joi, 2 iulie 2015

Retorica

Retorica – 15 iunie 2015
Smaranda Dobrescu

Retorica:
Daca parlamentarii unui partid considera ca modificand prevederile Codului Penal adopta măsuri necesare pentru restabilirea echilibrului democratic între puterile statului și între instituțiile publice, pentru garantarea reală a drepturilor și libertăților fundamentale ale tuturor cetățenilor, iar Presedintele tarii, CSM-ul chiar si basculantul general Oprea au o alta parere, acestia ar trebui sa renunte? Este aceasta miza mai putin importanta decat ramanerea la putere si aceea negarantata de nimic?

 Alexandru Botu Cine ar fi garantul bunelor intentii?

  S.D  De exemplu, o prelegere a unui specialis tin drept constitutional, te poate convinge sau nu, functie de cunostiintele si logica personala Aici vorbeam despre principii, costul apararii acestora, onestitate, santaj, context genaral al folositrii coruptiei in scopuldeprimarii unui popor si acceptarii de catre acesta a oricarei autoritati exterioare, convins ca la noi toti si toate sunt putrede...

Al.B  Logica este una si destul de comoda, realitatea este problema. Nu ar trebui ca sa ma instruiesc in toate cele pentru a crede in conducatori, in onestitatea lor. Dar daca asa stau lucrurile, atunci ca ignorant am sa tac, nu ma pot confrunta cu cei ce vor sa-mi faca bine si eu nu pricep. Eu nu pricep nici cand vor sa-mi faca rau...

S.D  Sandule, vorbeam despre modificarile aduse Codului penal, acum in stadiul de intentie parasita urmare si a santajului lui Oprea cu parasirea guvernarii. Fiecare poate avea o parere,in aceasta directie, eu ti-o respect pe a ta desi mi se pare ca a mea e diferita. Nu respect insa maniera de a-si sustine principiile psd-istii si cedarea lor in fata santajului.Despre tema in discutie ti-as recomanda o pledoarie pentru democratie vs. dictatura: http://adrianseverin.com/o-criza-politica-si.../...

O criză politică și constituțională - Adrian Severin

adrianseverin.com

  A.B  Doamna Smaranda Dobrescu, aici nu este vorba de diferente de pareri si de respect reciproc, este vorba-dupa cum spuneati- de niste principii. Ori cine este obligat in primul rand sa nu se abata de la principii? Stiam ca cei care legifereaza. Asta este treaba lor, sa si-o faca bine! Corect, onest, serios si continuu. Nu conjunctural, nu in functie de alte comandamente, caci nimeni nu mai are incredere in ei.

S.D  Odata in plus, personal am moriv sa nu mai am incredere in cei de la putere. Din pacate, neincrederea mea se refera la absolut toti cei care trateaza acest subict: opozitie care accepta distorsionarea statului de drept si putere care nu-si apara principiile. Deceptie totala.

 Mihai Ion Turcu Defectele din cele doua legi organice decurg din faptul ca au fost adoptate prin asumare, fara dezbaterile de specialitate si publice obligatorii, adoptare facuta pentru a demonstra si contabiliza "progresul"| statului de drept care in consecinta defectelor semnalate este tocmai mai putin "stat de drept". Tot din grija fata de "imaginea statului" in perceptia UE SUA , considerata a fi in suferinta in situatia in care cele doua coduri abea adoptate intre in "raparatie capitala" demonstrand un lucru rau facut si instabilitate legislativa, Presedintele cere o amanare a acelor revizuiri (unele imposibil de amanat existand verdicte ale CCR care impun schimbari) pentru a crea o aparenta de seriozitate a proximei modificari cu argumentul ca practica judiciara in termenii noilor coduri ar cere modificarile necesare. real este absolut neserioasa activitatea de legiferare. Aceste considerente "de imagine" ( care n-ar trebui sa pacaleasca pe cineva doar daca acel cineva a decis ca doreste sa fie pacalit, includ mentinerea in functie in procuratura si instantele superioare si in CSM a garniturii de "chei" ale defunctului presedinte, explicate de TB ca rost si functiune pentru concentrarea controlului in propria mana. Felul in care se desfasoara aceste lucruri a generat suspiciunea cum ca fiecare nou inalt potentata invarte chei acolo unde n-ar trebui sa fie posibil, drept care pretentia explicita ( ambasade guverne ale membrilor aliantelor din care facem parte) de a nu se mai "umbla" la stabilimentul justitiei. Pretentie neconstructiva pentru ca "reforma" insemneaza atatea demersuri cate necesare spre ajungerea la o functiune corespunzatoare unor modele si standarde.

  S.D  Exact asa e, Domnule Profesor!

  A.B  Domnule Profesor Mihai Ion Turcu, parlamentarii stiu si isi asuma acestea?

  M.I.T  Nu pot sa nu stie, in parlament exista si profesionisti ai dreptului, dar nu-si asuma lasitatea individuala si politiacianismul global. prima si necesara reforma este a legii electorale si a parlamebntului ca putere in stat.

  S.D  Intre ce trebuie facut si ce vom purcede sa facem exista marele, uriasul bolovan al candidaturii personale viitoare. De aceea cred ca ar fi o buna conditie aceea de a accede in Parlament oameni care au in spate o cariera, nu doar superba tinerete. Revenirea la profesiunea de baza nu e o solutie chiar atat de rea!!

Niciun comentariu: