă, nici un lup. Deci, de ce să începem prin a striga: lupul! 
    • PAz:
      Ex cathedra asa este. In practica, nu-i nevoie de prea multe astfel de strambe pentru a deraia complet societatea care merge deja pe 2 roti.
      Nu, domnule Mancini Copsky, nu mai cred ca avem luxul indreptarii organice. Lupul e Centrul.
      •  
    • Mancini Copsky
      Și după aceea? Să înceapă măcelul..
      •  
    • badge icon
      "pentru infracțiuni grave, aceleași pedepse pe care imigranții le-ar fi primit în țara de origine, cu tot cu expulzarea întregii familii, fiincă, în fond, vorbim de o cultură tribală, fără nici un fel de conotații depreciative din parte-mi. " -- Acum 10 zile in fosta capitala a imperiului "Roman de Natie Germana" Goslar (era in secolul XI una din cele sapte capitale de printi electori), un viceprimar si-a permis sa sugereze pe facebook precis ce spuneti mai sus: sa fie pedepsiti contravenienti ce se declara musulmani, conform Sharia. Afirmatia a fost infierata de "rasista", si a fost silit sa se retraga "benevol" din post si politica locala.
      •  
    • Mancini Copsky
      Preda Mihailescu
      , evident! Ce și spun aici: oricum direcția asta nu e funcțională, oricât de rezonabil argumentată ar părea. Fiindcă nu este despre argumente, este despre axiome, iar axiomele trebuie respectate, dacă nu ai de unde să pui altele în loc. Nu te poți raporta simetric la "celălalt", pentru că înseamnă să-i recunoști cultura, religia, ca autentică, or, în creștinism, nu se poate aceasta.
      De-aia și spun, este ceea ce aș face eu, personal. Raportându-mă la milieul teologic mai cu băgare de / în seamă, însă, zic: onorat auditoriu, faceți-mă rasist, eu sunt primul, dar, hai, să vedem, cât de păgână, i.e. neseculară, este concepția-ne a ospeției, ce se ascunde în spatele ei? Așteptarea unei reacții la înălțime, întotdeauna, că doar ești om și la un moment dat vrei să primești înapoi, dacă te-ai chinuit să dai. Iar când ți se pare refugiatul e mult prea pretențios, rabzi una, două, trei, și-ncepe căsăpenia, că așa stau lucrurile natural. Moarte păgânului din noi. "Huo, rasistule!"
      •  
    • badge icon
      Mancini Copsky Cred ca este mai simplu: Legea respectului reciproc are variante foarte putin diverse, in toate culturile. Ce a vrut Mohamed si ce au inteles unii si ce au inteles altii musulmani NU sunt treaba mea, crestin fiind.
      Dar atunci cand ei nu se comporta ca oaspeti in lumea crestina, si asa cum ar astepta la ei oaspeti sa se comporte, atunci cand fac incalcari care sunt sanctionate si de a lor Sharie, este in spiritul oricarei credinte SI legitati statale, ca sa se hotarasca sa fie tratati dupa Sharia. Bineinteles ca va trebui stabilit concret modul -- caci altfel vorbim vorbe, nu vad intr-o tara Europeana, un european sa taie maini si capete sau sa biciuie, dupa Sharia. Cumva tot ai lor trebuie sa o faca, dar dupa acorduri bilaterale stabilite si respectate
       
      •  
    • PAz:
      Domnule Mancini Copsky, am vazut in goana o discutie la dvs pe pagina unde tratati aceasta problema in cheia ospitatilatii.
      Va spun aici ca este gresita. Iata de ce:
      Prima conditie a oaspetelui este ca sedereea e TEMPORARA.
      A doua, oaspetele nu rearanjeaza casa gazdei sa-si satisfaca particularitatile.
      SAMD
       
      •  
    • Mancini Copsky
      într-o cultură a pragurilor sau, mai familiar, a legii, așa cum nu este cea creștină, n.b., oaspetele, cât timp este oaspete, este zeu.
      după har, respectivele praguri / granițe, legile însele, nu mai există prin ele însele, ci doar pe calea convenției. oaspetele: îi dai ajutor, Hristos vorbește în numele lui încă, dar tratamentul reclamat nu este unul divin, nu ți se cere să îi dai lui, cu adresă specială, ceva anume, ș.a.m.d., pt. că nu este doar unul ca el, sunt o mulțime.
      Hospitality – Heart Of Hinduism
      ISKCONEDUCATIONALSERVICES.ORG
      Hospitality – Heart Of Hinduism
      Hospitality – Heart Of Hinduism
      •  
    • Mancini Copsky
      când vorbesc despre ospitalitate, nu mă refer la faptul că am un prieten care vine să doarmă la mine, n-am unde să-l culc, că am pat de o persoană, îi dau o plapumă să o întindă pe jos. aceea nu este ospeție, în sensul în care ospeția stă în centrul religiilor păgâne.
      a te socoti o gazdă ireproșabilă înseamnă a vorbi despre străin ca despre un mesager „de dincolo”.
      ergo, a deschide poarta unor înțelesuri care domneau înainte de întrupare / domnesc în afara ei.
      •  
    • PAz:
      Bine, domnule Mancini Copsky, din cum scrieti cred ca aveti o locuinta unde m-as vedea oaspete pe timp nedeterminat. As veni destul 'de dincolo' pentru a va pune la dispozitia mea?
      Va multumesc pentru consideratie!
      •  
    • Intervin in elevata discutie despre spirit crestin, generozitate, omenie, etc si va reamintesc D-le Mancini Kopski intr-un fel absolut prozaic ca inca avem o Constitutie, chiar daca presedintele nostru pare sa fi uitat. Iata ce mentioneaza aceasta la art 3 alin 4:
      "Pe teritoriul statului român nu pot fi strămutate sau colonizate populaţii străine."
      Sincer vorbind, v-as asculta insa vorbind despre altruism intelegere, ospitalitate cu mare placere.

      •  
    • Mancini Copsky
      toată lumea pe aici citește pe diagonală sau vede numai votanți prezidențiali?
      •  
    • Mancini Copsky
      Mancini Copsky
      October 1 at 3:57 PM ·
      Christianity is not and should not be a religion of hospitality.
      Mancini Copsky
      October 2 at 12:36 PM ·
      Christianism: Come in, nothing nice here. Don't show us how nice you are.
      Mancini Copsky
      October 2 at 12:34 PM ·
      Paganism: Come in, but be nice. Be nicer than me, so I can be nicer than you.
      •  
    • badge icon
      Mancini Copsky Poate daca aveti o problema cu modul cum sunteti interpretat, ar fi indicat sa coborati din aburoase abstractiuni si sa va incumetati cu niste afirmatii concrete, down to earth: exista o obligatie a priorica de a primi niste refugiati octroiati de altii, necontrolati, fugind in cel mai bun caz de conflicte de care suntem ABSOLUT straini -- politic si economic? Lasand generalitatile de o parte, caci la nivelul abstractiunilor care va sunt dragi, in joc este doar termenul de drept de alegere care este suveran si in alegerea de a fi generos.
       
      •  
    • Mancini Copsky
      Preda Mihailescu
      , s-a strecurat o greșeală, cred, sper, undeva:
      nu contează că ești străin de conflict, refugiatul nu îl primești că ai avea vreo responsabilitate, îl primești pentru că este în nevoie. de-aia discut principii. se sprijină pe ele cam mult material să fie luate ușor.
      în rest, la ora actuală, nein, pt. că
      1. nu am suficiente resurse ca stat român să verific care prin ce formațiuni a luptat și de cine fuge mai exact, logic este să mă aștept că mulți provin din facțiunile extremiste care păreau să câștige la un moment dat, de vreme ce Assad este pe val;
      2. Siria, chiar dacă este în continuare în război, nu mai stă să se transforme în ceva IS.
      situația, în legătură cu punctul al doilea, mai acum câțiva ani, însă, era total diferită, iar atunci primul punct ar fi fost de reevaluat. în măsura posibilității garantării siguranței naționale cu ceva sforțări, primirea unor refugiați de război, nu de prin alte țări, cum sunt mulți, evident, ar fi fost ce se cuvenea făcut, fără întrebări că de ce saudiții nu primesc refugiații și alte cele. carpet bombing peste vilele regale, dar întâi primești refugiații. poate greșesc. nu cred că la partea cu covorul fermecat.
      acum, problema este și alta, că pe aici se discuta la scară europeană. or, la scară europeană, refugiații / imigranții sunt deja „stabiliți”. iar asta datorită unei anume situații culturale. or, dacă pierzi bătălii de nivelul ăsta, atunci apare riscul să pierzi tot. că socotești sau nu că meriți să intri în aceeași oală. 
    • „Pentru delicte graveee aceleași pedepse pe care le-ar primi în țara lor”. Dincolo de poezie dar cu pragmatism, îmi vine în minte doar cuvântul imposibil; imposibil pt. că legile sun oglindirea structurii fizice și psihice, pe care s-au împământenit mentalitățile. Argumentez: migrantul a abuzat sexual o copilă de 9 ani. În țara lui poate fi permisă chiar căsătoria, clima Africii maturizează de timpuriu fizicul, la noi distrugi o viață, avantaj oaspetele pe jalea noastră. Ex.2, migrantul ucide. În țara lui este decapitat, noi nu avem „tehnologia” ... Că refugiații sunt deja stabiliți și mizeriile lor cu durerile provocate, în consens laș se trec sub tăcere, spune mult.
       
      •  
    • badge icon
      Mancini Copsky "s-a strecurat o greșeală, cred, sper, undeva:"
      Sunteti induiosator uneori 🙂 Evident, ca normal asa ar fi, cum spuneti " refugiatul nu îl primești că ai avea vreo responsabilitate, îl primești pentru că este în nevoie. ". Din cate stiu, si Romania -- care astazi inghite in sec -- si Polonia, poate si Ungaria, care se opun si sunt insultate -- au tot primit refugiati cand nu ii obliga nimeni.
      Intr-adevar, s-a strecurat greseala unora care si-au propus sa decide pentru toti, si sa declare dorinta de a aletge si decide singuri, drept "lipsa de solidaritatre". Vedeti, eu sunt mai taran, spun lucrurile cum sunt...
       
      •  
    • badge icon
      Anna Zelinski
       Unii, mai multi, fura, ataca, strica bunuri publice -- tot felul de delicte care in tara lor pot fi pedepsite aspru, dar pe care politia "civilizata" le trece cu vederea mai usor decat la unul de-al locului.
      Cele enumerate de dumneavoastra sunt mai degraba exceptii, acolo se poate aplica legea locala 🙂

    • Mancini Copsky
      Anna Zelinski
      : tehnologia, da. chiar e vorba de tehnologie, un anume aluat uman, retras de pe piață din cauze culturale.
      Preda Mihailescu
      : de acord, dar, pt. mine ăsta era și este un principiu clarificat. nu sunt obligat de altcineva să primesc, sunt autoobligat. și obligat să cer celor care vor să rezolve problema să rezolve la rădăcină, să se mai ducă pe un fir, dacă tot propun rezolvări. de-asta vorbeam de carpet bombing. urban așe’.
      a propos de obligații, ce spun se poate rezuma simplu astfel, foarte mundan:
      s-a subțiat contactul cu strămoșii, ești obligat să imporți altă narațiune, s-a subțiat contactul cu narațiunea, ești obligat să imporți... purtători de narațiune. finalmente, se poate dilua și influența asta și nici nu mai am de unde să import măcar ppl indispuși să își complice viața, adică urmând axiome culturale, a murit tot organismul uman. alelalte sunt mijloace, pârghii, vehicule pentru aceste realitate de ansamblu. vreau să repar o problemă? nu merge să opresc cursul pur și simplu, trebuie urcat în amonte. 
    • badge icon
      Mancini Copsky Bine -- dar la ce ne servesc principiile care nu sunt respectate de nimeni si nicaieri, la nivel politic. Suntem cred de acord ca ele sunt esentiale ca orientare, si cine nu mai are nici principii este cam brambura. Dar, totusi: ce facem dupa aceea!?
       
      •  
    • Mancini Copsky
      principiile sunt bine-merci în funcți(un)e până când sunt abolite în favoarea altora. dacă n-ar fi, viața n-ar putea continua pe gol. când ăsta spune că "But I am more against the burka ban. I want people to have the freedom to do what they want. Or is that too difficult?" invocă un principiu. dacă nu are impact e poate pt. că și-a pus un cearșaf colorat în cap mai degrabă.
      •  
    • Labor councilor criticized over burka action at Canal Pride
      NLTIMES.NL
      Labor councilor criticized over burka action at Canal Pride
      Labor councilor criticized over burka action at Canal Pride
      •  
    • Mancini Copsky
      principiile au și ele o ierarhie, totuși, depind unele de altele. locul lecțiilor de filosofie / teologie nu este, desigur, spațiul politic. dar un discurs politic închegat, care rămâne, amintit, citat, etc. măcar niște decenii, dacă nu mai mult, trebuie să conțină implicit scara valorilor, nu să fie o adunătură de cuvinte în care se regăsesc unii și pe care o hulesc alții. trebuie să reducă la tăcere. sau să provoace violențe disperate, perdante.

      •  
    • Mancini Copsky, v-as da dreptate ca solutii echitabile e greu sa mai gasesti intr-un anume stadiu al problemei. S-au cautat mereu solutii culturale la probleme economice sau politice. Nu prea merge. Initial raul a pornit de la nevoia de forta de munca ieftina fara a fi fost in functiune un sistem de filtrare, adica conditionarea unei minime calificari. Tarile care au primit imigranti daca le asimilam cu niste sisteme sociale cu autoreglare la dezechilibre constatam ca nu sunt sisteme robuste, adica dupa solutii de autoreglare nu revin la echilibru de lunga durata. Romanii cand nu au mai droit sa munceasca si-au angajat sclavi care in timp s-au organizat, s-au razvratit, au distrus imperiul. De aici putem sa gandim ca decadenta societatii duce la conflicte culturale, la revolte, revolutii, razboaie fratricide. Solutiile de reechilibrare ce se cauta acum in Europa prin orientarea spre diferite locatii a imigrantilor pot intarzia cumva deznodamantul. In Ungaria, Polonia, etc mai mult, in marile puteri, in Nord, mai putin.Suedezii pare-se ca merg pe solutia parasirii teritoriului spre zari diferite si neobisnuite. E clar ca solutia era in amonte cand era inca controlabila.

    • badge icon
      Mancini Copsky Pare-mi-se ca preocuparea dumneavoastra primara este mult mai aproape de enuntarea unor frumoase principii care se le depaseasca in frumusete pe cele frumoase si neimplinite din trecut?!
      Personal as putea enunta cateva principii din domeniul "de nenegociat", cu care suntem foarte probabil de acord. Dar apoi? Cu ce am avansat de cand La Fontaine scria "La morale du plus fort est toujours la meillure/Nous allons le montrer tout a l'heure". Poate avem exemple mai impresionante? Dar respectarea principiilor - nu? Si sunt atunci pricipiile de vina? 
      •  
    • badge icon
      Mancini Copsky "principiile sunt bine-merci în funcți(un)e până când sunt abolite în favoarea altora. dacă n-ar fi, viața n-ar putea continua pe gol. " -- You lose me -- more wishfull thinking you die. Chiar doriti sa ma obligati sa va aduc vorbele din vant pe pamant? Contraexemplele sunt exercitiu mental esential pentru a evita vorbe goale si tautologii!
      Haide sa ne explicati manifestarea unor principii pozitive in cateva fapte elementare si REALE. Atentie -- principiul "La raison du plus fort est toujours la meilleure" nu face parte din panoplia principiilor pozitive, pe care le inaintati ca fiind "bine mersi".
      1. America sub Obama trimite o noua ambasadoare care sa impuna in viteza ca investigatiile juridice intr-o afacere cu mult sange american in mijloc, sa fie sistate. Si ele sunt sistate -- si astazi din aceasta afacere se nasc ... acuzatii impotriva lui Trump. Care principiu?
      2. Romania invita la decizii strategice privitoare la valorificarea unor recent descoperite si valoroase resurse naturale de gaze, pe reprezentantii unor firme interesate sa primeasca exploatarea fara a plati o centima tarii. Si ele sunt pe cale, in ascuns, sa castige. Ce principiu?
      3. In Anglia, in America, cercetatori mai ales in biologie, corecti si bine intentionati, descopera prin munca lor stiintifica banala, dar corecta -- ca Syngenta raspandeste un pesticid care transforma broastele mascule in femele capabile chiar de reproductie, si ... de homosexualitate 🙂, ca produsele Monsanto induc cancer in sobolani, samd. Firmele, bucuroase de munca depusa pentru a ii ajuta sa imbunatateasca produsele lor, angajeaza batausi sa ii intimideze, pun in miscare toate mecanismele pentru a ii discredita.
      Sa mai continui? Lista este infinita, si alegerea mea absolut intamplatoare. Va rog mult, explicati-ne pe viu ce intelegeti prin "principiile sunt bine mersi, si cand nu mai sunt valabile se inlocuiesc cu altele mai bune", caci este cam vax ce spuneti, in fata realitatii. Ah, si sper ca ramanem civilizati, si nu veti invarti cu ghioaca conspiratiei, si alte imbecilitati.
      •  
    • Mancini Copsky
      Smaranda Dobrescu
      , soluțiile culturale nu contravin celor politico-economice.Complementează. Nu aș spune (nici) că le înglobează. Sau că doar măsurile politico-economice au în vedere un scop cultural, nu și invers. Doar că eu nu prea cunosc în istorie mișcări de înnoire spirituală să ignore efectiv aspectele materiale. Dimpotrivă, când oamenii nu mai găsesc speranțe la nivel material, extrag energii adiționale din fibra culturală. Ascensiunea nazismului este o pildă ilustrativă aici. Invers, discursul centrat în planul imediat, să îl ignore pe cel cultural, cel mai des, iar la probleme ample - că nu tragi cu tunul după țânțari -, aceasta este sursa eșecului. De ce zic asta? Nu știu pe nimeni care să fi reușit o schimbare masivă acționând orbește din punct de vedere cultural.
      Poate orbește în sensul că și-a ales prost reperele, dar nu că nu ar fi setat repere, contestat argumente uzuale, interpretări ale surselor invocate sau aludate, ș.a.m.d. Iau doar exemplul comunismului. Nu doar Marx și Engels s-au ocupat cu așa ceva. Lenin a făcut-o deasemenea. Scopurile ample necesită coalizări. Acestea nu se întâmplă spontan decât în cazul unor dezastre colective iminente tuturor familiare. Dar, în rest... Coalițiile nasc disensiuni. Disensiunile nu pot fi nici clarificate, nici identificate din stadiu emergent și luate măsuri preventive, dacă nu se cunosc diferențele de principii de la care pleacă și relațiile lor.
      Cum coalizezi facțiuni diferite ca să susțină, acolo unde este cazul, deportări masive, fără să facă din Europa un teatru de operațiuni mai ceva decât dacă ar fi primit tot Statu’ Islamic la sânul său? 
      •  
    • badge icon
      Mancini Copsky Bine. Deci nu avem nici o jena sa vorbim alaturea cu drumul. Cred ca pana si Marx ar fi avut o maxima filo-ceva la aceste evidente fapte. Caci stia ca doar pe teorii nu ii tine la tavaleala reputatia. Caci era zilier cu vorba, nu angajat permanent. Cred. Si "Nu știu pe nimeni care să fi reușit o schimbare masivă acționând orbește din punct de vedere cultural." nu face supa mai curata.
      Poate mai exista oameni care au foarte bogata si inventiva cultura, si totusi cunosc locul ei.
      •  
    • Mancini Kopski Am spus: "S-au cautat mereu solutii culturale la probleme economice sau politice. " Adica daca ne pastram la tema imigratiei, la problemele economice sau politice, adica saracia din tarile de provenienta sau conflictele interne create intre grupari diferite sau provocate de colonizari pentru resurse, s-au incercat sa se rezolve la locul de stramutare prin constructia de biserici-moschee, daramarea unor simboluri europene crestine pretioase, acceptarea obiceiurilor ce tin toate de cultura si religia lor. Adica masuri culturale neadecvate. Iar in rest am incercat sa demonstrez ca societatea in curs de metisare se afla intr-un permanent si constant dezechilibru greu sau imposibil de stabilizat. Cu alte cuvinte, am ajuns la concluzia "amonte" fara sa ma mai plimb pe la Marx, Engels sau Lenin. Evident ca revolutiile au o majoritara motivatie materiala. Episoade tip razboaie civile cu numele de terorism extins, insa poti vedea la orice pas.
      •  
    • badge icon
      Smaranda Dobrescu
       Smaranda -- haide sa o spunem pe cea dreapta. Biserica -- religia -- cultura, veneau dupa ce armata pusese stapanire pe o colonie, si isi dadeau contributia lor, ca localnicii sa suporte noua lor stare mai impacati, mai visatori chiar, mai inconstienti. Si doar mersul ascuns al lucurilor face ca intre aceia sa fi fost si adevarati oameni de credinta, oameni de cultura, care sa daruie.
      Pana la urma, insasi obsesia moderna a sistematizarii si a rationalizarii contributiilor si solutiilor este in acelas timp cea care sufoca progresul uman. Ceea ce nu inseamna ca trebuie eliminata categoric. Doar coborata de pe falsul piedestal.
       
      •  
    • Mancini Copsky
      1. Există un principiu invocat în cazul lui Teo Peter. Nu că este invocat corect, este o extensie abuzivă de la principiu. Dar există un principiu la care se face referire în sensul de: nu comentați, că nu găsiți sprijini, este ușor de menținut o coaliție tacită împotrivă. Este acela că militarul nu trebuie penalizat pentru erori care provin din dorința de a-și face cât mai bine datoria, pentru că asta înseamnă să îi subminezi dorința de a-și face datoria. Desigur, ăla era beat, nu-și făcea nici o datorie. Dar tu câștigi procesul în această privință. Vine altul după și spune: a, dar zborul Iran 655!!
      2. Principiul că o țară democratică ar avea, în teorie, mai mult decât altele, conducători care reflectă calitățile / defectele populației, iar Vestul ne-a dat democrația (forma modernă, că aceea antică intră la regimuri sclavagiste).
      3. Principiul este cel al beneficiilor demografice ale agriculturii intensive. Cauză extrem de sentimentală, care, per total, probabil va ignora problema calității vieții, până când aceasta va sparge ușa să intre la loc.

      •  
    • Mancini Copsky
      Fiind făcute în logica lui să nu supărăm emigrantul de altă religie, măsurile culturale enumerate sunt inadecvate, nu de alta, dar sunt în dezacord cu propriul nostru fond cultural. Din punct de vedere creștin, credințele celuilalt nu valorează nimic. False, de sus până jos. Cum să le respect? Că le e frică unora și speră că liniștea se poate cumpăra, că alții se simt vinovați pentru atitudinea adecvată cultural – și eu o privesc critic, să fie clar –, arătată altora, în alte locuri, etc.? Desigur. Dar acesta este fondul, reperul cel mai familiar celor mai mulți. De aceea și când vreau să se aplice emigrantului de altă religie pedepse corespondente celor din religia sa, coreligionarii îmi vor sări în cap: ce faci, cum, ai uitat că noi suntem ceva-ul cultural, că ăia sunt barbarul, chiar nimicul?
      •  
    • Mancini Copsky
      Preda Mihailescu
      , ce religie aveau respectivii soldați, armata, etc.? Sau, plecau așa, fără un crez "universalist" la bord? Au mai fost cazuri, desigur. Imperiile păgâne, că Roman, că Mongol, își autolimitau prin definiție expansiunea necerând schimbarea religiei populațiilor cucerite. La un moment dat, diversitatea era prea mare ca Imperiul să își mai permită să se lățească. Fiecare soldat cu înțelepciunea lui. China medievală a "ratat" pe temei cultural o revoluție industrială. 
      •  
    • Mancini Copsky
      Din arsenalul de soluții culturale (de avarie): https://www.newsweek.com/challenging-quran-139447...
      Challenging The Qur'an
      NEWSWEEK.COM
      Challenging The Qur'an
      Challenging The Qur'an
      •  
    • Mancini Copsky E adevarat ca lucrurile nu sunt nici albe nici negre, ca fiecare parte (nativi-imigranti) are dreptate, ca trebuie in spirit umanist sa intelegem, particularitatile noilor veniti dar sa le cerem respectarea locului, a obiceiurilor pamantului. Aveti, trebuie sa recunosc un deosebit talent in a fi avocat al tuturor partilor, dupa caz. Si eu nuantez si judec cu inima mai toate cazurile delicate, dar am o varianta prioritara. Pe care intr-o discutie o dezvalui indiferent de parerea celorlalti, fara sa ma gandesc ca interlocutorii imi pot ghici personalitatea si principiile. O meserie pozitiva, tehnica, vs o meserie umanista cu un excelent talent de argumentatie in oglinda.. 🙂 mentine misterul doar pentru u timp limitat

      •  
    • Mancini Copsky
      Legat de Luxenberg, dar nu astea sunt problemele. Este greu să ne închipuim asta sub forma unui film gen Zeitgeist în limba arabă? Nu cred. Problema este dacă ne avantajează genul ăsta de soluție...
      •  
    • Amazon.com: Customer reviews: The Syro-Aramaic Reading of the Koran: A Contribution to the Decoding of the Language of the Koran
      AMAZON.COM
      Amazon.com: Customer reviews: The Syro-Aramaic Reading of the Koran: A Contribution to the Decoding of the Language of the Koran
       
    • PAz
      "Problema este dacă ne avantajează genul ăsta de soluție..." M-ati pierdut aici...
      •  
    • Mancini Copsky
      Păi, ne-ar avantaja o secularizare a Islamului? Sau, încă o facționalizare a lui?
      •  
    • badge icon
      Mancini Copsky Mai exista si principiul ca exista intotdeauna un principiu cu care sa iesi in alta discutie. Cu parere de rau, dar exista o senzatie grea si apasatoare, de self-fulfilling prophecy in tot ce spuneti. Scantei de adevar si realitate, care fug de indata ce le ceri sa lumineze concret.
      Ma duce un gand la un maestru care este chemat cand Bucurestiul si tot Sudul Romaniei au ramas in intuneric dupa un scurt circuit, si el raspunde "nici o grija, principiul lui Ohm si Legile lui Kirchhoff sunt in continuare valide, bine mersi". Intr-adevar, ar fi mult mai grav daca s-ar schimba insasi fizica complexului -- dar totusi cei care fac apel asteapta ceva mai eficient decat o confirmare a faptului ca legile fundamentale ale fizicii mai functioneaza.
      Cat despre militari, si culturi si alte bucurii imaginare -- ele sunt nepretuite si demonice in acelasi timp, caci au aceste potentiale. Si ramane vorba romanului -- omul sfinteste locul, omul sfinteste (sau nu) si principiul si cultura, totul.
       
      •  
    • PAz
      Despre cine ar fi vorba in pronumele folosit de dvs la persoana intai-plural?
      Mi-e clar ca occidentului i-ar conveni in mod practic (adica neprincipial) factionalizarea Islamului--ca opus al secularizarii. Numai ca nu mai am incredere in capacitatea acestuia de a ingineri social pe scala mare.
      Si nu doar occidentlui, ci mai oricarui cumparator-consumator de hidrocarburi.
      Numai ca la stadiul asta, scala aplicarii maximei lui Engles ca in capitalism o problema nu-i rezolvata, ci doar mutata (in timp si spatiu) e infricosatoare. Problema e prea mare in occident sa scape doar prin factionalizarea Islamului. Se tot incearca din 2001 sa se inlocuiasca URSS cu Islamul si vad ca occidentul incepe sa se asemene cu inamicul astfel creat.
      •  
    • badge icon
      Mancini Copsky Iarasi o ametim: din tot ce stiu citind oameni cu picioarele pe pamant si experienta directa a Islamului, sau vorbind cu Musulmani de buna credinta -- problema are un nume, si nu se numeste Islamism, si Wahabism. Care este o erezie, o boala mentala precum comunismul doctrinar, stalinist -- disperat si omicidial. Si ca in cazul comunismului, divagarile in principii si teorii nu fac decat sa deschida spatii de miscare pentru erezie.
      AICI ar fi necesara toata cultura lumii, exprienta si discernamant, pentru a intelege din lunga istorie a credintelor, dogmelor si ereziilor, raspunsuri la multe intrebari. Ele probabil ca exista, dar deja prima incercare este aceea de a cadea in mrejele doctrinei care a biruit in timp. Oricum -- problema este mult mai precisa.

    • Mancini Copsky
      Imho, nu sunt tocmai ok principiile alea. Nu aș spune că sunt fundamentale. Sunt doar invocabile. Și contraatacabile. Nu contraargumentabile, însă, desigur, contra unei axiome nu vii cu da, dar s-ar putea să vă înșelați. Nu, vii cu altceva. Cu suficientă putere simbolică, nu cu valoarea simbolică.
      Poate că, totuși, locul și omul se aleg unul pe altul. Altminteri, distincțiile ferme trădează o formă de raționalism, fie că „organicizează”, fie că mecanicizează.
      PAz, 
      Cred că secularizarea Islamului ar fi și mai gravă. Nu cred că vrem să vedem încă o civilizație hipertehnologică având reflexe imperiale.
      •  
    • Mancini Copsky
      Ăh, păi, spuneam mai sus de carpet bombing în inima wahabismului. Nu o amețesc de loc, spuneam cel mai fățiș unde duce firul, de acum vreo douăzeci de comentarii. Îmi plac execuțiile chirurgicale, nu haosul.
      •  
    • badge icon
      Mancini Copsky Desigur -- caci sunt realitati, si nu principii. Ce am spus eu nu sunt principii, dar sunt atitudini, si stiu ca sunt eficace si salvatorii, de aceea manipulate cu violenta de iubitorii de principii si de distaco emotionale, de sublimari inteligente. Dar desigur, vorbim mult, si nu stiu precis la ce va referiti.
      Ma scuzati, dar trebui sa ma culc, maine am o calatorie lunga. Discutii fascinante va doresc in continuare.
       
      •  
    • badge icon
      Mancini Copsky Da, puteti repeta, nu stiu ce spuneati de wahabism -- v-am ridicat balonul la fileu, studiul serios al ereziilor ar putea fii AJUTATOR. Si chirurgia este o meserie grea, cere multa concentratie si nu multe vorbe.
      M-am spalat pe dinti, acum chiar ca trebuie sa ma culc - repetand urarile de mai sus.
      •  
    • badge icon
      Mancini Copsky Nu-i nimic -- el se inscrie in timpuri nemasurate, dar mereu actuale. Mai pe fata spus, concesiile facute de Americani pentru a asigura dolarul in petrol saudit, sunt acum platite nu numai de ei.
      •  
  • PAz
    In timp ce Romania este obligata de EUROpa sa aloce bani 'refugiatilor' iar (PREA MULTI) tefelisti romani (din Romanai sau strainatate) ajuta cu bani copiii lumii a treia, iata ce se intampla (in 2016) pe langa catunul presidential/capitala culturii europene:
    Poveste din România. Tatăl care crește 2 copii premianți într-un grajd
    GREATNEWS.RO
    Poveste din România. Tatăl care crește 2 copii premianți într-un grajd
    Poveste din România. Tatăl care crește 2 copii premianți într-un grajd

  • PAz
    Intr-un comentariu de mai sus, coprospectivul Mancini Copsky pune urmatoarea problema in termeni cat se poate clari si practici:
    "Cum coalizezi facțiuni diferite ca să susțină, acolo unde este cazul, deportări masive, fără să facă din Europa un teatru de operațiuni mai ceva decât dacă ar fi primit tot Statu’ Islamic la sânul său?"
    •  
    • badge icon
      PAz, Intrebarea este de genul celor ale caror constientizari amplifica procesul de catch 22. Este logica, omicidial de logica.
      Raspunsul se gaseste in natura umana, si il vedem intre noi -- dar nu se poate institutionaliza fara a pierde virtutile sale.
      1. Un taran marumuresan, a luat la bataie niste "refugiati" care intreceau masura. Unul contra multi, a supravietuit, a fost sincer si nu a facut-o cu mintea, dar nici din ura. Asta -- din omenie! Nu este singur.
      Dar cere mult mai multa energie sa dai dragoste cu implicare fizica si sufleteasca, atunci cand dragotea cere sa pui limite. Mult mai facil este discursul cultural. Caci este fluctuant, se detaseaza din atasamentul empatic si de comizerare automatic, sublimand tocmai cand poate contrarul este cerut.
      2. La fel de importanta este intrebarea: cine ne sunt aliatii? Am avea, macar intre imigranti de lunga durata, cel putin 80% de aliati. Dar si ei reactioneaza viu, la vibratia de condiviziune, nu la principii verbalizate, care ating experienta atat de diverse in asemenea cazuri, chiar daca verbal mesajul este corect. Deci implicare mult mai profunda. Problema este ca tocmai cei care in societatea occidentala sunt capabili si au dat dovada de asemenea implicare, cel mai des sunt inlaturati, in schimbul unei facile, superficiale -- si in termen lung omicidial de pericuoloase... stiti bine, tolerante.
        
    • Mancini Copsky
      Preda Mihailescu
      , 1. principiile nu sunt volatile. termenul s-a tocit ("principii morale" - de parcă realitatea ar începe cu un cod moral). ce a facut țăranul maramureșean probează niște principii pe care nu trebuie să ne sfiim să le numim eterne.
      2. o țară non-islamică nu poate fi vreodată măcar un fel de acasă necesar pentru un musulman. este o religie a respectului, nu a cedării. datoria e doar datorie, chiar și când e față de cineva care ți-a dat ceva mai mult decât îți puteai lua și singur și ți-a pus o frână binevenită pe partea ailaltă. iar sentimentul e sentiment. sau poate vorbesc prostii, în fond, trebuie să fii înăuntru și ca să știi un pic cum e cu adevărat.
      •  
    • badge icon
      Mancini Copsky Sincer, nu prea inteleg de ce ati pus numele meu in capul replicii de mai sus, caci sau nu mi se adreseaza, sau porneste de la interpretari destul de deformate a celor spuse de mine. Nu imi dau seama.
      •  
    • Mancini Copsky
      Preda Mihailescu
      , poate că am interpretat greșit zisa despre discursul cultural fluctuant ca fiind despre principii.
      •  
    • badge icon
      Mancini Copsky Da -- cred ca ati inteles ceva gresit. Ordinea si contextul joaca un rol esential -- eu nu sunt un om care crede in principii dezincarnate. Sau mai precis, nu discuta principii desincarnate, ce cred eu in sufletul meu, este altceva, si preferabil de tinut ca obiect al scrutinului propriei constiinte.
      Deci in acest sens, raspundeam formularii date de PAz unei chestiuni intrebate de dumnevoastra, si am adus exemple care indicau anumite avantaje ale reactiei morale viscerale, care nu se impiedica in prea multe pro si contras, care pot deveni anesteziante.

Niciun comentariu: