luni, 8 septembrie 2014

„Vreau sa-mi vad dosarul de dupa Revolutie”



„Vreau sa-mi vad dosarul de dupa Revolutie”-3 septembrie 2014
 
Un Prospectiv a distribuit textul postat de  Mircea Platon.
Dupa 1989, "disidentii" si-au putut vedea dosarele. Eu ce revolutie trebuie sa astept ca sa-mi pot vedea dosarul de DUPA 1989? Cine trebuie sa cada ca sa pot vedea cate servicii sunt pe cap de locuitor? Se ofera cineva? E vreun patriot care sa o dea anonima?...
Mircea Platon Dupa 1989, "disidentii" si-au putut vedea dosarele. Eu ce revolutie trebuie sa astept ca sa-mi pot vedea dosarul de DUPA 1989? Cine trebuie sa cada ca sa pot vedea cate servicii sunt pe cap de locuitor? Se ofera cineva? E vreun patriot care sa o dea anonima?
Daca nu se ofera nimeni, inchid definitiv facebookul ca sa-i fac pe baieti sa munceasca. Nu mai ofer informatie de-a moaca. De obicei, cum dispar de pe radar, cum ma trezesc cu prieteni noi, oameni care imi dau telefon, care o intreaba pe nevasta-mea la ce mai lucrez samd. Au colectat destul. Vreau sa vad si eu ce-i duce capul sa faca din informatia colectata.
Un.P "Pe baza protocolului de colaborare încheiat cu Universitatea Bucureşti (UB), în cursul anului 2014, Serviciul de Informaţii Externe continuă tradiţia organizării şi desfăşurării stagiului de practică în domeniul OSINT (Open source intelligence), destinat studenţilor aflaţi la sfârşitul primului an de masterat, la specializările: filosofie, istorie, jurnalism şi ştiinţele comunicării, limbi şi literaturi străine, ştiinţe politice, respectiv la sfârşitul ciclului de masterat (cu durata de 1 an), la specializarea drept."

Ceva nu se leaga aici. Cu atatea bricege elvetiene, cum se face ca peisajul romanesc al ideilor este atat de sterp? Sa functioneze serviciile ca un mare aspirator al umanistilor cu cetatenie exclusiva si talent analitic? Buuun, dar ce fac cu ei dupa? Îi da cu 'imprumut' cand nu-s parcati in vreun loc sau altul...
Alexandru Cosmin Codreanu @ Un prospectiv
In teorie, profilul acestor documentaristi este acela al unui om rutinat in accesarea si organizarea informatiei (relevante) pe o tema data.

Primul nivel al OSINT-ului este acela de colectare si clasificare a informatiei.

Nivelul doi, (sau trei, patru ..., depinde de volumul de informatie) este acela de selectare a informatiei relevante, al prelucrari si, ulterior, al interpretarii acesteia. Rezultatul final ar trebui sa fie un studiu tematic, care ulterior poate fi folosit de autoritatile statutului pentru a lua o decizie informata pe tema respectiva.

In practica, fiecarui documentarist i se da o tema de monitorizat, uneori, pentru a-l scuti de initiative, i se indica chiar si surse de monitorizat. Documentaristul realizeaza pe baza acestor surse o colectie de zeci de pagini cu informatia colectata intr-un interval de timp pe tema respectiva. Studiul respectiv sfarseste de obicei intr-un sertar, de unde poate fi accesat in cazul in care ceva merge prost si trebuie investigat.

Bonus din practica (damboviteana si nu numai) se monitorizeaza persoane "cu potential" care pot fi discreditate ulterior, daca "nevoile Statului" o cer.

OSINT este o arma aparuta in timpul celui de-al doilea razboi mondial, cand studiul inamicului era crucial pe timp de razboi. SUA a imbunatatit continuu acest procedeu pana in 1945, angajand armate de poligloti capabili sa citeasca presa straina si sa monitorizeze radiourile de peste ocean. Pe timp de pace OSINT a continuat sa fie util atat in timul razboiului rece, dar si pentru a oferi un avantaj strategic afacerilor comerciale americane.

Mai nou, din cauza schimbarii radicale a modului in care se face achizitia de informatie (a se citi fiecare isi trimite CV-ul actualizat pe diverse cloud-uri), OSINT s-a dezvoltat logic si catre monitorizarea de persoane fizice. Este ieftin si relativ eficient. Ceea ce este greu de inteles pentru mine este risipa uriasa de resurse pentru monitorizarea unor lideri de opinie virtuali care nu instiga la violenta sau la subminarea Statului. Singura explicatie logica in cazul meu este imixiunea politicului in cadrul serviciilor secrete, respectiv folosirea resurselor tari in scopuri personale.

Indiferent cat de jos sunt documentaristii citati mai sus in cadrul lantului trofic al SRL-ului format din conducerea serviciilor secrete si mai marii zilei de pe Dambovita, ei ar trebui sa inteleaga implicatiile actiunilor lor atunci cand li se cere sa monitorizeze persoane ca Mircea Platon.

Dupa aceasta introducere lunga, voi raspunde concret la intrebarea ta Un prospectiv: serviile secrete nu vor sa racoleze lideri de opinie, ci persoane capabile sa ii monitorizeze adecvat pe acestia.

La final, sa citez ce ii scriam lui Mircea Platon pe pagina: "Sa privim partea buna a lucrurilor - se creaza locuri de munca pentru tineri". Mircea imi raspundea: "Da, dar asa intram in faliment moral".
Un.P  Costurile sunt foarte mari, nu vad nicio parte buna daca oamenii astia nu analizeaza chestiile din afara spatiului romanesc.

La costuri trebuie inclus riscul golemizarii. Tinerii procurori DNA sunt un astfel de exemplu, dintr-un domeniu conex. La beneficii, ce naiba se poate afla supreveghind romani cu lunile dar nu se poate afla dintr-o scurta si punctuala analiza subiectului? Stiu, se merge pe preventie, dar asta e deja organul care creaza functia. Adica un departament de succes anti-X este acela care creaza X in cele din urma.

Da, sunt de acord cu Mircea Platon: Societatea care-si permite asemenea diversiuni contempleaza falimentul, mai intai moral, dupa care total.

Niciun comentariu: