vineri, 4 septembrie 2015

O recenzie in Revista Economistul

O recenzie în Revista "Economistul" – 1 septembrie 2015

Adrian Severin

O recenzie în Revista "Economistul"

Sub semnătura doctorului în economie și jurnalistului Teodor Brateș, a apărut în revista "ECONOMISTUL" o amplă recenzie a recentei mele cărți "România: subiect sau obiect al geopoliticii?" O semnalez tuturor celor interesați.

Titlul recenziei este "Ambient editorial (și nu numai). O carte care destructurează 'conspirația tăcerii' ".

Rețin în mod deosebit observația autorului, sintetizată și în titlu, cu privire la "conspirația tăcerii" care a ocultat multe dintre realitățile la care mă refer în carte dar și propria mea activitate. Mulți nu au dorit să se știe ce fac și ce realizez. Motivul a fost nu doar simpla gelozie ci și faptul că neaparținând - în ciuda unor legende colportate nu tocmai fără cauze maligne - nici unui grup de interese și nici unei rețele de putere (națională sau transnațională), nu s-a dorit ca printr-o relație transparentă între mine și marele public (din țară și din străinătate) eventualele simpatii și sprijinul acestuia să îmi ofere puterea care îmi lipsea și să mă transforme într-un centru de influență cu adevărat independent în țară și cu adevărat românesc în afara ei. Nefiind arondat și nefiind controlat și controlabil trebuia să rămân slab; iar asta putea fi realizat prin interzicerea comunicării - directe sau indirecte - dintre mine și masa cetățenilor.

Recunosc că adesea am colaborat și eu la această ocultare. Înțelegând că merg pe sârmă fără plasă de siguranță, am acceptat jocul sperând că astfel voi fi lăsat cel puțin să duc până la capăt anumite proiecte puse sub semnul luptei pentru o Românie puternică, într-o Europă unită și într-o lume a păcii. De aceea m-am menținut în atenția publică numai atât cât era necesar pentru ca dispariția mea să nu treacă cu totul neobservată. Aceasta a fost mica mea strategie defensivă.

A sosit vremea, însă, să schimb această atitudine. Nu pentru că aș dori puterea. Nu o mai doresc. Vreau însă să restitui puterea încredințată mie - conștient sau nu - de poporul român, celui în numele căruia am exercitat-o. O voi restitui cu dobânda necesară pentru a-l face pe titularul originar al puterii mai puternic, pentru a spori puterea celor fără de putere. Ambiția mea actuală este aceea ca, după vorba evanghelistului, ajutându-i pe români să afle adevărul (despre ceea ce li s-a întâmplat în ultimul sfert de veac și li se întâmplă în prezent) să îi ajut să fie liberi.

Știu că asta înfurie oligarhiile corupte care domină România și lumea. Știu că este interzis să divulgi "muritorilor" secretele "zeilor". Știu că și asta are un preț. Sunt însă gata să îl plătesc. Altminteri sacrificiile mele trecute ar fi văduvite de sens.

Iată adresa la care găseste recenzia:
http://www.economistul.ro/ambient-editorial-si-nu-numai-o-…/

Economistul - săptămânalul comunităţii economico-financiare din România

Economistul - Săptămânalul comunității economico-financiare din România, ghid în evaluarea economiei României

www.economistul.ro

  Alexandra Rizea Am citit cu interes notaţiile Dvs. în legătură cu recenzia din "Economistul" şi vă împărtăşesc nu numai punctele de vedere, ci şi amărăciunea pe care mizeriile vieţii cotidiene o provoacă fiecărui om care doreşte să se sustragă manipulărilor de orice fel, mai ales faţă de ofensiva non-valorilor, a tuturor acelora care s-au coalizat împotriva tuturor cauzelor drepte, inclusiv a acelora pe care le slujiţi Dvs. Cât priveşte recenzia propriu-zisă, oricine o citeşte (cu bună credinţă, cu mintea eliberată de prejudecăţi induse tocmai prin manipulări profesioniste) nu poate ajunge decât la concluziile autorului. Poate că, prin astfel de demersuri, se va putea avansa, cât de cât, în direcţia cea bună.

  Draghi Puterity Felicitări pentru acest demers! Permiteți-mi va rog niste intrebari:

- sunt toti membrii retelelor nationale sau transnaționale constienti de apartenenta lor la aceste retele?
- mai exista in cadru structurilor de putere din Romania oameni care sunt dispusi sa va sustina?

Adrian Severin Răspund scurt: 1. În principiu ar trebui să fie conștienți. Altminteri ar însemna că sunt manipulați și exploatați în orb. Or, nimeni nu te manipulează ca să îți dea puterea ci doar ca să ți-o ia. Dacă nu ar fi conștienți, ar fi obiect al puterii, instrument iar nu subiect al puterii, decident. 2. Da, mai sunt. Cel puțin așa cred a ști. Nu știu exact câți. Probabil foarte puțini. Și foarte puțin dispuși să riște.

Ionita Mihnea E un demers onorant. Banuiesc ca ati evaluat sansele ca el sa produca efecte la nivel social. O lupta deschisa/declarata cu "sistemul" e practic imposibil de castigat "pe persoana fizica". Aveti in vedere o forma de organizare?

Adrian Severin Singura luptă pe care o duc în prezent cu sistemul este cea referitoare la procesele care mi-au fost înscenate. Mă credeți sau nu dar nu o fac în primul rând pentru mine ci pentru că nu pot admite ca lideri politici români să fie înlăturați printr-o cârdășie (conștientă sau nu) dintre cercuri străine de interese și trădători din țară. Cât de mult voi reuși de unul singur (căci am fost lăsat practic singur) voi vedea. De capitulat nu voi capitula.

În rest, cred că actuala clasă politică este compromisă (mai exact, legătura ei de încredere cu cetățenii) și că trebuie să aibă loc o schimbare profundă a acesteia. Schimbarea nu poate avea loc însă spontan. Noua generație de oameni politici este cea care trebuie să își găsească formulele organizatorice adecvate. Totodată nu poate veni din nimic și de nicăieri. Obiectivul meu, mult mai modest, este, deci, să ofer repere și informații pentru a încuraja procesul de reînnoire și pentru a face ca acțiunile potrivnice lui să nu reușească. Eu ridic un steag și aprind o candelă. Este misiunea altora să se adune în spatele acelui steag și să ia lumină de la acea candelă. Dacă vor avea nevoie de mine, voi fi acolo. Deocamdată mai mult de atât și dacă aș vrea nu am mijloacele și nici nu aș fi lăsat să o fac.

Henrieta Szabo raspunsul dat de Adrian Severin in urma cu peste un an intr-un dialog purtat pe pagina sa de FB , un eseu despre probleme de actualitate privind trecutul, prezentul si viitorul in politica si nu numai.... cuvinte si ganduri pline de esenta si substanta .... "cine nu își asumă trecutul nu are viitor. Aceasta cel puțin pentru că riscă să repete greșelile trecutului. Iar greșelile tale te omoară mai rău decât greșelile celorlalți.
Așa este! În viața politică poți muri de mai multe ori decât în viața biologică, în care nu mori decât o dată. O știu foarte bine din propria mea experiența. Credeți-mă, însă, că nu este de loc plăcut să mori. Dacă ne putem lupta cu ideea morții biologice este și pentru că se întâmpla o singură dată. "Dacă mori azi nu mai mori mâine" - spune Shakespeare prin gura lui Hamlet. Dacă am muri de mai multe ori cu atât mai mult ne-am teme de moarte. Este adevărat și că, tot de atâtea ori am spera mai mult în reînviere. Dar, pe de altă parte, energia necesară reînvierii este furată din energia rezervată dăruirii; dăruire fără de care politica nu are sens. Totodată, reînvierea, adică revenirea la viața, este tot o întoarcere, o reluare a trecutului. Or, nu poți conduce mașina și avansa numai cu ochii în oglinda retrovizoare. Să nu ne temem de trecut, deci. Asumarea trecutului este tocmai o formă de a scăpa de teama de trecut, de a omorâ moartea.
Ceea ce nu înseamnă și nu trebuie să însemne renunțarea la viitor. Nu trebuie să ne lăsam dominați de trecut, obsedati de trecut, conduși de trecut, controlați de trecut. Un om politic este mort numai atunci când este...mort (biologic); și nici atunci nu este sigur, căci sunt oameni politici care ne domină de dincolo de moartea biologică mai mult decât ne dominau pe când erau în viața. De aceea, asumarea trecutului care este mort, cu bunele și cu relele lui, inseamna moartea morții. Nu este vorba de îngroparea în trecut ci de a recula spre a sări mai bine. Să ne asumăm greșelile nu ca să ne punem cenușă în cap ci ca să scăpăm de povara lor spre a putea sări mai bine în viitor. Pe mine, ca și pe Dvs, numai viitorul mă interesează și cred că este singurul care merită să ne intereseze. Cât mai suntem în viața; adică suntem în luptă." - Adrian Severin

Niciun comentariu: