duminică, 12 octombrie 2014

In discutiile publice, un posibil prim ministru



In discutiile publice, un posibil prim ministru-4 octombrie 2014
Prospectiv FCh via Adrian Costea
"Un potențial candidat la postul de premier al României. Apare după ora 23.30 la TV pentru că este incomod. Rămâne doar să distribuim acest clip de pe You Tube."
Dr. Călin Georgescu, interviu cu Rareş Bogdan la "Jocuri de putere", Realitatea TV (25 septembrie 2014). Proiectul care ar putea scoate ţara din faliment.
Smaranda Dobrescu A doua zi dupa intalnirea de la Sambata noi am comentat discursul D-lui Calin Georgescu la Grup. Din pacate in acea perioada am retinut doar principiile, sanatoase, corecte, incadrabile in conceptul de dezvoltare durabila. Detaliile lipseau. In acest moment analizele noastre arata ca tara daca este in faliment, cum spuneti se datoreaza lipsei acute de capital. Vom sta cu urechile atintite sa vedem care ar fi solutiile si care ar fi posibilitatea D-lui Calin Georgescu sa-si puna planul in aplicare. Ma gandesc la procedura constitutionala avuta in vedere.
Octavian Lupu L-am ascultat cu atentie si deferenta pe distinsul domn. Sunt de acord cu o buna parte din problemele enuntate de domnia sa dar nu am sesizat mai nimic referitor la solutii. Cand "candidezi" la functia de prim ministru spre deosebire de presedintie trebuie musai sa vii cu solutii. Pentru ca daca vrei ca electoratul unui prezidentiabil sa faca presiuni asupra acestuia pentru numirea ta ca prim ministru ca o preconditie a votului pozitiv in alegeri trebuie sa convingi oamenii ca nu esti capabil doar sa pui diagnostice dar esti si capabil sa vindeci in conditiile unui spital de campanie. Se vorbea de un proiect de tara a acestui domn. E postat undeva pe internet?
Costel Gilca am auzit de el ca va fi premier de acum 4 luni! Cum e posibil? Si ideea e ca nu a fost legat de un nume de presedinte! Adica..oricine ar fi ales.....el e in cartiA
P.FCh Am ascultat interviul, are destul sens ce spune Calin Georgescu acolo. Atat de mult sens incat pot chiar sa gandesc de ce este asociat cu Rusia. Numai ca atat timp cat se expediaza analiza de acest gen ca venind din partea 'omului rusilor' si se adpota alte asemenea scurtaturi nu se poate progresa nici macar un milimetru.

Da, pentru un program de guvernare sunt necesare detaliile de implementare--cateva le-am gasit la linkul lui Adrian Costea si le redau:

"Se ştie că aţi elaborat Strategia de dezvoltare durabilă a României. Cum ar trebui să fie şi ce puncte ar trebui să alcătuiască această strategie?

În primul rând, trebuie să gândeşti Adevărul, să spui Adevărul şi să iubeşti Adevărul. Cheia succesului în dezvoltarea ţării stă în dragoste, unire, întărirea familiei şi micul producător. Restul sunt detalii. Strategia ţării se poartă în inimă şi are câteva puncte, care încap pe o pagină: 1. Întărirea legislativă şi constituţională a statului. Legi administrate eficient de funcţionari în a căror autoritate populaţia să aibă încredere. 2. Lansarea cercetării şi dezvoltării cu implicarea universităţilor. 3. Politici monetare şi fiscale ferme. Nivelul taxelor să fie scăzut. Păstrarea monedei naţionale este un mare atu, care nu trebuie neglijat. Şi sub nici o formă nu trebuie aderat la moneda euro! 4. Dezvoltarea căilor de transport. 5. O politică externă regională şi globală de promovare a concilierii. 6. Transformarea unui handicap în avantaj de nişă economică: agricultura românească. Protecţia pădurilor şi conservarea mediului. Dezvoltarea durabilă – concept naţional. 7. Securitatea persoanei: strategia de sănătate bazată pe prevenţie, hrană sănătoasă, educaţie prin mişcare, politică demografică stabilă. România deţine Strategia Naţională pentru Dezvoltare Durabilă (SNDD) încă din 2008, dar nu s-a pus în practică nici o propoziţie din acest document. SNDD este un pas spre civilizaţie, este strategia interesului comun, care ar trebui să primeze asupra confruntărilor politice şi momentelor electorale. SNDD stabileşte cadrul de manifestare a ambiţiei de dezvoltare, care nu poate fi programată şi garantată decât pe termen lung. Dificultăţile în elaborarea documentului nu au constat în introducerea de idei noi, ci în efortul de a scăpa de cele vechi. Un ultim aspect esenţial este politica demografică, neglijată total de toate forţele politice din ţară. Pierderea demografică a însumat, între 1990 şi 2014, peste 3 milioane de oameni. Aceasta a făcut să avem 19 milioane de cetăţeni acum, iar consecinţele pe viitor, dacă nu se iau măsuri imediate, vor fi dramatice."

Cred ca dela punctele de mai sus trebuie continuata discutia. La momentul acesta l-as intreba pe dl. Călin Georgescu cu ce echipa s-ar prezenta la Victoria.
P.FCh Costel, ridici o problema importanta. Intr-adevar, cum poate fi asa ceva? Pana la urma, te face sa te intrebi cine e in spatele ideii ca Georgescu sa fie prim ministru, in conditiile in care n-are o sustinere parlamentara la vedere. Altfel, poate fi o miscare de demonizare a unui val mai profund generat de adevaratele elite romanesti.
S.D  Am mai comentat odata acest subiect; repet, principiile sunt frumoase si sanatoase. Care insa din membrii grupului pus in situatia, prin absurd , de a face un program de guvernare nu ar veni cu aceste principii care se pare ca s-au pierdut pe parcursul anilor? Marea maiestrie a unui prim ministru consta in detalii. De exemplu, cum capitalizam economia? Doua sunt principiile care imi ridica intrebari in acest moment si ar merita explicate de D-l Calin Georgescu:
1. Cum a ajuns D-lui la concluzia ca moneda euro nu trebuie adoptata? Ar trebui adoptata o alta moneda? Este leul romanesc atat de tare cat lira sterlina, sa zicem, sau il putem face in cativa ani comparabil incat sa infrunte de unul singur lipsa cuplarii la o moneda forte care ne inconjoara?
2. Nivelul taxelor scazut caracterizeaza guvernarile de dreapta sau dreapta extrema. Gresesc?
S.D  Spune D-l Costea: "Un potențial candidat la postul de premier al României". Este posibil sa fie un premier foarte bun, chiar antisistem , cu idei diferite de management, dar nu e de inteles intentia acestui domn de a accede la vârful puterii prin mijloace netransparente și pe căi străine de principiile democratice.
P.FCh  Proeminenta in crestere a binomului Melscanu-Georgescu ma face sa revin la dl. Călin Georgescu.     http://t.co/U7aqhIy3jH
Sper sa puteti ignora pe plavanul spiritului care se dovedeste a fi Cartianu si puteti urmari cu atentie.

Eu l-as intreba pe dl. Georgescu un lucru: Pe ce se bazeaza cand spune ca in cativa ani UE va colapsa? Spune ca are date in sensul asta, deci nu-s impresii. Daca este asa, intoarcerea la cai si plug nu-i o fantezie pasunista.
Octavian Lupu Dl. Georgescu mie mi se pare a fi un impostor si un mitoman. Iar ceea ce debiteaza (chit ca multe dintre cele spuse de el sunt teme/opinii pe care le agreez), mi se par a fi niste simple headline-uri ale unor rapoarte, studii, articole de presa. Modelul domniei sale cred ca este dl Orban. Mi-as dori un prim-ministru cu balls atat in fata organismelor internationale cat si fata de mafia locala dar nu cred ca va aparea in deceniul acesta..
S.D  Daca exista interes ma ofer sa va tin cate o scurta prelegere zilnica despre distributismul civic, tipul de economie propus de D-l Calin Georgescu.
Pentru inceput: Distributism (also known as distributionism[1] or distributivism[2]) is an economic ideology that developed in Europe in the late 19th and early 20th century based upon the principles of Catholic social teaching, especially the teachings of Pope Leo XIII in his encyclical Rerum Novarum and Pope Pius XI in Quadragesimo Anno.[3]
S.D  Un sfat mi-as permite sa-i dau D-lui Calin Georgescu: niciodata, dar niciodata sa nu-l mai frecventeze pe G. Cartianu. Impresia este ca nu a fost lasat sa spuna poate nici jumatate din cate avea de spus din cauza elucubratiilor ziaristului (sau ce-o fi!). Ce ii intereseaza pe si asa rarii telespectatori de la Nasul, plimbarea pe campii a lui Cartianu despre guvernul mondial cu care mai dorea sa si convinga?
O.L  Nu stiati ce este dl Cartianu? El este ecrivain. Mai exact Gregoire ecrivain.
P.FCh Exact, Octavian Lupu, asa cum scrie Tudoran:

"după alegerile prezidențiale din acest an, România are fie și cea mai mică șansă de a avea doi civili la palatele Cotroceni și Victoria; presa independentă poate ieși din coma independent indusă care a făcut-o dependentă de lipsa de independență, iar societățile pe acțiuni SRI și SIE nu se vor mai prezenta drept “societatea civilă”, acceptând, în sfârșit, ca un semn al “reconcilierii naționale”, diferența între “civilie” și “societate civilă”."

Niciun cuvant despre economie, deh, asa-s poetii, pot face foamea numai sa...
.
Viorel Straoanu Lasati ca nici de Rares Bogdan nu prea a fost lasat sa duca unele idei la capat,basca inaintea Lui Calin Georgescu ,Ion Cristoiu tragea de timp ,uitindu-se la ceas,incit dl.Georgescu sa nu aiba timpul necesar unui interviu mai larg.
Adrian Costea Rares Bogdan chiar a fost un interlocutor rezonabil. Multi l-au laudat a doua zi. Surprinzator, si-a facut cu adevarat profesia de moderator.
P.FCh   Calin Georgescu este din ce in ce mai prezent in mass media romaneasca, ca un al 15lea candidat la presidentiale. A aparut si la Grup, ocazie cu care am remarcat valoarea diagnosticului pus de el societatii romanesti. In afara de diagnoza facuta, Georgescu mai prezinta interes datorita asocierii numelui sau cu pozitia de prim ministru si chiar a similitudinii dintre pozitiile sale si ale lui Teodor Melescanu.
Cu toti am asteptat un program, iata-l mai jos, eu astept in continuare sa alfu cu ce echipa ar trece domnia sa la implementare.
http://m.cotidianul.ro/article.php?id=248694
Atentie mare la actiunile specifice ale schitei de Program de Guvernare Georgescu:
B. Obiective şi soluţii specifice
Şomaj zero într-un an de la preluarea puterii de către un guvern de demnitate naţională şi declanşarea revoluţiei sustenabilităţii. Acest obiectiv se va realiza datorită trecerii la noul model economic, stârpirii corupţiei şi încetării politicii de tip "după noi, potopul", practicată de marile corporaţii în România.
Impozitare zero, timp de 10 ani, a sectorului IT din România. Sectorul românesc de IT are capacitatea să devină unul dintre primii jucători mondiali.
Impozitare zero, timp de 10 ani, a gospodăriei ţărăneşti de subzistenţă.
Impozitare zero a oricărei ferme mici şi mijlocii care face parte dintr-o cooperativă legal întemeiată.
Impozitare zero a întregului ciclu de producţie şi distribuire a produselor tradiţionale româneşti care îndeplinesc sau depăşesc normele agriculturii biologice.
Facilitarea achiziţiei de unelte agricole şi alte materiale pentru producţia de hrană sănătoasă.
Wi-fi gratuit în toată România în 5 ani.
Încurajarea producţiei şi răspândirii de carte digitală.
Mutualizarea firmelor private falimentate de proprietarii lor, pentru a obţine avantaje necinstite. (Mutualizare = trecerea firmelor private sau de stat în proprietatea lucrătorilor lor şi transformarea în firme cu lucrători-proprietari).
Asistenţă gratuită pentru accesarea fondurilor europene de către cooperativele de producţie şi distribuţie.
Recapitalizarea micului producător prin intermediul uniunilor de credit şi al băncilor populare.
Tinerii şi persoanele între 50-65 de ani care se mută în sate depopulate şi care fac dovada exercitării unei activităţi productive vor fi scutiţi de la plata tuturor impozitelor timp de 10 ani. Prima de instalare va consta în produse româneşti (unelte, articole casnice, materiale de construcţie etc.) în valoare de 30.000 euro. Vor primi subvenţii la hectar la nivelul mediei europene.
Măsuri de încurajare a absolvenţilor universităţilor să se instaleze şi să se implice în comunităţile rurale.
Românii din diasporă care se repatriază vor primi scutiri de taxe şi facilităţi pentru deschiderea unei afaceri.
România trebuie să ştie ce vrea, iar poporul român să înţeleagă ce poate.
Stefan Kovacs Ha, ha...chestia cu șomajul 0 nu zic că n-ar fi realizabilă- dar ar presupune întoarcerea la autarhie. Și aici e un foarte mare semn de întrebare- respectiv cât ar trebui să importăm ? Și din ce bani s-ar rezolva șomajul real- care e pe undeva pe la 15...20% ?
S.D Lucru original romanesc. Suntem in situatia in care se spune ca prim ministrul viitor isi alege presedintele, nu invers, nu cum ne-am astepta constitutional. Iata cum: "Situația este paradoxală: avem alegeri prezidențiale peste câteva săptămâni, iar numele care stârnește tot mai mult interesul și asentimentul public este al celui care s-ar potrivi cel mai mult să ne fie prim ministru. Este verosimil scenariul următor: domnul Călin Georgescu să-și aleagă candidatul pe care să-l susțină, care să-i ofere cele mai bune șanse de a ajunge primul premier al României post-decembriste potrivit în funcția de prim ministru, funcție care, în următorii ani, ar putea să devină cea mai importantă, cu consecințele cele mai vizibile în devenirea României Viitoare. Cu oricine domnul Călin Georgescu va decide să facă tandem, acela ar putea să fie candidatul la preșidenție care să merite a fi votat de noi. De va face tandem cu Ponta sau chiar cu un Johannis, va fi pentru mine ca un fel de pariu pierdut și mă voi vedea nevoit să fac campanie electorală contre coeur, dar numai dacă va exista garanția că viitorul prim ministru va fi mai sus numitul domn. Doamne, ajută! "
http://www.ziarulnatiunea.ro/.../calin-georgescu-in.../
O.L  Obiectivele sunt generoase, ca sa zic asa. Dar implementarea lor presupune un regim de mana forte. Am mai zis undeva ca omul pare a fi un fan nedeclarat al lui Orban si Erdogan. Can we live with that? Si cand spun we ma gandesc si la distinsii nostrii parteneri occidentali. Romania nu e Ungaria. Nu avem sprijinul tacit al Germaniei. Ungaria este balonul de incercare al Germaniei.
P.FCh  Also sprach Calin
Am asteptat ragetul leului, s-a auzit programul guvernamental care da timpul inapoi, fie 25 de ani, fie undeva prin evul mediu. Convingeti-va, luminati coprospectivi.
Si eu care credeam ca aceasta prim-ministeriada va propulsa presedintele caruia i se face cadou in linie dreapta catre Cotroceni. Calin Georgescu stie mult mai mult decat lasa sa se inteleaga din acest program, care-mi miroase a autor colectiv si neintalnit cu economia reala decat prin vreun chat-room pe internet.
Observatii generale:
1. Proiectul poate fi de dezvoltare durabila sau nu, atata timp cat nu se explica posibilitatea continuarii ciclurilor de productie: ce destinatie au banii obtinuti de pe produsele comercializate de asociatie. Cate procente revin proprietarului din asociatie, pe ce criterii, cate asociatiei, cate bancii, etc
2. Nu reiese in ce mod forma de organizare a societatii se schimba incat sa nu mai avem nici capitalism, nici socialism ci economie civica a revolutiei sustenabilitatii: Nu se propune ca noutate decat bancile populare. Forme cooperatiste exista de multi ani, cooperative de credit, la fel, nu se renunta la activitati economice existente, doar ca ele devin nepoluante, nu se renunta la privatizare, si deci nici la piata libera si concurenta. Care ar fi specificitatile acestei economii civice in afara faptului ca se produce hrana sanatoasa si nu se exploateaza resurse fara discernamant sau folosind tehnologii poluante pentru apa si sol? Relatiile economice justifica titlul de o noua societate?
3. Despre contextul european nu se discuta decat la capitolul de politica externa si deloc in privinta mentinerii directivelor UE in materie de agricultura, etc. Nu se vorbeste nici de eventuale renegocieri, nici de continuarea sau stoparea vanzarii terenurilor agricole fata de straini. In ce fel se vor plasa produsele romanesti pe piata europeana, modul in care pentru acestea exista interes sa se pastreze competitive sau ne multumim cu asigurarea necesarului de consum intern/
4. Proiectul pare absolut utopic in privinta finantarilor si sustenabilitatii bugetului national. Taxele dupa ce din pincipiu se doresc a fi mici mai exista si o gama de scutiri de impozite extrem de vasta. Nu se intelege daca cei deplasati in mediul rural vor fi salariati sau doar vor fi scutiti de impozit. Nu rezulta ca ar mai ramane bani pentru sanatate, educatie, pensii, etc. Cum se asigura accesul la capital al micului sau mai marelui producator, al investitorilor autohtoni, etc.
5. Laudabil se prevede un randament mai mare al alimentarii cu energie, al folosirii resurselor umane. Cresterea continua a randamentului naste somaj. Se doreste asigurarea necesarului de hrana intern sau se iese si pe piete externe?
6. Proiectul de tara pare sa aibe un autor colectiv neomogen ca educatie si experienta care in colectivitate nu pare sa fi prins intelesul mersului Romaniei din ultimii 25 ani si nici intelesul capitalismului Un guvern trebuie sa se ocupe de finantari, moneda, bani stimulente.”Noutatea, ”formula asociativa” nu e nici noua nici definita din cauza echivocului formelor de finantare negandite decat contextual.
7. Nu este nevoie de calcule pe hartie pentru a realiza ca acest proiect nu prevede circuitul refacerii bugetuli de stat ciclic, adica anual. Autorii par sa nu ia in seama datoriile Romaniei , scadentele respective de plata, plata dobanzilor la datorii, cheltuielile de aparare, securitate, pensii, educatie, invatamant, justitie, etc Proiectul propune un sistem autointretinut, original dar nefunctional, sau daca vreti un sistem de productie feudal care nu poate reface veniturile tarii.Asocierea simultana a monedei tari(euro, leu?) cu scaderea taxelor si credite cu dobanda zero dau senzatia intrarii rapide, nu stim daca nu si programate in faliment
8. Toate cele de mai sus sugereaza o Romanie care este sau va fi curand in faliment si este nevoita sa o ia de la zero ca dupa un razboi, un atac nuclear, un cataclism natural.
Cum si-a pus semnatura pe asa ceva? Cum de asa ceva il face prim ministrul din oficiu al oricarui presedinte? Pana si EBA sau Elena Udrea poate sa scufunde acest plan de guvernare...
pefacebook.blogspot.com
O.L  Imi cer scuze pentru aroganta dar mie acest "proiect de tara" mi se pare ca un referat de vanzare pe internet.
Gradinaru Gheorghe Cred ca avem de a face cu un program al unei persoane care vrea cu orice chip sa ajunga numai prim=ministru.La cele afirmate de Prospectiv FCh mi-as permite sa adaug ca prevederile capitolelor
11. Securitatea personală şi egalitatea de şanse a individului.
12. O politică externă şi de securitate dinamică şi constructivă pe plan regional, european şi global. sunt atat de populist formulate ca dau o nota de hilaritate cand le citesti.
Sa prezinti un asemenea document, ca avand un singur autor este o dovada clara de infantilism politic .
1) Cei din jurul lui CG, o echipa de entuziasti zgomotosi de altfel, vor fi primii abandonati;

2) Cum va reinsufleti satele golite de tineri acest program? Doar daca pentru terminarea somajului nu va merge pe urmele lui Orban si va obliga tinerii dela orase sa mearga tarani de cooperativa.

3) Pana industria va echipa agricultura, puneti mana pe cai, le va creste pretul. Aveti grija insa, astia isi dau aere, asa ca nu stati in zona cozii!

https://flic.kr/p/oYkquT
O.L  Chiar daca acest proiect ar fi fost un document acceptabil, cum ar fi putut el fi implementat de un prim ministru fara de partid? Singura varianta pe care ar fi avut-o CG ar fi fost Basescu din perioada lui de dominarea absoluta a PDL care i-ar fi pus la dispozitie supunerea partidului. Nu intamplator intr-o prima instanta i s-a adresat acestuia.
P.FCh Am schitat un scenariu acum cateva zile: prin erodarea majoritatilor si aparitia lui CG ca pacificatorul intre minoritatile partidelor. Desigur, ar trebui sa lucreze (si) cu ministri dela partide. Oricum ar fi, tot ocluzie ministeriala iese.
O.L  Mie nu mi se pare ca CG are stofa de pacificator. Tendinta lui este aceea de a se comporta mai degraba ca un CEO. Ceea ce in contextul dat nu prea functioneaza.
O.L  Oricum aparitia acestui personaj in spatiul public are meritul de a fi adus in discutie ideea unei alternative la politicile si poncifele actuale. Daca pe domnia sa chiar il da patriotismul afara din casa atunci trebuie sa foloseasca notorietatea castigata cu ocazia acestor alegeri si sa continue: sa participe la dezbateri televizate sau nu sa-si rafineze ideile si mai ales solutiile, sa le comunice, sa nu se faca uitat si poate intr-o buna zi va conduce destinele acestei natii.
S.D  Acest proiect de tara nu este implementabil in forma actuala. Daca s-a dorit ca sistemul actual al cooperatiei, pe care il recomand spre lectura autorilor sa fie denumit distributism, nu deranjeaza. Totul este sa fie consultata legea nr.1/2005 conform careia s-au infiintat si functioneaza in tara peste 1000 cooperative cu reguli consonante cu cele impuse de Alianta Internationala a Cooperativelor. Revolutie, intelegem, dar sa nu se distruga ce functioneaza de aproape 10 ani .
Desi exista aceste observatii in materialul postat, as sublinia faptul ca energiile regenerabile au o aplicabilitate redusa in industrie si pentru cca 65% din populatie care traieste in blocuri. De aceea un studiu de dimensionare a energiei eoliene, fotovoltaice, cea obtinuta din gunoi menajer, din captare din apa marii ar trebui efectuat-daca nu cumva cineva l-a efectuat deja, pentru a dimensiona corect sistemul energetic national si a nu ne amagi cu energia regenerabila intr-o proportie a entuziasmului nepotrivita cu oportunitatile. Energia hidro , cel mai usor regenerabila ar trebui sa fie in atentia fiecarui decident in materie.
A treia observatie(deocamdata) este aceea ca in trei din cele trei motoare ale economiei avute in vedere, agricultura, industria IT, industria verde, se prevad scutiri de impozite. Pe drept cuvant ne intrebam atunci daca vor mai exista invatamant, educatie, pensii, etc.





           


           





           


                         

           
           


           
           
           

Niciun comentariu: